Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

6 amper yerine 12 amper akü takmak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Kasım 2012
    Şehir
    Muğla Bodrum
    Motosikleti
    Yamaha Crypton
    cub tarzı motor kullanıyorum.6 amper asit akülerden mevcut.ancak şuanda çalışmıyor.Onun yerine 12 amper 12 volt silikon akü taksam sorun yaşarmıyım ? yatay çalıştırabilirmiyim ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    daha bu gün toplamakta olduğum 6 amperlik scooterime aküsünün zıbarmış olduğundan dolayı arabamdan 60 amperlik aküsünden aktarma ile akım aldım marş motoru canavar gibi çalışıyordu yani sıkıntı olacağını sanmıyorum konuya hakim arkadaşlar düzeltsinler yanlışım varsa
    namk bunu beğendi.
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  3. #3
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    yatay çalışıp çalışmama sıkıntısı hakkında bir bilgim yok....
    ama amperin az yada cok olmasında hiç bir sakınca olmaz...
    gönül rahatlığı ile kullanabilirsiz...
    ben 180 amper kamyon aküsünden takviye yapardım...
    motorun aküsünü de gene kamyonda şarj ederdim...
    4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...

  4. #4
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    olmaz birsey.. tak 12 ligi.
    namk bunu beğendi.
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift

  5. #5
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı tooglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cub tarzı motor kullanıyorum.6 amper asit akülerden mevcut.ancak şuanda çalışmıyor.Onun yerine 12 amper 12 volt silikon akü taksam sorun yaşarmıyım ? yatay çalıştırabilirmiyim ?
    Motorun neresine sığdıracaksınız ki o kadar büyük aküyü, Akü muhafazaları o kadar küçükki motosikletlerin, 2 cm geniş akü taksanız bile sığmıyor.

  6. #6
    allpower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2007
    Şehir
    Bartın
    Motosikleti
    Hero xpulse 200
    konjektöre kolay gelsin.
    ergün1968 ve blamir bunu beğendiler.

  7. #7
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun neresine sığdıracaksınız ki o kadar büyük aküyü, Akü muhafazaları o kadar küçükki motosikletlerin, 2 cm geniş akü taksanız bile sığmıyor.
    aynen abi... benim motora 6 amperi sığdıramadım...mecburen gene 4 amper takmıştım....
    ama arkadaş da yatıracağım demiş...herhalde oda sığdıramadı ...
    4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...

  8. #8
    blamir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2012
    Motosikleti
    Z750R, Husaberg FE450e, YZ125
    Alıntı allpower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konjektöre kolay gelsin.
    Alternatörüde unutma

  9. #9

    Üyelik
    19 Haziran 2007
    Şehir
    İSTANBUL--DÜZCE
    Motosikleti
    '93 Yamaha Virago XV535, '94 Yamaha DT 125R
    konjektör ve altenatöre bir zararı olmaz yüksek amper akü takmanın . 4 amper 4 saat boyunca 12 volt elektrik sağlar 6 amper 6 saat süresinde 12 volt elektrik sağlar . akü kutusuna sığan en yüksek amperi tak gitsin

  10. #10
    allpower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2007
    Şehir
    Bartın
    Motosikleti
    Hero xpulse 200
    Alıntı DeaD_Rider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konjektör ve altenatöre bir zararı olmaz yüksek amper akü takmanın . 4 amper 4 saat boyunca 12 volt elektrik sağlar 6 amper 6 saat süresinde 12 volt elektrik sağlar . akü kutusuna sığan en yüksek amperi tak gitsin
    o akü bir gün tam boşalırsa, ya alternatörün ya konjektörün, ikisinden birinin canını okur merak etme.

  11. #11

    Üyelik
    19 Haziran 2007
    Şehir
    İSTANBUL--DÜZCE
    Motosikleti
    '93 Yamaha Virago XV535, '94 Yamaha DT 125R
    Alıntı allpower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o akü bir gün tam boşalırsa, ya alternatörün ya konjektörün, ikisinden birinin canını okur merak etme.
    60 amper araba aküsü doldurmayacak o konjektör ayrıca alternatör zaten sürekli alternatif akım üretir akü doluda olsa boşta olsa konjektör bunu doğru akıma çevirir 3000-5000 devir aralığında 13-15 volt a çevirip aküyü şarj eder akü tam şarj oluncada şarjı keser. o yüzden sıkıntı yok şampiyon
    blamir bunu beğendi.

  12. #12
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    09 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '78 Honda XL50, T1, '68 Simson Schwalbe, '91 Honda
    Niçin çözümlere sorun üretilir,

    En masum ve mantıklı önermeye bile neden itiraz edilir?

    İnsanı yoruyor hakikaten.

    Slmlr
    Brkn
    DeaD_Rider, M.balibey ve viper17 bunu beğendiler.

  13. #13
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    cub motorların aküsü 4 amperdir. 6 amper takmak bile riskken alternatör de yeterli beslemeyi yapamayağından sık sık boşalacaktır.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  14. #14

    Üyelik
    25 Nisan 2010
    eski motosikletimde 5 amper akü vardı marş motorunu çevirirken bile nazlanırdı özellikle kışın. 3 ay sonrada öldü akü. baktım olacak gibi değil 9 amper akü bağladım canavar gibi olmuştu. motosikletin elektrik tesisatı daha stabilize çalışmaya başlamıştı. akü şarj problemide yaşamamıştım.

  15. #15
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Çok Sorun olmaz,
    Konjektörü ve alternatörü zorlayabilir...

    yerinede sığmaz ama
    Kolay Gelsin...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  16. #16

    Üyelik
    23 Kasım 2012
    Şehir
    Muğla Bodrum
    Motosikleti
    Yamaha Crypton
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok Sorun olmaz,
    Konjektörü ve alternatörü zorlayabilir...

    yerinede sığmaz ama
    Kolay Gelsin...
    Evet yerine sığmadı.ama ben koltuk altına mevcut akünün üstüne koydum.
    bende böyle bir çözüm buldum.Yedek bir akü aldım.aynı amperde.bunuda mevcut akünün üstüne monte edip ve bunu paralel bağladım.ancak konjektör ve alternatör zorlanmasın bir düğme koydum.Herzaman aktif durumda değil.akü fire vermeye başlayınca düğmeye basıp yedek aküyü açıyorum.


  17. #17
    blamir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2012
    Motosikleti
    Z750R, Husaberg FE450e, YZ125
    Alıntı DeaD_Rider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    60 amper araba aküsü doldurmayacak o konjektör ayrıca alternatör zaten sürekli alternatif akım üretir akü doluda olsa boşta olsa konjektör bunu doğru akıma çevirir 3000-5000 devir aralığında 13-15 volt a çevirip aküyü şarj eder akü tam şarj oluncada şarjı keser. o yüzden sıkıntı yok şampiyon
    Mantıklı bir açıklama. Merak ettiğim bir şey boş akü, şarj sırasında alternatöre yük bindirmez mi?

  18. #18

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Bahsedilen A (amper) değil, Ah (amper-saat) olacak. Yani kapasitesi. Voltajları aynı olduğu sürece hiçbir fark olmaz. Fiziksel boyutları farklı olacağından sığmaz sadece. Bunun dışında verebileceği maksimum akım değeri var, buna dikkat etmeli belki, motosiklet için düşük bir değer yetiyordur.

  19. #19
    roadmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2007
    Şehir
    ist kadıköy
    Motosikleti
    TRANSALP
    Alıntı blamir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mantıklı bir açıklama. Merak ettiğim bir şey boş akü, şarj sırasında alternatöre yük bindirmez mi?
    şimdi şöle boş akü konjektöre biraz bindirme yapar ama akü sağlam ve sarj tutuyorsa sorun olmaz çünki dolunca konjektör akımı keser fakat akü bozuksa yani şarj tutmazsa konjektör, altarnatörden gelen akımı devemlı aküye gönderecektir bisüre sonra arıza verecektir ( kısa kullanımlarda zaman birazdaha uzar ama uzun yol yaparsanız malumm )
    mutlu kalın
    TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR

  20. #20
    allpower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2007
    Şehir
    Bartın
    Motosikleti
    Hero xpulse 200
    Alıntı Carl Gustav adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Niçin çözümlere sorun üretilir,

    En masum ve mantıklı önermeye bile neden itiraz edilir?

    İnsanı yoruyor hakikaten.

    Slmlr
    Brkn
    Bu haşlama taşlama kime?
    Ömrünü tamamlamış aküyü yenisiyle değiştirmek yerine, mevcut kapasiteyi iki katına çıkarmak mıdır çözüm? şarj sistemini gözardı edip, işi zora sokmak ne kadar mantıklı hiç anlamış değilim.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)