Arkadaşlar şu motora bakın bir hatta diğerlerini de inceleyebilirsiniz. Nasıl oluyor bu iş açıklayın bir zahmet.
Uploaded with ImageShack.us
Arkadaşlar şu motora bakın bir hatta diğerlerini de inceleyebilirsiniz. Nasıl oluyor bu iş açıklayın bir zahmet.
Uploaded with ImageShack.us
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
Güzel fiyat. Bu adamlar benzinden de vergi almıyorlardı değil mi.
http://tr.coinmill.com/AED_calculator.html#AED=28000
orhan abey bu aed nasıl bir para birimi
yani türkçe si ne kadar bu motorların
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
resimdeki motor 0 28 bin AED yani 8000 dolar buda 14 320 tl diğer iki motor 2011 ve 4500 AED 1285 dolar oda 2300 tl yapıyor eeee burası dubai olacak okadar devlet gelirini halkı yolarak değil petrol satarak karşılıyor
AED dubai para birimi (dirhem) dolara endeksli 1dolar 3.65 aed fakat gümrüklerde 3.50 veriliyormuş
Yani bu motoru satan dükkancı amca para kazanıyor, navlun sigorta vs var vs vs.
Kimbilir fabrika çıkışı kaç para bizde kaç para. Bizde vergi gümrük yok desek bile çıplak fatura fiyatını bilip verecek var mı?
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
dısarıdan urun aldıgınız zaman tamamı kadar vergi ödüyorsun diye yazı okumustum türkiye icin =)
dünn TRT de bi program vardı almanyayı anlatıyo son model mercedesler taksi olarak kullanıyomus. yani koca dunya uzerinde tek sıkıntı izim ülke ( buyuk ulkeler arasında )
İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
TECRUBE = 250K +
Fabrika çıkış fiyatına bu rakam üzerinden ulaşamazsın.
Çünkü bazı malların bedelinin belirli bir miktarını devlet karşılıyor.
Örnek bu motorun bedeli+nakliye ve diğer giderler 10.000 $ olsun. Devlet bunu ithal edene cebinden çıkarıp 7.000 $ veriyor gerikalanını alıcı ödüyor.
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
buradaki satis fiyatlari 16bin euro civarinda.
2000 cc jeep diye tabir edilen araçlarda vergilerin toplamı %61
böyle süperbike lerde ise anlaşılan %100
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Motosiklet yada araba ne olursa olsun Türkiyede pahalı olmak zorunda çünkü % 55 e yakın bi vergisi var
ötv oranı %40 yani 1 araba daha satın alıp devlete hibe ediyorsunuz yetmiyor %18 kdv yetmiyor ocak temmuz vergisi yetmiyor trafik sigortası ıvır zıvır yetmiyor aldığınız yakıtın 2,50 tl'si vergi böyle bi rezillik dünyanın hiçbir ülkesinde yok vatandaş bunları bile bile araç alıyor, 1ay çok değil 1 tane satış olmasa ne yaparlar acaba %40 lık ötv bi anda %10 a düşermi? bence düşer ama bizim vatandaş rahatından ödün vermez ötv %99 a çıksa kimsenin gıkı çıkmaz böyle bir ülkede yaşıyoruz.....
Yeteri kadar döviz geliri elde edemeyen, sadece net sermaye hareketleri ve faiz makası ile kambiyo karı olarak muhasebeleşen, yani kur oyunuyla döviz yaratan, katma değeri düşük mamüllerde sanayileşen bir ülke için bence gayet normal, hatta ucuz bile tüketiyoruz ithal malları.
Yerimizde başka bir ülke olsa, ülkeye bindiğimiz ithal makineleri, elektronik eşyaları vs... sokmaz bile.
Devletin maksadı birincil olarak halkı yolmak değildir. Zira doğal kaynak zengini bir ülke değiliz ve ciddi derecede enerji için (doğalgaz-petrol) döviz tüketiyoruz. Bu bağlamda akaryakıtta ve akaryakıtı tüketen araçlarda yüksek bir vergi oranı olması gayet doğal. Sonuç olarak halk tabanını bir motorize etmesi çabası içinde değil henüz devlet. Hem milletin tamamında yeterli derecede teknolojiyi özümsemişlik yok, zira üretmiyoruz, ek olarak da yeterli sosyal yatırımlar mevcut değil. (şehir planlaması, yol, otopark vs...)
Bugün herkesin, ben de dahil, dert yandığı vergiler kaldırılırsa ciddi krizler yaşanır bu memlekette, yatırımlar durur, tasarruflar erir, ticaret tıkanır, yerel para mahvolur.
Biraz da genetik olarak gördüğüm nedenlerden ötürü motorlu taşıtları çok seviyoruz toplum olarak, ben bayılıyorum örneğin, bu vergiler alınmayıp, tabana yayılırsa motorlu araçlar, bunlar için ödenen döviz ve akabinde gelecek akaryakıt talebi patlaması ile içerde döviz kalmaz Gerisi basit iktisadi bağlantılarla felakete gider.
bakanların argümanlarını bir de ekonomik terimelrle süslenip sanki bilimselmiş gibi aktarılmasını izledik, iyi seyirler.
özetle vergi kalkarsa herkes araba alır trafik kilitlenir/benzin bulamayız diyor bu devlet okullarında sütün içine ne koyuyorlar da böyle oluyorsunuz siz hep merak etmişimdir.
bu arkadaşın argümanlarını çürütmek için zaman harcayacak olan varsa benden şimdiden sabır dileklerimi aldı.
Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
https://www.facebook.com/BoutiqueMoto
Yo herhangi bir hükümet yandaşlığım falan yoktur, sadece az tüketilmesi istenen şeylere fazla vergi koyulur bu kadar basit.
Şu ülke ne zahmetlerle kuruldu. Bir sefasını çekemedik arkadaş, Daha doğrusu çektirmiyorlar.
Tabiri caiz ise bok çukuru içinde elmas gibiyiz.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
hükümet yandaşlığı değil zaten daha büyük düşün. kapitalizmle yoğrulmuş bünyenin verdiği bir kapılmışlık, çaresizlik seninkisi, bizimkisi...
seni hemen yanlışlayayım; motosiklet sayıca ülkemizde hem çok az, hemde yaktığı benzin yüzünden ne döviz sıkıntısı çekeriz ne de benzincilerde kuyruk oluştururuz. peki ötv oranı neden yüzde 37 sence? (artı 18 kdv + zarttan zurttan vergi)
evet hükümet neden motosikletin az tüketilmesini(satılmasını) istediğini açıklayabilir misin?
ha bu arada kapitalistler her zaman piyasanın dengeyi bulacağına inanır da neden sürekli halk aleyhine devlet müdahalelerini böyle işte benzincilerde kuyruk olur gibi bahanelerle yutturmaya çalışırlar anlamam?
en kötüsü/tehlikelisi ne biliyor musun? büyük ihtimalle sermaye sahibi bile değilsin ama bu politikaları mantıklı, normal görerek düzenin devamını sağlıyorsun... (bence)
Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
https://www.facebook.com/BoutiqueMoto
Dediğiniz şey insanlara otomobil sattırıp motorsiklet aldırmaktır. Fakat devlet otomobil mi motor mu demek yerine ithal motorlu taşıt olarak görür hepsini. Motor hacmi küçük olanı almaya teşvik eder.
Esasen bende durum öyle değil itiraf etmek gerekirse.
Görüş olarak ben, sen ya da öteki kapitalist olsa ne olur, sosyalist olsak ne olur? Bahsettiğiniz laissez faire sistemi ise Keynez ile tarih olalı çok oldu zaten, devlet etkin. Konuya dönecek olursak, nedense hep bir yanlış, haksız çıkarma çabası oluyor bu durumlarda. Oysa bir o motoru üreten ülkenin sanayisine, bir de kendi sanayi düzeyimize makro olarak bakıldığında kat edilecek o kadar çok yol olduğu açıkça görünüyor, kısa kesmek gerek burada yakınsama/ıraksama hipotezlerini vs... tartışacak değiliz. Sadece fikrimi paylaştım, doğal kaynak zengini bir ülkede bir ithal mamülün fiyatının bizim gibi bağımlı bir ülkeden ucuz olmasını tartışmak ne kadar mantıklıysa, benim görüşlerim de o kadar saçmadır.
Ama dövize ihtiyaç duyan, döviz açığı da olan bir ülke, bu açığı yaratan ilk kalemlere fazla vergi koyar, bu bu kadar açık ve nettir. Yoksa iktidar bizi soyuyor diyoruz, yahu oy kaygısı güden bir hükümet bunu neden yapsın? Bilakis şu an ısınmak, akaryakıt tüketmek daha kolaylasa, sigara içmek benim için 8 TL değil de 3 TL olsa daha çok oy alır bu adamlar. Çıkar meydanlarda bağırır benzini mazotu ucuzlattım, ÖTV'yi kaldırdım diye.
Ama olmuyor, kapatamıyorsun başka türlü. Açık var, işsizlik ve enflasyon korkusu var, o kur bi şekilde baskılanmalı ithal enflasyonunu önlemek için ve bi şekilde de ihracata özendirecek derecede tutulmalı...
İğneleyici tavrınızı beni bir yandaş sanmanıza bağladığımı da itiraf edeyim, evveliyattan tanısanız, gerçek hayatımı bilseniz ve ben yine aynı şeyi yazsam bu şekilde davranmazdınız eminim ki.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)