Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

hava soğutmalı motorlarda yokuş aşağı motor frenini kullanmanın sakıncası var mı ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    rolly74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2012
    Motosikleti
    triumph scrambler
    hava soğutmalı motorlarda yokuş aşağı motor frenini kullanmanın sakıncası var mı ?. Motorda aşırı ısınmaya yada boğulmaya neden olur mu ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki v-strom DL650 XT
    extra bir ısınma söz konusu olamaz. sonuçta motor lastikten aldığı güçle dönüyor.. ama boşta inersen devir daha düşük olur ve motora vuran rüzgar daha iyi soğutur diye düşünüyorum..
    ugrgnr bunu beğendi.
    TRANSALP XL700

  3. #3
    astorojna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2012
    Şehir
    kırıkkale
    Motosikleti
    Yamaha Mt09
    benide meraklandığım bir konu. Takipcisiyim.
    kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...

  4. #4

    Üyelik
    26 Haziran 2012
    Alıntı sbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    extra bir ısınma söz konusu olamaz. sonuçta motor lastikten aldığı güçle dönüyor.. ama boşta inersen devir daha düşük olur ve motora vuran rüzgar daha iyi soğutur diye düşünüyorum..
    Boşta inmek de biraz sakıncalı bir durum.Olası bir tehlike anında motor freni kullanılamaz.
    müsaitnick bunu beğendi.

  5. #5
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    şimdi bununla ilgili bir yazmaya başlamak lazım gelir ki; hem nalına hem mıhına!...

    - motorlu araçlarda fren denilen bir mekanızma var iken neden bu hareket?
    - hava soğutmalı olmasının konu edilmesi, motor çalışmıyorken sıvı soğutmalı motorlarda devirdaim olayının olmayacağından mı?

    - motor çalışırken vitesi boşa aldınız, devir oldukça düştü, çünkü motorla arasındaki bağı araladınız, sonra aniden karşınız bir şey çıktı ( diyelim ki ormanlık alanda ayı çıktı ) nasıl toparlayacaksınız? ( konu ayı değil ) tak bakalım vitese de göreyim seni... nasıl yapacaksın, bilgin var mı?
    - aynı şekilde yüksek devirden düşüğe vites attığında ( devir sayısına bağlı olarak ) arka tekerin kilitlenmesi; sonra kıç sallama ve asfaltı öpme halleri? umarım cep telefonun çekiyordur da ambulans çağırabilirsin, ya da ambulanslık bir duruma düşmezsin ;)
    - motorda oluşan hasar yüksekse nakliyatı hesaplamayı da ihmal etme. tabii ki dağbaşında değilsen :D
    - zincire binen yükle, zincirin kopma / dişlinin ( şanzuman/ön/arka dişlilerinden biri ) kırılma ihtimali de var.
    - durmaya çalışırsan, sağlıklı bir duruş olabilir mi? 2 tekerli araçları ön fren durdurur, arka fren dengeyi sağlamakla ve yavaşlatmakla görevlidir.
    - de ki yakıttan tasarruf için bu yolu seçtiniz. peki ya debriyaj balatası fiyatlarından haberiniz var mı?
    - peki ya yağlama sisteminden?

    aracında fren varsa kullan arkadaşım, motor kompresyonuna güvenme...
    kakare, ergün1968 ve müsaitnick bunu beğendiler.
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  6. #6
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    motor frreni motoru ısıtır fakat 100 le gidebilecegin bi yolda motor freniyle gitmek sacma olur . ara sokaklarda giderken yokusta motor freni kullanmak ve yanında ilaveten normal frene hafif sıkmak yeterlidir sadece fren veya sadece motor freni zararlıdır cunki sadece motor freni kullanırsan gittikce devir yukselir . ama ikisni bir yaparsan daha saglıklı olur
    müsaitnick bunu beğendi.
    İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
    MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
    TECRUBE = 250K +

  7. #7
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    ben motor freni kullanarak iniyorum rampaları deviri çok yüksetmeden bence daha güvenli ve uygun devirlerde yapıldığında motora zararı yoktur bence ama çok tartışılan bir konu bu burası karışır birazdan

  8. #8
    astorojna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2012
    Şehir
    kırıkkale
    Motosikleti
    Yamaha Mt09
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben motor freni kullanarak iniyorum rampaları deviri çok yüksetmeden bence daha güvenli ve uygun devirlerde yapıldığında motora zararı yoktur bence ama çok tartışılan bir konu bu burası karışır birazdan
    bende sizin tarzda kullanıyorum. Bi zararını görmedim
    kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...

  9. #9
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Düz yolda,Veya yokusta hiçbir arac Bosa alınmaz.. Araba veya motor kendi halinde gitmektedir.. Frensiz düşünün..Aracı durdurucak güç lazım.. Bostaki arac ipsiz beygire benzer..

    Konu saka gibi geldi.. ne bu hava sogutmalı motorların cektigi ?? Kompresyon. yapmak ne gibi zararı olucakki.. sen gidipte 4 ten 3 e atarsan zararı olur illaki. ama baktın 2 de iniyorsun yol yokus frene basıyorsun 1 e atarsın,daha az basarsın.. hem balataların daha az aşınır hem güvenli bi sekilde gidersin.
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift

  10. #10

    Üyelik
    23 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial 100 ukh, 2001 Titan Deluxe
    Benmi yanlış biliyorum Motor freni büyük araçlarda egzoz gazının dışarı atılması sırasında egzoz manifoltu kapatılarak aracın yavaşlaması sağlanır. Kompresyon frenide küçük hacimli araçların yokuşa uygun vitesle inmesi değilmi ?
    Birde nacizane fikrim sürekli frene basman sonucu balatalar ısınıp tutmaya bilir. Ben çok duydum abilerden Bolu Dağı'dan gazlayarak inenleri balatalar ısınınca bildiği Duaları okuyanları.
    mustafaferah bunu beğendi.
    Fazla değil.. Bi Cbr'nin ruhsatında adım yazsa yeter.

  11. #11
    sbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki v-strom DL650 XT
    Alıntı Faradaybv adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benmi yanlış biliyorum Motor freni büyük araçlarda egzoz gazının dışarı atılması sırasında egzoz manifoltu kapatılarak aracın yavaşlaması sağlanır. Kompresyon frenide küçük hacimli araçların yokuşa uygun vitesle inmesi değilmi ?
    Birde nacizane fikrim sürekli frene basman sonucu balatalar ısınıp tutmaya bilir. Ben çok duydum abilerden Bolu Dağı'dan gazlayarak inenleri balatalar ısınınca bildiği Duaları okuyanları.
    manifoldun kapatılması söz konusu değildir
    TRANSALP XL700

  12. #12

    Üyelik
    19 Şubat 2013
    Motosikleti
    Arora 200-11 Tiger
    Motor freni (kompresyonu) eğer baskı balataya zarar verseydi yavaşlamak için ayağınzı gazdan çekmekte baskı balataya zarar verirdi.

  13. #13
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    boşu unutun. motorda boşa almak da neymiş? arabada bile tavsiye edilmez.

    debriyaja bassan büyük ihtimalle balataları yersin, frenler de aşırı ısınır. en iyisi motoru devrinde (ne çok düşük ne çok yüksek) tutup frenle inmek.
    Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
    https://www.facebook.com/BoutiqueMoto

  14. #14
    OGUZHANKY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda VT 750 C Shadow
    bence mecbur kalmadıkça motor freni kullanılmamalı. Hem normal freni kullanma alışkanlığınız değişir gerektiğinde düzgün kullanamayabilirsiniz hemde balataya zarar.

  15. #15

    Üyelik
    19 Şubat 2013
    Motosikleti
    Arora 200-11 Tiger
    Motor Frenin de kullanma adabı var tabikide 1 er 1er düşülmelidir.

    Motor Freni + Normal Fren = En kısa Durma Mesafesi

  16. #16
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    boşa almak neylan
    bu araba değilki 3 ile 4 4 ile 5 arasında arabalar gibi boş vites yokki
    sadece 1 ile 2 arasında boş yokmu arkadaşlar neyi tartışıyorsunuz
    sadece dik yokuşlarda motor freni ile gaz verilmeden inilmeli
    arkadaşında dediği gibi Motor Freni + Normal Fren = En kısa Durma Mesafesi
    yokuşlarda motosiklet ile boşa atmaya çalışırsanız motosikletinizin önünde seyir etme şansı yakalarsınız
    bu kadar teknik düşünmeyin özellikle yeni başlayanlar için söylüyorum yoksa yolda giderken yok öyle yapsam nasıl olur böyle yapmam yalnışmış derken bir yere gömersiniz kendinizi...

  17. #17
    cesur509 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Çok yakında...
    Hiç bir sıkıntı vermez , neden versinki. Motor bloku rüzgar alıyor gene.Bunlar çok ince çok küçük hesaplardır. Takılmamak lazım bu kadar bence.

    Vites boşta rölantide inildiğinde hem bir tehlike anında motoru zaptetmek zorlaşır hem de motor uzun süre rölantide çalışırsa ,yağlamada sıkıntı olur. En güzeli kesinlikle motor vitesdeyken inmektir

    Kazasız belasız sürüşler dilerim
    Gül Dediğin Nedir Senin? Üç Beş Diken Biraz Yaprak, Ömür varya Ömür Çok Sevdiğin Üç Beş Nefes Sonra Toprak. . .

  18. #18
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Soğutma ile alakalı bi sıkıntı yaşanmaz ama uzun bir yokuş inişinde firenle destek olmak gerekli ama düzde yavaşlarken bi sıkıntı olmaz hatta böyle yapmanın motora faydalı olacağını söyleyenlerde var ama fren balata ömrü uzarsa kar etmiş oluruz.

  19. #19
    zerzura - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    Beykoz IST
    Motosikleti
    Yamaha FZ6N
    Alıntı Faradaybv adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benmi yanlış biliyorum Motor freni büyük araçlarda egzoz gazının dışarı atılması sırasında egzoz manifoltu kapatılarak aracın yavaşlaması sağlanır. Kompresyon frenide küçük hacimli araçların yokuşa uygun vitesle inmesi değilmi ?
    Birde nacizane fikrim sürekli frene basman sonucu balatalar ısınıp tutmaya bilir. Ben çok duydum abilerden Bolu Dağı'dan gazlayarak inenleri balatalar ısınınca bildiği Duaları okuyanları.
    Bu sizin dediğiniz egzos freni. Otobüs, kamyon vb gibi araçlarda ki.
    Motor kompresyonuyla yani motor freni ile de sadece aracın frenlerine destek olunmalı. Frenler ve kompresyon aynı anda kullanılmalı. Ne tek başına fren ne de tek başına kompresyon.
    durmazzz bunu beğendi.

  20. #20
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    konu karışmış;

    - motor freni : araç belli bir viteste ve hızda ilerlerken vitesi düşürerek kompresyona bindirlmesidir.
    - boşta kullanım : araç belli bir hızda ilerlerken debriyaj manetini sıkarak ya da 1 ile iki arasındaki "N" ye getirilerek yapılan işlemdir ki, bunun frenle alakası yoktur. hatta yokuş aşağı sürüşlerde hızı arttırır.

    henüz ne soruyu anlamışsınız ne de doğru cevabı bilmeden ya tutarsa diyerek sallıyorsunuz ( sallayanlar için )
    umarım motosikleti de böyle kullanmıyorsunuzdur :(
    yazık,,, çoook yazık :((
    Dachota ve DusenAdam bunu beğendiler.
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)