Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

hava soğutmalı motorlarda yokuş aşağı motor frenini kullanmanın sakıncası var mı ?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Motor freni motosiklette bence tehlikelidir fakat arabada kullanılması gayet normaldir.Nedeni ise yukarda yürekçe nin yazdıkları ben genelde boşa almam hiçbir zaman hep debriyaja basarım dönerkende hep öyle motor frenini kullanmıyorum ben


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Yav bu siteye ve sitedekilere bitiyorum,iyiki varsınız,bu satte hiç güleceğim yoktu .Yorumlar muazzam.
    yürekçe bunu beğendi.
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  3. #23
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı ergün1968 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yav bu siteye ve sitedekilere bitiyorum,iyiki varsınız,bu satte hiç güleceğim yoktu .Yorumlar muazzam.
    ne okuduklarını anlıyorlar,ne de yazıları okuyorlar.
    muhakeme yok...
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  4. #24
    rolly74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2012
    Motosikleti
    triumph scrambler
    sonuç olarak , motor freni ve normal freni kullanarak - motora zarar vermeden inebiliriz. boşta iniş yapmak motor için değil ama bizim için çok tehlikeli. Herkese teşekkürler....

  5. #25
    COMTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2013
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YBR
    arkadaşlar bence bunu 2 katogoriye ayırmak lazım 2 zamanlı ve 4 zamanlı
    4 zamanlı motordan bahsedersek ısı en çok gaza basarken vardır iniş aşağı gazı bıraktığınızda hızınıza uygun viteste indiğinizde (devir ne düşük ne yüksek olacak) motorda yağlama var olacağı için hiçbir zararı yoktur.
    2 zamanlı motorda yağlama motora giren benzinle birlikte olacağından uzun soluklu rampalarda sürekli kompresyonda inmek gerekli yağlamayı yapmaz bunun için arada bir gaz açıp motora biraz gaz vermek gerekir yada arada bir kaç sn debriyaja basıp gaz açmak uygundur.
    bunlar kendi tecrübelerimdir sağolsun bu ustalar adamı usta eder o misal (kötü komşu insanı mal sahibi yaparmış)=kötü usta +biz
    viper17 ve birbilent bunu beğendiler.
    BİR DÜŞMANI AFFETMEK ,BİR DOSTU AFFETMEKTEN DAHA KOLAYDIR.

  6. #26
    sedici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    Bursa - İzmir
    motor freni ve fren sistemi kombine kullanılmadığında ikisi de sorundur, hava-su soğutma farketmez
    motora yüklenmemek için frenle inersen balata yanar duramaz patlarsın,
    balata yanmasın bitmesin vs diye kompresyona yüklenirsen motora zarar verirsin, tabiki bu konu çoooook daha detaylandırılabilir ama bu saatte bu kadar

    doğru cevap : KOMBİNE KULLANIM
    (nokta)
    DusenAdam bunu beğendi.
    Ninja

  7. #27
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Mayıs 2018
    yarım kalmış

  8. #28
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer GT+ GT Plus
    yokuş aşağı uygun bir şekilde vites küçültüp( gereksiz yere mesela 4 den 1 atmamak önce 3 e sonra hız halen düşükse 2 ye almak gibi) kompresyonu kullanıp frenle desteklemek "en doğru" yöntemdir, motor kompresyonunun tekerlek kilitlemesi hariç hiç bir zararı yoktur ki tekerleği kilitlemek için baştan söylediğim gibi bir anda 2 ya da daha fazla fark ile vites küçültmek ve hızın aldığınız vitesten yüksek bir hızda olması zemin koşulları gibi etmenlerin etkisi ile olur, kompresyonun doğru yapıldığında ne zincire ne de debriyaj balatasına zararı olur çünkü debriyaj balatası sadece debriyajı sıkarken devrededir, frenlemede kompresyon her şekilde motora ve frenlere faydalıdır, yokuş aşağı inerken zemin ıslak mı, tozlu mu, kum vs. bunları kontrol ve tahmin etmek gerekir, boşa almak pek akıllıca bir iş değildir ya da debriyajı sıkarak inmek de sonuçta motor hızlanır, panik frende de bu kural geçerlidir, debriyaj durmaya yakın sıkılır, dik bir yokuştan aşağı inerken hızınızı ayarlayıp tedirgin olmamanız gerekir, her zaman hareketlerinizde emin olmalısınız, ön freni sıkmak önü kaydırır, dengeli frenle yani ön ve arkayı kombine sıkarak ister düz yol ister yokuş farketmez kullanmalısınız, kollarınız gevşek, hızınızı kontrol edip, kompresyonla birlikte frenlerinizi doğru kullandığınız kendinizi tedirgin hissetmediğiniz sürecek yokuşta isterseniz u dönüşü de yapabilirsiniz, eğer yokuş sizi tedirgin ediyorsa tek yolunuz yokuşlarda antrenman yapmanız gerekir, bundan kaçamazsınız, her zaman karşınıza bir yokuş çıkacaktır..

  9. #29
    LostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2004
    Motosikleti
    Star Fire 48
    Konuya son noktayı koyuyorum. Hiç bir zaman boşta yokuş inilmez. Kural "yokuş çıkılan viteste inilir" şeklindedir.
    emremm bunu beğendi.

  10. #30
    ismaileren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2016
    Şehir
    Kuyucak, Aydın
    Motosikleti
    şimdilik yok. gelecekten ümitli
    Soruyu anladım,
    ama
    verilen cevapları ve bu cevapların niye verildiğini anlamadım

    Soru; sakınca var mıdır?
    Cevap; yoktur

    iyi günler dilerim

  11. #31
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Hava soğutmalı motora su soğutma gerekmiyorki su soğutma konulmuyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:59 ----------

    Cem yılmaz ne demiş "TUTMADINKİ KESESİN" 😁😁😁


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)