Motosikletim de sorun var :(
Reklamlar
-
Uzatmadan hemen konuya gireyim,motosiklet kullanırken vites değişimin de çok sorun yaşıyorum.Motor zorlanıyor ve sarsıntı oluyor. İkincisi de son 2 haftadır sanki arkaya teneke bağlamışım gibi çat pat sesler gelmesi.En sonunda bugün servise gittim,adam yağı bitmiş olabilir biz bir gene bakarız felan dedi,daha 1 ay önce ön komple değişirken motoru kontrol etmemiş demek ki Servisi değiştireceğim konusu malum ama sorun ne olabilir,deneyim ve bilgi sahibi forum sakinleri bana yardımcı olabilir mi ?
Reklamlar
-
mondial ise normal de genelde iyi servis bulmak zor
-
Biraz daha açabillirmisin
Gül Dediğin Nedir Senin? Üç Beş Diken Biraz Yaprak, Ömür varya Ömür Çok Sevdiğin Üç Beş Nefes Sonra Toprak. . .
-
Debriyaj sorunu olabilir.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
Bebriyaj balatası ya da yağdan olabilir.
Bir insanın gerçek zenginliği, onun bu dünyada yaptığı iyilikleridir. (Hz. Muhammed(s.a.v))Bizim dinimiz, akla en uygun ve en doğal bir dindir. Ve ancak bu nedenledir ki son din olmuştur.(M.K.Atatürk)
-
viteste problem yaşıyorsan depriyajın ayarsız eksozdan cat pat sesi gazı kapadığında motorun kompresöre binip yavaşlaması esnasında geliyorsa normaldir
-
-
ses normal o ses benim aracta veya motorda ekzoz olunca cok hosuma gider.. pat pat pat yapar.. debrajın tam ayırmıyor olabilir yagdan olabilir.. Kac yag var ?
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
-
Motorunun yağına kendinde bakabilirsin aslında eksilmişmi diye. Eğer yağ tam ise debriyaj ayarında bir sorun olabilir Ama arka tekerinden gelen seslere bir şey diyemiyeceğim
Bir ustaya baktırman gerekiyor galiba . Sonucunu burayada yazarsan seviniriz.
Gül Dediğin Nedir Senin? Üç Beş Diken Biraz Yaprak, Ömür varya Ömür Çok Sevdiğin Üç Beş Nefes Sonra Toprak. . .
-
Yağsız kalıp bi kaç dişliyi kırmış olabilirsiniz yağını kontrol ettikten sonra eğer az ise vites dişlilerine gerçekten iyi bir ustaya baktırmak lazım ama öyle bir usta bulmak en baş sorunuz.Kolay gelsin
-
TATLIHIZ adlı üyeden alıntı
ses normal o ses benim aracta veya motorda ekzoz olunca cok hosuma gider.. pat pat pat yapar.. debrajın tam ayırmıyor olabilir yagdan olabilir.. Kac yag var ?
Benim hiç hoşuma gitmiyor çok fazla rahatsız oluyorum Yağını kontrol edeceğim bugün
cesur509 adlı üyeden alıntı
Motorunun yağına kendinde bakabilirsin aslında eksilmişmi diye. Eğer yağ tam ise debriyaj ayarında bir sorun olabilir
Ama arka tekerinden gelen seslere bir şey diyemiyeceğim
Bir ustaya baktırman gerekiyor galiba . Sonucunu burayada yazarsan seviniriz.
Bugün yakınlardaki başka bir servise götüreceğim motorumu,bir daha mondial servisine asla gitmem
babaduru adlı üyeden alıntı
Yağsız kalıp bi kaç dişliyi kırmış olabilirsiniz yağını kontrol ettikten sonra eğer az ise vites dişlilerine gerçekten iyi bir ustaya baktırmak lazım ama öyle bir usta bulmak en baş sorunuz.Kolay gelsin
Haklısınız en büyük sorunum motordan anlayan,sadece para gözetmeyen bir USTA bulabilmek.. Umarım bilmeden motora fazla zarar vermemişimdir. Bugün öğreneceğim :(
-
Bugün nihayet motorumu Honda servisine götürme şansını yakaladım.İnanın aradaki farkı size nasıl anlatsam bilemiyorum.Mondial servisinde gördüğüm muamele ile bugün gördüğüm muamele arasında dağlar kadar fark var.El elden üstünmüş gerçekten,uzatmadan hemen anlatayım.
İçeri girdim,başladım anlatmaya "vites değiştirirken sorun yaşıyorum bir de arkadan ses geliyor,sanırım yağında sorun varmış bir bakıverseniz" dedim. Adam işini yarıda bırakıp,motorumu şöyle bir inceledi baştan aşağıya,çalıştırdı,bir iki yerine baktı,sonra da bir kaç uyarıda bulundu bana,buna dikkat et şuna dikkat et bunu böyle yapma gibi.Ardından rölanti ayarının çok yüksek olduğunu söyledi.3.000 devirden 1500 devire indirdi. Viteste sorun olup olmadığına baktı,bir tur atıp geldi viteste bir sorun görmediğini söyledi,debriyajı kontrol etti,yetmedi zinciri kontrol etti. "Artçı alıyor musun?" dedi,bazen aldığımı söyledim,artçı alımında zincir gevşeyebiliyormuş ses bundan kaynaklanıyor dedi onu da düzeltti Allah razı olsunn Sonra içeri gitti elinde zincir yağıyla geldi zinciri,sehpayı yağladı bir güzel.- Oldukça sıkıntı yaşıyordum bu konuda sertliğinden dolayı. Tam her şey bitti derken sinyal vermeyen bir öküzün çarpıp yamulttugu arka artçı pedalımı gördü ve onu da düzeltti.
Yağına baktı,yağının yeterli olduğunu söyledi.motoru dışarı çıkarttı ve beni arkasına alıp vites değişimi hakkında çok faydalı bir ders verdi ışıklara yaklaşırken şöyle yap böyle yap,durucaksan böyle değiştir gibi.. Benden 1000 tl isteyen kurs bile bu kadar ilgi göstermedi ! Her şey düzelmiş mutlu bir şekilde ayrıldım üstelik benden hiç bir ücrette almadı. Çok memnun kaldım,Allah bir değil bin kere razı olsun.
Siz siz olun motorunuzu emin ellere teslim edin,para tuzağı iş yerlerine,işe yaramaz elleri cebinde yaparız ederiz diyenlerden uzak durun
-
şehir içinde son vites 3000 devir aralığında giderim...
sizin rölanti 3000 devirde imiş...
vites geçişleriniz o yüzden takıntılı oluyormuş...aynı gazı bırakmadan vites değiştirmek gibi...
böyle böyle öğreneceksiniz...
neyse hayırlı olsun... güle güle kullanın....
4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...
-
Kiraz abla hadi gözün aydın.. Ondan herkez diyor ya markaya deyil servise para veriyoruz diye Japon ve cin farklarını gördün deyilmi
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
-
Olayın çözülmesi güzel
Motorcuların böyle ufak tefek şeyleri kendileri yapabiliyor olması lazım aslında, rölanti ayarı, zincir yağlama ve gerginlik ayarı filan hem de zevkli uğraşmak.
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
-
ferhatkars adlı üyeden alıntı
şehir içinde son vites 3000 devir aralığında giderim...
sizin rölanti 3000 devirde imiş...
vites geçişleriniz o yüzden takıntılı oluyormuş...aynı gazı bırakmadan vites değiştirmek gibi...
böyle böyle öğreneceksiniz...
neyse hayırlı olsun... güle güle kullanın....
Aynen öyle ama yapılan ayardan sonra gene motoru stop ettirme olayı başladı bende ben alışmışım tabi yüksek devirde 5 sn basıp oyalanıp ardından gaz vermeye,neyse buna da alışıcaz artık
TATLIHIZ adlı üyeden alıntı
Kiraz abla hadi gözün aydın.. Ondan herkez diyor ya markaya deyil servise para veriyoruz diye
Japon ve cin farklarını gördün deyilmi
Hemde nasıl anlamak,hakikaten doğru bir söz bu dediğiniz servis olayı çok mühim,amanın dikkat
Sepetçioğlu adlı üyeden alıntı
Olayın çözülmesi güzel
Motorcuların böyle ufak tefek şeyleri kendileri yapabiliyor olması lazım aslında, rölanti ayarı, zincir yağlama ve gerginlik ayarı filan hem de zevkli uğraşmak.
Haklısınız,yapabilmeli ama ben şimdilik istisnayım,henüz 1 aydır motosiklet kullanıyorum,her şeyi yeni yeni öğreniyorum
-
İyi ve paragöz olmayan bir usta bulduğuna çok sevindim Ayrıca motorunun rölanti devri yüksek olduğu için vites değiştirmelerindeki aksaklığın nedenide belli oldu.
Kazasız belasız sürüşler dilerim
Gül Dediğin Nedir Senin? Üç Beş Diken Biraz Yaprak, Ömür varya Ömür Çok Sevdiğin Üç Beş Nefes Sonra Toprak. . .
-
Teşekkür Ederim
-
Merhaba. Öncelikle konuyu yeni farkettim; aracınızın sorununun halledildiğine sevindim ayrıca. Geçen hafta siyah cbr 125 siparişi verdim onun teslimini bekliyorum. Eğer denk geldiyseniz sizden öğreneceğim geldiğini. Bu arada Balıkesir'de bayan motorcu olduğunu bilmek güzel; hele ülkemiz trafiği şartlarında kullanıyorsunuz cesaretinizden dolayı tebrik ederim.
-
BlackBaron adlı üyeden alıntı
Merhaba.
Öncelikle konuyu yeni farkettim; aracınızın sorununun halledildiğine sevindim ayrıca. Geçen hafta siyah cbr 125 siparişi verdim onun teslimini bekliyorum. Eğer denk geldiyseniz sizden öğreneceğim geldiğini. Bu arada Balıkesir'de bayan motorcu olduğunu bilmek güzel; hele ülkemiz trafiği şartlarında kullanıyorsunuz cesaretinizden dolayı tebrik ederim.
Teşekkür ederim Denk gelirsem söyleyeyim demek isterim ama ben merkezde değilim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)