Direkt cevap olarak olmasa da..
Her ne kadar bir konudaki tecrübe çok çok önemli olsa da, unutmayınız ki dandik/çin malı dediğimiz markalar bile kıtalar arası ticaret yapıp binlerce seri üretim ürünü üretmeyi başarabilmiş firmalardır. Bu birikim ve çalışmanın, altında yatan mühendisliğin yorumlanarak faklı sonuçlar çıkarılıp sorgulanması da pek uygun olmayan bir davranıştır kanımca.
Motor, zaten yapısı itibari ile karışık ve bir çok dinamik etkeni barındıran bir mekanik yapıdır. Bu yapının tasarlanması, üretilmesi ve geliştirilmesi gibi aşamalarda bulunmuş insanlar kullanma kitapçığına bu süreçlerden elde ettikleri veriler ışığında açıklamalar yazarlar.
Ayrıca her motorun ya da genelleştirirsek her ürününü kendine ait bir kullanım kılavuzunun olmasının bir sebebi vardır, ki yukarıda da bahsettiğim gibi her ürün kendi sürecini yaşar.
Kısacası benim fikrim kullanım kılavuzunuzu okuyunuz ve yazılanları elinizden geldiğince uygulamaya çalışınız.
Saygılar.
Iyi de, hicbir kullanim kilavuzu elden gecen/rektifiye edilen bir motorun rodajinin nasil yapilacagindan bahsetmiyor ki...
Segman/yataklari degisen bir motor icin en onemli asama rodajdir.
Konuyu biraz okuduktan sonra acaba yanlış mı yaptım dedim... CBR 125 model motorum var; henüz 603 km civarında, rodajdayım. Bayiiden teslim alırken 1000 km öncesinde yağı değiştireyim mi sordum. 1000 km den önce gerek yok cevabını aldım. Nadiren trafikte ışık yeşil olunca falan 6000 rpm de vites yükseltmek dışında rodaja uygun şekilde, şehirdışında 6. viteste 7000 devri aşmadan, az gazla kullanıyorum. Yine de vites kemikleşmeye başladı, hele son 150 km dir. 1000 km bakımında Motul ün 7100 model yağını kullanmak var aklımda ama ondan evvel rodaj için en iyi marka model, mevsime uygun incelikte yağ öneriniz nedir?
Motor yağı seçiminde fabrikanın önerdiği yağı kullanmanızı öneririm,her motora aynı yağ kullanılmaz ayrıca rodajda sekman silindir alışması sırasında metal çapaklar oluşuyor ve bunlar silindire zarar verebiliyor(silindirde çizilmeler)hiç olmazsa ilk 500km de değişin benim önerim 15/50 motul iyidir sağlıcakla.
Doğruları fazla olan bir yorum olmuş...
Tek abartı "hava soğutmalı motorlarda 800-1000 arası yağ değişimi yapılmalı" cümlesi olmuş bence. Yani bu rodajdan sonra sürekli olarak ifade ediliyorsa yanlış bilgi. Modenas gt 135 için klavuzda rodaj sonrası her 2500 km de yağ değiştirilmesi öneriliyor ki çok fark var!
Şu an ben de modenas gt 135 in rodaj aşamasındayım. Dediğiniz gibi 300 de servis yağ değişimi önerdi yaptık. Kullanım klavuzunda gerçekten 1000 de diyor ama bursada iki serviste 300 diyor bu da enteresan. Acaba klavuzda olmayan bir bilgi mi var bu konuda?
Bunların dışında rodaj aşamasında stres yapmaya lüzum yok, 60 km hızı ve 4000 deviri 800km ye kadar geçmeyeceksin. 800-1600 arası da 80 km hız 5000 devir. Bu kadar basit. Korkmaya gerek yok günümüzün motorları öyle kolay kolay rodajda perişan olacak kadar dandik değil. Ha, adam manyaksa sıfır motora 130 yüklenirse zaten anasını her türlü ağlatır o ayrı.
Servisler uyanık olduklarından öyle diyorlar birşey bildiklerinden değil. Dediğim gibi, kullanma kılavuzuna bakıp ona göre hareket edin. Rodajda kitapta belirtilen süre dolana dek yağ falan değiştirilmez, gerek yok. Zaten rodaj öyle 1000 km dolunca çat diye bitmez.
Her acemiye lazım bilgiler tşkler emeğe saygı
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)