Kendi motorunu yapmak istiyorum
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Atölyen varsa öyle bi şaseyi yapmak için 150-200 liraya demir boru, profil falan alman yeter. Atölyen yoksa o kadar detaylı ve kusursuz bir şaseyi yapamazsın. Gazaltı kaynak makinesi, metal profil kesme makinesi, boru bükme makinesi alman şart en azından.
-
atölyem yok ama tanıdk atölyeler çok :D
saten seneye güzel bir atölyede staj yaapıcam
işin resmi kısmını merak ediyorum nasıl motor üretebiliriz bize izin verirlermi???
-
-
Bu yazıyı ilk okuduğunuz vakit size saçma gelecek. hatta profil resmimide görünce bunadığıma kanaat getirecesiniz.
Bir şeyi yapmak istemekle ,yapmak bambaşka iki kavramdır. Kaldı ki birde bunu trafikte sürmek için resmi evrak düzenlenecek kadar kaliteli bir ürün yapabilmek iyi olmaktan veya çalışacak atolye sahibi olmaktanmda öte bilgi, deneyim ve bütçe gerektirir. Birde buu ilk kez yapıyorsanız oldukça acemice bir iş ortaya çıkacak. Hele hele Türkiyede üretici belgeniz olmadan bunu yapabilmek imkansıza yakındır.
Size tavsiye bu işe bulaşmadan önce kendi bisikletinizi yapmaya çalışmanızdır. Bisiklet basit mi geldi ilk bakışta. ? Deneyin ve görün.Bir elcik yapmak bile ne kadar basit göründüğü halde aslında ne işkence bir çabaymış yaşayarak anlarsınız.Bisiklet basit bir makinedir değil mi. ? Birde imalata girinde motorsikletten bile karmaşık sistemlerin kullanıldığını bizzat kendiniz görün. Dışardan basit gibi görünen el yapımı bir bisiklete dahi neden binlerce dolar isteniyormuş kafanızda daha iyi netleşir.
Kaldı ki sizin amacınız şase olarak çok daha karmaşığı olan bir motorsiklet yapımını hiç bir bilginiz olmadığı için foruma sorarak gelecek cevaplara göre karar vererek yapmak. Hevesinizide kırmak istemiyorum ancak hem yapım tekniği zor hemde yasal evrak izinleri çıkartmak imkansıza yakın zor.
Türkiyede üretici olarak bir tek TT custom'un şase numarası verme yetkisi var.TÜV yetkiside olduğu için bu firmanın verdiği şase numaraları ,ve sıfırdan kendisinin yaptığı şaseler muayene istasyonlarında periyodik muayene yapılırken sorun çıkartmıyor. Bu firmaya açıktan para verilmedikçe "sevabına" sizin yapacağınız şase için , size şase numarası vereceklerinide hiç zannetmiyorum. Bu durumda rutsatlı bir motorsiklet satın alıp bunun şasesiyle oynamak , yaptığınız değişiklikleri bir makine mühendisine çizdirip , bunu tüv istasyonlarında onaylatmanız ve trafikteki dosyanıza işletmeniz gerekecek. Masraf olarakta fabrikasyon bir benzerinin en az 2-3 katı cebinizden çıkacak. İllaki yapacağım diyorsanız ne diyeyim. Allah yardımcınız olsun. Umarım beni yanıltırsınız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:25 ----------
İngilizceniz varsa çözümünüz bu forumda. özel imalat konusunda görebildiğim en kapsamlı forumdur.
http://www.clubchopper.com/forums/
Burayı incelediğiniz vakit, bırakın imataı basit bir sele yapımının bile aslında ne kadar çok teferruatlı bir iş olduıunu göreceksiniz.
"“Kişinin namazına, niyazına değil; dinar ve dirhemle olan arkadaşlığına bakın”. Hz Muhammed ( S.A.V)
"İnsanların en cahili, ahiretini başkasının dünyası için satandır." Hz.Ömer
-
abi yorumun için teşekür ederim evet haklısın gerçekten zor ben sadece merak ettim şimdi sıfırdan yapmak zor diyosun peki 2.el bi motor aldık diyelim onun şase'si ile oynamamız nekadar kolay yada ne kada yasal diyim
hem illa ben yapıcam diye bir şey yok yapan birini buluruz allah büyüktür şartlar belli zaten
bu arada kendi bisikletimi sıfırdan deyil ama kendim yaptım diyebilirim bir kaç kaynak fln evet gerçekten zor size hak veriyorum
-
Amerikada yapılanlarla kıyaslandığı vakit bebek oyuncağı kadar basit sayılacak bir kaç iş yaptım.kaç tane sanayii sitesi dolaşıp kaç makine mühendisle görüştüm sayısını bile hatırlamıyorum. Size şunu söyleyebilirim. Bir makine mühendisine elinizde planla gitmeyince kesinlikle yapılacak işi tam olarak anlamıyor.Bunuda normla karşılıyorum. Hatta fiyat bile çıkarması 1 hafta sürüyor.
Bundan dolayı varsın uzun sürsün ama bizzat kendiniz yapın ancak bu işin birde geri planı var. makine parkınızın oldukça zengin olması gerekiyor. Bir boru bükücü , kesim makinesi ve kaynak makinası ile çok kısıtlı imalat yapabilirsiniz. şase söz konusu olduğu vakit kaynak hayati değer taşır. Bırakın kaynak öğrenerek yapacağınız kaynağı , atılması gereken bölgeler, yılların kaynak ustasını bile zorlar.
Size teknik ve gerekli ekipmanların hangileri olacağı konusunda , en yardımcı olacak üye Angel spear nickini kullanan ve Amerikada yaşayan Alp beydir. kendisi bu forumunda üyesidir.
http://www.motosiklet.net/forum/members/angel-spear-66428.html
Ayrıcas kendi siteside var
http://www.sungurtekin.com/
Tüm açtığı konuları incelerseniz bu işe ne kadar vakıf olduğunu anlarsınız. Ancak size yardımcı olmayı kabul etse dahi , bu iş tarifle anlatmayla yapılacak kadar kolay bir iş değil.
"“Kişinin namazına, niyazına değil; dinar ve dirhemle olan arkadaşlığına bakın”. Hz Muhammed ( S.A.V)
"İnsanların en cahili, ahiretini başkasının dünyası için satandır." Hz.Ömer
-
teşekür ederim abi sağolasın evet haklısın
bu uzun vadede yapılacak bir iş
-
Abilerim gelin bütce hesaplaması yapalım Diyip
http://www.motosiklet.net/forum/moto...i-yapalim.html
Bu Topiği açan sen değilmisin ?
Hayallerini kırmak gibi olmasında 2bin tl zor biriktiren Böyle Custom Bike Yapmak Heleki Linkdeki gibi bir motor en az 1000cc Sana 50 ve + gibi görünüyor (50.000tl)
Yani seni bi hayli aşar , Sen daha şase fiyatını soruyon Şase en ucuz parçalarından biri zaten ,hadi diyelim şase aldın her parça için tek tek konumu açaçacan yok
Bu işler göründüğü gibi değil Bak Terhan Telli bile İlk motorunu Üretmesi yanılmıyorsam 8 sene Sürmüş (Yanılıyorda olabilirim ama sanmam ) Senin bütçenide Senide aşar he yaparsın ama bi 10 sene sürer heralde
Diyorsan ki 150,250cc Yapacam onlar daha ucuza mal olur 4,5bine kafana göre bi motor yaparsın sıfırdan tek tek parça toplayarak
-
eren abi sağolasın evet o konuyu açan benim elimiz iş tutuyo elbet böğle kalmayız ben hayalleri ile var olan bir adamım hayalerimi al geriye neyim kalırki
bişey daha sorcam 4-5bine 150cc motor oda fena olmaz onu nasıl yaparım
bi yolunu buluruz elbet
yarın için hayal kurmadıktan sonra yarın gelse neye yarıycak
-
-
yapmışken aluminyum yapta birşeye benzesin şasi hafif olsun fazla benzin yakmaz
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
Alikan kardeşim hayallerin olabilir ancak her hayalinide buraya yazmamalısın eren abin üstte bak söylemiş 2 bin lirayı anca toplamışsın suan ehliyet alıcak yaşın bile yoktu diye hatırlıyorum 10 20 sene sonra yapıcagın birşeyin konusunu lütfen buralara taşımayın.Hayallerinin olması güzel ama burası hayallerin değil gerçeğin ve mantığın döndüğü bir mekan açmak istersende forumun konu dışı bölümleri var burası genel sohbet bölümü ve biz sizin gibi gençlerin gençliğinizin verdiği güzel ama bizi bunaltan düşüncelerden her hafta 5 10 tane duyuyoruz oda burayı kirletiyor ve Deli Çerkes abimizin de dediği gibi bu tip şeyler forumlardan öğrenilmez çok ciddi bilgi ister.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)