Selamlar herkese,
Takip edenler bilecektir benzin ve hidrojenle çalışan hybrit sistemler üzerinde çalışıyordum. ar-ge çalışmaları yol testleri derken baya mesafe katettik çok iyi sonuçlara ulaştık. Birlikte çalıştığım mühendis arkadaşlarımında büyük emeği var. Şuanda sistemi seri üretiyorum ve 3 ayrı ülkeye ihraç ediyorum. Birçok ülkeden de ilgilenenlerle görüşme halindeyim.
Geliştirme işinde mondialin rolü büyük. Yaklaşık 4000km lik testi motorumla yaptık. Aynı koşullarda normalde bir depo ile 420-450 km yol gidebiliyordu. Şuanda sistemle 620-650km gidiyor. Ayrıca yağ değişim süresini uzatması, egzos emisyonlarını düşürmesi, motor sesini azaltması gibi birçok faydası daha var.
Burada tabi amaç motor değil hususi ve ticari araçlardı. toplamda yapılan testler 60.000km yi geçti. Araçlara göre değişmekle birlikte ortalama %15 ila 30 arasında tasarruf elde ettik.
Foruma girmeyeli uzun zaman olmuştu. İsak arkadaşımızın sorusunu görünce ilgilenilmesine sevindim.
Öncelikle sistemin verimli olması en önemlisi. Az elektrikle çok gaz üretmesi özellikle motorlarda çok önemli. Bundan sonra elektronik devreyle akımın kontrolünü sağlamalısınız. Çünkü motor sadece 7amp üretebiliyor.
Motoruma koyduğum sistemi 4,5amp de çalıştırıyorum. Bunu kontrol devresi olmadan yapmak imkansız.