Şehir Trafiğinde Motosiklet Kullanımı
Reklamlar
-
Şehir Trafiğinde Motosiklet Kullanımı
İleri ve güvenli motor kullanımının temellerini, ana hatlarını, bildiğinizi varsayıyorum.. öğrendik.. Şimdi, özellikle şehir içi kullanımımızla ilgili önemli detayların üstünden bir kez daha beraber geçelim.
Öncelikle, gözlerinizi kapayın ve sıkışık bir trafikte, genelde hep yapar olduğunuz sürüşünüzü düşünün.
Etrafınızı çevreleyen , yolunuzu engelleyen, sizi karmaşaların-kalabalıklığın içinde bırakan arabaları hayal edin.
Kendinizi, yakın şekilde arabaları takip ederken, etrafı tararken, trafik lambalarını takip ederken hayal edin.
Sonrasında yayaların neler yapabileceğini tahmin ettiğinizi veya yol üzerindeki işaret boyalarının dahi ne kadar kaygan olabileceğini tahmin ettiğinizi hayal edin.
Cep telefonlarıyla konuşan, arabadaki bir yandan bağıran çocuğuyla ilgilenmesi gereken veya yanındaki arkadaşı ile koyu sohbetlere dalmış olan araba sürücülerini düşünün.. Onların ne yapabilecekleri konusunda devamlı tahminler yürüttüğünüzü düşünün.
Kalabalık ve yoğun bir trafik ortamı her şeyi ile tam olarak kaza çemberinin içidir aslında.. (Özellikle yeni kullanıcılar için, yoğun bir trafikte motosiklet kullanmak başlı başına bir kabustur..)
Farkındaysanız, aslında motosiklet sürücülerinin kalabalık bir trafik ortamında ne kadar çok şeyle aynı anda ilgilenmeleri gerekliliği o kadar hayret vericidir ki.. ve zaten bunu becerebilmek demek; birçok şeyin toplam olasılığını aynı anda görmek ve tek tek üstesinden gelmek demektir.. Yapılabilecek tek bir yanlışlık bile motorumuzu yatırmamıza ve yaralanmamıza sebebiyet verebilir.. Aman dikkat!!
İşte sizlere kalabalık bir şehir içi trafiğiyle baş edebilmenin, genel olarak 13 püf noktası;
Araba sürücülerinin kafa hareketlerini takip etmek;
Araba sürücülerinin aynalara ve kapı pencerelerine doğru kafa hareketlerini (oynatışlarını) takip etmek , yapabilecek oldukları ani manevralar için sizlere öncesinden fikirler verir.. Birçok sürücü, aynalara bakmasa bile, kafasını dönecek olduğu tarafa öncesinde çevirir ve döner..yakalamaya çalışın!!
Dikiz aynalarınıza güvenin..ama tamamıyla değil;
Dikiz aynalarınız çoğu zaman hayat kurtarıcınız olabilir, ama hep dediğimiz gibi genelde tam olarak bütünüyle görüşün hepsini sizlere vermez..Özellikle kalabalık trafikteyken, pozisyon değişikliği yapmadan önce mutlaka ve mutlaka omuz üstü bakışı sakın ihmal etmeyin!! Bunu çok çabukça gerçekleştirin ve ondan sonra manevranıza karar verin..(asıl hayat kurtarıcı hareket budur aman dikkat!!)
Mümkün olduğunca araçların arasındaki (aralardan geçiş) işinizi çok çabuk bitirin ve plansız sakın kalmayın;
Bu çok basit gibi gözükse de, son anda sinyalsiz, ani manevralar yapan araba sürücülerinin her sene bir çok sürücüye çarptığını, düşürdüğünü, öldürdüğünü unutmayın!! Normalde araçların sağlarından geçiş kesinlikle yanlış gibi gözükse de, günümüzde bazen bu bir gereksinimdir..(gerçekci olalım)..Yeter ki bunu, sürücünün neler yapabileceğini tahmin ederek çok temkinli bir şekilde ve çok çabukça yapın ve hemen bitirin!! (Özellikle sağındaysanız ve duran bir trafik ise, araç yolcusunun kapıyı açma ihtimallerine dikkat!!)
Her zaman fren yapmaya hazır olun;
Herhangi, ani oluşabilecek bir durum için frenlerinizi kullanmaya her zaman hazır olun!!. Tehlikeleri sezdiğiniz anda, her zaman öncesinden, sağ ayağınız ve sağ el parmaklarınız fren magnet ve pedalında hazır olsun!! Her zaman umulmayanı, beklenilmeyeni bekleyin, hazırlıklı olun!!
Görünün!! Ama görünmediğinize İnanın!!
Fosforlarla motorunuzu donatın..Parlak ve görünen kıyafetleri tercih edin.. Ama gene de araba sürücülerinin ve yayaların, sizin varlığınızın farkında olduğundan, sizi gördüğünden emin olmayın!! Hep görünmediğinizi düşünerek motorunuzu kullanın!!!
Motorunuzun gücünü her zaman kullanmaya hazır olacak şekilde kullanın;
Özellikle kalabalık trafikteyken, normalde her zaman kullandığınız vitesin 1 altını tercih edin! Motorunuzu her zaman öyle bir devirde kullanın ki, gerektiğinde ufak bir gaz açış sizi tümüyle tehlikeden uzaklaştırabilsin…Diğer yandan egsozunuzun birazcık bağırıyor olması aynı zamanda sizin varlığınızın trafikte hissedilmesine katkı sağlar...
Çok mu yavaş gidiyorsunuz? O halde sağda veya solda kalın, pozisyon alın!!
Trafik birden bütünüyle yavaşladığında, önünüzdeki aracın solunda veya sağında kalmaya çalışın…Bu sizin, gerektiğinde, daha kolay kaçış yapmanıza fırsat verecek olan pozisyonlarda bulunmuş olmanızı sağlamış olacak…Bu pozisyon aynı zamanda sizi, durmakta geç kalmış olan arkanızdan gelen aracın verebileceği zararlardan da korumuş olacak.. Her zaman, ilk durduğunuz anda, mutlaka 1. viteste ve kaçmaya hazır, aynalardan arkayı kontrol eder pozisyonda olun..Ne olacağı belli olmaz, dikkat!! Sakın ola ki durumdan emin olmadan vitesi boşa almayın!!
Her zaman TATKU!!
Devamlı olarak durmadan ilerisini, sağı-solu ve aynalardan arkayı tarama yapmanız, reaksiyon gösterebileceğiniz ekstra zaman için mutlaka gereklidir.. Kalabalık trafikte sadece ileri bakmanız, bir nesneye gereğinden fazla odaklanmanız (hedefe kilitlenme), arkayı ihmal etmeniz, sorun yaratmak için yalvarmakla aynı şeydir!!
Sol’a dönüş İhaneti!! (ihanet sözcüğü burası için en uygunu..)
Karşıdan gelen bir aracın yavaşlayıp (veya durup) sola dönmeye hazırlandığını gördüğünüzde (tahmin ettiğinizde) hazırlıklı olun!!!! Sizi gördüğünden hiçbir zaman emin olmayın!! O aracın ön lastiğini, ve sürücünün direksiyondaki elini takip edin..Eğer bu noktalarda ufacık dahi hareket görürseniz; fren yapmaya, swerving yapmaya veya gazlayıp kaçmaya (hangisi pozisyona göre uygunsa) hazır olun!! Sakın durup size yol vereceğine güvenmeyin!! Görmez!! Görmeyecektir!!
Yol Yüzeyini Okuyun!
Yoldaki taramalarınıza asfaltı da ekleyin!!.Maalesef İzmirliler olarak, nerdeyse Türkiye’nin en kötü asfaltına sahibizL Yol yüzeyindeki mazot, yağ, toz, vs.. haricinde asfalt kondisyonuna da dikkat!!!! Bir yandan da kafanızda yol tutuşunu hep değerlendirmeye çalışın..Mazot için koku duyunuzu da kullanın..Kokusu keskindir..ve genelde öncesinde kokuyu hissetmeye başlarsınız..Dikkat!! Girdikten sonra ne yapabileceğinizle ilgili becerinizi tartmaktansa, öncesinde erken fark edebilip hiç girmemek, daha da iyi bir beceriye sahip olduğunuzu gösterir!!
Güvenli boş alanlarda kalmaya özen gösterin!!
Motorunuzun gücü ve manevra kabiliyetini kullanarak, ne durumda olursa olsun, her zaman çevrenizde güvenli geniş bir alan oluşturmaya dikkat ederek pozisyonlar almaya çalışın (güvenlik çemberi)!!! Yoğun trafikte , kalabalık araçların arasında mutlaka bazı boş alanlar vardır..En geniş ve size manevra imkanı verecek olanlarını değerlendirin ve mümkün olduğunca kullanın.. Bu aynı zamanda, diğer araçların kör noktalarında mümkün olduğunca az kalmanızı ve tehlikesiz pozisyonlarda bulunmanıza imkan verir...
Belli manevralarda mutlaka sinyal kullanacaksınız.. Peki ya açık kalırsa?
Otomatik sinyal kapatmayan bir motorunuz varsa sol baş parmağınızla sinyalinizi kapatmayı unutmayın!!! Hatta arada kapattım mı diye kontrol etmeyi de unutmayın!! Kalabalık bir trafikte sinyalinizi açık unutmak o kadar tehlikelidir ki.. kazaya davetiye demektir dikkat!!
Diğer araçları güvenlik olarak kullanmak.
Özellikle Trafik lambası bulunan kavşak noktalarında diğer araçları kendi menfaatiniz için kullanın.. Diyelim ki kırmızıda durdunuz..Yeşil yandı ve yürüyorsunuz.. Mutlaka karşı tarafta, onlara kırmızı yanmasına rağmen, son anda geçen bir araç vardır.. İlk hareket ettiğinizde, O araç sağdan geliyorsa sağınızdaki, soldan geliyorsa solunuzdaki aracı onu sanki bir zırhmışcasına kullanarak beraber ayni hizada ilerleyin..Çarpacak ise ona çarpsın.
Güvenli sürüşler dilerim
Sevgilerimle
Yazan :
Uğur ERTEKİN
Alıntıdır.
4 Teker bedenimi, 2 Teker ruhumu taşır
Yanlamak biz de ata sporu!
Reklamlar
-
Faydalı paylaşım teşekkürler..
Fikrin ne fahişesi oldum ne zamparası-Bir vicdanın bilemem kaçtır hava parası..
Yollar boşaldı artık yolcular buldu vaha, -Yolcular gitmese de yollar gider Allah'a..
DIŞI SÜKÛN İLE ZAHİR, DERUNU MAHŞERDİR DERUNU MAHŞER..
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)