Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Zaferce'nin Not defteri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Aşağıdaki noktaları da bu yazıya eklemek istiyorum.

    * Kaza veya kazaya ramak kala duruma % 99 sürücünün sürüşü yol açar.

    * Haklı/haksız önemsizdir. Bacağı kırılacak olan, bileğine platin takılacak olanın motorcudur.

    * Motor sürerken tek başımızayız ve başımıza gelecek her şeyden kendimiz sorumluyuz.

    * İyi motor sürmek denen şeye başkalarının hatalarını öngörebilmek ve bunlardan uzak kalabilmek de dahildir.

    * Bilinçsiz sürücü her kazasını kendisi dışında faktörlere (önündeki aracın aniden durması, aniden yön değiştirmesi, önlerine çıkması, aniden u dönüşü yapan taksici, lastikler, yolun kayganlığı ve benzeri) bağlar.

    * "... yüzünden kaza yaptım şimdi ayağıma platin takılacak" başlıklarından örnekler.

    * Her kazasını başka faktörlere bağlayan sürücü -kendi sürüşündeki hatayı bulup düzeltmedikçe- aynı kazaları tekrar yapmaya mahkumdur.

    Kafamın bin beş yüz olmadığı bir zaman, metnin akışına uygun bulduğum bir kısma ekleyeceğim.
    ogzcngdk, efendy06, Salurbey ve 3 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    https://www.youtube.com/watch?v=LNHBMFCzznE

    Bu videoda gördüklerimi de bir ara motosiklet eğitimi ile ilişkilendirip yazmak istiyorum. Dağınık bir biçimde notlarımı sıralayayım.

    - eğitim ve bilinçli pratikten bahsetmiştim ama Volpara'nın expansion dediği sınırları biraz ilerletme meselesinden bahsetmemiştim. Belli ki yeni becerileri öğrenmekte etkili olan bir olay. Yani kendimizi rahat hissettiğimiz bölgenin sınırlarını biraz zorlamak meselesi

    - Yaş ile yeni şeyler öğrenmenin zorlaşmasının bir kavram yanılgısı olması

    - Öğrenmek için davranışa pratiğe ihtiyaç olması zaten aşikar ama ne kadar pratiğe ihtiyaç duyulacağının kişiden kişiye değişmesi

    - Kapalı alan eğitimlerinde motosikletin yönünün ve hızının etkin bir şekilde değiştirilmesinin öğrenilmesi ve bunların başımıza acil bir olay geldi nasıl kurutlacağız sorusuna cevap araması.. Oysa yol eğitimlerinde başımızı nasıl derde sokmadan sürer, nasıl öngörür, nasıl o tehlike henüz gerkeçelşmeden o bölgeden uzak kalırız sorusuna cevap vermesi... Peki hangisini öğrenmeye çalışıyoruz? Hangisini daha ok pratik etmeliyiz? Hangisinin eğitimine para ayırmalıyız?

    - Araya pratik koymadan eğitimleri tekrar almanın faydasızlığı
    Salurbey, Mengu16 ve Akhunturk bunu beğendiler.

  3. #43
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Çok faydalı yazılar her zamanki gibi. Ben bu egitimleri birbirinden ayrı düşünemiyorum. Önce hakimiyet full hakimiyet sonra yol eğitimi. Sıkı bir kombin ile çok daha güvenli bir sürüşe sahip olunabilir. Hakimiyet oturtulduktan sonra ağırlık yol egitimine verilmeli.

  4. #44

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Ankara günübirlikleri başlığında çağrı yaptığım, forumdan ve dışarıdan arkadaşlarla yaptığımız son sürüşte efendy06 son durduğumuz noktada “Sen sol virajda neden tozun toprağın içinden gidiyorsun?” diye sordu. Ben de çok ciddiye almadım soruyu. Efendy06’nın hiç rahatsız edici olmayan bir sürüşü vardı. Kendini ve etrafını riske atmıyordu. Virajlar arası düzlüklerde ivmelenmeleri yapıyordu. Etrafıyla bir güvenlik balonu bırakıyordu. Arkadan gelen sürücüleri gözetmeye çalıştığımız zamanlarda sabırsızlık göstermiyordu. Genel temposu da gayet iyiydi. Tecrübeli iyi bir sürücüydü. Ama eğitimsizdi. Eğitimden anladığımız tabii yol eğitimi. Yol eğitimi almamış bir sürücü ne kadar tecrübeli olursa olsun ciddiye almadığım için efendy06’nın bu sorusunu da ciddiye almadım tabii ki.

    Genel olarak sol virajlara girmeyi beceremeyenler, erken kapatanlar, yeterince solda kalamadıkları için “kenarda mıcır, toz olabilir” bahanesine sığınır olmaları gereken yerde olmazlar. Sorsan şeridin ortasında olduklarını iddia ederler ama şeridin sol kenarından karşı şeride bedenlerini taşırmış olurlar. Hatta hızları fazla gelirse tamamen karşı şeride taşarlar.

    Yolun neresinden gideceğimize dair karar alırken sırasıyla güvenlik, yol tutuş ve görüşü göz önüne alıyoruz. Bu sıraya dikkat ediyoruz. Güvenlik ve yol tutuşla ilgili bir sıkıntı yoksa görüş için kenara konumlanıyoruz. Bu konumlanmayı yapmaktaki hassasiyet ise çalışılması, geliştirilmesi gereken özel bir beceri. Bilinçli pratik ile gelişebilecek kara düzen tecrübe ile edinilemeyecek bir teknik. Bunu uygularken bariyer yakınsa en kenara inmiyoruz. Orada toz varsa o tozun üzerinden geçmiyoruz, daha içeride kalıyoruz. Ama eğer toz toprak mıcır bariyer vesaire bir sıkıntı yoksa görüş için becerebildiğin kadar kenarda kalmak icap ediyor. Yolda mıcır olabilir diye hiçbir zaman kenara yanaşmamak yola dair iyi gözlem yapılamadığının bir işareti. Kötü sürüş örneği.

    Tabii bu yazılanlar, kapalı virajlar için geçerli. Virajın bittiği yer artık görünüyorsa veya en baştan tamamen görünen bir virajsa görüş için kenarda konumlanmanın da bir anlamı yok. Orada yolu kısaltacak şekilde virajı içinden kesip (apeks yaparmışçasına) yola devam ediyoruz. Zaten görüşün açık olduğu yerde bir de görüş için konumlanma akıllıca değil. Sisteme uygun da değil.

    Buraya kadar güzel. Güzeldi. Taa ki o sürüşte bir süre virajlı bir bölümde beni izleyen çok tecrübeli ve eğitimli bir arkadaşımın geri bildirimi gelene kadar. Özellikle sürüşle ilgili gözlemlerini istediğimde yazdı. (Bu olgun, zarif adamların bu huyunu seviyorum. Hazır olmayana istekli olmayana, sormayana kesinlikle sürüşle ilgili geri bildirim vermiyor, öneride bulunmuyorlar. Biliyorlar ki o geri bildirim kullanılmayacak, işe yaramayacak. Hatta bu tavrı benim de forum için benimsemem, özel olarak soru sormayana cevap yazmakla enerji harcamamam lazım). Arkadaşın geri bildirimi benim daha önce ciddiye almadığım efendy06’nın uyarısı ile aynı yöndeydi:

    “Söyleyebileceğim, dikkatimi çeken nadiren yaptığın tek şey var. Örneğin sola viraj dönüyoruz. Sol açık viraj. 300-500 m görüş mesafemiz var. Sağa, çizgiye konumlandın. Kameram olsaydı da net görseydin tekerinden kalkan tozları, ask vizörüme çarpan mıcırları. Eğer pozisyon çalışması yapıyorsan sözüm yok. Ama değilse o kadar çizgiye inmenin anlamı yok bana göre. Hatta hafızamdaki görüntüye göre kapalı viraj olsa da karşıdan araç geliyor olsa da. Daha şerit içinden dönmen daha güvenli olur diye düşünüyorum.”

    Abbaow! Adam diyor ki görüş açıkken görüş için konumlandın. Hata. Yani yolu artık kısaltman içeri dalman gerekirken dalmamışım. Bu, bilgiyi yeterince iyi toplayamamanın verdiği bir eksiklik. Kötü. Arkadaşımın dediği gibi bazen konumlanma hassasiyeti pratiği yaparken görüş açık olsa bile kenarda kalabilmenin pratiğini yaparız. Gözler tekerin bastığı yer ile limit noktası arasında gidip gelecek, destek gazı veriliyor olacak (vermezsen motor içeri dalma eğiliminde olur), çizgide dalgalanma yapmamaya çalışılacak, motor içeri dalmaya kalkarsa ters kontra ile kenar çizgisinden sapmaması sağlanacak filan. Özellikle pratiği yapılması gereken, kara düzen tecrübeyle olmayacak işler. Ama ben o gün bu şekilde görüş açık olmasına rağmen konumlanma hassasiyeti pratiği filan yapmıyordum. Görüş açıkken hala en kenarda olmam bildiğin hataydı.

    İkinci hata daha önemli. Görüş için yol tutuş feda edilmez. Güvenlik ve yol tutuş konumlanma kararında her zaman görüşten önemlidir. Orada toz varsa, girmeyeceksin o noktaya. Motor dik olsa tozun içinden geçip arka tekerin toz kaldırması OMM eğitimlerinde bir sürüş kusuru olarak anlatılır ama bildiğim başka eğitmenler bunun dert olmadığını söylemişlerdi. ART bu konuda ne diyor bilmiyorum. Ben de motor dikken tozdan geçmeyi dert etmiyorum. Ama viraj dönüyorken motor toza giriyorsa o işler sakat.

    Bu iki hatayı daha da dertli kılan bir başka konu var ki o daha da korkutucu. Ben bu hataları nerede yaptım hiç farkında bile değilim. Nerede, nasıl hata yaptığını bilmeyince insanın bu hatayı düzeltmesi çok zor olur haliyle.

    Bu hafta sonu için ileri sürüş testinden geçmiş iki sürücü sürüş planı yaptı. Ben de bir kere daha gözlem alıp sürüşüme dair yorumlarını dinlemek için onlarla çıkacağım. Bakalım neler diyecekler?

    Referanslar
    (bkz: http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post4118814)
    (bkz: http://www.motosiklet.net/forum/moto...onumlanma.html)
    Uğur hoca’nın makalesinin linki kırılmış. Ama şurada var: (bkz: https://drive.google.com/file/d/0B4k...w?usp=drivesdk)

    PS: Forumda soruya cevap yazmak yerine ayrı başlık açmak daha verimli sanki.

    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi kız gibi kullanan, daha doğrusu araba gibi kullanan tipler bu bahsettiğimi asla öğrenemez ve hiç bir zaman da tam performansını bilemez ve uygulayamazlar. Yonca'da düşerler yola kaka derler, gerektiğinde duramazlar, lastik şöyleydi derler bilmem ne. Bahaneleri hep vardır, olmayan ise yetenekleridir, sonra bi daha o freni de kullanmaya da korklar zaten,akılları çıkar, bildiklerini sanırlar ama hiç bir zaman bilemezler, cünkü cesur olamazlar. O yüzden sen işin doğrusunu bil, ihtiyacın olduğunda gerekeni uygula. Her doğru her şartta doğru değildir bunu unutma, çünkü ben hiç unutmadım!, Bu konuyu yılda 3-5 bin süren tiplerin yorumları ile şekillendirme asla, Copy-Paste, veya emme basma tulumbaya benzer.

    23 yıllık 300 bini aşmış sürücünün notları bu şekilde.
    Ben açıkçası, Levent Göçmen’in benim adımı vermeden beni aşağıladığını, "küçümser hareketler sergilediğini" düşünüyorum. Bu sürekli bir hal alınca da darlandım, sıkıldım biraz. Bunu yapan kişi moderatör olunca aynı üslupla cevap versen başın derde girecek. Konu silinecek, gerginlik olacak. Falan filan. Hatta artık sürüşle ilgili yazmak yerine sadece sürüş organizasyonu ile ilgilenmek filan daha mantıklı gelmeye başladı. Zaten ne biliyorsam yazdım gibi geliyor. Bundan sonra tekrara düşmenin gereği yok. Belki başka bir mecrada yazılabilir. Emin değilim. Sürüş organizasyonlarında görüşmek üzere.

    Hadi eyvallah.

    PPS: Bu başlık ve/veya yazı da silinirse şaşırmamak lazım.

  5. #45
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    PS: Forumda soruya cevap yazmak yerine ayrı başlık açmak daha verimli sanki.



    Ben açıkçası, Levent Göçmen’in benim adımı vermeden beni aşağıladığını, "küçümser hareketler sergilediğini" düşünüyorum. Bu sürekli bir hal alınca da darlandım, sıkıldım biraz. Bunu yapan kişi moderatör olunca aynı üslupla cevap versen başın derde girecek. Konu silinecek, gerginlik olacak. Falan filan. Hatta artık sürüşle ilgili yazmak yerine sadece sürüş organizasyonu ile ilgilenmek filan daha mantıklı gelmeye başladı. Zaten ne biliyorsam yazdım gibi geliyor. Bundan sonra tekrara düşmenin gereği yok. Belki başka bir mecrada yazılabilir. Emin değilim. Sürüş organizasyonlarında görüşmek üzere.

    Hadi eyvallah.

    PPS: Bu başlık ve/veya yazı da silinirse şaşırmamak lazım.

    Estağfurullah, benim ne haddime insan aşağılamak. Herkes doğru bildiğini yazıyor. Siz nem kapıyorsunuz, size bir şey söyleyecek olursam, adınızı yaldızlı harfler ile yazarım zaten endise etmeyin, bilirsiniz ki ben esirgemem lafımı.

    Ayrıca kural dışı olmadığı sürece kimse kimseye ceza vermez, siz çok yanlış gelmişsiniz, ben bu foruma moderatör yetkim yokken ne yazıyorsam, moderatör yetkim varken de onu yazıyorum. Benim derdim moderatör olmak değil, en azından elimden geldiği kadar destek olmaktı. Hatırlayın geçmişi, geçmişten beri bana sinir oluyorsunuz, moderatör olunca da kendinizi ezdiniz. Oysaki ben sizi tanımam etmem, sinir olmak için sizi tanımam lazim, ben sizin fikirlerinizin bir kısmına karşıyım, Siz ise bana sinir oluyorsunuz.

    Moderatör olunca sizin algınız bozuldu, zaten ilk mesajınızı da hatırlarsanız eğer, tam yerine oturacaktır bu algı bozukluğunuz ama yine yanılıyorsunuz, zira öncesinde ve sonrasında değişen hiç bir şey olmadı. 1 kişide çıkıp diyemez, abi sen mod olmadan önce böyle sivri değildin, mod oldun sivrildin diye.. Bir çok insan tanır beni forumdan, gerçek hayatta beraber süreriz, otururuz yeriz içeriz...Tamam?

    Bir insanı forumdan atmak için veya ceza vermek için ondan hoşlanmıyor olmanıza gerek yok, yazdığınız alakalı alakasız bir çok mesajdan defaten ceza alabilirsiniz zaten, ama bunu ikide bir moderatörlüğe getirirsiniz, sonra genelleme örneklerine yayarsınız, yani diğer üyelere. Bu bir sistemdir, bütün dünyada da böyledir, alışığız. Problem yok.

    İstediğiniz doğrultuda yazmakta da özgürsünüz, yeterki motosiklette girmediğiniz gibi kesiciye girmeyin.


    Bakın bu mesajı size yazıyorum Pek muhterem Zaferce bey.
    DKN ve hasmet bunu beğendiler.

  6. #46
    sven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2016
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    - Kapalı alan eğitimlerinde motosikletin yönünün ve hızının etkin bir şekilde değiştirilmesinin öğrenilmesi ve bunların başımıza acil bir olay geldi nasıl kurutlacağız sorusuna cevap araması.. Oysa yol eğitimlerinde başımızı nasıl derde sokmadan sürer, nasıl öngörür, nasıl o tehlike henüz gerkeçelşmeden o bölgeden uzak kalırız sorusuna cevap vermesi... Peki hangisini öğrenmeye çalışıyoruz? Hangisini daha çok pratik etmeliyiz? Hangisinin eğitimine para ayırmalıyız?
    bu konuyla ilgili detaylı yorumunuzu merak ediyorum

  7. #47
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Estağfurullah, benim ne haddime insan aşağılamak. Herkes doğru bildiğini yazıyor. Siz nem kapıyorsunuz, size bir şey söyleyecek olursam, adınızı yaldızlı harfler ile yazarım zaten endise etmeyin, bilirsiniz ki ben esirgemem lafımı.

    Ayrıca kural dışı olmadığı sürece kimse kimseye ceza vermez, siz çok yanlış gelmişsiniz, ben bu foruma moderatör yetkim yokken ne yazıyorsam, moderatör yetkim varken de onu yazıyorum. Benim derdim moderatör olmak değil, en azından elimden geldiği kadar destek olmaktı. Hatırlayın geçmişi, geçmişten beri bana sinir oluyorsunuz, moderatör olunca da kendinizi ezdiniz. Oysaki ben sizi tanımam etmem, sinir olmak için sizi tanımam lazim, ben sizin fikirlerinizin bir kısmına karşıyım, Siz ise bana sinir oluyorsunuz.

    Moderatör olunca sizin algınız bozuldu, zaten ilk mesajınızı da hatırlarsanız eğer, tam yerine oturacaktır bu algı bozukluğunuz ama yine yanılıyorsunuz, zira öncesinde ve sonrasında değişen hiç bir şey olmadı. 1 kişide çıkıp diyemez, abi sen mod olmadan önce böyle sivri değildin, mod oldun sivrildin diye.. Bir çok insan tanır beni forumdan, gerçek hayatta beraber süreriz, otururuz yeriz içeriz...Tamam?

    Bir insanı forumdan atmak için veya ceza vermek için ondan hoşlanmıyor olmanıza gerek yok, yazdığınız alakalı alakasız bir çok mesajdan defaten ceza alabilirsiniz zaten, ama bunu ikide bir moderatörlüğe getirirsiniz, sonra genelleme örneklerine yayarsınız, yani diğer üyelere. Bu bir sistemdir, bütün dünyada da böyledir, alışığız. Problem yok.

    İstediğiniz doğrultuda yazmakta da özgürsünüz, yeterki motosiklette girmediğiniz gibi kesiciye girmeyin.

    Bakın bu mesajı size yazıyorum Pek muhterem Zaferce bey.
    Hic uzerinize alinmayin. Ciddi ego problemi var arkadasin. Kendisinin yanlış olmamasi icin sizin artniyetli ve kötü olmaniz gerekiyor. Icinde biriktirip pasif agresif geydiriyor boyle arada. Takip etmiyorum ama bir yerde daha rast gelmistim... Bana da dengesizce boşalmıştı bi kere.

    Eger olur da bir gun atilirsa da muhtemelen atildigi ilk forum olmayacaktir. Bir sekilde gelir yine üye olur zaten. Gercek hayattaki iliskilerinde de benzer sorunlar benzer sonuclar doğurduğu için internete mahkum gibi arkadaş. Yazik aslinda.

  8. #48

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Tavsiye edilmişti. Ben de sordum soruşturdum. Wordpress'i öğrenmesi, kullanması kolaymış. Ordan bir hesap açıp zaferce'nin not defteri adıyla bir blog açtım.



    Kim olduğumu anlattığım bir hakkımda sayfası koydum. İçindekiler sayfası da ekledim ki ne var ne yoksa topluca görülebilsin. Yazı ekledikçe oraya da listeleyeceğim. Böylece çok karışmayan, derli toplu aradığımızı bulabileceğimiz bir yer olacak. Toplam 11 tane yazı ekleyebildim. Yazmaya devam edeceğim.

    Yazması, yayınlaması zevkliymiş. Sonradan yazı editleme imkanı filan hoşuma gitti. Yenilerini yazıp eklemeye devam edeceğim. Sürüş mentalitesi, ekipmanlar, ileri sürüş eğitimleri, eğitim alınabilecek yerlerin listesi, yaygın kazalardan kaçınmaya dair öneriler, video önerileri ve benzeri yazılar eklemeyi planlıyorum. Sonsuza kadar sürmez, aklımdakileri bitirince duracağım.

    Önerileri, eleştirileri beklerim.

    Bir de okuyanların yeni yazıların yeni yazılardan haberdar olmasını sağlayacak bir takip et butonu var. Ona basınca, kişi yeni çıkan yazıdan e-posta ile haberdar ediliyor. E-postalarda reklam veya spam yok. Standart wordpress blog sayfası işte.

    Hatta sosyal bilimlerde istatistiksel veri analizi, eğitimde ölçme ve araştırma teknikleri gibi konular için ikinci bir blog açmak da güzel olabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:56 ----------

    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kapalı alan eğitimlerinde motosikletin yönünün ve hızının etkin bir şekilde değiştirilmesinin öğrenilmesi ve bunların başımıza acil bir olay geldi nasıl kurutlacağız sorusuna cevap araması.. Oysa yol eğitimlerinde başımızı nasıl derde sokmadan sürer, nasıl öngörür, nasıl o tehlike henüz gerkeçelşmeden o bölgeden uzak kalırız sorusuna cevap vermesi... Peki hangisini öğrenmeye çalışıyoruz? Hangisini daha ok pratik etmeliyiz? Hangisinin eğitimine para ayırmalıyız?
    Alıntı sven adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu konuyla ilgili detaylı yorumunuzu merak ediyorum
    Hocam sorunuza cevap yazmadığımı yeni fark ediyorum. Özür dilerim.

    O sorunun cevabını ben de bilmiyorum. Yol sanatı temelli eğitimler alan arkadaşlar "Kapalı alan eğitimini tekrar alıp ne yapacaksın? Kendin pratik yap yeter. Sen yol eğitimlerini tekrarla." diyorlar. Ama aslında acil durum manevralarını pratik yapmıyoruz. Çünkü kapalı bir alana gidip pratik yapmaya çalışmak çok sıkıcı. Bazıları yolda sürüş yaparken bu acil durum manevralarının, virajda frenin mesela, pratiğinin yapılması gerektiğini söylüyor ama sürüşlerde bunun pratiği yapmaya uğraşmıyoruz. Acil durum freni ile durmamız neredeyse hiç gerekmiyor. Öyle olunca kırk yılda bir gerçekten bu manevrayı yapmak gerektiğinde yapabilecek miyiz bilmiyorum.

    Yol eğitimini de hakimiyet eğitimini de ilk defa alan insanlarla grup olarak almak, bu eğitimleri daha önce almış birisi için çok verimli olmuyor. Onlara anlatılan şeyi sen zaten biliyor oluyorsun. Sordukları soruların cevabını biliyor oluyorsun. Ama senin sürüşünde düzeltilmesi gereken başka şeyler oluyor. Eğitmen ona yeterince zaman ayıramıyor. Hal böyle olunca eğitimden aldığın verim azalıyor. O yüzden devam eğitimlerini bire bir almak veya daha önce aynı eğitimi almış insanlarla almak akıllıca olabilir. Benim kafamda oluşturduğum şey yılda bir bire bir yol eğitimi, bir kaç yılda bir de yine bire bir kapalı alan hakimiyet eğitimi.
    pea ve Salurbey bunu beğendiler.

  9. #49

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Blogu açalı üç ay oldu. Bu süre zarfında 52 yazı yayınladım. En son "virajlı yollarda sistemli sürüş" serisinin ikinci ve üçüncü yazılarını da yayınlayıp seriyi tamamladım. Geriye yazmak istediğim dört tane yazı kaldı. Onları da hazırlayınca benim gözümde tamamlanmış olacak.
    RoofRoof bunu beğendi.

  10. #50
    FCTokuri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda crf 250 rally>Yamaha MT-125
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tecrübeli iyi bir sürücüydü. Ama eğitimsizdi. Eğitimden anladığımız tabii yol eğitimi. Yol eğitimi almamış bir sürücü ne kadar tecrübeli olursa olsun ciddiye almadığım için efendy06’nın bu sorusunu da ciddiye almadım tabii ki.
    Bence problemli ve fazlaca tepeden bir bakış açısı bu... Zaten hikayenin devamı da size hatayı göstermiş aslında, "eğitim almayan sürücü eğitimde anlatılanı bilemez yada pratik etmiş olamaz" demek yerine, "doğruluk payı olabilir mi acaba" diye üzerine düşünmek ve sorgulamak gerekir. Bu tavır da sosyal bilimler eğitimlerinde anlatılıyor iyi sürüşler.
    erenedip bunu beğendi.

  11. #51
    erenedip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2016
    Motosikleti
    mondial znu 125
    yazılarınızı çok yararlı ve güzel buluyorum. Ayrıca tebrik ediyorum. Ancak insanlara farklı bir dünyada yaşıyor gibi bakarken, gökdelenlerin tepesinden cevaplar yazıyorsunuz. Ufacık bir konuya onlarca cümle ve teknik terimle cevaplar veriyorsunuz. İlk başlarda size beslenen antipatiye anlam verememiştim. Şimdi anlıyorum ki bilgi birikimi yaptığınız konularla insanları dövmeye çabalar bir üslubunuz var (belki amacınız o değildir). Yanlış anlamayın ancak, bu tarz tavırlar size olan saygıyı bitirir. Ben bilgili biri diye düşünürken, acaba (?) fazla üstten cümlelerle, bilgili görünme çabasıyla eksilerimi kapamaya çalışıyor sorusuna döndüm. Yapıcı bu eleştirimi umarım dikkate alırsınız...

  12. #52

    Üyelik
    11 Nisan 2016
    Şehir
    Levent Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB500F
    Burada haksızlık etmişsiniz bence. Adam alıntı yaptığınız kısımda acımasızca kendini eleştirmiş, çok bariz bir sekilde yazının devamında ortaya çıkıyor bu durum.

  13. #53

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Alıntı erenedip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yazılarınızı çok yararlı ve güzel buluyorum. Ayrıca tebrik ediyorum. Ancak insanlara farklı bir dünyada yaşıyor gibi bakarken, gökdelenlerin tepesinden cevaplar yazıyorsunuz. Ufacık bir konuya onlarca cümle ve teknik terimle cevaplar veriyorsunuz. İlk başlarda size beslenen antipatiye anlam verememiştim. Şimdi anlıyorum ki bilgi birikimi yaptığınız konularla insanları dövmeye çabalar bir üslubunuz var (belki amacınız o değildir). Yanlış anlamayın ancak, bu tarz tavırlar size olan saygıyı bitirir. Ben bilgili biri diye düşünürken, acaba (?) fazla üstten cümlelerle, bilgili görünme çabasıyla eksilerimi kapamaya çalışıyor sorusuna döndüm. Yapıcı bu eleştirimi umarım dikkate alırsınız...
    Zaferce bilgileriyle bize ışık tutuyor saolsun. Benim kendimce bi teorim var bir insan bilgili olduğu konu hakkında konuşmayı hafiften caka satmayı seviyorsa biraz üstten konuşuyorsa bu çalışmasını ivmelendiriyor. Tanıdığım hırslı arkadaşlarımın çoğunda gözlemledim bunu ve hep söyle düşündüm, Böbür sevmeseydi bu kadar hırslı olmazdı herhalde. Gerçi zafercenin yazılarında hiç denk gelmemiştim bu usluba sadece videodaki ses tonu biraz acaba mı dedirtmişti. Yapıcı eleştiriler yolundan alı koymasın zaferce üstadım biz seni böylede seviyoruz

  14. #54

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı mchi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... sadece videodaki ses tonu ... yolundan alı koymasın...
    Sesli bir video var mıydı hatırlayamadım. Hiç sesli kayıt olan bir video çekmedim diye biliyorum. Acaba başkası mı ses tonunu hatırladığınız?

    Yoldan alı koyacak bir durum yok. Zaten yolun sonuna da az kaldı. Yazmayı en çok istediğim, kendimce en önemli gördüğüm konuyu yazdım açıkçası. "Virajlı yollarda sistemli sürüş" benim gözümde yol eğitimlerinde anlatılan ve benim de insanlarla yazılı olarak paylaşmayı en çok istediğim şeydi. Onu da daha önce dediğim gibi 3 yazı halinde blogumda yayınladım. Daha sonra da bütün metni foruma ve ekşi sözlüğe de koydum. Yalnız sanıyorum ilk yazı ayrı bir başlık olarak forumda yer alsa da peşi sıra gelen iki yazı o başlıkta sonradan yazılan bir mesaj olarak altlarda kaldığı için çok ilgi çekmedi. Belki de uzun olduğundan, bilemiyorum. Biraz moderasyona uğradığı için de sıkıntı yaşadı o başlık... Benim tembelliğime geldi. Aha yazı burada diye link verip geçmiştim. Meğer o şekilde uygun değilmiş. Ama metni sonradan ekledim. Sonra metnin yarısı başlığın ilk yazısına alındı, sonradan ben devamını altlara yazdım filan. Neyse, forumdakilere okutmak şansın olan sadece bir yazın var deseler bu yazıyı seçerdim:

    (bkz: http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post4203728)

    Geriye zaten dört yazı kaldı. Onları da yazınca hem blog hem de forumda sürüş üzerine anlatmak istediklerimi yazmış, bitirmiş olacağım. Sırada bölünmüş yollarda sistemli sürüş, sollama, ayna kullanımı ve araba sürücülerine mesajlar başlıklı yazılar var. Onları da koyunca bitecek.

  15. #55
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı mchi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaferce bilgileriyle bize ışık tutuyor saolsun. Benim kendimce bi teorim var bir insan bilgili olduğu konu hakkında konuşmayı hafiften caka satmayı seviyorsa biraz üstten konuşuyorsa bu çalışmasını ivmelendiriyor. Tanıdığım hırslı arkadaşlarımın çoğunda gözlemledim bunu ve hep söyle düşündüm, Böbür sevmeseydi bu kadar hırslı olmazdı herhalde. Gerçi zafercenin yazılarında hiç denk gelmemiştim bu usluba sadece videodaki ses tonu biraz acaba mı dedirtmişti. Yapıcı eleştiriler yolundan alı koymasın zaferce üstadım biz seni böylede seviyoruz
    Zayif bir insanin cok guclu biri tarafindan hakaret edilip asagilandigini dusunun. Zayif olan insan sabreder, ama cok opsiyonu da yoktur acikcasi. Ama bir de tam tersini dusunun: cok guclu bir insanin zayif ama itici biri tarafindan hakaret edilip tahrik edildigini dusunun. Guclu adamin zaten zayif olani paralamasi cok kolayken ona ragmen sabretmesi buyuk erdemdir.

    Velhasil guc, pozitif bir ozellik olma yaninda, suistimale de aciktir, mutevazi ve dengeli olmayi engelleyebilecek bir faktordur de. Guc yerine diger ozellikler icin de gecerli bu, bir konuda bilgili olma, guzel konusabilme ve yazabilme, vs.

    Fakat bir konuda ozellikli ve digerlerinden iyi olma, digerlerine karsi olumsuz davranma hakkini vermez kimseye, cok daha kolaylastirmasi mazeret olarak gorulse bile. Normalde bu tip insanlari bir araya koymak faydali olur, ki kendilerini etraflarindakilerden daha ozellikli degil de, siradan hissedip daha saglikli bir psikolojiyle gelissinler, hem de maharetli olduklari alanda kendilerinden iyi olanlari gorup daha da gelistirsinler kendilerini.

    Bayagi zeki insan gordum hayatim boyunca. Ille de bi abuk subuk ozellikleri olsa da, genel olarak boyle olanlari az. Genelde yalnizliktan kaynaklaniyor gibi geliyor bana. Arkadas iyi bir fen lisesine gitseydi boyle olmazdi muhtemelen, egosu akranlari tarafindan kismen de olsa tedavi edilir, daha bi boyunun olcusunun farkinda olurdu
    erenedip bunu beğendi.

  16. #56

    Üyelik
    11 Nisan 2016
    Şehir
    Levent Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB500F
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sesli bir video var mıydı hatırlayamadım. Hiç sesli kayıt olan bir video çekmedim diye biliyorum. Acaba başkası mı ses tonunu hatırladığınız?

    Yoldan alı koyacak bir durum yok. Zaten yolun sonuna da az kaldı. Yazmayı en çok istediğim, kendimce en önemli gördüğüm konuyu yazdım açıkçası. "Virajlı yollarda sistemli sürüş" benim gözümde yol eğitimlerinde anlatılan ve benim de insanlarla yazılı olarak paylaşmayı en çok istediğim şeydi. Onu da daha önce dediğim gibi 3 yazı halinde blogumda yayınladım. Daha sonra da bütün metni foruma ve ekşi sözlüğe de koydum. Yalnız sanıyorum ilk yazı ayrı bir başlık olarak forumda yer alsa da peşi sıra gelen iki yazı o başlıkta sonradan yazılan bir mesaj olarak altlarda kaldığı için çok ilgi çekmedi. Belki de uzun olduğundan, bilemiyorum. Biraz moderasyona uğradığı için de sıkıntı yaşadı o başlık... Benim tembelliğime geldi. Aha yazı burada diye link verip geçmiştim. Meğer o şekilde uygun değilmiş. Ama metni sonradan ekledim. Sonra metnin yarısı başlığın ilk yazısına alındı, sonradan ben devamını altlara yazdım filan. Neyse, forumdakilere okutmak şansın olan sadece bir yazın var deseler bu yazıyı seçerdim:

    (bkz: http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post4203728)

    Geriye zaten dört yazı kaldı. Onları da yazınca hem blog hem de forumda sürüş üzerine anlatmak istediklerimi yazmış, bitirmiş olacağım. Sırada bölünmüş yollarda sistemli sürüş, sollama, ayna kullanımı ve araba sürücülerine mesajlar başlıklı yazılar var. Onları da koyunca bitecek.
    Elinize sağlık güzel toparlanmış. Teşekkürler.
    zaferce bunu beğendi.

  17. #57

    Üyelik
    09 Temmuz 2017
    Şehir
    Bakırköy İstanbul
    Motosikleti
    HondaCRF250Ralli
    Merhaba Zeferce.. bir kaç gün önce bilgilendirme için bana yazmıştınız.. şimdi size danışmak istediğim bir konu var. 2016 kawasaki versys 650 xt 7000 km tel jant var 3-4 bin tl kadar aksesuarlı. 38.500 tl istiyor.. sıfır versys650 boş makina çok pahalı kesin vazgeçtim... bir vstrom var 2016 model boş daha yeni makina 4 taksit 36.500 tl.. ve bir de Benelli TRK502 abs 2017 var malum aksesuarlar ile 27.000 tl 500cc hatta 9 taksit fakat ben Benellinin motor ömrü servis parça konularında kararsız kaldım aslında fiyat ödeme iyi sayılır hatta makinayı test ettim çok tecrübeli olmasamda iyi gibi geldi makina tabiki malzeme kalitesi kawa vaya suzuki kadar değil fakat suzuki sıfırı bile lastik değişimi istiyorken Benelli TRK502 üstündeki Pirelli lastikler ile gayet iyiymiş (makina sahiplerinin yorumları)...bu durumda ne yapmak mantıklı. ve kdv konusu var şirket adına alacağım için şahıstan faturasız ikinci el makina alamam, fatura kesebilecek ikinci el satıcı şu an için yok ilanlarda.

    vstrom frenleri zayıf-berbat dediniz bu sebeple de çok kararsız kaldım..Benelli kapalı kutu ne olacağı belirsiz.

    Kawasaki 2016 Versys650XT 649cc 7000km Tel jant 38.500 TL fatura yok sanırım ödeme peşin ister(3-4bin aksesuar)
    Suzuki 2016 V Strom DL650 649cc sıfır 36.500 TL kdv dahil faturalı K.Kart 4 taksit (aksesuarsız boş)
    Benelli 2017 TRK502 499cc sıfır 27.000 TL kdv dahil faturalı(faturada 23bin makina + 4bin aksesuar)

    diğer arkadaşlar mevcut konunun içinde alakasız görmez ve fikirlerini paylaşır ise memnun olurum.

  18. #58

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Blogda ilk yazıyı yayınlayalı 4 aydan biraz fazla zaman zaman geçti. Motosiklet sürücülerine hitaben yazmak istediğim her şeyi sanırım yazdım. Toplam 27 bine yakın görüntülenme yapıldı ama bunların 13 bin civarı sadece iki başlık üzerinde oldu. Birisi motosiklet ile ilgili değil. Lisans üstü eğitim ve akademisyen olmak siteyenlere yönelik bir yazı facebook üzerinde çokça paylaşıldı. İkincisi ise Motosiklette görünürlük üzerine bir yazıydı. Eksi Sözlük'te bir tartışmanın ortasına denk gelip çok tık aldı galiba. Yoksa diğer yazılar uç değerleri çıkarıp hesapladığım zaman ortalamada 140 civarı tıklanma alıyor. Bu 140 tıkın da muhtemelen çok azı tıkladığı yazıyı tamamen okumuştur.

    En çok tıklanan yazılar, ilk motosiklet, kask, kaza ve viraj temaları üzerine oturuyor. En az tıklananlar ise benim kendi gezi raporlarım. Doğal.

    Bir yerde topluca sistematik olarak bu yazıları biriktirmek üzere düşünceleri organize edip toplamak güzel bir yazma pratiği güzel bir düşünme pratiği oldu benim için. İyi hissettirdi.

    Sayfaya gelen insanların çok büyük çoğunluğu Ekşi Sözlük ve facebook üzerindeki linkler üzerinden geldi. Forum üzerinden gelen insan sayısı bunlara kıyasla bir hayli az. Arama motoru üzerinden gelenlerin sayısı ise bunlara kıyasla gerçekten çok az. Geleneksel tıraş forumları ve alfisti turkey forumu üzerinden de bir kaç kişi bloga uğramış. Zaman ilerledikçe siteye tık gönderen site temelde Ekşi Sözlük oldu. Ben forumun da aslında böyle uzun süreli bir bilgi kaynağı olarak işleyeceğini düşünmüştüm ama forum daha güncel olan üzerinden yürüyor sanırım.

    Bir yerde topluca bu yazıları yazmış olmak forumda sürekli farklı başlıklarda aynı lafları edip durma dürtüsünü törpüledi, rahatlattı. Artık bir şekilde ele aldığımı düşündüğüm bir konuyu görünce "Hee ben bunu yazdıydım" diye düşünüp o başlığa yazmadan geçip gidebiliyorum. Bir anlamda forumu rahat bırakmamı da sağlamış oldu.

    Araba sürücüleri için bir yazı taslağı çıkardım. Büyük kısmını da yazdım. Ama uzun oldu. Daha da yazılacak kısımlar var. Bir ara onu da tamamlayınca artık gözümde tamamlanmış olacak. Zaten motosiklet üzerine olan kısım gözümde bitmiş durumda.

    Bir iki tane sürüş videosu hazırlamak istiyorum. Sürüş esnasında ne yaptığımı, nereye baktığımı, neye dikkat ettiğimi, neyi önemsemediğimi kaydettiğim videolar olsun istiyorum. Henüz bu konudaki ses kaydı konusundaki teknik zorlukları aşabilmiş değilim. Telefona 1 saatlik bir sürüşün ses kaydını yaptıktan sonra bilgisayara aktarırken dosyayı kaybettim. Sonra bir ara yeniden deneyeceğim.

    Temelde bu forum sayesinde, buradaki insanların önerisiyle oluşturulmuş oldu. Yapmış olmaktan dolayı kendimi iyi hissettiğim nadir şeylerden biri oldu bu blog. Bunun için teşekkür ederim.
    pea bunu beğendi.

  19. #59

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Video işi çok güzel olur.

  20. #60

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Forumda yazmaya biraz ara vermek istiyorum. Zaten son dönemde yazdığım kayda değer bir şey de yoktu. E motorum da yok, sürüş planı için yazamıyorum. Bari bir süre okuyucu olarak takip edeyim forumu. Motor alabilirsem alınca veya illa şunu yazmam lazım deyip geri dönünce görüşürüz.

    Selamlar,

    Zafer


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)