Motoru sabah vites boştayken çalıştırıp 1 e attığımda motor ileri atlayp stop ediyor
Reklamlar
-
Özellikle ilk çalıştırmada vitesi boştan, 1 e getirdiğiniz zaman hafif ileri atılması doğaldır fakat stop etmemesi gerekir. Debriyaj ayarı yani kavraması iyi olmadığından bu durum oluşur.Elbette ilk anda yeterli yağlama sağlanamaz,vites geçişi sarsıntılı olur ama bu stop etmesini gerektirmeyecek bir durumdur.
'' Baki kalan bu kubbede bir hoş sada imiş ''
Reklamlar
-
sedici adlı üyeden alıntı
yağlamak için mi bu hareket
yapısan balataları hareketlendirmek için
---------- Post added at 21:55 ---------- Previous post was at 21:50 ----------
MotorKafa adlı üyeden alıntı
Bir kaç zaman sonra da motor bloğunu eline alıp tamirciye git.
yaptıgın yoruma hiç anlam veremedim, calısmayan motoru 1. vitese alıp ileri geri oynatıp debriyaj balatalarını oynatmanın nesi yanlıs?
ki tamirci yolu gözüksün?
gözüm kapalı cg tip motorların kartelini söküp toplayan birisiyim bunu da belirteyim
sırf yorum yapmıs olmak için yorum yapmayalım lütfen
bilen var bilmeyen var
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
"Emre , sonucu yazmayı unutma ! , bekliyoruz !!.
" Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.
BİLGİ GÜÇTÜR
-
Motor yağı soğuk olduğundan balatalar da yapışıyor. o nedenle oluyor.Benim motosiklettede oluyor. 1-2 dk ısıtıyorum , debriyaja 2-3 kez basıp bırakıyorum ve motoru ayağımla ileri doğru iterken vitese atıyorum ve sarsıntı olmuyor
Gül Dediğin Nedir Senin? Üç Beş Diken Biraz Yaprak, Ömür varya Ömür Çok Sevdiğin Üç Beş Nefes Sonra Toprak. . .
-
Motoru ısıtmadan yürütme. Soğukta otomobillerin de vitesi geçmiyor. motoru ısıtmayı alışkanlık edin , çözümü bu (sağlıklı çözümü )
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
cenkito adlı üyeden alıntı
yapman gereken sadece motoru çalıstırmadan önce 1 e takıp elin debriyajda iken motoru ileri geri oynatmak, debriyaj balatalarını hareket ettirmek
daha sonra calıstır motor ısınmadan bile 1 e takıp ilerle. hiç sorun olmadıgını göreceksin . tecrübeyle sabittir
yarın buradan sonucu yazarsan sevinirim
işe yaradı cem bey.sağolun.bakalım sabahta işe yarayacak mı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:25 ----------
her gün bir öneriyi deneyeceğim ilgi alakaya teşekkürler...
-
EmrE_09 adlı üyeden alıntı
işe yaradı cem bey.sağolun.bakalım sabahta işe yarayacak mı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:25 ----------
her gün bir öneriyi deneyeceğim
ilgi alakaya teşekkürler...
her sabah yaz kıs yap zararını görmezsin ben yapıyorum, yazın sıcagında bile sabah ilk marsta az da olsa ileri vurabilir, tabi bu tekniği kullanmazsan, yani herhangi bir sorun problem yok merak etme
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
Aynı sıkıntı bende de var. servise gittiğimde soracaktım ki burada konu açılıp sorunun çözümü gösterilmiş teşekkür ediyorum ben de öncelikle..
motoseyyah adlı üyeden alıntı
Özellikle ilk çalıştırmada vitesi boştan, 1 e getirdiğiniz zaman hafif ileri atılması doğaldır fakat stop etmemesi gerekir. Debriyaj ayarı yani kavraması iyi olmadığından bu durum oluşur.Elbette ilk anda yeterli yağlama sağlanamaz,vites geçişi sarsıntılı olur ama bu stop etmesini gerektirmeyecek bir durumdur.
Hocam senin söylediğinde takıldım da, oluşan soru işaretim şu şekilde. Madem stop ediyorsa debriyaj ayarı kavraması iyi değil, neden soğukken, ilk çalıştırmada, motor beklemişken vs. durumlar dışında; seyir halindeyken veya dur kalklarda aynı sıkıntıyı yapmıyor?
-
cihan54 adlı üyeden alıntı
Aynı sıkıntı bende de var. servise gittiğimde soracaktım ki burada konu açılıp sorunun çözümü gösterilmiş teşekkür ediyorum ben de öncelikle..
Hocam senin söylediğinde takıldım da, oluşan soru işaretim şu şekilde. Madem stop ediyorsa debriyaj ayarı kavraması iyi değil, neden soğukken, ilk çalıştırmada, motor beklemişken vs. durumlar dışında; seyir halindeyken veya dur kalklarda aynı sıkıntıyı yapmıyor?
ben cevaplayayım, motor sogukken debriyaj balataları yapısmıs halde olur, sabah ki stop etme olayıda rolanti gücünün balataları acmaya gücü yetmediğinden olur. tabi baska sıkıntısı yoksa. yoksa yüksek gazla vitese takarsanız motor stop etmez ama zararlı olur bir anca yüklenme olacagından
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
Yani ileri atılması dışında, ilk çalıştırmada zıplamasıyla birlikte stop da ediyorsa kavramada sıkıntı var... Yalnızca zıplıyorsa o normal birşey, soğuk olduğundan kaynaklanıyor. Doğru mudur. (Eğer doğruysa durduk yere bana sağlam masraf çıktı )
-
sabah motoru boşta çalıştırın ya da çalıştırmayın debriyajı sıkarak motoru 5 metre ileri ya da geri oynatırsanız vitese taktığınızda herhangi bi silkeleme ileri zıplama falan söz konusu olmaz. motora debriyaja veya size hiç bir zararı olmaz. iki mondial motorum oldu ikisinde de aynı olay vardı. bu şekilde sorunsuz bi çözüm elde etmiştim.
1- motor çalışsın çalışmasın boşta olacak.
2- motor boşta iken debriyaj sıkılı vaziyette 5 metre yürütülecek motor.
3-daha sonra vitese takılıp devam edilebilir...
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
-
cihan54 adlı üyeden alıntı
Yani ileri atılması dışında, ilk çalıştırmada zıplamasıyla birlikte stop da ediyorsa kavramada sıkıntı var... Yalnızca zıplıyorsa o normal birşey, soğuk olduğundan kaynaklanıyor. Doğru mudur. (Eğer doğruysa durduk yere bana sağlam masraf çıktı
)
stop etmesi gazın yetersiz geldiğinden gaza az daha basarsan gene stop etmez ama vitese ya cok sert gecer yada gecmez.
dediğim tekniği kullan hiçbir sorun olmadıgını göreceksin, kavramada sorun olacagını sanmıyorum klasik çinli durumu
yarın sabah yada bu gece dene sorun olmadıgını göreceksin
yapman gereken sadece motoru çalıstırmadan önce 1 e takıp elin debriyajda iken motoru ileri geri oynatmak, debriyaj balatalarını hareket ettirmek
daha sonra calıstır motor ısınmadan bile 1 e takıp ilerle. hiç sorun olmadıgını göreceksin . tecrübeyle sabittir
yarın buradan sonucu yazarsan sevinirim
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
cenkito adlı üyeden alıntı
stop etmesi gazın yetersiz geldiğinden gaza az daha basarsan gene stop etmez ama vitese ya cok sert gecer yada gecmez.
dediğim tekniği kullan hiçbir sorun olmadıgını göreceksin, kavramada sorun olacagını sanmıyorum klasik çinli durumu
yarın sabah yada bu gece dene sorun olmadıgını göreceksin
yapman gereken sadece motoru çalıstırmadan önce 1 e takıp elin debriyajda iken motoru ileri geri oynatmak, debriyaj balatalarını hareket ettirmek
daha sonra calıstır motor ısınmadan bile 1 e takıp ilerle. hiç sorun olmadıgını göreceksin . tecrübeyle sabittir
yarın buradan sonucu yazarsan sevinirim
Yarın değil de motoru anca cumartesi sabahı görebilicem. Ki cumartesi sabahı zaten çıkarıcam motoru, denemiş olurum..
-
cenkito adlı üyeden alıntı
yapman gereken sadece motoru çalıstırmadan önce 1 e takıp elin debriyajda iken motoru ileri geri oynatmak, debriyaj balatalarını hareket ettirmek
daha sonra calıstır motor ısınmadan bile 1 e takıp ilerle. hiç sorun olmadıgını göreceksin . tecrübeyle sabittir
yarın buradan sonucu yazarsan sevinirim
sabah işe yaradı.test edildi,onaylandı ;) tekrar teşekkürler
-
EmrE_09 adlı üyeden alıntı
sabah işe yaradı.test edildi,onaylandı ;) tekrar teşekkürler
önemli değil zaten bu sorun daha önceden benim tecrübemle sabitti, baska sorun olmadıgına sevindim...
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
abi niye yoruyosunuz kendinizi orta sehbada 1 e tak geri boşa al sorun morun kalmıyo 5 metre ileri 10 metre geri her motor soğuduğunda yorar bu teknik adamı çarşıda pazarda işe yaramaz bu teknik yapın siz benim dediğimi bi deneyin zahmetsiz işlem
kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...
-
peki orta sehpası olmayan ne yapsın, hem orta sehpada birden vitese gecirmek dişlileri zorlar.
motoru ileri geri yap dediysem mahalle turu attırmayacak zaten 5mt ileri 10 metre geri. 50cm oynatsa yeter
mondial x treme max 150 de sehpa yok,sadece yan ayaklık var mesela
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
cenkito adlı üyeden alıntı
peki orta sehpası olmayan ne yapsın, hem orta sehpada birden vitese gecirmek dişlileri zorlar.
motoru ileri geri yap dediysem mahalle turu attırmayacak zaten 5mt ileri 10 metre geri. 50cm oynatsa yeter
mondial x treme max 150 de sehpa yok,sadece yan ayaklık var mesela
abim sende haklısın zaten orta sehbadayken arka teker boşta oluyor yani yere değmiyor ilk 1 e taktığında teker haliyle havada dönüyor dişli veya başka bişeyi zorlayacağını sanmam tabi orta sehbası olmayanlara senin önerin birebir sonuna kadar katılıyorum size
kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...
-
Bu konuyu merak ettim, bu şekilde problem yaşayan arkadaşım varsa eğer çevremde deneyeceğim...
Nereye gittiğin değil, kiminle gittiğin önemlidir...
-
ÖzLeMKaYrA adlı üyeden alıntı
Bu konuyu merak ettim, bu şekilde problem yaşayan arkadaşım varsa eğer çevremde deneyeceğim...
çin malı, cg tipi motoru olan arkadasınız varsa muhtemelen çok soguk havada bu sorunla karsılasıyordur...
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)