acaba italyada durum nasıl?
( hani biz kendi üretimimizden utanırız ya )
acaba italyada durum nasıl?
( hani biz kendi üretimimizden utanırız ya )
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Ne biliyim abi ... İlgi gösterirler kendi üretimlerine bence ?
ülkemizde japon veya italyan ayarında kaliteli motosiklet üretilse fiyatlarda aynı olsa yerli üretimi tercih ederim. şu anki vergi politikaları tamamen üretimi durdurmaya yönelik. günümüzde fabrikası olupta üretim yapanları taktir etmek lazım. bu şartlarda halen direniyorlar.
italyanlar kazıkçıdır bunu bütün avrupa bilir birtek biz bilmeyiz. neden çünkü adamlar gavur ve avrupalı, öyleyse en iyi onlar yapar mantığı. birde şunu yazalım, italyan motosiklet ve yedek parçaları çok pahalı. birde bu ülkede kitle psikolojisi çok yaygın, diyelim ki en adi araba reno ise, herkes onu alıyor diye bende alıyım mantığı geçerli, makul. motosiklette ise herkes honda alıyor bende honda alıyım ki hem piyasası var hem alıcısı var felan feşmekan.
scooter olarak pek öyle sayılmaz ama diğer sekmentlerde haklısın.
ve muadillerinden çok daha fazla pahalılar.
italyan motoruna ve arabasına binenler genelde onların sevdalılarıdır başka motor ve araçlardan zevk alamazlar..
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
Kalite olarak aman aman bir farkı olduğunu sanmıyoryum. Japon motorları bence daha kaliteli.
Ama italyanı farklı klan estetik ve az bulunur, satılır oluşunun verdiği cazibe bence.
Şİmdi benim param olsa ss almak istesem kolumu sallasam çarpan 600rr yerine ducati alırım.
japon firmaları biraz daha fazla müşteri odaklı çalışıyor. italyan firmaları müşteriden daha uzak. japonlar müşterisiyle direk temasa geçebiliyor.buna bizzat şahidim. hondanın activasını almıştım sıfır olarak. aradan 1 ay kadar zaman geçti baktım cep telefonumu bir numara arıyor. açtım honda müşteri hizmetlerinden bir bayan. ürünümüzden almışsınız hayırlı olsun iyi günlerde kullanın dedi. satış temsilcisinin bana karşı yaklaşımından tutun, servis elemanlarının ihtiyaçlarıma cevap verip veremedikleri, motosikleti teslim etmeden önce neyin nasıl çalıştığının anlatılıp anlatılmadığını hepsini sordu. hizmetleri için puanlama yaptım. hondanın sitesine bilgilerimi girerek motosikletimde kullanılan yağla ilgili bir soru sormuştum o zamanlar, geri dönüş yaptılar beni arayan müşteri hizmetlerinden biri değil makine mühendisiydi, kafama takılan her soruyu yanıtlamıştı. Honda'nın şu anki düşük cc de getirdiği modelleri bende beğenmiyorum ve bunu sürekli belirtiyorum. fakat yiğidi öldür hakkını ver, adamlarda malımın arkasında duruyorum diyor. bizi direk servisin kucağına oturtmuyor, servisleride denetliyor servisi değil müşteriyi koruyor güven veriyor. bunu yapabilen firmamı sizi daha mutlu eder yoksa sizi servislerin vicdanına emanet eden firmalarmı. japonmu italyanmı derseniz şu anki tercihim japondan yana olur.
reklamında büyük önemi var diye düşünüyorum. ayrıca biz türkler motosiklet olsun araba olsun bunları alırken satarken hemen satayım ve değerinde satayım düşüncesi olduğu için japon lara ilgi daha da çok tabiki. parçası pahalı değil aslında tüm markaların. çünkü bizim ülkemizin gelir seviyesi çok düşük. örnek: ben 500 euro maaşa çalışıyorum. bir fren diski alıcam 150 euro. neredeyse maaşımı vericem almanya italya bu ülkelerde adamlar 2000 euro ile 2500 euro maaşlar arasında çalışmakta. bu parayı alan adam için fren diskinin hiç önemi yok.bir balata 10 euro hemde gold marka . herşey ucuz oralarda benzinde vs.... bugün batık yunanistan dahi asgari ücreti 800 euro etin kilosu 7 euro hayat onlara güzel....bizde asgari ücret 350euro etin kilosu 15 euro aradaki dağlar kadar uçurumu görün. yıllardır hep krizle büyüdük.
Biz de bunu anlatmaya çalışıyoruz millete.Millet takmış Honda'ya.Bi honda düşmanlığı almış başını gidiyo.Milletçe uzanamadığımız ciğere mundar demeye çok meraklıyız.Bugün Honda markası olmasa , bol çeşit , servis ağı , yedek parça bolluğu olmasa Türkiye'de motorculuk diye bişey kalmazdı.İlk motorum Honda'ydı.Bana motorculuğu sevdiren CBF150 oldu.Sonra gittim 2-3 tane farklı marka motor aldım.Nickimden de anlaşılacağı gibi motordan soğudum.Ancak tekrar Honda'ya döndüm ve şimdi transalp'le ağzım kulaklarımda geziyorum.2-3 parça ihtiyacım oldu , 3 gün içinde temin edildi.
Kendi kullandığım sınıfta küçük bir fiyat karşılaştırması aşağıda :
Kawasaki KLZ 1000 Versys : 34.600 TL
Aprilia Caponord 1200 : 36.500 TL
Honda VFR 1200 X Cross Tourer : 38.500 TL
Yamaha XT1200Z Super Tenere : 40.000 TL
Triumph Tiger 1200 Explorer : 44.600 TL
Moto Guzzi Stelvio 1200 : 44.650 TL
KTM 990 Adventure :46.900 TL
BMW 1200GS (En ucuz versiyon) : 53.400 TL
Ducati Multistrada 1200S : 75.000 TL
İtalyan'a haksızlık yapmayalım. İngiliz de, Avusturyalı da, Alman da uçmuş gidiyor. Japonların ucuz olduğu bir gerçek.
Bu arada ilginçtir, Suzuki'nin bu sınıftaki motoru DL1000 artık Türkiye'de yok.
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
her yorum bence kendince doğru.
bir de şu var,
motor mekanik ( motosiklet değil, motosiklet veya araba motoru ) olarak japonlar en iyisi deniyor.
ben honda araba servisinde çalışmıştım.
adamlar müthiş şeyler yapıyor, müşteri odaklı konuda yukarıdaki yorum haklı.
ama gel gör ki dünyanın en hızlı ve prestijli arabalarını japonlar yapmıyor.
yani bir Lamborgini, Bugatti veyron, Ferrari gibi...
sanki, adamlar daha çok, sürümden kazanmak hesabında uygun teknoloji, uygun şartlar, uygun müşteri portföyündeler.
bu kaizen yöntemiyle de uyuşuyor.
kaizen yöntemi, en bilindik şekliyle " KÜÇÜK ADIMLARLA BÜYÜK MESAFELER KATEDİLEBİLİR " mantığıdır.
yani belki bir multistarada 2-3 tane japon ediyor ama adam 1 multistrada satılana kadar 10 tane japon satıyorlar...
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
bir italyan motor bunu nasıl yapıyor bilmiyorum ama gerçekten farklı bir haz veriyor. bir başkasında veya herkeste olmadığından değil, başka bir hissiyat. kalite, estetik, performans, denge, rahatlık gerçekten başka gibi. satış fiyatlarına da gelecek olursak motorun ferrarisini bi kenara bırakalım kalanları japonlardan çok da pahalı sayılmaz. en azından fiyat ve performans değerine göre pahalı değiller. ama gel gör ki yedek parça ve servis konusunda hem ulaşılabilirlik hem de fiyat olarak berbatlar. e bir de üstüne ikinci eldeki değer kaybı eklenince tercih sebebi olmuyorlar. fiyat konusunda gümrük anlaşmalarının etkisi var mıdır bilmem ama her biri gerçekten sanat eseri gibi. her motor sever bir dönem de olsa bir italyan canavarın hazzına varmalı.
Benim fikrimde servis ve sıkıntıdan yana. Basit bir motosiklet ile bizzat servisine gittiğinde bile, ya bi vidayı sıkmadıklarını, ya bi tarafını çizdiklerini, ya bişeyleri yanlış taktıklarını görüyoruz.
Saçma sapan işler yapılıyor yani...
Şimdi ben, 1199 panigale ımı, hangi servise nasıl götüreyim? Ön amartisöre bağlı kombine sistemler, tek arka maşa falan filan... Zaten memlekette olacak 3-5 tane, hangi usta nasıl yapacak?
Forumda birsürü şey akıyorum, bir karara varıyorum. Gidiyorum ustaya, o diyor şöyle ben diyorum böyle. Daha ABS frene basınca, "bozuk bu fren, alttan vurma yapıyor" diyen adamlar var memlekette. Meseleye gelecek olursak,
ilk sayfada da arkadaşın birinin dediği gibi, memleket istanbul'dan ibaret değil. Ben tokattayım. Bana en yakın servisler tabiki uzak-doğulu firmaların. İster istemez onlara kayıyor tercih.
Güvenebileceğimiz tek gözler, kendi gözlerimizdir.
Bir panigale fiyatına iki tabe CBR alınabildiği için olabilir balki :D :D
İtalyanların ülke politikası olarak kabul görmüş, sadece motosiklet anlamında olmayan ve tüm dünyaya kabul ettirttikleri bir mevzu atlanmış = TASARIM!
Bunu birincil öncelikte tutuyorlar dolayısıyla işlevden önce tasarım geliyor. Bize üründen çok ürün çevresini, yani hikayesini pazarlıyorlar. Bazı duygularının önüne geçmekte zayıf olan insanları hedef alıp bu açığı akıllıca(kendilerine göre) kullanıyorlar.
Sana içinde bulunacağın toz pembe bir hayatıda birlikte sattığı için doğal olarak o senaryonun karşılığınıda falasıyla talep ediyor. Genelleme yapacak olursak bu durum tekstilde, mobilyada, Vepspa' dan Ferrari' ye her ürünlerinde böyledir diyebiliriz.
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Takılmayın beyler sen ben gibi çulsuzlar İtalyanların hedef kitlesi değil ve ben alıp binemiyorum diye adamlar üzülmüyor. Hatta marka pretijleri için benim binmemem işlerine bile geliyor .
Japonlar gibi piyasa malı , tüketim malı markalar kalıyor bizede. Parasına göre mal.
Birde japonlar makine yapar biner gidersin , italyanlar ruh katar oturup sohbet edersin(motosikletinle)
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
İtalyadaki duruma bakarsak acaba kendileri italyan motosikletine biniyolar mı?Yanılmıyosam honda sh300 italyanın en çok satan maxiscooteerı olmuştu.
Türk milleti olduğumuzdan esnaflık ruhu genlerimizde var. Esnaf ruhuna italyanlar ters Eğer ducati multistrada alacak kadar zengin olsam kesinlikle ducati multistrada alırdım Ülkemizin yüzde 70 inden belki fazlası benim gibi asgari ücretin az üstünde çalıştığı, zevkin bizim durumumuzda olanların her zaman ikinci üçüncü dördüncü planda olduğundan italyan tutmuyoruz ha parası olan da tutmaz belki tercih meselesi. Ama italyan motosikletlerini çok sever çok beğenirim Bide favorimin fotosunu atayım
Yooo Antalya'da durum hiçte öyle değil ne kadar yamaha honda varsa gilera aprilia piaggio falan dolu yani burda
Yamaha YBR-125 2008/Honda DYLAN 2008/Honda CBF-150 2011/Kawasaki ER-5 2005/Yamaha fazer8 2011/YAMAHA YZF R1 2010/YAMAHA YZF R1 2014/HONDA CBR 1000RR 2014+YAMAHA YBR-125 2012
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)