Motor freni motosiklette bence tehlikelidir fakat arabada kullanılması gayet normaldir.Nedeni ise yukarda yürekçe nin yazdıkları ben genelde boşa almam hiçbir zaman hep debriyaja basarım dönerkende hep öyle motor frenini kullanmıyorum ben
Motor freni motosiklette bence tehlikelidir fakat arabada kullanılması gayet normaldir.Nedeni ise yukarda yürekçe nin yazdıkları ben genelde boşa almam hiçbir zaman hep debriyaja basarım dönerkende hep öyle motor frenini kullanmıyorum ben
Yav bu siteye ve sitedekilere bitiyorum,iyiki varsınız,bu satte hiç güleceğim yoktu .Yorumlar muazzam.
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
sonuç olarak , motor freni ve normal freni kullanarak - motora zarar vermeden inebiliriz. boşta iniş yapmak motor için değil ama bizim için çok tehlikeli. Herkese teşekkürler....
arkadaşlar bence bunu 2 katogoriye ayırmak lazım 2 zamanlı ve 4 zamanlı
4 zamanlı motordan bahsedersek ısı en çok gaza basarken vardır iniş aşağı gazı bıraktığınızda hızınıza uygun viteste indiğinizde (devir ne düşük ne yüksek olacak) motorda yağlama var olacağı için hiçbir zararı yoktur.
2 zamanlı motorda yağlama motora giren benzinle birlikte olacağından uzun soluklu rampalarda sürekli kompresyonda inmek gerekli yağlamayı yapmaz bunun için arada bir gaz açıp motora biraz gaz vermek gerekir yada arada bir kaç sn debriyaja basıp gaz açmak uygundur.
bunlar kendi tecrübelerimdir sağolsun bu ustalar adamı usta eder o misal (kötü komşu insanı mal sahibi yaparmış)=kötü usta +biz
BİR DÜŞMANI AFFETMEK ,BİR DOSTU AFFETMEKTEN DAHA KOLAYDIR.
motor freni ve fren sistemi kombine kullanılmadığında ikisi de sorundur, hava-su soğutma farketmez
motora yüklenmemek için frenle inersen balata yanar duramaz patlarsın,
balata yanmasın bitmesin vs diye kompresyona yüklenirsen motora zarar verirsin, tabiki bu konu çoooook daha detaylandırılabilir ama bu saatte bu kadar
doğru cevap : KOMBİNE KULLANIM
(nokta)
Ninja
yarım kalmış
yokuş aşağı uygun bir şekilde vites küçültüp( gereksiz yere mesela 4 den 1 atmamak önce 3 e sonra hız halen düşükse 2 ye almak gibi) kompresyonu kullanıp frenle desteklemek "en doğru" yöntemdir, motor kompresyonunun tekerlek kilitlemesi hariç hiç bir zararı yoktur ki tekerleği kilitlemek için baştan söylediğim gibi bir anda 2 ya da daha fazla fark ile vites küçültmek ve hızın aldığınız vitesten yüksek bir hızda olması zemin koşulları gibi etmenlerin etkisi ile olur, kompresyonun doğru yapıldığında ne zincire ne de debriyaj balatasına zararı olur çünkü debriyaj balatası sadece debriyajı sıkarken devrededir, frenlemede kompresyon her şekilde motora ve frenlere faydalıdır, yokuş aşağı inerken zemin ıslak mı, tozlu mu, kum vs. bunları kontrol ve tahmin etmek gerekir, boşa almak pek akıllıca bir iş değildir ya da debriyajı sıkarak inmek de sonuçta motor hızlanır, panik frende de bu kural geçerlidir, debriyaj durmaya yakın sıkılır, dik bir yokuştan aşağı inerken hızınızı ayarlayıp tedirgin olmamanız gerekir, her zaman hareketlerinizde emin olmalısınız, ön freni sıkmak önü kaydırır, dengeli frenle yani ön ve arkayı kombine sıkarak ister düz yol ister yokuş farketmez kullanmalısınız, kollarınız gevşek, hızınızı kontrol edip, kompresyonla birlikte frenlerinizi doğru kullandığınız kendinizi tedirgin hissetmediğiniz sürecek yokuşta isterseniz u dönüşü de yapabilirsiniz, eğer yokuş sizi tedirgin ediyorsa tek yolunuz yokuşlarda antrenman yapmanız gerekir, bundan kaçamazsınız, her zaman karşınıza bir yokuş çıkacaktır..
Konuya son noktayı koyuyorum. Hiç bir zaman boşta yokuş inilmez. Kural "yokuş çıkılan viteste inilir" şeklindedir.
Soruyu anladım,
ama
verilen cevapları ve bu cevapların niye verildiğini anlamadım
Soru; sakınca var mıdır?
Cevap; yoktur
iyi günler dilerim
Hava soğutmalı motora su soğutma gerekmiyorki su soğutma konulmuyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:59 ----------
Cem yılmaz ne demiş "TUTMADINKİ KESESİN" 😁😁😁
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)