Sorun üstüne sorun motosikletten soğudum.
Reklamlar
-
samet ayak marşına rağmen ateşleme olmuyorsa senin alternatörün bitmiş kardeşim
başka hiç bir şey ile uğraşma burda yapılan yorumlara da fazla itibar etme
yarın gidiyorsun abi tamirciye takviye ile çalıştığını görürsün sonra ölçtür bak bakim şarj çalışıyormu
eğer çalışmıyorsa önce konjektörünü kontrol ettir eğer o sağlamsa alternatörünü kontrol ettir
sorunun %99 bu iki elemandan kaynaklanıyor başka hiç bir işlem yapma
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
Reklamlar
-
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
Dostum ATEŞLEME YOK demişsin,
Motorunda SAĞ KUMANDA KOLUNDA STOP BUTONU VARMI?
O kumanda acılıp kablolardan bırı devre dısı bırakılıp kontrol edılmelıdır,,,
o buton basılı kalmıs olabılır,
yan ayaklıgında ayaklık acıkken vıtese gecınce stop eden mandal vardır onda sorun olabilir.
Basılı kalmıs olabılır,
kabloları devre dısı bırakılıp test edıllmelıdır,
kontak tesısatında sorun olabılır,
yeşil kablo devre dışı bırakılıp kontrol edilmelidir,
ateşleme bobınınde sorun olabılır,
farklı bır arkadasının motorundakı ıle test edılmelıdır, (en basit şekli budur)
veya sargı (alternatör) üzerindeki ateşlemede sorun olabilir.
aklıma gelenler şimdilik bunlar.
umarım işine yarayabilir.
Yeterince açıklayıcı olmaya çalıştım...
Serkan doğru söylüyor..ek olarak ;
öncelikle başka bir buji denemelisin...
olmazsa,buji piposunu yada en güzeli komple buji kablosunu değiştirmeyi (başka motordan olursa masrafsız olur) denemelisin..
motorun ana sigortasınıda kontrol et..temazsızlık olmamalı...
gerekirse kontağıda komple gözden geçirmelisin...kontağın temazsızlığından oluşan aynı sorunları gördük zamanında..
ateşleme bobini kontrolüde önemli...
ilginç olarak ta volandan sinyal alan arabalarda krank sensörü denilen parçayı ve kablolarınıda kontrol etmelisin..
sadece elektriksel olarak kontrol edip ateşlemeyi sağlamalıyız..diğer sorunlar daha basit olur..
yılmak yok denemeye devam...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
Öyle ise sadece şunu dene,
Motorun ön dişlisinin yanından çıkan kablolar toplulugu olmalı,
o kabloları takıp et ve baglantı soketlerını bul,
SÖK VE TEKRAR TAK birde öyle dene...
Bunlar tahminimce koltugun altında oluyor akünün hemen yanı başına 1-2 adet soket görmüştüm onlar olması gerek yarın gündüz gözüyle denicem
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:05 ----------
otopsici adlı üyeden alıntı
samet ayak marşına rağmen ateşleme olmuyorsa senin alternatörün bitmiş kardeşim
başka hiç bir şey ile uğraşma burda yapılan yorumlara da fazla itibar etme
yarın gidiyorsun abi tamirciye takviye ile çalıştığını görürsün sonra ölçtür bak bakim şarj çalışıyormu
eğer çalışmıyorsa önce konjektörünü kontrol ettir eğer o sağlamsa alternatörünü kontrol ettir
sorunun %99 bu iki elemandan kaynaklanıyor başka hiç bir işlem yapma
Kesin bu ikisinde yani diyorsun tamamdır Üstadım Eyvallah saolasın yorumunu dikkatlice göze alcam cunki kesin bir gözle yazmıssın belli
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:08 ----------
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
Serkan doğru söylüyor..ek olarak ;
öncelikle başka bir buji denemelisin...
olmazsa,buji piposunu yada en güzeli komple buji kablosunu değiştirmeyi (başka motordan olursa masrafsız olur) denemelisin..
motorun ana sigortasınıda kontrol et..temazsızlık olmamalı...
gerekirse kontağıda komple gözden geçirmelisin...kontağın temazsızlığından oluşan aynı sorunları gördük zamanında..
ateşleme bobini kontrolüde önemli...
ilginç olarak ta volandan sinyal alan arabalarda krank sensörü denilen parçayı ve kablolarınıda kontrol etmelisin..
sadece elektriksel olarak kontrol edip ateşlemeyi sağlamalıyız..diğer sorunlar daha basit olur..
yılmak yok denemeye devam...
Sen bu işi biliyorsun adaşım Anlaşılan elektriksel bir olaydır bu
Kaza Anında Seni Korur !
-
sorun çözüldüğünde ne kadar absürt bir arıza olduğunu yazacaksın buraya...
yeterki başka yerleri bozmadan,atıp tutmadan arızayı doğru teşhis edebilecek birisi olsun...
İstanbulda olsan çok kolaydı işin ama...uzaksın..
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
sorun çözüldüğünde ne kadar absürt bir arıza olduğunu yazacaksın buraya...
yeterki başka yerleri bozmadan,atıp tutmadan arızayı doğru teşhis edebilecek birisi olsun...
İstanbulda olsan çok kolaydı işin ama...uzaksın..
Bir Ara Ben Geliim Abiii,,, Bağada Üğretsene Behhh,
Daha Önce Hiç yzf 1000 thunderace 'e Pineklemedimde ...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
sorun çözüldüğünde ne kadar absürt bir arıza olduğunu yazacaksın buraya...
yeterki başka yerleri bozmadan,atıp tutmadan arızayı doğru teşhis edebilecek birisi olsun...
İstanbulda olsan çok kolaydı işin ama...uzaksın..
Eğer olurda birgün İstanbul'a yolum düşerse muakkak bir çayını içmek isterim Adaş Öğrencemiz cok şey var senden
Kaza Anında Seni Korur !
-
Ybr lerin bazılarında kontak temazsızlık yapabiliyor kontağıda kontrol edin
-
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
Bir Ara Ben Geliim Abiii,,, Bağada Üğretsene Behhh,
Daha Önce Hiç yzf 1000 thunderace 'e Pineklemedimde ...
Gel tabi de benim sana öğretecek bişeyimin olmasına kim inanır?? (Kadir deme sakın )
daha nicelerine Pinmişsindir seeeenn...
Samet Özkan adlı üyeden alıntı
Eğer olurda birgün İstanbul'a yolum düşerse muakkak bir çayını içmek isterim Adaş
Öğrencemiz cok şey var senden
İnşallah adaş..40 yaşıma ramak kaldı,ben hala öğrenmek için can atan bir adamım...
eko29 adlı üyeden alıntı
Ybr lerin bazılarında kontak temazsızlık yapabiliyor kontağıda kontrol edin
haklısın..önceki mesajımda yazmıştım bunuda..
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)