Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

Potansiyel Katil : YOL Arkadaşınız

    REKLAM ALANI
  1. #41
    ihakanvardal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda VFR 800, Suzuki Hayabusa gsxr 1300
    Alıntı alemdar2442 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önemli bir konuya değinmişsiniz Kendini herşeyi bildiğini zanneden bi arkadaşımla dağ gezisinden gelirken, devamlı çukur olan, çamurlu toprak yoldan geliyoruz. Şimdi bu arkadaş önüm de gitse yavaş, arkamdan gelse hemen dibim de ve en tehlikelisi zik zaklı dağ yolun dan inerken virajlar da bile yanımda olması,uyarmama rağmen 'korktunmu, bişey olmaz' vs vs neyse sonun da olan oldu. Karanlığa kaldık, zifiri karanlıkta uzunlar yandığı halde, yolun kenarları pek görünmüyo.Ben yolun sağındayım, benim sağım da uçurum. Arkadaş solum dan bir den çukura düşmemek için sağa kırdı, ben de bana çarpacak diye sağa kaçtım, büyükçe bi taş arka ayak frenini 90 derece eğdi, Allahtan ayağım arada kalmadı, bir kere kontrol den çıktım, taşa çarptıktan sonra tam uçuruma doğru gidecekken, uçurum kenarındaki çalının dibine tekme atarak, dengeyi sol tarafa verdim, sağ grenaj çalılara takılarak kırıdı. Çamurlu yol, zaten arka fren iptal, ön fren desen çamurlu yolda kaymaktan başka bi işe yaramıyo, bi çare motorun önünü dağa karşı çevirdim, biraz daha hızlı olsaydım kesin ters dönerdim. O arkadaşla artık selamlaşmanın dışın da tek bir kelime etmiyorum.
    'Bir insanı tanımak için ya ticaret yapacan yada yolculuk'
    ihakanvardal Sizin gibi MT üyelerini seviyorum.
    Teşekkürler

    Valla hocam sizinkisi de tam dayaklıkmış! Kimse kusuruma bakmasın ama bu böyle...
    Bilmemek tabiki ayıp değil ama küstahça sidik yarışına girmek de ... Anlatmaya çalışıyorum bak şöyle yap, böyle yapma, bu işin ustaları bunu tavsiye ediyor bunu etmiyor v.s diye ama yok abi... Üstelik dalga geçiyor... Kusuruma bakma kardeşim ben yakında baba olacağım Allaha yakın benden uzak dur dedim. Çok şükür yok bu aralar ama havalar iyice ısındıktan sonra çıkacak piyasa ya .


    Sağ ol var ol hocam MT de olmak güzel umarım herşey gönlünce olur
    “Don't cry because it's over, smile because it happened.”
    Dr. Seuss


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    sedici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    Bursa - İzmir
    Çok geçmiş olsun, benim de ilk motorumu aldığımda böyle bir bireyle yol yapmışlığım var, ilk ve son oldu... Barkın Bayoğlu'nun bir yazısı geldi aklıma, belki görmeyen vardır hatırlatma olsun

    Kiminle Motor Sürülür?



    Geçen ay Sodex fuarcılığın dergisinde yayınlanan yazım:

    "Motor sürerken seçtiğimiz arkadaşlar, trajedi ile mutluluk arasındaki farka neden olabilir.

    Bir çoğumuz yapmışızdır. Birkaç arkadaş motorla yola çıkıp biraz sonra farkında olarak veya olmayarak sürüşümüz ufak bir kapışmaya (yarışa) dönüşür. Rezil olmamak adına grupla beraber ya da başta kalabilmek için rahat ettiğimiz tempodan çok daha hızlı sürmeye başlarız. Kavşaklarda durmayıp, kör virajlarda ve dönüşlerde kendi başımıza sürerken gideceğimizden çok daha hızlı süreriz. Bu tempoyla baş edecek tekniğimiz ya da motora hakimiyetimiz de olabilir, hatta pistte bundan çok daha hızlı sürüyor olabiliriz. Fakat beklenmedik durumlar için her zaman bıraktığımız güvenlik payını bırakmamaya başlarız. Misal: bakmadan önümüze kıracak otomobil, duvarın arkasına park etmiş müşteri bekleyen minibüs, bir sonraki viraja saçılmış mıcır ya da yola dökülmüş mazot gibi. Böyle bir grupla sürmek heyecanlı fakat aptalcadır. İşte bu yüzden beraber sürdüğümüz kişi ya da kişileri seçerken dikkatli olmalıyız.

    KÖTÜ

    Beraber motor sürülebilecek en kötü arkadaşlar kendine veya başkasına bir şeyler ispatlama derdinde olanlardır. Öncelikle bu tipler daima sizi “yenmeye”, geçmeye ya da fark açmaya çalışırlar. Ayrıca, bunun onlar için çok önemli olduğunu bildiğinizden ve sizi her yendiklerini hissettiklerinde bunu size defalarca hatırlatarak baydıkları için kendimizi yarışmaya mecbur hissediyor olabiliriz. Eğer onlardan daha iyi bir sürücü olduğumuzu biliyorsak bu durum daha da rahatsızlık vericidir. Onlar tam bir salak gibi sürerlerken, geçilirsek sonrasında gelebilecek dırdırdan kurtulmak için biz daha da salak gibi sürüyor olabiliriz. Eğer oyuna gelmezsek yaşayabileceğimiz sahne şöyledir: Aptal bir ifadeyle “Ne oldu sana” diye sorarlar. Sakin bir şekilde “Salak gibi sürüyordun, hayatta olduğun için şanslısın ve ben de sana uymadım” diye cevap veririz. “Yetişemiyordum desen daha doğru olur!” şeklinde gelir zafer dolu çığlıklar. Ve buna inanırlar da. Sakin kalmaya, bulaşmamaya çalışırız ama olmadığı halde daha iyi bir sürücü olduğundan dem vurması bizi rahatsız eder. En iyisi bu modellerle sürmemektir.

    İYİ

    Biraz evvel anlattıklarımdan yanlış anlaşılmalar da çıkabilir. Birilerini takip etmeye çalışmak daima kötü değildir. İyi bir sürücüyü takip ederek çok şey öğrenebiliriz. Misal motoru düşündüğünüzden çok daha fazla yatırabileceğimizi görebiliriz ya da viraj çizgimizi iyileştirmemize yardımı dokunabilir. Ya da viraj girişinde daha fazla görüş elde edebilmek için farklı konumlanma olabilir veya kafaya koyduğumuzda aslında ne kadar sert fren yapabileceğimizi görmek olabilir.
    Ancak, göz önüne almak gereken iki konu vardır:
    1.si takip etmeye çalıştığımız kişi iyi bir sürücü mü, yoksa, deli midir?
    2.si ise sürdüğümüz motor takip ettiğimiz kişinin motoruyla aşık atabilecek bir makine midir?

    Eğer bu sorulara tatminkâr cevaplar verebiliyorsak, takip edelim ve öğrenelim. Kendi kararlarınızı verin ve geride kalmaktan çekinmeyin.

    ÇİRKİN

    Başka bir açıdan olaya bakalım. Eğer biri bizi takip ediyor ve yetişmeye çalışıyorsa, sürüşümüzün onu nasıl etkilediğini düşünelim. Takip eden kişi açıkça kendini zorluyorsa birkaç tercihimiz vardır:

    1. Arkadakinin durumuna bakmadan devam edelim. Herkes kendinden sorumludur. Eh evet fakat kaza yaparlarsa bu insanları sonlarına götürdüğümüz için suçluluk ve vicdan azabı duyarız. Bizim kabahatimiz olmasa da biz de işin içindeydik.

    2. Durun. Onları da kenara çekin. Onlar için endişelendiğinizi açıklayın. Bu, büyük ihtimalle en sorumlu davranıştır ancak, kulağa çok küstahça gelecektir ve büyük ihtimalle bu söylediklerimiz için bize kimse teşekkür etmeyecektir.

    3. Daha hızlı gidelim ki kaza yaptıklarını görmeden uzaklaşalım. Gözden ırak akıldan ırak.

    4. Onların baş edebileceği bir tempoya düşelim. Onları geride tutacak kadar hızlı, imha olmalarını engelleyecek kadar yavaş. Bu tutulabilecek en güzel yoldur.

    Her kimle sürersek sürelim onların sürüşümüzü nasıl etkilediğini ve bizim onların sürüşünü nasıl etkilediğimizi düşünelim. Eğer durumdan mutlu değilseniz beraber sürecek başka arkadaş(lar) seçin."

    Slmlr
    Brkn
    DALGIC_800, APALA, alosyi ve 4 diğerleri bunu beğendiler..
    Ninja

  3. #43
    ihakanvardal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda VFR 800, Suzuki Hayabusa gsxr 1300
    Alıntı sedici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok geçmiş olsun, benim de ilk motorumu aldığımda böyle bir bireyle yol yapmışlığım var, ilk ve son oldu... Barkın Bayoğlu'nun bir yazısı geldi aklıma, belki görmeyen vardır hatırlatma olsun

    Kiminle Motor Sürülür?



    Geçen ay Sodex fuarcılığın dergisinde yayınlanan yazım:

    "Motor sürerken seçtiğimiz arkadaşlar, trajedi ile mutluluk arasındaki farka neden olabilir.

    Bir çoğumuz yapmışızdır. Birkaç arkadaş motorla yola çıkıp biraz sonra farkında olarak veya olmayarak sürüşümüz ufak bir kapışmaya (yarışa) dönüşür. Rezil olmamak adına grupla beraber ya da başta kalabilmek için rahat ettiğimiz tempodan çok daha hızlı sürmeye başlarız. Kavşaklarda durmayıp, kör virajlarda ve dönüşlerde kendi başımıza sürerken gideceğimizden çok daha hızlı süreriz. Bu tempoyla baş edecek tekniğimiz ya da motora hakimiyetimiz de olabilir, hatta pistte bundan çok daha hızlı sürüyor olabiliriz. Fakat beklenmedik durumlar için her zaman bıraktığımız güvenlik payını bırakmamaya başlarız. Misal: bakmadan önümüze kıracak otomobil, duvarın arkasına park etmiş müşteri bekleyen minibüs, bir sonraki viraja saçılmış mıcır ya da yola dökülmüş mazot gibi. Böyle bir grupla sürmek heyecanlı fakat aptalcadır. İşte bu yüzden beraber sürdüğümüz kişi ya da kişileri seçerken dikkatli olmalıyız.

    KÖTÜ

    Beraber motor sürülebilecek en kötü arkadaşlar kendine veya başkasına bir şeyler ispatlama derdinde olanlardır. Öncelikle bu tipler daima sizi “yenmeye”, geçmeye ya da fark açmaya çalışırlar. Ayrıca, bunun onlar için çok önemli olduğunu bildiğinizden ve sizi her yendiklerini hissettiklerinde bunu size defalarca hatırlatarak baydıkları için kendimizi yarışmaya mecbur hissediyor olabiliriz. Eğer onlardan daha iyi bir sürücü olduğumuzu biliyorsak bu durum daha da rahatsızlık vericidir. Onlar tam bir salak gibi sürerlerken, geçilirsek sonrasında gelebilecek dırdırdan kurtulmak için biz daha da salak gibi sürüyor olabiliriz. Eğer oyuna gelmezsek yaşayabileceğimiz sahne şöyledir: Aptal bir ifadeyle “Ne oldu sana” diye sorarlar. Sakin bir şekilde “Salak gibi sürüyordun, hayatta olduğun için şanslısın ve ben de sana uymadım” diye cevap veririz. “Yetişemiyordum desen daha doğru olur!” şeklinde gelir zafer dolu çığlıklar. Ve buna inanırlar da. Sakin kalmaya, bulaşmamaya çalışırız ama olmadığı halde daha iyi bir sürücü olduğundan dem vurması bizi rahatsız eder. En iyisi bu modellerle sürmemektir.

    İYİ

    Biraz evvel anlattıklarımdan yanlış anlaşılmalar da çıkabilir. Birilerini takip etmeye çalışmak daima kötü değildir. İyi bir sürücüyü takip ederek çok şey öğrenebiliriz. Misal motoru düşündüğünüzden çok daha fazla yatırabileceğimizi görebiliriz ya da viraj çizgimizi iyileştirmemize yardımı dokunabilir. Ya da viraj girişinde daha fazla görüş elde edebilmek için farklı konumlanma olabilir veya kafaya koyduğumuzda aslında ne kadar sert fren yapabileceğimizi görmek olabilir.
    Ancak, göz önüne almak gereken iki konu vardır:
    1.si takip etmeye çalıştığımız kişi iyi bir sürücü mü, yoksa, deli midir?
    2.si ise sürdüğümüz motor takip ettiğimiz kişinin motoruyla aşık atabilecek bir makine midir?

    Eğer bu sorulara tatminkâr cevaplar verebiliyorsak, takip edelim ve öğrenelim. Kendi kararlarınızı verin ve geride kalmaktan çekinmeyin.

    ÇİRKİN

    Başka bir açıdan olaya bakalım. Eğer biri bizi takip ediyor ve yetişmeye çalışıyorsa, sürüşümüzün onu nasıl etkilediğini düşünelim. Takip eden kişi açıkça kendini zorluyorsa birkaç tercihimiz vardır:

    1. Arkadakinin durumuna bakmadan devam edelim. Herkes kendinden sorumludur. Eh evet fakat kaza yaparlarsa bu insanları sonlarına götürdüğümüz için suçluluk ve vicdan azabı duyarız. Bizim kabahatimiz olmasa da biz de işin içindeydik.

    2. Durun. Onları da kenara çekin. Onlar için endişelendiğinizi açıklayın. Bu, büyük ihtimalle en sorumlu davranıştır ancak, kulağa çok küstahça gelecektir ve büyük ihtimalle bu söylediklerimiz için bize kimse teşekkür etmeyecektir.

    3. Daha hızlı gidelim ki kaza yaptıklarını görmeden uzaklaşalım. Gözden ırak akıldan ırak.

    4. Onların baş edebileceği bir tempoya düşelim. Onları geride tutacak kadar hızlı, imha olmalarını engelleyecek kadar yavaş. Bu tutulabilecek en güzel yoldur.

    Her kimle sürersek sürelim onların sürüşümüzü nasıl etkilediğini ve bizim onların sürüşünü nasıl etkilediğimizi düşünelim. Eğer durumdan mutlu değilseniz beraber sürecek başka arkadaş(lar) seçin."

    Slmlr
    Brkn

    Barkın Abi yine her zaman ki gibi olaya son noktayı koymuş. Böyle üstadların dediklerini ve yazdıklarını hep zevkle okumuşumdur. Ülkemizde sayılı kişilerden biridir ama malesef hak ettiği konumda değildir. Umarım daha iyi yerlere gelir çünkü adam bu işi para için yapmıyor. Yıllardır turşu sponsorluğunda olmazdı yoksa, gider motor markalarından yada kask mont gibi markalarının gölgesi altında program yapardı. Eh haliye böyle adamların nesli artık tükendi. Kıymetını bilelim..
    “Don't cry because it's over, smile because it happened.”
    Dr. Seuss

  4. #44
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    Yöntem aslında çok basit, gaz açana gaz kapatın bu kadar kolay.
    Hem sürmesini bilmeyen adam ile neden yola çıkıyorsunuz. yolu kendinize zehir ediyorsunuz.
    80-100 km arası gezen biriyim. Fazlasına ihtiyacı olanın yolu açık olsun. Grup halinde de, gruptan ayrı aheste aheste sürmesini de bilirim.
    Hiç bir zaman gaz açıp gruba dahil olmak için yırtınmadım. Yırtınmam da, o tipleri hep tek tek defterimden sildim.
    Motosikletimden zevk almak için yalnız kalmam gerekiyorsa kalırım. Zaten zevk için sürüyorum.
    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i

  5. #45
    mustafaferah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2012
    Şehir
    marmaris
    Motosikleti
    kymco super 8 - KYMCO DİNK 200İ - LİFAN PONY 100
    HERKESE PAYLASIMLARI ICIM TESEKKURLER SUPER PAYLASIM ANLAYANA KIYMET BILENE BENDE YANLIZ SURMEYI SEVERIM AMA ESIM SAGOLSUN BENI YANLIZ BIRAKMAZ BANA YOLDAS OLUR BENIM KADAR TECRUBELI OLMASADA MOTORU IYI KULLANIR ARTCI OLARAK BINSEMDE ICIM RAHAT EDIYOR BILDIGIM HERSEYI OGRETIYORUM
    MOTOR BIR TUTKUDUR MOTOR ZEVKTIR
    SU FORUMLARI OKUYANLAR INSALLAH DERS ALIYORLARDIR

  6. #46

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Bir gurup sürüşünde bir arkadaş ciddi bir kaza geçirdi ve uzun süre yoğun bakımda kaldı, bir süre olayı hatırlayamadı, daha sonra da "ne olduğunu anlayamadım arkadaş, birden kontrolü kaybettim" diyip duruyordu. Yıllar sonra en yakın arkadaşı itiraf etti ki, çok yakın seyrederken ön tekerini arka tekere değdirmiş ve onu yoldan çıkarmış, korkudan kimseye söylememiş !! Arkadaşlar her zaman tehlikelidir.

  7. #47
    Uğur Bilgili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2010
    Şehir
    Dubai
    Motosikleti
    BMW R1150GS
    Zaten bir insanı ya yolda, ya çalışırken yada birlikte yaşarsan tanırsın demişler. Sizde yolda tanımış oldunuz

  8. #48
    ihakanvardal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda VFR 800, Suzuki Hayabusa gsxr 1300
    Güncelleme için yazılmıştır
    “Don't cry because it's over, smile because it happened.”
    Dr. Seuss

  9. #49
    Eagle7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT
    Oturdum en baştan okudum gerek konuyu açan arkadaş ihakanvardal gerek diğer arkadaşlarımızın paylaştıkları ve son nokta ile barkın bayoğlunun yazısı tam anlamıyla hepsi ders
    Kelimelerini yükselt sesini değil, yağmurdur çiçekleri büyüten gök gürültüsü değil.

  10. #50
    ihakanvardal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda VFR 800, Suzuki Hayabusa gsxr 1300
    bir musibet bin nasihatten iyidir
    “Don't cry because it's over, smile because it happened.”
    Dr. Seuss

  11. #51
    dockerengin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul - youtube.com/user/dockerengin
    Motosikleti
    YBR125 > CBF150 > CRF250L > XZ250R 4V > ?
    Çok güzel konuya değinmişsiniz. Söylediklerinize tamamen katılıyorum yalnız bir konu daha var. Sadece bu apaçi arkadaşlar değil gayet efendi olan arkadaşlarımız da yolda farkında olmadan bizim için tehlike yaratabilir. Birisiyle yola çıkmadan önce hem o insanı hem de motor sürüşünü tanımamız gerekli. Hiç değilse yola çıkmadan önce grup sürüşü hakkında sohbet edilebilir ve sürüş planı yapılabilir.

  12. #52
    ÖzLeMKaYrA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki An 125 HK, RKS Titanik, RTR TVS Apache
    Son zamanlarda ki en anlamlı en başarılı en ders alınacak yazı olmuş... Tekrar tekrar teşekkürler...
    Nereye gittiğin değil, kiminle gittiğin önemlidir...

  13. #53
    mücahit_89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Sakarya-Akyazı
    Motosikleti
    Bajaj Discover 150
    sezona girdiğimiz şu günlerde çok güzel bir konuya değinmişsiniz,teşekkür ediyorum...

    aynı şeyleri harfi harfine yaşamış biri olarak kesinlikle bu konu çok önemli;herkes motosikleti sever ama bu sevgi kişiden kişiye fark gösterir...

  14. #54

    Üyelik
    13 Kasım 2011
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Kawasaki ER-6F (2011) - Yamaha Cygnus L (2015)
    Bence güvenli sürüşe katkı hususunda çok faydalı bir konu olmuş; teşekkür ederim bilgi veren herkese. Allah her daim kazasız belasız sürmeyi nasip etsin herkese.

  15. #55

    Üyelik
    25 Nisan 2010

  16. #56
    6PaTLaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul Beylikdüzü-Izmir
    Motosikleti
    Asya AS 150T-19A, Lifan LF200 GY6, Hero Karizma R
    Kontra bilmeyen adamın motor üstünde işi yok.

  17. #57
    ihakanvardal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda VFR 800, Suzuki Hayabusa gsxr 1300
    Yeni başlayan arkadaşlar buyrun

  18. #58
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Forumdan onlarca kişiyle tanıştım, sürüşlere katıldım.

    Beraber yol yapacağım kişi sayısı ise 3.

  19. #59

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    konuyu okuduğumda aslında pekde şaşırmadım.. aslında motor sürüşüylede alakası yok bu işlerin ego meselesi.. 20 yıldır sele üstündeyim ortalama..
    neler gördüm neler geçirdim şu hayatta erken yaşda aldığım tek ders egolarını yenmemiş motora ve hacime doymamış biriyle yol yapmıycaksın..
    devamlı hacim yükseltme sürat yapma hava atma derdinde olan biriyle bırakın uzun yolu 10 metre bile aynı şeritte ekip sürüşü yapmam kalbinide krımam kızmamda yılların vermiş olduğu bir olgunluk var artık kibarca el sallarım sen git derim.. ben kendi havamda giderim..

    zaten bu tür insanlarda egosu doydumu ya motoru bırakır yada artık süratle hacimle işi olmadan daha olgun ağır başlı düşünmeye başlar ve daha işlevsel işini görücek mantıklı düşük hacimli olur yada yüksek olur onuda takıntı haline getirmeden amacına uygun bir motor alır ama ne yazık ki bu insanlar çok azınlıkdır bu kesim içinde..
    geneli hevesini aldımı bırakır sonrada sağda solda dost muhabbetlerinde bende şu vardı bu vardı 1000lik makina vardı 1200 lük makina vardı bir gazlardım 320 kadranı görürdüm falan diye yıllarca konuşur durur.. istisnalar her zaman vardır onları tenzih ederim..

    ne yazık ki ekip gezilerinde böyle kaza yapan arkadaşlarda gördük.. ekibi iplemeyip yandan gazlayıp giden sonrada mıcıra girip dengeyi yitiren yada traktör altına giren motorcularda gördük.. gezilerimizde zehir olmuşdu.. şahsen beraber yol yapıcağım insan sayısıda benim özel olarak 2-3 kişiyi geçmez bilmediğim tanımadığım bir insala asla yol yapmam olaki bir şey oldu yapdım bakdım ritmimiz uyuşmuyor yol veririm ben tek giderim..
    ihakanvardal bunu beğendi.

  20. #60
    okan kartal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    sym joyraide 200
    tebrik ederim gerçekten anlamlı bir konu. bende bu konuya farklı açıdan yaklaşmak istiyorum,oda arkada oturan arkadaş.
    ben motoru kullanıyorum,arkadaş arkada, bana bişey anlatmaya çalışmalar,veya ilgi çekici bir olayın ,kişinin vs. yanından geçtikten sonra arkasını dönüp bakmaya çalışmalar,hatta ayağa kalkıp tekrar oturmalar. hepimiz biliriz kullanıcı,arkada oturanın sağa veya sola doğru döndüğünü dahi hissediyor . çünkübianda denge bitarafa doğru kayıyor.en az 3-4 arkadaşı bu konuda uyardım.bitanesi '' kullanmayı bilmiyorsan ben napayım '' diyor.


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)