Yeni nesil Otomobil motorları
Reklamlar
-
Reklamlar
-
vardır bi bildikleri
şaka bi yana ben de merak ettim bak şimdi takipteyim..
Think Nothing! Just Twist The Wrist
-
otomobiller yıldan yıla 10 geliştiyse motosiklet 1 gelişti. Discovery ch.daki mythbusters programında yapılan otomobil ve motosiklet karşılaştırmasına dayanarak söyledim bunu. Daha 6-7 seneye kadar 2 zamanlı motorlar vardı her tarafta
-
avrupada bir firmanın dizel vw motorunu modifiye edip motosiklete uyarladığını okumuştum ama ses seda cıkmadı amerikada polis veya asker tam hatırlamıyorum dizel motosiklet üretip vermişlerdi aslında 2 lt mazotla seyhat etmek iyi olur ama
-
Getirildi ama çeşit şuan birkaçı geçmiyor.
NC700 serisi şehirler arası ortalama 90 km civarı hızla 3 litrenin altını yakalıyor kullananların dediğine göre.
Bu yazdıkların da dahi fabrika verilerini bir kenara koyorsak uzun yolda 90 km civarı 4 litrenin altına inmeleri imkansız bu araçların. Ford ve fiat 4.2-4.3 tüketebilir benim tahminim uzun yolda 90 km/s civarı
Daha azı 3.4-3.5 litre dizellerde mevcut.
motorda nC700 den azı dizel motosikletle mümkün.
Büyük hacimli motorlar 500+ cc zevk ve hobi amaç öncelikli düşünüldüğü için yakıt tüketimi araçlar kadar önemli değil dünyada bizde olduğu gibi. Ama litre başına 70-75 beygir üreten motosikletlerin devamı gelicektir diğer firmalardan. çünkü Petrol fiyatları Avrupalılarında canını sıkıyor son yıllarda.
Turboya veya dizele en az 5 sene var motosiklette ama düşük devir az yakıt felsefesi yaygınlaşacaktır
Honda şuan bu bahsettiğin araçlardan %40-45 az yakıyor buda yeterli öncelikli pazarlar için
-
Genellikle Motosikletler hobi ve tutku amaçlı üretildiği için yakıt ve bakım konusunda biraz acımasız olabiliyorlar. Ancak Honda bu tabuları yıkmak için 2011 de atağa kalktı ve emisyon değerleri düşük, yakıt tüketimi düşük, uzun bakım aralığı olan hertürlü koşullara uygun motosikletler geliştirmeye başladı. Örnekler Nc700, cbr,f500 ve 250 serisi.
Otomobil üreticilerindeki rekabet pazar payı ile de ilgili sonuçta sizin bi holdinginiz ve emrinizde çalışan 1000 tane arabanız var ise sizde en az yakan, ucuz ve sağlam olanı seçersiniz.
Gaza gelme. Gaza getirme. TriColor
-
İçten yanmalı motorları 100 yıldır geliştir geliştir nereye kadar , daha ne yapsınlar. Tork, güç, devir, tüketim gibi parametreleri istedikleri gibi oynuyorlar. Motosikletler için talep bu yönde değil demek ki. Şahsen ben 1000 cc motor alsam yakıt tüketimi düşüneceğim son şey olurdu.
Bundan sonrası elektrik motorları, tüketim masrafı 5'te birinden aza iniyor. Kısa zamanda yaygınlaşır umarım.
-
1000cc 14 bin devir 200 beygirlik otomobil motoru yok da ondan. herşey hp değil tork ne demek araştırın cevap orda.
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
-
merak etmeyin gecikmeli de olsa motosikletlere de yansıyacaktır. arabası 4-6 litre yakan adam motorunun neden 7-8 litre yaktığını bir süre sonra soracaktır.
Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
https://www.facebook.com/BoutiqueMoto
-
Motosiklet motorları yapı olarak otomobillere göre korezyona daha açık.
Birde bunun üstüne, teknolojinin her daim daha geniş hedef kitlesi olan araçlarda uygulanmaya konulması durumu var ki gayet rasyonel.
Hal böyle olunca yeni çıkan bir teknolojiyi aynı anda yada çok seri bir şekilde motosiklete uyarlamak zorlaşıyor.
Türlü elektronik aksam, teknolojik devreler - çipler - bilgisayar sistemleri vs.. Bunları motosiklet bünyesinde dış etmenlerden korumakta otomobillerdeki gibi rahat değil.
Tüm bu sebepler toplandığında motosikletlerdeki motor teknolojisinin 1-2 adım geriden gelmesi anlaşılır bir hal alıyor.
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
-
Süper Moderatör
İyide 1000 cc 2 silindir olupda SS olmayan birçok motorda 4 litre yakıt tüketimi mümkün zaten? Hayal değil ki?
Ama siz 4-5 bin devir çevirip kıçını zor kaldıran 1000 cc otomobiller ile 15-17 bin devir cevirip uçan 1000 cc motosikletlerin yakıt tüketimlerini karşılaştırıyorsanız baştan yanılıyorsunuz zaten.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
4 silindir olmadıktan sonra motosiklerlerde de çok güzel yakıt tüketimleri var.Yukarda zaten arkadaşlar paylaşmış.Ancak şu yeni nesil yüksek güç üreten fakat buna rağmen düşük cc olan araba motorlarından bahsetmek gerekirse bütün bu yeni nesil motorların fiyasko olduğunu görürüz.Mesela opel firması insignia ile 1.600 cc'den 180 beygir güç üreten bir motor icat etti.Hatta baya da reklamı yapıldı.Ancak kullananlar su gibi benzin içmesinin yanında bol bol da yağ yaktığından şikayetçiler.Tamamen fail bir motor.Wolkwagen de dizel teknolojilerindeki gelişmeleri benzinli motorlara aktarmak istedi.TSİ motorlar üretti.Aynı dizel motorlar gibi yüksek sıkıştırma oranları ve turbo ile normal benzinliye göre daha fazla güç üreten motorlar icat etti.Ancak sonuç yine fiyasko.Bol bol yağ yakan motorlar çıktı piyasaya.Sonuçta dizel bile olsa düşük cc'den yüksek güç elde etme çabaları daha kısa ömürlü ve kolay arıza yapan motorlar ortaya çıkmasına sebep oldu.Hem de cc düşük olmasına rağmen aşırı yakıt tüketen motorlar ortaya çıktı.Mesela herkes 1.3 multijetlerin yakıtından çok şikayetçi.Çünkü motor zayıf kaldığından zorlanıyo ve daha çok yakıt tüketiyo.Demek ki herşey düşük cc demek değilmiş.Büyük cc , düşük güç üreten motorlar her zaman çok uzun ömürlü ve arıza çıkarmayan motorlar olmuştur.Mesela transalp 650 cc ve 50 küsür beygir gücünde.Ancak 300 bin km'leri devirebilen nadir sağlamlıkta motorlardan biri.Bir de 600rr'a bakarsak , 110 beygir gücünde.Yani iki katından fazla güç üretiyo ancak motor ömrü transalpin 5'te biri bile değil.
-
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
İyide 1000 cc 2 silindir olupda SS olmayan birçok motorda 4 litre yakıt tüketimi mümkün zaten? Hayal değil ki?
Ama siz 4-5 bin devir çevirip kıçını zor kaldıran 1000 cc otomobiller ile 15-17 bin devir cevirip uçan 1000 cc motosikletlerin yakıt tüketimlerini karşılaştırıyorsanız baştan yanılıyorsunuz zaten.
Demek istediğim motor hacmi düşüyor yakıt tüketimi düşüyor güç artıyor. Motosikletlerde yüksek devirler gerekirken otomobillerde gerekmıyor.
1000 cc motosiklet 5-6 bin deviri geçmesin, düşük devirde yüksek tork üretsin, yüksek hızlara çıkmasın.
Yani 250 cc motosiklet motoru ile yüksek tork üretip düşük devirlerde kalıp az yakıt yakmak tüketiciyi memnun eder. İnazuma buna örnek olabilirdi ama o da yüksek devirlere çıkıyor.
Hondanın 700 cc motorlarıyla bunu yaptığını görüyoruz. Sanırım gelecek olan 500 seriside bu şekilde olacak.
Birçok kişinin motosiklette hayal ettiği agresif kullanım ve egsoz sesi terkedilerek yerine daha ekonomik ve makul performansda dayanıklı her yola biraz uyumlu motosikletlere yöneliş sözkonusu.
Bunun en büyük sebebininde artan motosiklet kullanıcı sayısı olduğunu düşünüyorum.
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)