cub tarzı motor kullanıyorum.6 amper asit akülerden mevcut.ancak şuanda çalışmıyor.Onun yerine 12 amper 12 volt silikon akü taksam sorun yaşarmıyım ? yatay çalıştırabilirmiyim ?
cub tarzı motor kullanıyorum.6 amper asit akülerden mevcut.ancak şuanda çalışmıyor.Onun yerine 12 amper 12 volt silikon akü taksam sorun yaşarmıyım ? yatay çalıştırabilirmiyim ?
daha bu gün toplamakta olduğum 6 amperlik scooterime aküsünün zıbarmış olduğundan dolayı arabamdan 60 amperlik aküsünden aktarma ile akım aldım marş motoru canavar gibi çalışıyordu yani sıkıntı olacağını sanmıyorum konuya hakim arkadaşlar düzeltsinler yanlışım varsa
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
yatay çalışıp çalışmama sıkıntısı hakkında bir bilgim yok....
ama amperin az yada cok olmasında hiç bir sakınca olmaz...
gönül rahatlığı ile kullanabilirsiz...
ben 180 amper kamyon aküsünden takviye yapardım...
motorun aküsünü de gene kamyonda şarj ederdim...
4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...
olmaz birsey.. tak 12 ligi.
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
konjektör ve altenatöre bir zararı olmaz yüksek amper akü takmanın . 4 amper 4 saat boyunca 12 volt elektrik sağlar 6 amper 6 saat süresinde 12 volt elektrik sağlar . akü kutusuna sığan en yüksek amperi tak gitsin
60 amper araba aküsü doldurmayacak o konjektör ayrıca alternatör zaten sürekli alternatif akım üretir akü doluda olsa boşta olsa konjektör bunu doğru akıma çevirir 3000-5000 devir aralığında 13-15 volt a çevirip aküyü şarj eder akü tam şarj oluncada şarjı keser. o yüzden sıkıntı yok şampiyon
Niçin çözümlere sorun üretilir,
En masum ve mantıklı önermeye bile neden itiraz edilir?
İnsanı yoruyor hakikaten.
Slmlr
Brkn
cub motorların aküsü 4 amperdir. 6 amper takmak bile riskken alternatör de yeterli beslemeyi yapamayağından sık sık boşalacaktır.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
eski motosikletimde 5 amper akü vardı marş motorunu çevirirken bile nazlanırdı özellikle kışın. 3 ay sonrada öldü akü. baktım olacak gibi değil 9 amper akü bağladım canavar gibi olmuştu. motosikletin elektrik tesisatı daha stabilize çalışmaya başlamıştı. akü şarj problemide yaşamamıştım.
Çok Sorun olmaz,
Konjektörü ve alternatörü zorlayabilir...
yerinede sığmaz ama
Kolay Gelsin...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
Evet yerine sığmadı.ama ben koltuk altına mevcut akünün üstüne koydum.
bende böyle bir çözüm buldum.Yedek bir akü aldım.aynı amperde.bunuda mevcut akünün üstüne monte edip ve bunu paralel bağladım.ancak konjektör ve alternatör zorlanmasın bir düğme koydum.Herzaman aktif durumda değil.akü fire vermeye başlayınca düğmeye basıp yedek aküyü açıyorum.
Bahsedilen A (amper) değil, Ah (amper-saat) olacak. Yani kapasitesi. Voltajları aynı olduğu sürece hiçbir fark olmaz. Fiziksel boyutları farklı olacağından sığmaz sadece. Bunun dışında verebileceği maksimum akım değeri var, buna dikkat etmeli belki, motosiklet için düşük bir değer yetiyordur.
şimdi şöle boş akü konjektöre biraz bindirme yapar ama akü sağlam ve sarj tutuyorsa sorun olmaz çünki dolunca konjektör akımı keser fakat akü bozuksa yani şarj tutmazsa konjektör, altarnatörden gelen akımı devemlı aküye gönderecektir bisüre sonra arıza verecektir ( kısa kullanımlarda zaman birazdaha uzar ama uzun yol yaparsanız malumm )
mutlu kalın
TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)