Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kendi motorunu yapmak istiyorum

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul/avr
    Motosikleti
    henüz yok
    [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]


    [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

    selamın aleyküm abilerim

    ileriye dönük kendi motorumu yapma hayalim var

    nerede nasıl yapılır işin resmi boyutu nedir nasıl ruhsat alınır hiç bir bilgim yok

    böğle bir iskelet kaç tl ye mal olur yani ortalama ne tutar bir bilginiz varmı herşey dahil işcilik mazeme falan

    TT'nin yapmış oldugu bir motor
    [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

    tabikide bunun aynısı olmuycak egsozlar falan 2 taraftan gelicek çift egsoz fln kendimce düşüncem var ama iskeleti bana kaç tl ye mal olur merak ediyorum

    NOT: bu motoru yapabilmem için önemde daha çok zaman var ama bu sorular aklımı kemiriyorbiraz yardım edermisiniz
    DİP NOT; ilk defa resim yüklüyorum inşallah düzgün yüklemişimdir


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Atölyen varsa öyle bi şaseyi yapmak için 150-200 liraya demir boru, profil falan alman yeter. Atölyen yoksa o kadar detaylı ve kusursuz bir şaseyi yapamazsın. Gazaltı kaynak makinesi, metal profil kesme makinesi, boru bükme makinesi alman şart en azından.

  3. #3

    Üyelik
    06 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul/avr
    Motosikleti
    henüz yok
    atölyem yok ama tanıdk atölyeler çok :D

    saten seneye güzel bir atölyede staj yaapıcam

    işin resmi kısmını merak ediyorum nasıl motor üretebiliriz bize izin verirlermi???

  4. #4
    leons - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2011
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Kawasaki ZX10R 2015
    Aleyküm selam

  5. #5
    Deli Çerkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Şehir
    Dünya
    Bu yazıyı ilk okuduğunuz vakit size saçma gelecek. hatta profil resmimide görünce bunadığıma kanaat getirecesiniz.

    Bir şeyi yapmak istemekle ,yapmak bambaşka iki kavramdır. Kaldı ki birde bunu trafikte sürmek için resmi evrak düzenlenecek kadar kaliteli bir ürün yapabilmek iyi olmaktan veya çalışacak atolye sahibi olmaktanmda öte bilgi, deneyim ve bütçe gerektirir. Birde buu ilk kez yapıyorsanız oldukça acemice bir iş ortaya çıkacak. Hele hele Türkiyede üretici belgeniz olmadan bunu yapabilmek imkansıza yakındır.

    Size tavsiye bu işe bulaşmadan önce kendi bisikletinizi yapmaya çalışmanızdır. Bisiklet basit mi geldi ilk bakışta. ? Deneyin ve görün.Bir elcik yapmak bile ne kadar basit göründüğü halde aslında ne işkence bir çabaymış yaşayarak anlarsınız.Bisiklet basit bir makinedir değil mi. ? Birde imalata girinde motorsikletten bile karmaşık sistemlerin kullanıldığını bizzat kendiniz görün. Dışardan basit gibi görünen el yapımı bir bisiklete dahi neden binlerce dolar isteniyormuş kafanızda daha iyi netleşir.

    Kaldı ki sizin amacınız şase olarak çok daha karmaşığı olan bir motorsiklet yapımını hiç bir bilginiz olmadığı için foruma sorarak gelecek cevaplara göre karar vererek yapmak. Hevesinizide kırmak istemiyorum ancak hem yapım tekniği zor hemde yasal evrak izinleri çıkartmak imkansıza yakın zor.

    Türkiyede üretici olarak bir tek TT custom'un şase numarası verme yetkisi var.TÜV yetkiside olduğu için bu firmanın verdiği şase numaraları ,ve sıfırdan kendisinin yaptığı şaseler muayene istasyonlarında periyodik muayene yapılırken sorun çıkartmıyor. Bu firmaya açıktan para verilmedikçe "sevabına" sizin yapacağınız şase için , size şase numarası vereceklerinide hiç zannetmiyorum. Bu durumda rutsatlı bir motorsiklet satın alıp bunun şasesiyle oynamak , yaptığınız değişiklikleri bir makine mühendisine çizdirip , bunu tüv istasyonlarında onaylatmanız ve trafikteki dosyanıza işletmeniz gerekecek. Masraf olarakta fabrikasyon bir benzerinin en az 2-3 katı cebinizden çıkacak. İllaki yapacağım diyorsanız ne diyeyim. Allah yardımcınız olsun. Umarım beni yanıltırsınız.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:25 ----------

    İngilizceniz varsa çözümünüz bu forumda. özel imalat konusunda görebildiğim en kapsamlı forumdur.

    http://www.clubchopper.com/forums/

    Burayı incelediğiniz vakit, bırakın imataı basit bir sele yapımının bile aslında ne kadar çok teferruatlı bir iş olduıunu göreceksiniz.
    ergün1968, ferdinandd, sgurdal ve 3 diğerleri bunu beğendiler..
    "“Kişinin namazına, niyazına değil; dinar ve dirhemle olan arkadaşlığına bakın”. Hz Muhammed ( S.A.V)
    "İnsanların en cahili, ahiretini başkasının dünyası için satandır." Hz.Ömer

  6. #6

    Üyelik
    06 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul/avr
    Motosikleti
    henüz yok
    abi yorumun için teşekür ederim evet haklısın gerçekten zor ben sadece merak ettim şimdi sıfırdan yapmak zor diyosun peki 2.el bi motor aldık diyelim onun şase'si ile oynamamız nekadar kolay yada ne kada yasal diyim

    hem illa ben yapıcam diye bir şey yok yapan birini buluruz allah büyüktür şartlar belli zaten

    bu arada kendi bisikletimi sıfırdan deyil ama kendim yaptım diyebilirim bir kaç kaynak fln evet gerçekten zor size hak veriyorum

  7. #7
    Deli Çerkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Şehir
    Dünya
    Amerikada yapılanlarla kıyaslandığı vakit bebek oyuncağı kadar basit sayılacak bir kaç iş yaptım.kaç tane sanayii sitesi dolaşıp kaç makine mühendisle görüştüm sayısını bile hatırlamıyorum. Size şunu söyleyebilirim. Bir makine mühendisine elinizde planla gitmeyince kesinlikle yapılacak işi tam olarak anlamıyor.Bunuda normla karşılıyorum. Hatta fiyat bile çıkarması 1 hafta sürüyor.

    Bundan dolayı varsın uzun sürsün ama bizzat kendiniz yapın ancak bu işin birde geri planı var. makine parkınızın oldukça zengin olması gerekiyor. Bir boru bükücü , kesim makinesi ve kaynak makinası ile çok kısıtlı imalat yapabilirsiniz. şase söz konusu olduğu vakit kaynak hayati değer taşır. Bırakın kaynak öğrenerek yapacağınız kaynağı , atılması gereken bölgeler, yılların kaynak ustasını bile zorlar.

    Size teknik ve gerekli ekipmanların hangileri olacağı konusunda , en yardımcı olacak üye Angel spear nickini kullanan ve Amerikada yaşayan Alp beydir. kendisi bu forumunda üyesidir.

    http://www.motosiklet.net/forum/members/angel-spear-66428.html


    Ayrıcas kendi siteside var

    http://www.sungurtekin.com/



    Tüm açtığı konuları incelerseniz bu işe ne kadar vakıf olduğunu anlarsınız. Ancak size yardımcı olmayı kabul etse dahi , bu iş tarifle anlatmayla yapılacak kadar kolay bir iş değil.
    "“Kişinin namazına, niyazına değil; dinar ve dirhemle olan arkadaşlığına bakın”. Hz Muhammed ( S.A.V)
    "İnsanların en cahili, ahiretini başkasının dünyası için satandır." Hz.Ömer

  8. #8

    Üyelik
    06 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul/avr
    Motosikleti
    henüz yok
    teşekür ederim abi sağolasın evet haklısın

    bu uzun vadede yapılacak bir iş

  9. #9

    Üyelik
    24 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kara Şimşek..
    Abilerim gelin bütce hesaplaması yapalım Diyip
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...i-yapalim.html
    Bu Topiği açan sen değilmisin ?
    Hayallerini kırmak gibi olmasında 2bin tl zor biriktiren Böyle Custom Bike Yapmak Heleki Linkdeki gibi bir motor en az 1000cc Sana 50 ve + gibi görünüyor (50.000tl)
    Yani seni bi hayli aşar , Sen daha şase fiyatını soruyon Şase en ucuz parçalarından biri zaten ,hadi diyelim şase aldın her parça için tek tek konumu açaçacan yok
    Bu işler göründüğü gibi değil Bak Terhan Telli bile İlk motorunu Üretmesi yanılmıyorsam 8 sene Sürmüş (Yanılıyorda olabilirim ama sanmam ) Senin bütçenide Senide aşar he yaparsın ama bi 10 sene sürer heralde
    Diyorsan ki 150,250cc Yapacam onlar daha ucuza mal olur 4,5bine kafana göre bi motor yaparsın sıfırdan tek tek parça toplayarak
    Sado

  10. #10

    Üyelik
    06 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul/avr
    Motosikleti
    henüz yok
    eren abi sağolasın evet o konuyu açan benim elimiz iş tutuyo elbet böğle kalmayız ben hayalleri ile var olan bir adamım hayalerimi al geriye neyim kalırki

    bişey daha sorcam 4-5bine 150cc motor oda fena olmaz onu nasıl yaparım

    bi yolunu buluruz elbet

    yarın için hayal kurmadıktan sonra yarın gelse neye yarıycak

  11. #11
    amaninmb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2012
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    QJ Motor- VPS 125
    KMU'da (üniversite) sanırım 2010 yılında motor bölümü öğrencileri mondial 150'den çıkma scooter motoru ile 4 tekerli bir araç yapmışlardı ve sene sonu gösteriminde araç bozulmuş ve kasa kısmı kırılmıştı diye hatırlıyorum

    elde edilebilecek birşey olur olmayacak olur. Mesela Ben Delorean marka aracımın olmasını çok isterim ama hayalden öteye gidemez
    Ahanda siteye bakın: DELOREAN
    Sadece ABD 'de var satılık ve o kadar param yok klasik mlasik olsada getirtecek kadar. yani burada hayallerde bir yere kadar.
    Hayal edilir ama yapılabileceklere

    oyuncakadam.com 'a bakın biz üretiyoruz bunları ama para ve yeteneğimiz kadar üretebiliyoruz.

    Mesela Edi Büdü
    "men dakka dukka"

  12. #12
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    yapmışken aluminyum yapta birşeye benzesin şasi hafif olsun fazla benzin yakmaz
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  13. #13

    Üyelik
    24 Aralık 2012
    Şehir
    istanbul
    Alikan kardeşim hayallerin olabilir ancak her hayalinide buraya yazmamalısın eren abin üstte bak söylemiş 2 bin lirayı anca toplamışsın suan ehliyet alıcak yaşın bile yoktu diye hatırlıyorum 10 20 sene sonra yapıcagın birşeyin konusunu lütfen buralara taşımayın.Hayallerinin olması güzel ama burası hayallerin değil gerçeğin ve mantığın döndüğü bir mekan açmak istersende forumun konu dışı bölümleri var burası genel sohbet bölümü ve biz sizin gibi gençlerin gençliğinizin verdiği güzel ama bizi bunaltan düşüncelerden her hafta 5 10 tane duyuyoruz oda burayı kirletiyor ve Deli Çerkes abimizin de dediği gibi bu tip şeyler forumlardan öğrenilmez çok ciddi bilgi ister.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)