Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosiklette Performans Azaltma?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Gözlemlediğim kadarıyla bir çok arkadaş 600cc motorlarla başlamak istiyor, ancak debriyajı/gazı kaçırıp sağa sola uçmaktan korkuyor. Daha önce gittiğim go-kart pistlerinde küçük çocukların binebilmesi için motorların gücünün azaltıldığını görmüştüm. Büyük motorlar için de bu geçerli olabilir mi?

    Mesela scooterdan büyük bir motora (~80hp diyelim) geçen birisi motorun ayarlarıyla oynayarak motorun ağırlığına/gücüne alışana kadar (mesela bir ay süreyle) motorun gücünü ~40hp'ye indirebilir mi? Bunu yapmak mantıklı bir hareket olur mu, yoksa motorun gücünden çok ağırlığına alışmak mı önemlidir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Şubat 2006
    onu bilemiyorum ama hızı sınırlayabiliyorlar galiba...
    bunu filan biliyosundur da ben yinede söyleyim dedim

  3. #3

    Üyelik
    29 Mart 2006
    silindir iptaliyle mümkün. mercedesde mesela v12 motoru 4silnidiri kapatıp v8 yapabiliyosun. m5 i 504 beygirden 400 beygire düşürüyosun. motorda da olur gibi geliyor.

  4. #4
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Olur ama pratik ve/veya anlamlı olur mu?

  5. #5
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Aslında çok mantıklı , gerçekten güzel bir fikir seni tebrik ederim.
    Ama işin şu boyutu var, bu dediğimizi hangi Türk evladı yapar?
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  6. #6
    derin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    IZMIR
    Motosikleti
    SUZUKI FREEWIND XF650
    Ben yapmam arkadaş. hatta silindir iptal etmek yerine 4 silindir daha nasıl eklerim diye kafa patlatırım.

    Bildiğim kadarı ile motor teknolojisi izin veriyorsa tuning ile (çip ayarlaması) mevcut beygir gücü istenilen kadar düşürülebilir. Derbi GPR 125'te böyle bir şey var diye biliyorum.
    I'M BACK !!!

  7. #7

    Üyelik
    15 Ekim 2004
    Şehir
    Beylerbeyi
    Motosikleti
    1000RR06
    abicim büyük cc alıp gücü kesmek yerine yüksek cc görünümlü küçük cc makina alırsın olur biter

    olcay abininde dedği gibi kim yaparki
    Acımadıki, acımadıki

  8. #8
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    En basiti gidondaki gaza bir engel koyarsın belli bir açıdan fazla dönmez (Örn: 6000 devir)

    Bi süre böyle bayık bayık kullanırsın alıştıktan sonra kaldırısın o parçayı ,Mach lardan Mach lara coşarsın

  9. #9
    crato - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2005
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XC idi, calindi.
    chip tunning ile hp arttırılabiliyorsa, azaltılabilir de. ama eyong'un da dediği gibi hangi Türk evladı
    Ben, kimine göre deli, kimine göre keyifli, kimine göre lanet-li, kimine göre pek bi’ dertli, kimine göre efendi, kimine göre sadece biri, kimine göre hiç biriyim.
    Ben, crato’yum.

  10. #10
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Gerçektende uygulanması gereken bir olay, adam soruyor mesela scooter kullanıom ama artık kesmio paramda var race hastasıyım nasıl yapim diye. Valla iyi yöntem, kardeş deriz git falan ustaya yada filan servise motorun sınırlarını azaltsın belirlesin filan. Alışınca artırırsın yine...
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  11. #11
    BmwPower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2006
    Şehir
    Almanya/Stuttgart
    Motosikleti
    GSX-R 750
    Dostum bu performans düsürme isini burda yapiyorlar.Yeni ehliyet yapan ve 25 yasíni gecmemis herkes icin mecburi kural bu.Motorun kac beygir olursa olsun ehliyeti aldiktan sonraki 2 sene 34 beygir olarak kullaniyorsun.bu iki sene senin deneme süren oluyor eger bu süre icinde bi vukuatin olmazsa sürenin sonunda tekrar actirabiliyorsun.olursa artik vay haline türkce anlamini bilemedigim kücük bi alet var onu takiyosun motora.kolay bisey kendin bile yapabiliyorsun yani.ve 34 beygire düsürüyorsun motoru.

  12. #12
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    @CBR1000RR
    Büyük görünümlü küçük cc makine pek yok piyasada.

    @Eyong
    10 milyarım olsaydı dediğimizi yapacak ilk Türk evladı ben olurdum, 2. el bir CBR600f veya ZX6R alır sakin sakin kullanırdım, sonra buraya gelir "600cc SS ile başladım" diye konu açar laf yerdim

    Çip tuning olayıyla yapılabilirse kim yapar acaba? Ayrıca mekanik olarak sorun yaratır mı? Bir de 130hp'ye göre dizayn edilmiş motor 40hp güçte saçmalar mı?

  13. #13
    ilnapoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Arıyor
    @BmwPower, bahsettiğin aletin adı nedir?

  14. #14
    BIYIKLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Eline hakim olursun, en kolay performans azaltma yöntemi. Tabi bunu yapabilen sigarayı, içkiyi hatta uyuşturucuyu bile bırakır. Bence
    Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

  15. #15
    maviş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    kırklareli
    Motosikleti
    suzuki bandit 1200 s (2004)
    ya yapmayın arkadaşlar onca para verip hızlı makine alıcan sonra performansını düşürcen yakışık almas yahuuuu...oynamayın makinenin ayarlarıylaa..

  16. #16
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı BIYIKLI adlı üyeden alıntı
    Eline hakim olursun, en kolay performans azaltma yöntemi. Tabi bunu yapabilen sigarayı, içkiyi hatta uyuşturucuyu bile bırakır. Bence
    Motor kullanmayı iyi bilsem elime hakim olmak sorun değil, ama yeni başlayıp SS isteyen ve parası olan birisi (son kısım hariç ben ) cbr600f alıp 30-35hp'ye düşürüp belli bir deneyim kazanana kadar rahatça kullanabilirim diye umuyorum.

  17. #17

    Üyelik
    27 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    vespa px 150
    Bence bu fikir saçma,motoru kısıtlamak yanlış olur.O motoru limitlerinde kullanmayacaksan almaman daha iyi olur.Madem düşük performans istiyorsun ufak motor alsana.Hemen karizma yapamzsın ama sağlıklı hayatına devam edersin ama illa racig tarzı diosan cbr125 var mesela.Racing motor deil hem o kadar da seri olmaz.Görünüşü de seni tatmin etmiş olur.Yanılıyo olabilirim fakat bence zorlanan bi motor daha çok yakıt harcar,rahat çalışmaz silindir iptali harici bişey olursa tabi bu,mesela belki buji...

  18. #18
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Ben demiştim dimi iyi olur ama hangi TÜRK evladı yapar diye
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı MrCool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    İzmir-Bornova
    Motosikleti
    Suzuki LS 650 Savage / Kawasaki ZX-9R / Yamaha 600 Fazer
    Öyle bir sistem aslında ortalıkta satılan alet olsa, bence çok satardı. Aileler çocuklarının arabalarına ve motorlarına alırlardı.

    Ben ise racing motora geçeceğim diye 2-3 tane motosiklet değiştirmeyi beklemek zorunda kalmazdım. 1 tane esaslı makine alır ve 3 yıl boyunca yavaş yavaş ayarını yükseltirdim. Benim Suzuki cruiserim bile dururken tam kalkışta patinaj çekmekten arkası sağa sola savruluyor. Hafif yatık gaza bassam arkası atıveriyor. Racing makineyi düşünemiyorum bile. Araçlar arasında makas çekerken yanlışlıkla gazı biraz fazla açtığımı ise HİÇ düşünmek istemiyorum.

    Bence çok yararlı bir alet.

  20. #20

    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İzmir\hatay
    Motosikleti
    Bombardier ds 650 baja ve Ramzey Scooter
    arkadaşlar boyle br imkan varmı varsa nasıl taktırabiliriz


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler