Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motorumun ilk bakımı :)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ScaLa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Motoran CBS 150 Balancer 13' 7000km
    Arkadaşlar, dün motorumun ilk bakımı yapıldı. Tam 309km'deydi . Bakımı yapacak servisteki arkadaş önce benim rahatsız olduğum şeyleri sordu ben de, fren ötmesini, motorun çok gıcırdamasını vs söyledim. Çalışan arkadaş motoru baştan aşağı elden geçirdi, her yerini söktü taktı, yağladı (debriyajdan eldivenim yağ bile oldu o derece ). Arka freni söktü, eyeleyerek düzeltti. Castrol Power1 ile yağı değiştirdi, üzerine de bi güzel sünger ve köpükle yıkayıp teslim etti. İşlem yaklaşık 1 buçuk saat kadar sürdü. 30tl yağ parası verdim. Motoru aldığımda çok hoşuma gitti, sanki bakım öncesi bindiğim 2. el, bu sıfır motor Maşallah, o kadar yağı yeyince, yağ gibi oldu.

    Şimdi ise şunu farkettim, dün hava sıcaklığı gayet iyiydi (20-24 derece civarı). Jikleye gerek olmayacağını düşünerek bi kaç kez çalıştırmaya çalıştım çalışmadı. Jikleyi açıp çalıştırıyorum, çalışıyor, bir saniye sonra kapatıyorum, çalışmaya devam ediyor. Stop ediyorum, jiklesiz çalışmıyor; jikleyle yine çalışıyor... 10km kadar da sürmüytüm oysa, yani motor sıcaktı... Sebebi ne olabilir? Tekrar servise gitmem gerekir mi? Ama bugün motoru hiç kullanmadım, arabayla gittim geldim. Yarın da motor sıcakken deneyeceğim. Yine jiklesiz çalışmazsa servise götüreyim mi?

    Ve bir de, oradaki çalışana, rodajda olduğu için ve kullanım klavuzunda yazdığı için, ilk 300km'de maksimum 5000devir ve 40-45km/h arası gittim, bu tarzda mı devam edeyim dedim, adam bana güldü, "ne 40-45'i bağıttıra bağıttıra sür abem" dedi de, bu beni biraz korkutmadı değil... Rodajla ilgili binlerce yazı var sitede ve internette... Adam klavuza yazmış, deponun üstüne yazmış ilk 600km maksimum 60km/h diye; ben şimdi 70-80 gitsem, yarın öbür gün "işte rodajı düzgün yapamadık, ondan böyle oldu" diye hayıflanmaktan çekiniyorum.. Ama birisi de, motoru zamanında sağır bırakırsan, yakıt masrafı hiç düşmez filan demişti. Ben de kademe kademe 1000km'ye kadar artırmayı düşünüyordum. Sizce ne yapmalıyım?

    Bu arada motorum, sol tarafta da görüldüğü üzere Motoran CBS 150 Balancer, inşallah ileride güzel fotoğraflarımızı da paylaşırım . Herkese iyi forumlar, hayırlı akşamlar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    25 Nisan 2010
    şu anda pistonlar sıkı o yüzden olabilir. normal bir durum. bazen subap ayarlarının sıkılığından da kaynaklanabiliyor.

  3. #3
    amaninmb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2012
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    QJ Motor- VPS 125
    Alıntı cool113 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şu anda pistonlar sıkı o yüzden olabilir. normal bir durum. bazen subap ayarlarının sıkılığından da kaynaklanabiliyor.
    piston düştü demeden edemeyeceğim zuhahahahahha
    fromghetto bunu beğendi.
    "men dakka dukka"

  4. #4
    emrb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    XJ6
    Alıntı amaninmb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    piston düştü demeden edemeyeceğim zuhahahahahha

    piston aşağı olacak kardeş.
    amaninmb bunu beğendi.

  5. #5
    serdar37100 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HONDA CBF 150
    309 km de ne bakımı bu siz kendiniz mi istediniz yoksa firmanın mecburi tutması sonucumu çok erken yapılmış bir bakım değilmi bu

  6. #6
    ScaLa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Motoran CBS 150 Balancer 13' 7000km
    İlk bakımı 300km'de. İkinci bakım 1000km'de.

  7. #7
    serdar37100 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HONDA CBF 150
    cbf150 direk 1000 km de bakım istiyor sonra yanlış hatırlamıyorsam 4000 6000 diye gidiyor 300km çok az bir rakam bir kuryenin günlük yaptığı km ya

  8. #8
    ScaLa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Motoran CBS 150 Balancer 13' 7000km
    Olabilir, kitapçıkta ilk bakım için 300km yazıyor. Karşısında vidaların sıkılması ve yağ değişimi var sadece. Sonraki bakım 1000de. Servistekiler, bir sonraki bakıma 2300km'de gelebilirsin 2000km rahat götürür dediler ama ben 1000de giderim herhalde yine bakıma.. Yağ değişiminin ne zararı olur ki İlk motorum olduğundan biraz pimpirikliyim galiba, yanlışlık yapmamak ve maksimum verimde kullanabilmek amacım sanırım

  9. #9
    DEISIS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2013
    Şehir
    KAHİRE
    Motosikleti
    XT 660 R
    Alıntı serdar37100 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbf150 direk 1000 km de bakım istiyor sonra yanlış hatırlamıyorsam 4000 6000 diye gidiyor 300km çok az bir rakam bir kuryenin günlük yaptığı km ya
    Honda nın ilk bakım anlayışı yok usta. Çünkü senin, yok piston alıştı , demir çapaklar yağa karıştı acilen değiştirelim yağı , unutulmuş vidaları sıkalım balansını halledelim gibi bir derdin yok olmasın da

    bende ilk bakımı yaptırdım 300-500 arasında diyodu 380 de gittim yaptırdım. Önceki motorla bu farklı sanki el yapımı chopperlar gibi olmuş

    Bu da benim aklıma şunu getiriyor.Bu tür uzak doğulu motorları Türkiyedeki montaj yapan- fabrika demek istemiyorum ısrarla dilime geliyor ama direniyorum- montajhaneler (bu iyi oldu) ayakta duracak kadar birleştirip gerisini onlara göre "ilk bakım" bana göre asıl toplama ya bırakıyorlar.

    O yüzden senlik bi durum yok verdiğin paranın karşılığını alıyprsun yani bi nevi güle güle sırıta sırıta kazasız belasız cezasız bin
    serdar37100 bunu beğendi.
    Fikrin ne fahişesi oldum ne zamparası-Bir vicdanın bilemem kaçtır hava parası..
    Yollar boşaldı artık yolcular buldu vaha, -Yolcular gitmese de yollar gider Allah'a..
    DIŞI SÜKÛN İLE ZAHİR, DERUNU MAHŞERDİR DERUNU MAHŞER..

  10. #10
    ScaLa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Motoran CBS 150 Balancer 13' 7000km
    Bakımdan sonra (pazartesi) anca bugün fırsat bulabildim motora binmeye.. Çalışma sorunu yok gibi şimdilik, vites geçişleri çok yumuşak, yavaşlarken 1. vitese dahi hiç zorlamadan geçirebiliyorum. 1 N 2 geçişleri sorunsuz. İnşallah bir sorun da yaşamam. Yalnız şu dikkatimi çekti, 2.vites aralığı çok düşük sanırım. Çünkü bir iki defa başıma geldi, vites düşürerek yavaşlarken, 3'ten 2'ye düşürünce teker yolu kazır gibi oluyor. 2'ye düşürmem için iyice yavaşlamak gerek sanırım.

  11. #11
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı ScaLa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bakımdan sonra (pazartesi) anca bugün fırsat bulabildim motora binmeye.. Çalışma sorunu yok gibi şimdilik, vites geçişleri çok yumuşak, yavaşlarken 1. vitese dahi hiç zorlamadan geçirebiliyorum. 1 N 2 geçişleri sorunsuz. İnşallah bir sorun da yaşamam. Yalnız şu dikkatimi çekti, 2.vites aralığı çok düşük sanırım. Çünkü bir iki defa başıma geldi, vites düşürerek yavaşlarken, 3'ten 2'ye düşürünce teker yolu kazır gibi oluyor. 2'ye düşürmem için iyice yavaşlamak gerek sanırım.
    normaldir o benimde motorumda oluyor ama o şekilde fren yapmamalısın vitesi değiştirmeden sadece gazı keserek fren yap daha sağlıklı olur


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)