Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
6. sayfa BirinciBirinci ... 456

Hep beraber iki zamanlı motora modifiye edel

    REKLAM ALANI
  1. #101
    rapsy_09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2010
    Avans ayarı platili motorlarda yapılır diye biliyorum.Sizin motorun ateşleme sistemi nasıl bilgim olmadığından net bişey söyleyemem.İdeal değeri 0.7 diye biliyorum.Bilgisi olan arkadaşlar daha detaylı yazacaklardır.Elimde jawa ts 350 de kullandığım bujilerden var gerekirse ölçüp yazabilirim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #102
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Teşekkür ederim 0.70 diyorsanız tamamdır zaten bende o şekilde ayarlıyordum.Ama avans ayarının olmaması çok garip olmazmı ? Avans ayarı denilen olay motorun tüm çalışma karakteristiğini belirleyen bir şey ayrıca bu motorun avans ayarı yüksek ihtimal ile normal benzine göre ayarlanmıştır ama biliyorsunuz normal benzin artık yok 95 oktan ve yukarısı var bu yüzden avans ayarı yapılması şart ama nasıl yapacağım.
    5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;

    "Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."

  3. #103
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motoru nihayet çalıştırdım arkadaşlar ancak sorun nerde derseniz bende bilmiyorum karburatörü tekrar söküp kontrol ettim ve geri taktım çalıştı ama bi garip çalışıyor motor.Sanırım bu karburatörden derhal kurtulmam gerekiyor.Mikuni karburatör siparişi vermiştim ancak ulaşmadı elime henüz gelse de bi rahat etsek.
    5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;

    "Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."

  4. #104
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Arkadaşlar mikuni karburatörüm geldi sonunda.









    Bu karburatörlerin çalışma mantığını bilmiyorum sormak istediğim bir iki şey var aşağıda ok ile gösterdiğim kısımlar nedir nereye bağlamak gerekiyor ?





    Ayrıca bu karburatörün üzerinde gaz pozisyon kolu kelebeği vs. yok.Öndeki kelebek jiklesi sanıyorum.Gazı vakumlamı çalışıyor ? Bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:32 ----------

    Eklemeyi unutmuşum tabi birde şunlar var ;





    Bu ayarlar ne ayarıdır ?
    5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;

    "Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."

  5. #105
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    üstrteki vıdalı parca gaz kolunun geldigi ortadaki resim fazla takıtı bosaltmak icin ucuna vidalı hortum takacagın prca 3,resim olanı ise rölanti ayarı 4. resim ise hava ayarıdır
    İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
    MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
    TECRUBE = 250K +

  6. #106

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    bak arkadaş . seni tanımam etmem bilmem , fakat şunu söylemek istiyorum . yazılanları okuyorum. dedim sana en başında yaptığın çalışamaya saygı duyuyorum . yanlız boşa kürek çekiyorsun ,yaklaşık 200 kg lık bir kütleyi 6 hp vede tarihi eser bir motor ile yürütmeye çalışıyorsun. aklın yolu 1 dir . bunca mühendisler uğraşıp yapıp düşünmüşler demişlerki . güç = belli bir işi yapmanın hızı dır.6 hp lik bir motorla istersen 1 tonluk bir kütleyi hareket ettirebilirsin ama ne kadar bir zamanda ? işte bu önemlidir. peki sana önerim ne midir. istersen yardımcı olurum. 9hp yada 13.5 hp lik gokart şanzumanlı ( hemde üzerine akuple edilmiş halde) sıfır motorlar satılıyor.ve buna mukabil fazla uğraşmadan varyatör sistemi kullanmadan ister zincirle ister kayışla aktarma yapabilirsin . hele hele son resimde gösterdiğin arabayı yapmayı düşünüyorsan 13.5 hp bile az gelir. bence en azından bi 40 hp düşünmelisin. senin motorundaki sorun ise ateşleme nedeniyle kaynaklanıyor . ilk yazılarımda hatırlıyorsan yazmıştım ateşleme modül arızası yüzünden belki 50 tane motoru hurdaya verdim. haa bana deki ben motordan bir iş istemiyorum , şöyle köşede dursunda ara sıra iki kol atayım çalışssın sesini duyarım dersen, o zaman iş değişir .sonuna kadar uğraş derim . karbüratör ü de bozma boşuna kullanabileceğin başka bir yer varsa orda değerlendir. bir söz vardır uzun yıllar önce bana bir abim söylemişti ilk zamanlar kulak asmadım ama şimdi dediğini uyguluyorum. AMERİKAYI YENİDEN KEŞFETMENİN BİR ANLAMI YOK demişti . düşüncen güzel saygı duyarım yenilikçi atraksiyon fikirler olmalı ama doğru bir şekilde. saygılarımı sunarım . söylediklerim biraz acı oldu ama gerçek bu....

  7. #107
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Mantığı yanlış kuran siz siniz benim mevzum yapılmayanı yapmak olmuştur her zaman.Bu durumda amerikayı yeniden de keşfederim çünkü insan bu şekilde öğrenir başkasının keşfettiği amerika onun gördüğü kadarıyla sınırlıdır.Sizin gibi düşünen hazırcı insanlardan olamadım hiç bir zaman yaptığım proje sizinle bağdaşmıyor olabilir ilgilenmiyorsanız hoşunuza gitmiyorsa girmezsiniz konuya bunun başka bir açıklaması da yoktur herhalde.

    Bu motor ile uğraşmamın nedenini zaten ilk mesajımda belirtmiştim.Ben severim eskiyi alıp teknolojiyi kullanarak düzene sokmayı daha kullanışlı hale getirmeyi.Zaten öyle olmasaydı aracım 79 model olmazdı zevk işidir bu kimine mantıklı gelir kimine mantıksız.

    2 sene öncesine kadar bana aitti aşağıdaki makina.Proje nin yapım aşamalarını paylaştığım forumda sizin gibi eleştirilere maruz kaldım sonunda ne oldu peki ? Türkiyeyi saymıyorum dünyada eşi benzeri olmayan bir aracım oldu giderim diyen vti lar RS ler ağzının suyu aka aka arkamdan izlerlerdi beni.Bunları yazmamın nedeni kurduğunuz mantığın yanlış olduğunu size göstermek yinede siz bilirsiniz tabi ki.







    Konuya dönersek bu motoru zaten go kartta kullanmayacağım go kart konusunda bu motordan vazgeçeli oldu epeyi 800 cc 3 silindir suzuki maruti motoru aldım gürcistan dan.Ücretini ödedim motor şu anda benim ama gürcistan da tanıdık birinde duruyor elime ulaşması 1 ayı bulur sanıyorum tr ye sokmak için zaman alan ve maddiyat gerektiren bir kaç presödür var onları halledeceğim.

    Ayrıca motorum da bir sorun yokki ? Karburatöründe sorun var malüm 20 sene yatmış korozyon oksit vs. damarlarına işlemiş o yüzden üzerindeki karburatör den pek bir şey beklemiyordum bu yüzden yeni karburatörü aldım montajını da yapacağım ancak anlayamadığım bir iki husus var ki paylaştım burada önce onları çözmem gerekiyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:53 ----------

    Alıntı antilop_skul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üstrteki vıdalı parca gaz kolunun geldigi ortadaki resim fazla takıtı bosaltmak icin ucuna vidalı hortum takacagın prca 3,resim olanı ise rölanti ayarı 4. resim ise hava ayarıdır
    Teşekkür ederim ancak üstteki, ortadaki derken hangi fotoları kastediyorsunuz ? Bir çok foto ekledim o yüzden hangisini kastettiğinizi anlayamadım Biraz daha açarsanız çok sevinirim.
    alikan bunu beğendi.
    5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;

    "Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."

  8. #108
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Proje ne alemde acaba ?

  9. #109
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Alıntı 0M42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar omuriliğimde sorun var üst üste kol atınca geceleri ağrı çekiyorum e rahatta durmuyorum canım sıkıldıkça çalıştırıp duruyorum.Ayrıca soğuk iken çalıştırmak istediğimde bayağı uğraştırıyor bir kere çalışınca sorun yok ama tek kolda alıyor.O yüzden marş sistemini yapmalıyım motorun şarj çıkışı olduğu için birazda sıcak bakıyorum bu konuya küçük bir akü ve marş sistemi iyi olacak bence.İskelet konusuna gelirsek iskeleti kendim yapacağım elimde bir sürü kare profil demir var biraz paslı maslılar ama bir adet avuç taşlama ve tel ile çiçek olurlar

    http://images.gittigidiyor.com/6694/...66941878_0.jpg

    http://www.teknikoutlet.com/modules/...01_328_max.gif

    Yapacağım go kart buggy kıvamında olmayacak aşağıdaki örnek nasıl bir şey yapmak istediğimi gayet net açıklar sanırım ;

    http://c1302.hizliresim.com/16/4/jrkgt.jpg

    Sağını solunu bu şekilde kapatmicam tabi ama şekil olarak şase yapısı olarak böyle bir şey yapacağım o yüzden scooter jant ve lastiği düşünüyorum ayrıca bu büyüklükte olmayacak tabiki.Go kart için ilk başta profosyonel bir şey yapmicağım demiştim ama çok derme çatma bir şeyde yapmicam.Yaylada babannemin evi var her hafta sonu cumadan çıkar pazartesi sabahı inerim aracı oraya çıkarıp yaylada gezip tozmayı düşünüyorum çok zevkli olacağından eminim.

    Şaseyi yapmaya başladığımda adım adım paylaşacağım sizlerle ya yeni bir konu açarım yada bu konudan devam ederim.
    merhaba hocam resimdeki arabanın ölçüleri varmı yada daha detalı bilgileri ?


6. sayfa BirinciBirinci ... 456

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)