Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kim istemez motoru su ile tasarruf etsin?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Selamlar.

    İnternette dolanırken bu tarz videoları izleyip %30-40 tasarruf edildiğini duydum ve araştırmaya başladım:

    Çok fazla kimya bilgim olmadığı için kendi anladığım kadarını anlatmaya çalışayım.Suya akım verdiğimizde suda bi fokurdama görüyoruz bu hidrojen ve oksijenin birbirinden ayrılması ile oluşan hava kabarcıkları oksijen ve hidrojen yanıcı olduğuna göre bu gazlardan yararlanmak lazım malum sıvı altın 5 lira.

    Ben bizzat merak edip bi motosiklet aküsü büyüklüğündeki bi akü ile basit bi deney yaptım gerçekten çalıştı ve çıkan gazları yakmayı başardım.Ancak motosiklet üzerinde bu işi uygulamaya gelince çıkan gazlar oksijen ile hidrojen olduğu için tehlikeli olabilir bu yüzden bu gazları depolamamak gerekli(Benim düşüncem)Motosikletlere aşağıdaki videolarda olduğu gibi bir elektroliz kabı ile sürekli hidrojen ve oksijen elde edebiliyoruz ve bunun bi tehlikesi yok ama motoru tamamen bu gaz ile çalıştırmak biraz zor çünkü çok fazla gaz elde edemiyoruz daha fazla gaz elde etmek için yüksek akımlar gerekli buda bizim motosikletin aküsünü yeterli olmayacağını gösteriyor.

    Ben yarın çalışmalara başlayıp bir dizel araçta bu tarz bir elektroliz kabı ile deneme yapmak istiyorum ama önce malzeme toplamam lazım paslanmaz çelik levha lazım ki bunu ancak sanayide bulabilirim sanayide uzak olduğu için gerekli malzemeleri toplamam uzun sürecek gibi ama en kısa sürede bunu yapmak istiyorum.

    Konu ile ilgili bilgisi ve deneyimi olan abilerin yorumlarını beklerim...


    Ve diğer videolar...
    http://www.youtube.com/watch?v=FzyJih5ZDZo

    http://www.youtube.com/watch?v=Y5lFJvRTU_w

    http://www.youtube.com/watch?v=3ioBVduLX4s
    Ahmanamra bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    egelim 43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2009
    Şehir
    KÖTAYA
    Motosikleti
    Mondial 125 UPM (Pizzacı moturu) :)
    Herhangi bir bilgim ve deneyimim olmamakla birlikte seni tebrik ediyorum konununda takipçisi olacağım
    babaduru bunu beğendi.
    "HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?

  3. #3
    rapsy_09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2010
    Mondial 150 MC sayfasında bu işi yapan bir arkadaş vardı.Arabada ve motosiklette test ediyorlardı.Test motoru mc olduğundan oraya yazmış.Aradığım bilgileri oradan bulabilirsin

    Alıntı wrcharun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar herkese,
    Takip edenler bilecektir benzin ve hidrojenle çalışan hybrit sistemler üzerinde çalışıyordum. ar-ge çalışmaları yol testleri derken baya mesafe katettik çok iyi sonuçlara ulaştık. Birlikte çalıştığım mühendis arkadaşlarımında büyük emeği var. Şuanda sistemi seri üretiyorum ve 3 ayrı ülkeye ihraç ediyorum. Birçok ülkeden de ilgilenenlerle görüşme halindeyim.
    Geliştirme işinde mondialin rolü büyük. Yaklaşık 4000km lik testi motorumla yaptık. Aynı koşullarda normalde bir depo ile 420-450 km yol gidebiliyordu. Şuanda sistemle 620-650km gidiyor. Ayrıca yağ değişim süresini uzatması, egzos emisyonlarını düşürmesi, motor sesini azaltması gibi birçok faydası daha var.
    Burada tabi amaç motor değil hususi ve ticari araçlardı. toplamda yapılan testler 60.000km yi geçti. Araçlara göre değişmekle birlikte ortalama %15 ila 30 arasında tasarruf elde ettik.
    Foruma girmeyeli uzun zaman olmuştu. İsak arkadaşımızın sorusunu görünce ilgilenilmesine sevindim.
    Öncelikle sistemin verimli olması en önemlisi. Az elektrikle çok gaz üretmesi özellikle motorlarda çok önemli. Bundan sonra elektronik devreyle akımın kontrolünü sağlamalısınız. Çünkü motor sadece 7amp üretebiliyor.
    Motoruma koyduğum sistemi 4,5amp de çalıştırıyorum. Bunu kontrol devresi olmadan yapmak imkansız.









    babaduru bunu beğendi.

  4. #4
    azizsele - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2012
    Şehir
    istanbul-esenyurt
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    az çok bildiklerimi yazmak istiyorum öncelikle suya elektirik verirseniz normal olarak ısınır aslında bütün metaller ve iletkenler elektrik akımına maruz kalınca ısınır az veya çok çünkü akıma karşı bir direnç gösterir bunun sonucunda mesela su kaynar metaller kızarır ve erir ( krom fabrikalarında elektrik enerjisi kullanılır on binlerce amperlik akıma maruz kalan krom cevheri erir ve o şekilde şekil verilir ) su kaynayınca formu değişir yani buhar olur hidrojen-oksijen ayrımı olmaz...evdeki kattle ve elektirikli cezvelerde de aynısı olur...buna rağmen bahsi geçen fikir bildiğim kadarıyla şu anda uygulamada...Haliç kıyısında kurulan bir tesisle sudan hidrojen elde ediliyor ve bu hidrojen bazı araçlarda yakıt olarak kullanılıyor. yanlış hatırlamıyorsam bir çeşit deniz taşıtında yapılıyordu bu... herşeye rağmen merak iyidir ve bu çeşit çalışmalar teşvik edilmeli ve desteklenmelidir.. amerikada her yıl binlerce patent alınıyor en saçma fikirler bile belki de yüz yıl sonra projeye dönüşüp akıl almaz gelirler kazanılmasına sebep oluyor mesela kutu içeceklerin açma halkası buna bir örnek.. açma halkasından milyonlarca dolar kazanacağınızı düşünsenize.. bizde ise patent nasıl alınır bilinmiyor bile ... herhangi bir konuda patent almaya kalksak doğduğumuze pişman eder bürokrasi...MİT ve Polis soruşturmasına uğrayacağımıza %100 eminim

    büyükşehir belediyesi ve Hyundai ortak çalışmasıymış

    http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/22019103.asp
    babaduru ve Tolga Can bunu beğendiler.

  5. #5
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Alıntı azizsele adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    az çok bildiklerimi yazmak istiyorum öncelikle suya elektirik verirseniz normal olarak ısınır aslında bütün metaller ve iletkenler elektrik akımına maruz kalınca ısınır az veya çok çünkü akıma karşı bir direnç gösterir bunun sonucunda mesela su kaynar metaller kızarır ve erir ( krom fabrikalarında elektrik enerjisi kullanılır on binlerce amperlik akıma maruz kalan krom cevheri erir ve o şekilde şekil verilir ) su kaynayınca formu değişir yani buhar olur hidrojen-oksijen ayrımı olmaz...evdeki kattle ve elektirikli cezvelerde de aynısı olur...buna rağmen bahsi geçen fikir bildiğim kadarıyla şu anda uygulamada...Haliç kıyısında kurulan bir tesisle sudan hidrojen elde ediliyor ve bu hidrojen bazı araçlarda yakıt olarak kullanılıyor. yanlış hatırlamıyorsam bir çeşit deniz taşıtında yapılıyordu bu... herşeye rağmen merak iyidir ve bu çeşit çalışmalar teşvik edilmeli ve desteklenmelidir.. amerikada her yıl binlerce patent alınıyor en saçma fikirler bile belki de yüz yıl sonra projeye dönüşüp akıl almaz gelirler kazanılmasına sebep oluyor mesela kutu içeceklerin açma halkası buna bir örnek.. açma halkasından milyonlarca dolar kazanacağınızı düşünsenize.. bizde ise patent nasıl alınır bilinmiyor bile ... herhangi bir konuda patent almaya kalksak doğduğumuze pişman eder bürokrasi...MİT ve Polis soruşturmasına uğrayacağımıza %100 eminim

    büyükşehir belediyesi ve Hyundai ortak çalışmasıymış

    http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/22019103.asp
    Patenti alındığını biliyorum ama benim çalışmam daha çok kendi projem olması üzerine.Birde kattle de suyu kaynatsanızda aynı olur demişsiniz yani ben buhar alıp onumu yaktım ? Buhar yanıcıysa buhar türbünleri neden var ? (Kafam karıştı) Yani sonuç olarak buhar mı yanıyo benim bildiğim kadarıyla buhar suyun ısınıp gaz hale geçmesidir bu nasıl yanabilir?

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Dostlar,çok afedersiniz ama bu işler boş işler.
    milyonlarca dolar yatırıp ARge tesisleri kuranlar bunu bilemiyor mu zannediyorsunuz?
    İnternetten bi araştırın su ile çalışan araba mevzuunu,
    Bu işi Türkiyeye ilk getiren Antonio De Marco diye bi herif bulmuşlardı,(isim de silme üçkağıt kokuyor zaten,Sözüm meclisten dışarı,Ali Kaya,Ali Yılmaz tarzı çokça rastlanabilecek bir isim zaten)
    Ben bu işlerde organizeyi yapacak şirketin en büyük bayisinin işlerini yapıyordum.Tüm tantım çalışmaları da en büyük bayinin işyerinde yapılıyordu.
    Antonio De marco'un Brezilya'da yaşayan italyan asıllı bir Makina Mühendisi olduğu filan söylendi,sonra ben bunu bi sııkştırdım teknik izahat istedim,Etrafta benden başka dil bilen yokmuş gibi ben atladım olaya) ne mal olduğu ortaya çıktı ulan aslın italyansa iyi kötü anandan babandan üç beş kelime duyarsın hesabına zorladım ben bunu.İtalyancası tırt çıktı,İngilizce zaten a few kıvamında.,Ulen bu herif martavalcının teki,insanların dolandırılmasına alet olmayayım deyip sıyrıldım işin icinden..
    Sonra işin b.ku çıktı,işin icine mafya girdi.Birileri vuruldu niye?
    çünkü büyük bir dümen var,kerizin bol olduğu bir ülkede yaşıyorduk ve o kadar kerizi sadece üç beş kişinin söğüşlemesine izin vermediler
    Sonra bakanlık açıklama yaptı,"bu işler yalan dolan" diye.
    Şimdi işin özü şu,Hangi motora havayla karışık su buharı verirseniz az yakar,şaşırır çünkü.
    Lodos havalarda tüm araçlar az yakar çünkü havada nem fazladır.
    Ha bu çok dikkate değer tasarruf mudur.asla.Sadece çok az bir miktarı ifade eder,Toplama baktığında poyrazda da fazla yaktığınla yok olur gider o tasarruf zaten.
    tıpkı o mıknatıs mevzuunda olduğu gibi,yok efendim eko 66 falan gibi saçma skimsonik cihazlarla tasarruf yapıyorlarmış da benzini mazotu atomuna ayırıyorlarmış,yok öyle bir sey.
    bir kaç uyanık üç kuruşluk mıknatısla benzini elektronlarına filan ayıracak da tasarruf olacak öyle mi?
    dünyadaki o kadar otomotiv firması,yüzbinlerce mühendis dururken sen evin kömürlüğünde o icadı yapıp da ekonomi sağlarsan bu hayatın olağan akışına aykırıdır bi kere.
    speedy2, babaduru, piyanist_irf ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7

    Üyelik
    06 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul/avr
    Motosikleti
    henüz yok
    sizin bu dedinizin bir deyişiyini deden tarla sulamak için kullandıgı motorda yapıyorduk olumsuz yönü motor ip ile çekilerek çalıştırılıdu ve tasaruf etmek için en az 10-15 kere çekmek lazımdı çalıştıra bilmek için.

    sebebi dedem tasaruf amaçlı benzine su katıyodu köyde motor ne yakıyor sorususa su yakıyo bişey deyil

    gibi laflar eder kahvede hava atardı zavallı motor bir gün tarlayı sularken tarlanın başına gelen(motor yardımıyla) su kesilmişte sanırım motor istop etti diye düşündüm yanına gittiyimde 2metrekarelik bir alan yanıyordu

    demem o ki bunlar ne kadar sağlıklı motor üstünde giderken horon tepmek giç hoş olmaz
    babaduru bunu beğendi.

  8. #8
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    İlk başta bende yalan dolan olduğunu böyle birşey olsa muhakkak bi araç üreticisi kullanır diye düşünmüştüm dedimki ne kaybederim 2. video dakine yakın bir iş yapıp çıkan buharı yakmayı başardım,ortada yanıcı bişey olduğuna göre benim bunu bi şekilde kullanmam gerekir diye düşünüyorum.Rüzgar durumuna göre yakış farklılığına gelince hangi motora giren havanın basıncı düşer yada yükselirse motorun yakışı değişir yada performansı düşer biçok motorda atmosfer basıncı ölçen sensörler mevcuttur bunlar düşük atmosfer basıncında yakıtı kısıtlayarak dengeli yanma sağlarlar yani bahsi geçen rüzgar konusu motora giren havanın değişkenliği ile meydana gelen bişeydir ama benim yapacağım işde ben motora sürekli hidrojen ve oksijen verip yakıtı kısıcam böylece motora giden yakıt azalıp hidrojen yanmaya başlıyacak.Elde ettiğim gazda oksijen bulunduğu için motora dengeli yanma sağlamam hiçte anormal değil.Bende olumsuz düşünmüştüm ama uygulamadan olumlu yada olumsuz bi karar vermeyi düşünmüyorum deneyip görmek istiyorum yani YA TUTARSA.

  9. #9

    Üyelik
    06 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul/avr
    Motosikleti
    henüz yok
    abi böğle bir şey olursa ve bunu bir motorsikletci bulursa ve motorda kullanırsa

    motor kullanan kişilere deli gözüyle bakıyolar(1000cc lik bir canavarı 2 bacağın arasında tutmak ve 299km hıza ulaşmak)birde sua elektirik veme girerse bu olaya ben evde kalırım ya

  10. #10
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Benzine su katmak ne kadar mantıklı yorum yapamıcam ama o iple çalışan su motorlarında bende çok çektim çok nazlı çalışıyorlar birde yakıtın içinde su varsa vay halimize

  11. #11

    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Motosikleti
    BMW K1200S
    babaduru kardeş daha önce bu sistemi çok kez uygulamış biri olarak bilgi vereyim ! işin esası suyu elektroliz ederek atomlarına ayırmak yani suyu oluşturan hidrojen ve oksijeni açığa çıkarmaktır. suyun buharlaşmasıyla hiçbir alakası yok. hidrojen benzinden 2,5 kat daha yanıcı ve parlayıcı oksijen ise doğal yakıcıdır. wrcharun arkadaşta tam olarak bunu yapmış basit bir düzenekle akü akımını kullanarak suyu elektroliz etmiş ortaya çıkan gazları havagirişinden motorun içine vermiş. karburatör normal hava benzin karışımı yanında doğal olarak hava girişine yakın bir yerden verildiği için bu gazlarıda motorun içine göndermiş. hava benzin karışımına dahil olan gazlar yapıları gereği oranları açısından muazzam bir etki eder. yani patlama ve parlama çok daha etkili olduğu için yanmadan dışarı atılan ve havayı kirleten yakıtın tamamen yanmasına neden olur buda hem performans hemde tasarruf demektir. ayrıca pistonlarda yanma odasında siboplarda kurum oluşumunu engeller buda motorun ve yeğın temiz kalmasını sağlar. içten yanmalı tüm motorlarda dizel benzin lpg farketmez kullanılabilir. ancak yeni nesil oksijen sensörlü akışmetreli araçlarda çalışsada arıza lambası yakabiliyor. ve hidrojen oranı zengin karışımdan daha yüksek oranlarda olursa daha karışım emme manıfoldunda iken patlama oluşabiliyor. ama zaten akü voltajımızla bu denli yüksek hidrojen elektrolizi istesekte yapamayız. bu işler boş diyen arkadaşlar boş kelleden sallamasyon yapıyorlar. 93 model 1.6 mazda lpgli araçta %17 tasarrruf ve benzinde çalışıyormuşçasına performans sağlamıştım 2 yıl önce. bu basit sistem 80lerden beri uygulanıyor. Sallamadan önce araştırın !
    babaduru ve M.balibey bunu beğendiler.
    VARMAK DEĞİL ! YOLDA OLMAKTIR ! :cat:

  12. #12
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    http://library.cu.edu.tr/tezler/6972.pdf

    Çukurova üniversitesinde çok güzel bir tez çalışması var. İlgilenen arkadaşların incelemesini öneririm.

    Ayrıca Gazi üniversitesinde yıllar öncesinde yapılmış güzel bir çalışma da aşağıdaki linktedir.

    http://data.obitet.net/obitet/alternatif_enerji/hirojen_arabada_kullanimi.htm

    hidrojen araç teknolojisinde geleceğin yakıtıdır. Yapılan yalışmalar ister amatör ister profesyone olsun Taktire ve övgüye şayan çalışmalardır.
    babaduru bunu beğendi.
    Jawa 350 TS...Asya 125 T

  13. #13
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Kaç gündür araştırma yapıyorum kimse olumlu birşeysöylememişti herkes yapamassın bi akıllı senmisin gibi şeyler söylüyorlardı bende inadına yapmak istiyordum olumlu yanıtlar için çok teşşekür ederim.Moralim düzeldi.

  14. #14

    Üyelik
    23 Kasım 2012
    Şehir
    Muğla Bodrum
    Motosikleti
    Yamaha Crypton
    Piyasada satılan bir kit varmı bunu motorsiklette kullanabilmemiz için ? yada kullanabilecek-miyiz ? yada birilerinin fantezisi olarak mı kalacak ?
    çünkü burada anlatılan sıradan bir insan için fantastik kalıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:56 ----------

    çünkü sıkca görmeye başladık.yakıt hortumuna takılan tasarruf mıknatısı.otomobil çakmağına takılan tasarruf cihazı türünden şeyleri.Onlar pek cazip gelmiyor çünkü.inandırıcı.
    babaduru bunu beğendi.

  15. #15
    hello_moto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı asesmest adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    babaduru kardeş daha önce bu sistemi çok kez uygulamış biri olarak bilgi vereyim ! işin esası suyu elektroliz ederek atomlarına ayırmak yani suyu oluşturan hidrojen ve oksijeni açığa çıkarmaktır. suyun buharlaşmasıyla hiçbir alakası yok. hidrojen benzinden 2,5 kat daha yanıcı ve parlayıcı oksijen ise doğal yakıcıdır. wrcharun arkadaşta tam olarak bunu yapmış basit bir düzenekle akü akımını kullanarak suyu elektroliz etmiş ortaya çıkan gazları havagirişinden motorun içine vermiş. karburatör normal hava benzin karışımı yanında doğal olarak hava girişine yakın bir yerden verildiği için bu gazlarıda motorun içine göndermiş. hava benzin karışımına dahil olan gazlar yapıları gereği oranları açısından muazzam bir etki eder. yani patlama ve parlama çok daha etkili olduğu için yanmadan dışarı atılan ve havayı kirleten yakıtın tamamen yanmasına neden olur buda hem performans hemde tasarruf demektir. ayrıca pistonlarda yanma odasında siboplarda kurum oluşumunu engeller buda motorun ve yeğın temiz kalmasını sağlar. içten yanmalı tüm motorlarda dizel benzin lpg farketmez kullanılabilir. ancak yeni nesil oksijen sensörlü akışmetreli araçlarda çalışsada arıza lambası yakabiliyor. ve hidrojen oranı zengin karışımdan daha yüksek oranlarda olursa daha karışım emme manıfoldunda iken patlama oluşabiliyor. ama zaten akü voltajımızla bu denli yüksek hidrojen elektrolizi istesekte yapamayız. bu işler boş diyen arkadaşlar boş kelleden sallamasyon yapıyorlar. 93 model 1.6 mazda lpgli araçta %17 tasarrruf ve benzinde çalışıyormuşçasına performans sağlamıştım 2 yıl önce. bu basit sistem 80lerden beri uygulanıyor. Sallamadan önce araştırın !

    Hocam tasarruf etmişsin, eline sağlık.

    Sürücü, yolcu için, yangın güvenliği, çarp(ış)ma anında ne oluyor ? Motor ömrünü nasıl uzatıyor ya da tasarım sıcaklığının üzerinde mi bir yanma sağlıyor ? Onları da yazsaydın...

    Motorun, yağın temiz kalması değil de, örneğin, yağın 10.000 km yerine 20.000 km de değişmesini sağladık gibi bir cevap hakikaten muhteşem olurdu.

  16. #16
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    TOOGLU kit olarak satılmıyor ama takan yerler olduğunu duydum 600 lira gibi bi fiyat istiyorlar ama motosikletlere takarlarmı bilmiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:41 ----------

    HELLO_MOTO:Çarpışma anında herhangibir tehlikesi yok denecek kadar düşük depolamadığımız sürece.Motor ömrü olayıda temiz yağ ile çalışdığı için ömrü uzayabilir.Yağın kirlenme sebebi yanmamış yakıt kalıntılarıdır bunlar yağın cabuk bozulmasına neden olur bizim elde ettiğimiz gaz HHO olarak isimlendirmişler yani hidrojen ve oksijen karışımı daha yanıcı olduğu için kalıntı olayı yok denebilir.Bunların nerden biliyosun derseniz Motor meslek 4.sınıf öğrencisiyim yani ben bu işin okulunu okuyorum

  17. #17
    hello_moto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Sevgili Babaduru, ben de makina mühendisiyim. Onun için sordum. Herhangi bir test prosedürü uyguladınız mı diye.

    Çalışma azmini destekliyorum.

    Umarım somut veriler elde edebileceğein ortamlarda çalırsın. Sonra da bizimle bu verileri paylaşırsın.
    babaduru bunu beğendi.

  18. #18
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Elimden geldiğince bişeyler yaptım istediğim kadar HHO gazı elde edemesemde çalışmalar sürüyor ama ne kadar fazla akım çekebileceğini görmek için biraz zorladım ve 50 amperlik bi köprü diyotu patlattım bu parçayı bulmak oldukça zor bunun için bi süre ara verdim diyotun gelmesini beklicem. Şuan ki amacım 10 amper ile en fazla gazı elde etmek...




    Su kabının kapaktan hava alması mantıklı gelmemişti ama ne yazıkki hava alıyo buda teknolojinin son harikası naylon ile kapak sıkma



    Buda kendi yaptığım kuluçka makinam

  19. #19

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Bir kere elektroliz ile suyu ayrıştırmak için harcadığınız enerji, yaktıktan sonra elde edeceğiniz enerjiye eşittir. Hidrojeni yakıtla birlikte yakarsanız tabi ki yakıtta bir azalma olacaktır ama toplamda yapılan iş değişmez. İkincisi, motoru yolda besleyecek hızda ayrıştırmayı motor üzerinde yapamazsınız. Üçüncüsü de hidrojeni depolayamazsınız. Zaten şu anda hidrojenle giden araçların yapılamamasındaki en büyük engel budur. Hidrojeni yüksek basınç altında tutmak çok zordur. Şöyle diyeyim, bildiğiniz büyük oksijen tüpleri içinde hidrojen depolarsanız, araç ancak 10 - 15 km falan gider. Daha fazla basamazsınız çünkü o kap onu içerde tutamaz. Moleküller çok küçük olduklarından dışarı sızmaya başlarlar hatta tübün molekül yapısını zbozarak onu kırılgan hale getirirler (hidrojen gevrekliği).

    Ha, depolamanın bir yolu var mı ? Var, depoda bor kullanmak. Türkye'de bunu yapacak teknoloji var mı ? Yok.
    babaduru ve ero__ bunu beğendiler.

  20. #20
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    Ülkenin zeki insanlara ihtiyacı var. Azminizden dolayı sizi tebrik ediyorum. Çalışmalarınızın takipçisiyim. umarım istediğiniz şeyi elde edersiniz.
    Basit fikirler yada hayaller zamanla gerçeğe dönüşecektir. Bunun illa avrupan çıkması şart değil. Patent almasını bilmiyoruz ama şeytansı zekaya sahibiz.
    Sizin gibilere her zaman özenmişimdir. Cehalet çok kötü bir şey, Gerçi Düz lise Türkçe-Matematik mezunuyum , Ancak insanın meslek sahibi olması ve onu geliştirmesi çok daha güzel.
    Bende arkadaşıma ekobisin ilk çıktığı zaman, bunu güneş enerjili yapsak sabahtan akşama kadar gezeriz demiştim. hayaldi hala hayal. Senin gibi biri el atmadığı sürece de öyle kalacak :(
    babaduru bunu beğendi.
    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)