bukadar çok hesaplamaya gerek yok sonra ğaz vermekten korkarsınız aman yakmasın zorlamayım içmesin diye benim motor içinizden en az yakan 120km 50tl abartmıyorum vaz'da gecemiyorum
bukadar çok hesaplamaya gerek yok sonra ğaz vermekten korkarsınız aman yakmasın zorlamayım içmesin diye benim motor içinizden en az yakan 120km 50tl abartmıyorum vaz'da gecemiyorum
Şimdi ustacım dediğin bir bakıma doğru da; CBF ve ekürü motorları, 600'lük veya 1000'lik makinaya sahip arkadaşlar bile ikinci motor olarak kullanıyor.. 250 cc'den sonrası keyife giriyor BU MEMLEKETTE Hem motor zevkinden ve pratikliğinden ödün vermiyor hem yakıttan girmiyor.. Canı sıkıldımı hafta sonuda basıyor 600'lüğün marşına vudduuududu.
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
Ne yani yalan mı söylicem tabi şöyle bir not düşeyim, 250+ 250km lik yolda toplasan 3-4 kez ışıkta durmuşumdur, hiç molasız gidip 80-90 arası, belki aşağı eğimde 110lara çıkıyorumdur. Dik yokuşlarda 4. viteste 60-70 aralığında max tork değerlerinde gidiyorum. Şimdiye kadar sadece trafik saatlerinde yazın en yüksek yakıt tüketimi 380km olmuştu. Benim ortalamam 10/400km yani 100km/2.5
bende 6000 km dir cbf kullanıyorum en düşük bi depo ile (yedek hariç 10,5litre) 310 km gittim en fazla 420 km (şehir içi değerler yoğunlukla hiç bi zaman full şehirler arası kullanmadım) yedeği de katarsak 1,5 litre filanda orada var sakin kullanımda 500-550 km arası yapar full depoyla sanırım ama hiç sonunu görmeyi beklemedim=)
diğerlerinden daha güçlü ve atak olmasına rağmen aralarında en az yakan apache..
bi gaza bassam googlede arasan bulamazsın
KÜÇÜK DEV UZUN YOLDA
Yamaha YBR125, 5.000 km testinde
Vitesli motosiklet kullanmaya ilk kez adım atacaklar için en uygun araçlardan biri olan YBR125 ile şehir içinde 5000 km sürecek yeni bir teste başladım.
Şehir içi ulaşımda en ekonomik seyahat araçlarının oluşturduğu commuter sınıfının lokomotif modellerinden biri olan Yamaha YBR125 ile İstanbul trafiğinde deyim yerindeyse cirit atmaya başladım. 7.800 dev/dk.da 7.3 kW güç ve 6.000 dev/dk.da 9.5 Nm tork üreten 124 cc’lik hava soğutmalı motor; şehirler arası yollarda 80 km/s, bölünmüş yollarda 90 km/s ve hatta otoyollarda 100 km/s hız limitlerine kolayca ulaşabiliyor.
Limitleri bir kenara bırakacak olursak; YBR125’in sürücüsüne verdiği en büyük deneyim şehir içinde özgürlük. Her gün yol aldığımız trafikte YBR125’in küçük hacmi ve büyük manevra yeteneği sayesinde, trafiğin kilitlendiği noktalarda boşluklardan yavaş da olsa durmadan yoluma devam edebildim.
126 kiloluk bu motosiklet iyi bir sürücünün eli ayağı yerine geçerek her istediğini yapmaya hazır bir ulaşım aracı.
Devir Hesap Kitap Devri
Dolu depo ile aldığım YBR125 ile 422 km yol kat ettikten sonra ilk kez benzin istasyonuna uğradım. 10,90 lt benzin alarak depoyu ağzına kadar doldurdum. Hemen hesaplayacak olursak bu 1 TL ile 10,55 km yol demek, bir başka deyişle 9,47 TL ile 100 km ya da 100 km'de 2,58 lt benzin. İlk hesap oldukça iyi görünüyor değil mi? Bir de ikincisini görün… İkinci kez benzin istasyonuna uğramam tam olarak 496 km sonra oldu! Ve bu defa depo 39,93 TL karşılığında 10,88 lt benzin aldı. Yine işi matematiğe dökecek olursak; 1 TL ile kat edilen yol 12,4 km’ye çıkarken; 100 km'deki benzin sarfiyatı 2,19 lt'ye düştü. Henüz hiçbir sorun çıkarmayan Yamaha YBR125 ile toplam 79,93 TL karşılığında 918 km yol kat ettim. Bakalım gelecek ay yeni bir rekora imza atabilecek miyiz?
Zaten ekonomik olan YBR125’in yenilenen karbüratörünün de etkisiyle yakıt verimliliği artmış.
Yazı-Fotoğraf: Ahmet Köseoğlu (Motoron Dergisi)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)