Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

öncelikle yeni üyeyim bnm bir sorunum var yardımcı olursanız sevinirim

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Mart 2013
    Şehir
    gökçeada \çanakkale
    Motosikleti
    st kanuni gt250r
    bnm gt250r st kanuni motorum var motorum giderken sigorta attı ve sigortayı değiştirdim çalıştı ama bu seferde boştayken gaz verdiğim zaman geç tepki veriyor vitese takıp ilerlediğim zmzn motor boguluyor yardım ederseniz sevinirim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    yakamoz7795 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2012
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    05' Kawasaki Z750S
    Motosikletin Hava Ayarlarına ve Bujisine bakınız
    monfeus bunu beğendi.
    Y@K@M02... 4 TEKER BEDENİ 2 TEKER RUHUNU TAŞIR... Faswind200R

  3. #3
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    bahsettiğin şikayetlerin doğrudan elektrik aksamıyla ilgisi olduğunu sanmıyorum.
    motorun enjeksiyonlu.
    - beyinle ilgili bir sıkıntı olabilir
    - kullandığın yakıtla ilgili sorun olabilir.

    servise başvurup bilgisayar kontrolüne sokarsan daha faydalı olur sanırım.
    geçmiş olsun

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:50 ----------

    Alıntı yakamoz7795 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletin Hava Ayarlarına ve Bujisine bakınız
    enjeksiyonlu makinalarda hava ayarı var mı?? ( cidden soruyorum )
    monfeus bunu beğendi.
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  4. #4
    muhahha306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    AYDIN-NAZILLI
    Motosikleti
    FAZER 800
    Yardımcı oluruz.
    Önce Türkçe İmla Kuralları'na göre yazmayı öğren yada dene...
    monfeus bunu beğendi.
    !!! Hepimize Kazasız Belasız Keyifli Sürüşler !!!

  5. #5
    yakamoz7795 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2012
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    05' Kawasaki Z750S
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bahsettiğin şikayetlerin doğrudan elektrik aksamıyla ilgisi olduğunu sanmıyorum.
    motorun enjeksiyonlu.
    - beyinle ilgili bir sıkıntı olabilir
    - kullandığın yakıtla ilgili sorun olabilir.

    servise başvurup bilgisayar kontrolüne sokarsan daha faydalı olur sanırım.
    geçmiş olsun

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:50 ----------



    enjeksiyonlu makinalarda hava ayarı var mı?? ( cidden soruyorum )
    Enjeksiyonlu motorlarda gaz kelebek sensörü var.Bu sensör gaz açıldığında daha fazla hava girişi için açılan kapakçığın açısını ölçüyor. Kapakçık açıldıkça enjektörün benzin püskürtme aralığı kısalıyor.Mesela saniyede 5 kereden 8'e 10'a çıkıyor.Enjektör benzin geçişi sağlayan bir selenoid valf, yani sadece bir musluk.Basınçlı benzin püskürtmesini sağlayan şeyde benzin pompası.Bu pompa sistem üzerinde sabit bir basınç yaratıyor.Bu basınç artarsa arada regülatör var.Fazla olan basıncı alır.Motorun devrine göre enjektör açma kapama sayısı üretim planlaması sırasında masada matematik hesapları ile bulunuyor.Motorun "beyni" buna göre düzenleniyor.

    Yeni Model GT250R bu enjeksiyon lu olduğuna göre eskileri Karbüratörlü
    yürekçe ve monfeus bunu beğendiler.
    Y@K@M02... 4 TEKER BEDENİ 2 TEKER RUHUNU TAŞIR... Faswind200R

  6. #6
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı yakamoz7795 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enjeksiyonlu motorlarda gaz kelebek sensörü var.Bu sensör gaz açıldığında daha fazla hava girişi için açılan kapakçığın açısını ölçüyor. Kapakçık açıldıkça enjektörün benzin püskürtme aralığı kısalıyor.Mesela saniyede 5 kereden 8'e 10'a çıkıyor.Enjektör benzin geçişi sağlayan bir selenoid valf, yani sadece bir musluk.Basınçlı benzin püskürtmesini sağlayan şeyde benzin pompası.Bu pompa sistem üzerinde sabit bir basınç yaratıyor.Bu basınç artarsa arada regülatör var.Fazla olan basıncı alır.Motorun devrine göre enjektör açma kapama sayısı üretim planlaması sırasında masada matematik hesapları ile bulunuyor.Motorun "beyni" buna göre düzenleniyor.

    Yeni Model GT250R bu enjeksiyon lu olduğuna göre eskileri Karbüratörlü
    ben, yakıt sensörü bu işi kendi başına beyinden gelen talimatla hallediyor sanıyordum.
    ama ben yine de karbüratörlü motosikletleri daha çok seviyorum...
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  7. #7
    yakamoz7795 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2012
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    05' Kawasaki Z750S
    Enjeksiyon ile uğraşılmaz arızası çok pahalı o yüzden karbüratörlü daha iyi gibi geliyor ama oda çok yakıyor diğerine göre
    monfeus bunu beğendi.
    Y@K@M02... 4 TEKER BEDENİ 2 TEKER RUHUNU TAŞIR... Faswind200R

  8. #8
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı yakamoz7795 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enjeksiyon ile uğraşılmaz arızası çok pahalı o yüzden karbüratörlü daha iyi gibi geliyor ama oda çok yakıyor diğerine göre
    karbüratörlü ile enjeksiyon arasında fark litrede 1 çay bardağını bulmaz bile bence.
    bu kişiye ve kişinin şartlarına göre değişen bir olay.

    mesela, hatay, antep, maraş, urfa vs civarlarında kaçak benzin olayı çok fazladır.
    litrede 1 tl fark vardır ortalama ( savaştan önce daha fazlaydı )
    uzun yola çıkarken 17 lt deposunu fulleyip, yedeğine de 20 litre alan arkadaşlarım vardı.
    yani, 37 litrede 37 tl... 100km/5litre ortalamada 37/5: 7,5 litre yani 150 km yi bedavaya getirme durumu da var karbüratörde.
    daha uzun yol için daha büyük yakıt yedeklerseniz, 500 km lik gezide 250 km az bir mesafe ve masraf değil. en azından farklı ihtiyaçlar giderilir.
    ve masrafı da ucuzudur. hatta bozuk benzin yüzünden yolda kalma ihtimali de çok zayıftır.
    yani karbüratörlü ile enjeksiyon arasındaki 3-5 milyarı vermem ben. aksine, üstüne para bilem alırım
    monfeus bunu beğendi.
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  9. #9

    Üyelik
    07 Mart 2013
    Şehir
    gökçeada \çanakkale
    Motosikleti
    st kanuni gt250r
    birde motora fazla yağ koydugumuz zmn motorda ne gibi bir sorun çıkar

  10. #10
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı monfeus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    birde motora fazla yağ koydugumuz zmn motorda ne gibi bir sorun çıkar
    motoruna göre değişir.
    kimisi tahliyeden atar diye biliyorum.
    hem yazık değil mi masrafa, neden çizgiye kadar değil de fazlası?

    ( rica etsem türkçeyi tam ve doğru kullansak. cep telefonundan mı kullanıyorsunuz yoksa? bunu belirtin en azından..
    monfeus bunu beğendi.
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  11. #11

    Üyelik
    07 Mart 2013
    Şehir
    gökçeada \çanakkale
    Motosikleti
    st kanuni gt250r
    evt telefondan yazıyorum . motorum st kanuni gt250 r dir.kaç litre yağ doldurmam gerekir belirtirseniz sevinirim şimdiden teşekkürler.

  12. #12
    yakamoz7795 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2012
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    05' Kawasaki Z750S
    Hyosung Gt250r 1.500Gram Yağ Alıyor diye biliyorum fazla yağ koyarsan motor çekişten düşer. Yağ seviyeniz fazla yüksek olursa,biyel kolu ve krank yağı fazlası ile motor iç çeperlerine savuracak,bu fazla yağı sıyırmakta zorlanacak olan sekmanlar yağın yanma odasına kaçmasına ve yüksek devirlerde oluşacak hidrolik basınç,
    Silindir kapak contasının yırtılmasına.
    Sübap lastiklerinin deforme olmasına.
    Hararetin yükselmesine.
    Sekmanların çatlamasına veya yamulmasına.
    katalitik konvertörün ve oksijen sensörünün bozulmasına sebep olabilir.
    Y@K@M02... 4 TEKER BEDENİ 2 TEKER RUHUNU TAŞIR... Faswind200R


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)