Başlıktaki gibi chopper scotter hariç bütün tarzlar hoşuma gidiyor bilgileriniz için teşekkür ederim .
Başlıktaki gibi chopper scotter hariç bütün tarzlar hoşuma gidiyor bilgileriniz için teşekkür ederim .
fazer 6 olur,z 750 olur,gsr 600 olur bunlar güzel olur.forumu incele az çok fikir sahibi olursun,beğendiğini al.
NC 700 S, listenize ilk 3ten giriş yapması lazım
Ayrıca şahsi fikrim , Racing günlük kullanıma Scooter ve Cruiserdan bile daha aykırı bi sınıf
Scooter zaten %100 günlük kullanıma gelir, Cruiser da en azından aşırı rahat Hoşunuza gitmiyor diye elemenizi anlarım ama Racing de sırf hoşunuza gidiyor diye... ... ne biliyim
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
sahsen bnde yenıym motor oneremem ama butceni belirtmeni hatırlatabilirim ona gore motr modelleri tavsiye edilir
Hayırlı olsun.
600 cc üstü gunluk kullanım icin tam skısık trafıkte gidiceksen bundan
yada
bundann
tavsiye ederim =)
İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
TECRUBE = 250K +
günlük kullanım, 600 lük motor? Günlük kullanım wolf 125 kullanıyorum. Zevk için arada R1 le turluyorum. 600 lük günlük kullanım için uygun değildir. 250 cc günlük kullanım için uygundur.
cc nin günlük kullanımla bir bağı olmamalı bence motosikletin şekli ve içindeki motorun yapılış esası önemlidir.Motor rahatsa ve motorda torklu bir motorsa çok da güzel şehir içi motoru olur mesela yukardaki arkadaşın attığı ducati diavel abd de insanların günlük kullanım motorlarından biridir.Otoban şehir içi farketmeden.
tamam arkadaşım 600 lük motor günlük kullanım için uygundur. Diyeceğim bişey yok.
Gün içinde 20-25 km yi geçilmeyecekse şehir içinde yüksek cc li motorlar ağır oluyor ve insanı yoruyor. Yakıtıda cabası
Bir yere gitmek için arabaya binilir,Motora binmek için her yere gidilir
600cc ve üzeri cc'lerdeki hiçbir motosiklet, günlük kullanımlık olamaz. Olur, fakat cok yorucu olur. Bacak, kol gövde kasım fazla bana bişey olmaz dıyosanız motosikleti de deli gibi surerım R1'i bile ufacık yerlerden gecırırım döner almaya bile R6'yla cıkabılırım dersenız, size kalmış. Fakat buradaki hiçkimse size günlük kullanımlık 600cc ve uzerı motosıklet tavsıye edemez cunku yok. Hem ne gerek var ? Günlük kullanımın anlamını kacırmıssınız bıraz bence. Ne gerek var R6 veya R1 gibi motosikletleri veya NC700 veya NC700x gibi motosikletleri gunluk kullanımla km harcamak ? paranız bolsa tamam bısey dıyemem ama apacık israf benim düşüncem. 250'lilik CBR bile gunluk kullanımı fazla bence. Tabi cok tecrubenız varsa 1000lik ve 600lüklerle, 250cc'ler gunluk muhtesem olur sıze. onun dısında 200cc'nin ustune cıkmayın benım dusuncem. 250cc Hyosung GT250R bile günlük kullanımda zor. 1000cc motosiklet gibi kaslı. bunların alayı benım dusuncem, sızın dusuncelerınıze saygı duyarım fakat benım dusuncelerıme de saygı duymanızı beklıyorum.
Think Nothing! Just Twist The Wrist
Düşük ccli motorlara göre elbette yorucu olacak ancak bu artık yeni nesil motorlar için pek farkedilir oranda değil racing veya çantalı yüklü bir motor kullanmıyorsa kişi nc700sa güzel bir örnek bence hem yakıt hem sürüş açısından bakıldıgında bisiklet kıvamında bir motor ve yakıt olarakta hemen hemen 250likler seviyesinde.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:55 ----------
Hocam siz günlük kullanımla motor tarzlarını baya bir çorba yapmışsınız.Öncelikle racing motoru hiçbirşekilde standart günlük kullanım sınıfına sokamayız türkiyede sokuyor olabilirler ancak doğrusu budur Barkın abide bunu defalarca yazılarında ima etmiştir.Yurtdışında yaşamış biri olarakta söyleyebileceğim size gayette kullanılıyor naked yani çıplak kasalı motorların zaten üretiliş amacı budur umarım bu motorların uzun yollar için üretildiğini düşünmüyorsunuzdur.Hele hele bi üstte bahsettiğim gibi nc serisi bana göre tam bir şehir içi motorudur x serisi offroad ve onroaddur.Naked motorların üretiliş amacı zaten bu amaçlıdır şehrin asi çocukları gibi deyimler kullanılır bu motorlar için.
Hocam ne yaptın yahu. NC 700 ile R6 yı aynı kefeye koydun, yahut gt250r yi. Herhangi birini kullandınız mı acaba merak ettim. 600 cc ve üzeri şehir içine uymaz demişsiniz. 1200 GS sürme fırsatınız oldu mu acaba. Yüksek hacimli motorlar hem konforludur, hem güçlüdür. Hatta çok ekonomikleri vardır(bkz: NC serisi) Ben de küçük motora sıcak bakmıyorum. İstanbul gibi her an otoban süratlerinin görüldüğü bir şehirde küçük hacim bana intihar gibi geliyor. Tercih meselesi ama racing ile naked, enduro yu aynı kefeye koymayın.
sana tavsiyem yamaha xj6 olacak kardeşim
Konu biraz eski ama Nedenleri ile Anlatmak istedim biraz uzun oldu Okuyanlarda biraz konuya bakış açılarını bu yönde yapsınlar
250cc den sonra Motosiklerler şehir içi için pek uygun değildir Her büyük motoru olanın genelde scooter tarzı minik şehir içi getir götür işlerini halletmek için bin gazla tarzı 2. motorları vardır
Nedeni şu
Abi 600 lük motor şehir içi Aşırı ısınır Özellikle ışıklarda beklerken motor hararet yapıyor (Rolantide hararet yaparmı yahu? demeyin Rolantide beklerken ısı yükselir çünkü hava yok Önden rüzgar girmiyor kırmızı ışıkta bekliyorsun sürekli Arabaların arasına girince en fazla 20 ile gidiyorsun en iy i şartlarda trafik 50-60 la gidiyor 600 lük bir makine için yetersiz Ya her fırsatta gazı açıp Cezalara veya kazalarla karşılaşacaksın yada motoruna eziyet ede ede kullanmaya devam edeceksin Conta yakana kadar)
SÜrekli hararet kırmızıda olsun gezerim ben fan çalışıyor sürekli önemli değil aralardan şöyle Trafiğe takılmadan gezerim dersen ve Yaz sıcağında bacaklarının pişik olması hoşuna giderse (yazın akşam 25 sabah 40C hava ısısı üstüne motorfanları devreye girip bacaklara ısı üflüyor ""Allah yanıyorum Pantolon tutuştu galiba haa yok daha alev almamış"" düşüncesi sıksık aklına gelecek Bunu göze alırım diyorsan 1200cc ile pizza servisi bile yaparsın
250cc ve alt seviyeler Şehir içi için güzel motorlar Fazla ısı yapmaz 0-100km hızlı çıkar (yarışmıyoruz sonuçta Şehir trafiğine uyum sağlanabilir hızlar ) motosiklet kasası hafiftir istediğiniz anda durur (lastik iyi olmalı) yakıtı yok gibidir (100km/2-4litre yakıt olarak hiçbirşey) Parçaları ucuzdur (Komple motor yeniletmesi 300-600 ü geçmez "Arıza yapmadan parça kırmadan güçten düştüğü için yağ yaktığı için Segman atma işlemi motor bloğu aç kapa masrafı yani bu Krang çatlak derse sadece o 250cc altı 200-500 arası motora göre değişir) karenajları heryerde kolay bulunur ucuz parça yan sanayisi çok çeşitlidir vergisi düşüktür Trafik Sigortası düşüktür Bakımları ucuzdur şehir içi sağa sola gider işine gider Artizliğede gelir (Cbr250 YzfR25) motor istersen 250cc limitiniz olsun
Uzun yolculuklara çıkarım bir biner 500km-1000km giderim dersen bu sefer 250cc den yukarı motorlara bakacaksın 250cc ile 200-300km gidersin sonrası yorar seni Çünkü 250cc bir motor 140km hızlara çıkar (Bağırtarak) Daha fazlasıda mümkün de Motorun sınırlarını zorlayıp Ömründen yiyerek 160-170 yapmak pek akıl karı değil uzun süre 170leri koruyamaz zaten (TOP SPEED DENEMELERİNE İTİBAR ETMEYİN O HIZA ÇIKABİLİR O HIZDA FAZLA YOL ALAMAZ REDLİNE DA 5-10DK YOL GİTSEN ZATEN KRANG YAMULTMA veya KIRMA ÇATLAMA SORUNU OLUŞABİLİR %100 kapasitenin üstünü Zorlayarak Redline ışığı yakıyorsunuz sonuçta Max güç ve MAx tork devirleri el kitabında yazanlardır Fazla zorlamamak gerek
MAx tork genelde 5.000 dir max güç te 8500 devirde verir MArka modele göre değişir tabi bu oranlar UZUN LAFIN KISASI MOTOSİKLET İÇİN EN UYGUN DEVİRLER 5.000rpm ile 8.500rpm arasıdır
ayrıca 250cc 150km hız la 5-6 vites 9.000 devirde gitmek farklıdır 600cc ile 150km hız la 6.000devirde gitmek faklıdır
Motora ve sizin üstünüzdeki etkisi başka olacaktır (UZUN YOLDA BÜYÜK MOTOR EKONOMİK VE HIZLIDIR )
Hız devir Isı demişken Klişeleşmiş bazı şeyleri yazalım
Redline Motora zararlıdır (Zaten uyarı ışığı ) Sürekli redline gören bir kullanıcı ile sakin kullanan arasında MOTOR ÖMRÜ OLARAK Çok büyük farklar vardır
Redline a ters orantılı Yüksek vites düşük hız da motora aşırı zararlıdır (Genelde şu vardır Abi kuryeciler Ybr125 i okadar zorluyor canını alıyor 100.000km kullanıyor ben herşeye dikkat ederim 40binde Çekişten düştü Motor istiyor Nedeni Kuryeci Motoru Şuursuzça redline kullanmıyor Verimli ve bakımlı kullanıyor Sen ekonomi yapacam yakıtı düşüreyim diye 4.vitese atıp 30-40 ile gidiyorsun Bakım aralığı km dolana kadar 1 yıl geçiyor belki Yağı kalitesiz ucuz alıyorsun Zincir bakımı yapmıyorsun (zincir zaten motorun gücünü tekere ileten tek unsur Bol bol yıkamış yağlama yok gergi ayarı yok Ben motora iyi bakarım Bağırtmam hiç Fabrikadan çıktığı ayarda heryeri hiç elletmedim ve üstüne toz kondurmam her hafta yıkarım "iyi pok yiyon devam et" O motor tabi erken biter )
Isı (hararet) Motora zararlıdır (Bunu bilmeyen yoktur zaten Bütün içten yanmalı motorların ortak sorunu Hararet motoru bitirir )
250CC DEN ÜSTÜ ŞEHİR İÇİ İÇİN UYGUN DEĞİLDİR EZİYETİ HAMMALIĞI DAR MANEVRA KABİLİYETLERİNİN OLMASI BİR YANA HARARET İLE MOTORU YİYİP BİTİRİRSİN FARKINDA OLMADAN
250CC cbr veya yzf ninja hysong gt250 (spor motor olarak bunlar var) Ben artizliğinde görünüşünde değilim işin dersen wolf250 İnazuma duke200 modelleri plastiği az konfor rahatlık ön plandadır Şehir içine uygun Kıza mesafe 200-300km yormadan yol alınır Şahane motorlardır
Gerçi ülkemizde Yzf ile Dizi kulağında boynu beli sırtı tutularak 2 büklüm Süpersport motorlar ile Uzun yol un konforl olduğunu söyleyenler olsada pek itibar etmeyin
500km Yzf Cbr üzerinde 2 büklüm gidilmez çok yorar Uzun yol motoruna dik oturulur Üzerine yatılarak kullanılan motor konforlu değildir Hız odaklı Süpersporttur pist motorudur Naket ve yol endroları genelde uzun yolda yormaz keyifli konforlu ve Süpersport kadar olmasada Tatmin edici Hızlara ulaşan motorlardır
MOTOSİKLETİ KULLANIM AMACINIZA GÖRE SEÇMELİSİNİZ BU YÜZDEN HER BÜYÜK CC MOTOR ALAN 2. MOTORU VİTESSİZ VE KÜÇÜK SEÇER
BÜYÜK MOTOR ŞEHİR İÇİ İÇİN IZDIRAP TAN BAŞKA BİRŞEY DEĞİLDİR (MOTOR İÇİNDE KULLANICISI İÇİNDE YORUCUDUR )
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)