iyi aksamlar arkadaslar,basliktada belirttigim gibi genel olarak motor freni kullanarak yavasliyorum yada duruyorum, bunun bir zarari varmi motora arkadaslar ?
iyi aksamlar arkadaslar,basliktada belirttigim gibi genel olarak motor freni kullanarak yavasliyorum yada duruyorum, bunun bir zarari varmi motora arkadaslar ?
ön ve arka frenleri niye yapmışlarki acabaa?
Motoru belli bir seviyenin üzerinde kompresöre sokarsan var tabiki.
Ön arka birden kullanmalısın. Frenleme mevzularıyla ilgili nette bi araltırma yap istersen daha faydalı olur.
sadece merak arkadadlar sirf deneme amacli motor freni kullanarak durdum. aklima takildi motora zarari varmi ?
bence zararı olmaz ama sonucta fren denılen bısey var yanı normal fren kompresoru zorlarsın baska bısey olmaz. bence devırı 12de tutmak gıbı bısey..
Think Nothing! Just Twist The Wrist
Motor freniyle yavaşlayacam diye vites küçültüp 7-8 bin devirlere çıkartmıyosan motoru, hiç zararı olmaz aksine iyi bişeydir pistonun ve silindirin sürekli bir tarafı aşınmamış olur.
Bu ara ugrgnr kardeşim kompresörü motorun neresine koymuşlar ben aradım bulamadım da
Motor freninden kastın vites düşürerek motoru yüksek devirlere çıkarıp yavaşlatmaksa sorun olabilir ama gazı kesip kompresyon ile yavaşlamakta sorun yok. Hatta ileri sürüş tekniğinde gaz kontrolü ile yavaşlama sağlanır. Konusu da burada:
http://www.motosiklet.net/forum/moto...avaslamak.html
Eksantrik zincirini uzatırsın. Yine zincir gergisine sürekli ve eğer abartılı yapıyorsan haddinden fazla yük biner. Zincir paletleri aşınır. Sübop ayarı çabuk bozulur. Şimli ise şimleri daha çabuk ezer. Denk gelirse sibopları eğer yada pistona saplayabilir ( zorlanan zincir gergi ve palet zincirin diş atlamasına neden olabilir ). Yine denk gelirse piston kolunun kepini söküp alabilir. vs vs ( eksantrik mili üzerindeki dişliyi söküp alan biliyorum )
Motor viteste ilerlerken aniden gazı sonuna kadar kapatıp aniden dip gaz vermekte bu tip sorunlara neden olabilir. Motorlu apaçiliğin vazgeçilmezidir belki ama yapan varsa aklında bulunsun.
Uzun lafın kısası mantık çerçevesinde kullanmak en makuludür. Yöntem uydurmak gereksizdir. Burada zaman kaybetmektense sürüş teknikleri ile ilgili konuları okuman daha faydalı olur.
Hakikaten kompresör ne ya mercedesmi bu ?
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
anladim arkadaslar tskler cvplar icin anliyacagimi anladim bn .d yannis bu komprasor nedir arkadaslar harbiden neresinde bu komprasor motorun .d.d
ülem yazıp duruyorsunuz da bi kompresörü bilmiyorsunuz....
bilmiyorsanız yazmayın..
kompresör, egzoz bilyasının segmanından önce olur.yoksa yanmış gazı nasıl dışarı atardı??
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
bu olayı aşırı abartmadıkça hiç bişey olmaz motosikletin devrine göre en fazla bir vites küçülterek yavaşlatmak fren balatalarınada katkıda bulunur yalnız sınırını iyi ayarlamak lazım
birde şu var ufak tek silindirli motorlarda yapmak pek işe yaramaz genelde race tarzı 4 silindir motosiklet kullananlar yaparlar ve iyide yavaşlatırlar motoru bu arada 4 silindirli litrelik makinada bizzat test edilip onaylanmıştır
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
valla arka freni hiç tutmayan yamaha r125 kiralamıştım bi ara iki arkadaş bütün gün gezmiştik. hep motor freniyle yavaşlamıştım ön fren sıkmak sıkıntı oluyor tabi. mesela yüksek hızda viraj alırken vitesi küçültüp debriyajıda tam bırakmayıp ayak freni görevi görebiliyor elin alışırsa hatta beşiktaşta bi ara fazla hızlandım ve aniden önüme çıkan minibüse motor freni yaparak çarpmadım 2 vites küçülttüm direk debriyajıda bıraktınmı arka teker kitlendi zaten devrini bulana kadar. yani bil ama fazla kullanma derim. hem ön hem arka fren sık yeter motor frenini olurda frenin tutmazsa kullanırsın bence dediğim gibi bil ama kullanma fazla. onun haricinde örnek veriyorum 3. vites 7.000 devirdeyken 2. vitese düşürmen zarar vermez motora hemde motoru yavaşlatır. ama dediğim gibi yüksek devirlerdede vitesi düşürüp debriyajı yarım bırakarak motor frenini arka fren gibi kullanabilirsinde daha çabuk yavaşlaman yani frene daha çok basman gerektikçede daha çok bırakırsın olur biter. ama oda debriyaj balatasını çabuk yer. genel olarak zararı yok sadece debriyajı hemen bırakma arka tekeri kitleme yeter sonra toplaması zor oluyor. bide motor frenini sakın virajda yapma arka teker kayar yan yatarsın. gerçi biz iki kişi viraj bile aldık motor freniyle sonuç olarak biraz tecrübe gerektiriyor.
kompressör.. arkadaslar acıkladı bana gerek kalmadı sanırım valla cok bı bılgım yok fakat bi abim sorun yasamıstı motor frenıyle ılgılı, ilk zamanlarımdı, dedım abi noldu nedir bu motor freni dedı kardesım bu vıtes kuculttugunde motor yavaslar ya o motor frenıdır ve ani frenlerde cok onemlı. benım motorun kompressoru bozulmus onu yaptırdım ıste dedi. hala ordan aklımda kaldı yanı oyle yazdım yoksa mekanık kısmını bılmem
Think Nothing! Just Twist The Wrist
işin farklı bir boyutu daha var
motor freni ile yavaşladığınızda arkanızdan gelen diğer araç yada motor sürücüleri fren lambanız yanmadığı için sizin hız kestiğinizi anlamaz ve üzerinize çıkabilirler. bu da aklınızda olsun.
ayrıca normal fren kullanmayıp 20 liralık balatadan tasarruf ederken motorunuza daha masraflı zararlar verebilirsiniz.
Kymco CK125 -> Kuba STR250 -> Kawasaki ER6N -> Suzuki DRZ 400SM -> Yamaha FZ6 Fazer -> RKS Titanic200 -> Honda CBF150 -> Kuba STR250 -> Ybr 125 Esd -> Hyosung GT250
Fren olmadan neyle duracaksın ki ?
Doğduğun yerde değil doyduğun yerde yaşarsın.
vites düşürerek yaparken çok yüksek devirlere çıkmak zarar normalde çok yüksek devirde motoru sürerken motora nasıl zarar veriyorsan bundada aynı mantık bence ama aynı viteste veya vites dusururken cok yuksek devire çıkmıosa zararı olmaz diye düşünüyorum
6500 km deyim. Balata yeni gibi, fren pek kullanmıyorum. Ama motora da bindirmiyorum. işin sırrı ilersini görmek ve ona göre haraket etmek de.
Virajlara girerken, ışıklara yaklaşırken, dönerken gazı kesmem ve vermem yeterli oluyor. hayatımda bir defa kullanmak zorunda kaldım. Fren değil.
Dağdan aşağıya inerken, Balatayı tutan somun düşmüş. Baktım arka fren yok. Vites düşürerek motora bindirdim. Hızı düşürebildiğim kadar düşürdüm. Ondan sonra ön freni sıktım.
İsteyen herkes yavaşlayabilir. gazı bırakın motor yavaşlar
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
Arkadaşlar Konuyu Kapatın,
Kompresörle Şaka Olmaz Duymadınızmı Hiç...
http://www.kocaeliguncel.com/asayis/kompresor-sakasi-can-aliyordu.htm
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
küçük hacimli motorlarda motor freni yapmak hiç de sağlıklı değildir
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)