ben gelen modelleri beğenmediğimden almıyorum. en iyi protesto yoluda bu bana göre. fakat motosiklet alırken forumlara takılmayan arkadaşlarımız var. gidip alıyor biniyor.
ben gelen modelleri beğenmediğimden almıyorum. en iyi protesto yoluda bu bana göre. fakat motosiklet alırken forumlara takılmayan arkadaşlarımız var. gidip alıyor biniyor.
Öyle bir yazmışınız ki sanki diğer tüm markalar dediğiniz kriterde enjeksiyonlu, iyi tasarımlı, sağlam, hızlı, az yakan, ekonomik bir 125-150 cc motor getirdi de bizimmi haberimiz yok? Avrupaya getirir çünkü orda motosiklet ehliyeti alan adam mecburen bu sınıfta motora binecek ülkemize daha yeni yeni 250cc motorlar geliyor sen birde avrupadaki 250cc lere bak adamlar neye biniyor. Forumda bile 250cc motora 12-13 lira diye süpekilasyon çıkınca ya okadar para verilirmi 2-3 daha koy 600lük al dersen yzf125 alana adama ona okadar vereceğine git bilmem ne al dersen bu ülkeye motor falan gelmez. Bak 600cc kategorisine yurtdışıyla aynı hatta bazı modellerde bizim ülkede daha ucuz neden? satıyor ihtiyaç bu yönde... A2 yi cebine koyup hemen yasal olarak hayabusaya kullanabileceğin bir ülkede yaşıyosan senin bu isteklerin zor. Birde şöyle bir durum var 125-250 cc alan çook büyük bir kesim durumu düzelince hemen 500+cc ye geçiyor yani ömürlük bu motorları kullanan çok az insan var dolayısıyla tamamen ticari düşünüyor firmalar ve o yönde motor getiriyorlar. Hondaya okadar laf söylemişsin ancak sıfırına 5000tl veren kimse gidip 4500den aşağıya motorunu satmıyor sen güzel güzel motor kullanamayı öğren 3000-5000km yap sonra sıfırından 500tl eksiğine sat bu gün hangi markada böyle bir şey var? Herkes cbf150 motormu yağ yakar o olur bu olur yana yattı çamura battı der istanbulda cbf150den başka motor yok geçen 10 kuryeden 7si cbf150 ise 2si ybr 1 apaçidir neden acaba sorgulamak lazım.
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
hocam helal olsun sana ya resmen içimdekileri dökmüşsün yazıya, artık bizi 3. dünya ülkesi görmekten vazgeçsinler..
bu siteye henüz 3 aylık üyeyim ilk zamanlarda japon hayranlığı zaman gectikçe itici bir hal almaya basladı 5-10 senelk cbf ufak tefek değişiklikle devam etmesi,ybr nin aynı sekilde yanlara koydugu grenajlarla devam etmesi tek disk m.ö celerden kalma kanpana frenler(bazısında önde de yok)resmen bizi afrika sınıfına koyuyorlar. bunun dışında çinlilerin kardeşlerimizin sürekli bir rekabet içinde olmaları sürekli farklı alternatifler sunması (çoğu benzer olsa da) 3bin lerde fiyatlara cift disk imkanı digital göstergeler sunması çin ürünlerine saygımı arttırdı.şimdi çıkanlar olucak kalitesiz ondan ucuz diye fakat söyle bişey var çin su anda ihracat sıralamasında dünyada ilk 3 te yani tek Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelere değil gelismis diğer ülkelerede ihracı oldugu anlamına geliyor.sözün özü bırakalım 125-150 cc motorlara 4-7 bn tl vermeyi mondialimize,kanuniye,kubaya... sahip cıkalım onları geliştirelim motosiklet üretimi icin tesvik edelim yerli sanayimiz olsun yabancı sanayiye muhtac olmayalım ancak bu şekilde diğer ülkeler gözünde 3.-4. sınıf ülke gibi gözükmemek için bir dayanagımız olur .millet olarak uyanmazsak 2050 de de aynı cbfyi-ybr yi paşa paşa fuara koyarlar gıkınıda çıkaramassın.
Bugün bende fuara gittim ve japon marka motorlarda hayal kırıklığına uğradım parmakla sayılacak kadar az yeni model varde ve honda standına gittiğim de o ace modelini inceledim ve dedşm bu ne ya bu zaman böyle tip motor yazıklar olsun ama bizim insanımız hondacı honda olsun ölüsü para eder mantığı var bir apache kullanıcısı olarak apachenin yenisi patlama yapacak bu yıl ve tvs cup modelini gtirmiş neon modeli de o da çok cici motor
dost acı söyler.. söz meclisten dışarı
aprilia scarabeo 200 gibi bir scooter çok uygun bir fiyata satılırken, insanlar hala neden bu 11hp yağ yakan kommuterlerin peşinden gidiyor tartışıyor anlamıyorum.. inanın aradaki 2000tl farkı fazlasıyla iade eden bir scooter.
rahatlık-hız-motor ömrü-estetik-konfor-elektronik donanım ve enjeksiyon- 16"jantlar-michalen city grip lastikler-su soğutma-touring ve city-sport ve normal hız modları- hepsi bir yana mis gibi diz örtünü aldınmı mis ohh hiç olmazsa ayakların çamur olmuyor aga.. scooter çok yakar demeyin inanın yakıtığı 2.5lt diyorlar.
psi 150 den pay biçin hondanın ne kadar adam kazıkladığını...
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
Sorun honda değil ki, devlet, giriş vergi çıkış vergi, aldığın maaş vergi, sattığın mal vergi, buraya bedava ürün getirsen bedava satışı kdv dahil 1tl olur
let it be
Başlığı açan arkadaş sonuna kadar katılıyorum.Sadece Honda değil,Yamaha'da aynı satış politikasıyla müşteriyi sağlam şekilde sömürüyorlar.Bir YBR 125-CBF 150 tutturmuş gidiyor millet.Tamam bu motosikletler gerçekten iyi hatta 2.motosiklet olarak yada araba alırsam yanına bi motosiklet olarak almayı düşündüğü motosikletler.Ama bu motosikletlerin ederi kesinlikle 4000-5000 arası uçuk fiyatlar değil.Daha bu motosikletler 2011 de 3000-3500 civarında dolaşıyorlardı Yamaha ve Honda Türkiye distribütörleri baktı millet bu motosikletleri peynir ekmek satıyor bastı zammı.Açıkçası 250 cc altı motosikletlerin fiyatları için devleti fazla suçlamıyorum çünkü 250 cc altına %18 KDV ve sadece %8 ÖTV var.Devlet en fazla ÖTV yi kaldırabilir,abartı gümrük vergilerini azaltabilir ek olarak şu saçma sapan EURO standarlarını kaldırabilir zaten Avrupa Birliğine filan gireceğimiz yok,böylece daha fazla ve çeşitli model gelebilir.Bu uçuk fiyatlardan çoğunlukla distribütörler sorumlu.Bugün YBR 125 ve Honda CBF 150 gibi 0 km motosiklerin ederi en fazla 3500 civarıdır.Bu modellerden daha donanımlı enjeksion modelleri getirir firmalar onları 4000-4500 e satar.
Kısacası 250cc üstü motosiklerde bol damarlı vergileriyle (%38 ÖTV+%18 KDV) devlet baba acımasızca davranıyor,250 cc altı motosiklerde çok sevgili yurdum distribitörleri devletten yedikleri vergi kazığını vatandaştan çıkarmak istercesine normalde yurt dışının bir kaç bin TL üstü fiyatlarıyla çok acımasız.Sonuçta olan biz vatandaşa oluyor.
içimdeki duygulara tercüman olmuşsun
HAYATI TESPİH YAPTIM KAH ÇEKİYORUUUM KAH SALLIYORUUUM......
mustafa çok güzel bir model e değinmişsin amma velakin
bu bahsettiğin motorun 20000km bakımını da yaz bu motoru alacak olan arkadaşlara yardımcı olmuş olursun
hatta ben yazayım fren balataları kayış şanzıman yağı yağ buji 500 600 tl arası yetkili servis fiyatları.
şimdi bu motora 3050euro verelimde bakım zamanı gelince nasıl olacak
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
distribütörlerin çoğu vicdansız. uçuk fiyatlar havalarda uçuşuyor. hele yedek parça fiyatlarını hiç sormayın. yurt dışından yedek parça getirtiyorum bazıları kargo dahil yarı fiyatını bulmuyor. birde ismi yetkili servis olan fakat servisle alakası olmayan servis geçinenler var. sağlam ver bozuk al, üstünede bir kucak tamir parası. arabalardaki gibi olmalı servis anlayışı. arabalarda sistem şöyledir. araba satan distribütör firma çağırır servis elemanlarını kursa, a dan z ye söküp takmasını, nereyi nasıl sökeceğini, işin püf noktalarını, hangi arızanın ne sebeplerle arıza verdiğini, çözümünün ne olacağını sadece bir modelde değil model model gösterir. bir sonraki sene yeni bir modelmi çıktı hemen çağırır yine servis elemanlarını onuda en ince ayrıntısına kadar tamirini öğretir. motosiklet servisleri malesef böyle değil. sırf her ilde servisimiz var demek için böyle yamyamları kasapları servis diye ilan ediyorlar.
devlete, vergilere vs şeylere laf söyleyenler için söylüyorum. türkiyede bir tek hondamı vergilendiriliyor?? vergi olayı sadece cc ile alakalı değilmi?? honda 150 cc enjeksiyonlu,dijital göstergeli, çift disk makıne getirse, devlet enjeksiyon için gösterge için vergimi alacak?? honda düşük cc de resmen insanları aptal yerine koyuyor gidişat belli cbf150, cb125 sonrada ace .... scooterdada durum aynı spacyden sonra fizy .. yani giderek daha kalitesiz modeller getiriyorlar.. bazı arkadaşların dediği gibi bu senede 150 cc nin kralı TVS apache !! marka fanatikliği yapmıyorum..apache almadan önce çok araştırdım. apache daha üstün diye apache aldım.. honda apacheden daha performanslı bir 150 cc getirsin direkt olarak alırım.(tabii eğer fiyatta saçmalamazlarsa)
TRANSALP XL700
Fatih reyiz sen italyan aygırına bin ben 20.000 bakımına sponsor olucam Ayrıca servise gitmek zorunda değilsin.200 lirayada 20 bin bakımı yapilabilir..Zaten 20 binde bir kayış değiştirceksin 5 binde bir yağ ve filtre o kadar..Görende ybr yi her seferinde servise götürüyon zanneder
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
6.000 km den sonra motoru servise götürmeme kararı aldım. hiç bir şey ile ilgilenmeden bir yağ değiştirip fatura kesiyorlar.
Mekanik sorun olursa ağıtlar eşliğinde yakarım motoru, sonra da servisi , Yeni honda çok tutulur da çok ama çok satılır inşallah
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
son 1 yıldır motorumu değiştirmek istesemde , paranın layığına ve veginin çokluğuna bakarak...elimdekini kaybetmeyeyim diyorum.Bu vergiler olduğu sürece adamlar bize eski teknolojiyi yeni fiyatının üzernide sataaaar durur..çevir kazı yanmasın.Kakalayın eski stoktaki malzemeleri güncel fiyattan
Forumda adı sıklıkla geçen CBF125'i fransada gördüm, o kadar da abartıldığı gibi bi motor değil bence. Hava soğutmalı 125'lik bi motor, üzerinde de honda yazıyor tabi. Türkiyeye gelmiyo diye ağlamaya değecek bi motor değil.
talep oluyorki getiriyorlar. ace mıdır nedir o zımbırtı bile ne kadar çok satacak göreceksiniz.Hal böyle olunca adamlar getirir tabi.ülke ekonomisi herkesin enjeksiyonlu donanımlı 6-8 bin liralık alt segmentten motosiklet aldırmaya yetmiyor
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)