Hep beraber iki zamanlı motora modifiye edel
Reklamlar
-
Merhabalar.
Taa zamanında dedem ruslardan iki zamanlı rus malı benzinli bir motor almıştı hani şu doğu anadolu bölgelerinde özellikle tarla vs. sürmek için olan traktörümsü şeyler varya onlardan işte markası hacmi vs. hakkında hiç bir bilgim yok ama yarın hepsini öğreneceğim öğrenince burayada yazacağım.O gün bu gün (belkide 20 senedir) garajımda yatıyordu motor.Bu gün uykusundan uyandırdım temizlik bakım onarım vs. derken 3 saatlik çalışma sonucun da parça değiştirmeden çalıştırdım kendilerini kol ata ata sırtımda can kalmadı :( içerisinde fabrikasının koyduğu yağ bile hala bal renginde ve kıvamı yerindeydi güzelcede derleyip toparlamadan sonra artık tek kolda gaz rölanti seviyesindeyken bile alıyor kır kır kır çalışıyor mutluyum
Bu zamana kadar hep aracımla uğraştım bilindik bir modifiye forumunda çeşitli konularım mevcuttur elimden geldiğince bir şeyler yapmaya çalıştım yaptığım uygulamarın kimisinin sefasını hala sürüyorum ama artık aracımla uğraşmaktan sıkıldım hem aracımı yatırarak artık araçsız kalmakta istemiyorum.O yüzden bu motora yöneldim yapılacak hiç bir işleme değmez gözüyle bakabilirsiniz ama benim amacım uğraşıp didinip ortaya bir şeyler çıkarmak boş kalmamak bana uğraş olsun istiyorum sonuçta bu motor hep sehpa üzerinde çalışan bir motor olacak.
İki zamanlı bu motorlarda modifiye akımı nasıl döner ? Mesela egsoz sisteminde free flow mu sever yoksa bir miktar back pressure olmalımı ? Ayrıca iki zamanlı motorlara turbo takılabiliyormu bu konuda tecrübesi olan yada bilgi sahibi varmı aramızda ? Elimde temiz durumda doblo 1.3 multijet turbosu var KKK marka ancak modelini hatırlamıyorum bu turboyu bu motorda değerlendirebilirmiyiz ? Kısaca dediğim gibi sınırları zorlayarak neler yapabiliriz bu motora ? Silindir büyütülülebilirmi mesela ?
Reklamlar
-
kardeşim büyük ihtimalle senin dediğin Java 3.5 (350cc) Motosiklet onlar Aşırı Feci Yakar Ve Yaklaşık 1.5tona yakın yük çeker
Y@K@M02... 4 TEKER BEDENİ 2 TEKER RUHUNU TAŞIR... Faswind200R
-
-
Izh olabilir . Bunun yerine 50 küsür bir bmw ile uğraşmak daha mantıklı olabilir kanımca.
İllede uğraşmak istiyorsanız mümkün olduğunca ilk günkü haline getirmeniz yeterlidir. motor kısmına modifiye gerektirecek motorlar değil. İlk günkü haline getirin tadına doyamazsınız. Modifiye değilde restorayon diyelim.
Eğlenceli olur.
Ben yapmıştım zamanında çok çoook keyifli olmuştu.
Linken inceleyebilirsin.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...iga-gecis.html
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
Foto yarın çeker mutlaka eklerim.
Cevaplar için teşekkür ederim sayın acayüp 50 küsür bmw ye gerek çünkü aracım ondan aşaya değildir 79 model opel kadett c aracım var 2.0 motor ve 5 ileri şanzıman swaplı bunun üzerine birde Eaton M62 supercharger uygulaması var.Opelden öncede vosvos um vardı V6 granada motoru swaplamıştım vs. işin özü artık bu işlerden sıkıldım farklı şeyler istiyorum ve artık dediğim gibi aracımı yatırmaktan sıkıldım o yüzden arabamla uğraşmayı bıraktım.
Benim öncelikli amacım kendime bir uğraş bulmam.Yani bu motordan 50 - 100 hp beklentim yok uğraşayım orasını sökeyim deiştireyim vs. yaptığım işlemler sonucunda üç beş bir şeyler alayım bana yeter maksat uğraş olsun.Zaten motorum sıfır km restorasyon edeyim ama neresini edecem motorun fabrikadan çıktıktan sonra ilk marşına bu gün ben bastım belkide.
Jawa marka olmasına ihtimal vermiyorum üzerinde rusça yazılar var jawa ya dair hiç bir yazı görmedim de.
-
abi resim eklemelisin sehba üzerinde çalışaçak derken ??
20 yıldır keşvedilmeyi patlamayı bekleyen bir bomba bile olabilir doğru bakış açısı doğru tehşiz doğru tedavi
-
Kocaeli İl Temsilcisi
acayüp adlı üyeden alıntı
Izh olabilir . Bunun yerine 50 küsür bir bmw ile uğraşmak daha mantıklı olabilir kanımca.
İllede uğraşmak istiyorsanız mümkün olduğunca ilk günkü haline getirmeniz yeterlidir. motor kısmına modifiye gerektirecek motorlar değil. İlk günkü haline getirin tadına doyamazsınız. Modifiye değilde restorayon diyelim.
Eğlenceli olur.
Ben yapmıştım zamanında çok çoook keyifli olmuştu.
Linken inceleyebilirsin.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...iga-gecis.html
motor konusunda şu acayüp adamıyla aynı şeyleri düşünmekteyim alnız acayüp bey vespaya yorum yazmadım yok geçen bi konuya yorum yazıp hortlattım deyi son kullanma tarihi geçmiş konuya mesaj yazdığım için anlamsız bir ceza aldım ehliyetten 5 ceza puanı düşmüşler
ama biliyorsun sana seviyorum beybi
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
Ayrıca motor derken motorsiklet değil benimki sadece kuru motor
Aşağıdaki gibi ;
-
Kocaeli İl Temsilcisi
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
ALLAHIM KADETT Mİ HAYALLERİM ARABASI 81 opel kadett turuncu renk siyah 2 çizgi içi orjinal siyah deri iç aksamı pikelaj ları off benim için aracın fotosunuda koyarmısın abi lütfen
bende çok hayal kurdum o araba üzerine çelik jant deri döşeme deri koltuk off offf akşam akşam
-
alikan adlı üyeden alıntı
abi resim eklemelisin sehba üzerinde çalışaçak derken ??
20 yıldır keşvedilmeyi patlamayı bekleyen bir bomba bile olabilir
doğru bakış açısı doğru tehşiz doğru tedavi
Evet kesinlikle bakalım neler yapabilecem.Sehpa yapacağım bu motora sehpa üzerinde çalıştıracağım herhangi bir motora kayığa vs. montaj edilmicek yani.
-
dayı bildin su motoru bu dedem bunlar tarlayı suluyor
bende motorsiklet sandım
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:52 ----------
evet doğru bakış açısı olabilir başka yerlerdede kullanılır
ben en çok arabayı merak ettim hangi renk kasa tipi eskimi(81-79 ayrı kasalar var) iç aksamı nasıl direksiyonda deyişiklik varmı
-
piyanist_irf adlı üyeden alıntı
ah be hocam ağzından bal şerbet damlar
severim ve böyle düşünen bu işlere gönül vermiş insanları
her zaman taktir etmişimdir amaaaaaa canım sıkılıyor kendime iş arıyorum dersen atölyenin kapıları her daim açıktır bilesin
itina ile kabul ederim
saygılar hürmetler
Teşekkür ederim size yakın olsaydım çayınızı içmeye gelirdim ancak rizedeyim
alikan adlı üyeden alıntı
ALLAHIM KADETT Mİ HAYALLERİM ARABASI 81 opel kadett turuncu renk siyah 2 çizgi içi orjinal siyah deri iç aksamı pikelaj ları off benim için aracın fotosunuda koyarmısın abi lütfen
bende çok hayal kurdum o araba üzerine çelik jant deri döşeme deri koltuk off offf akşam akşam
Sizin aracınız bir üst kasa olmalı çünkü benim kasanın son üretimi 79 senesinde oldu 80 ve sonrasında kasa değişdi ön çekiş oldu.Benim aracım aşağıda (arka itiş) ;
alikan adlı üyeden alıntı
dayı bildin su motoru bu dedem bunlar tarlayı suluyor
bende motorsiklet sandım
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:52 ----------
evet doğru bakış açısı olabilir başka yerlerdede kullanılır
ben en çok arabayı merak ettim hangi renk kasa tipi eskimi(81-79 ayrı kasalar var) iç aksamı nasıl direksiyonda deyişiklik varmı
O fotoyu örnek olsun diye ekledim bendeki motorun üzerinde fotodaki gibi hidrofor düzeneği yok.Motorun hemen arkasına 2 ağır 2 normal devirli ve birde geri olmak şartı ile 5 vitesli bir şanzıman var şanzımanın arkasında harici bir şaft çıkışı var diferansiyelli romörklere çekiş vermek için.Ancak şanzımanı sağlıklı çalışmıyor vites geçişleri sorun söküp dağıtım onuda elden geçirmek gerekiyor ama yapmicam çünkü işimi görmeyecek onu yarın motordan ayırıp yerine koyacağım kenarda uyumaya devam edebilir.
Aracımın fotosunu ekledim 79 model Kadett Limousine modeli.Direksiyon derken kutudan bahsediyotsanız tofaşın hidrolikli kuusu ile değiştirildi clio nun elektrikli direksiyon pompasını kullandım.Aracımı övmek gibi olmasın ama arabamın içi dışı tertemizdir çürüğü asla olmaz.İki hafta öncede kompe koltuk ve taban halısını söküp komple önce bitüself sonrasında firex ses yalıtım süngeri uyguladım 79 model arabaya biniyorum ama bastımmı peşimden zor gelirler ses desen çıt yok konfor hat safhada.Ben arabamı seviyorum ya
Her neyse pancar motoruma dönersek kimseden bir fikir öneri yokmu
-
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...3080672/detay#
benim hayalimdeki kadett in temeli bu
ama farklılıkları var tabi siyah iç döşeme(her yer tavan yan direkler koltuk ön kabin ) sonra turuncu renk üzerine 2 tane siyah çizgi baştan sona
ve bu modelin tek kapı olanları ahhh hayal işte ben araba alana kadar(5-6 sene) kadett kalmaz
-
Bir şey sormak istiyorum iki zamanlı motorları araştırdım benim motora göre yapısal olarak daha farklılar.Benim motorun silindir kapağında iki adet subap var sırasıyla açılıp kapanıyorlar ama iki zamanlı motorların sistemi böyle değil herhalde ? Bendeki motor 4 zamanlıda olabilir yarın net olarak bunuda öğrenir yazarım buraya.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:19 ----------
Bu bir üst kasa oluyor evet bunlarda güzeldir hele ki gsi leri +18 dir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:21 ----------
Arkadaşlar gecenin 1.45 inde hayatında uykunun yeri olmayan bir arkadaşımla konuştum az önce 2 zamanlı motorların subap sistemleri yapısı daha farklıymış benim motor 2 zamanlı değil 4 zamanlıymış zaten 2 zamanlı motorların içerisinde yağ olmazmış yağ benzinine karıştırılırmış oysa benim motorumda karter var ve içi yağ dolu.İşimiz bir o kadar daha kolaylaştı özellikle turbo açısından çok iyi oldu
-
abi takip ediyoruz ??? beklenti içerisindeyiz durgunluk oldu yeni bir başlık açmalısın 4 zamanlı motor modefiye falan
temizliyini yapıp bir proje ortaya koymalısın
fazla beklemeyi sevmem sabırsızlandım hadiii
-
-
Motor çalışıyomuydu yıkamadan önce ? çalışmıyorsa hata değişkenlerine bir değişken daha eklendi yıkandıktan sonra, acaba yıkadığım için mi bozuldu diyeceksin. 100cc civarı bi motorsa 7 bin devirde 5 beygir güç alırsın en az.
-
İyi geceler. Bu motorla ilgili sanki, 2 zamanlı değilmiş gibi bir his var içimde. 2 zamanlı olduğuna eminsiniz değil mi? (Motor pek 2 zamanlı gibi durmuyor. Benzer bir motor elimde var zira. ama yanılıyor olabilirim tabi....) Motorun üst kapağını hiç söktünüz mü?
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:28 ----------
İlk olarak karbüratör ve egsoz manifoldları aynı tarafta. Artı, yan taraflarına baktığınızda birkaç kapak görüyorsunuz. buda egzantirik mili ve iticilerine ulaşmak için gerekli kapaklar. Bu motor sanırım 4 zamanlı ve T subablıdır. Subabları aşağıdan yukarı doğru çalışır ve motor üst kapağı bizim bildiğimiz motorlar gibi değildir (benzer motorun resimlerini yarın yayımlarım)
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Motor çalışıyomuydu yıkamadan önce ? çalışmıyorsa hata değişkenlerine bir değişken daha eklendi yıkandıktan sonra, acaba yıkadığım için mi bozuldu diyeceksin. 100cc civarı bi motorsa 7 bin devirde 5 beygir güç alırsın en az.
Motoru ilk kez dün çalıştırdım bu akşamda yıkadıktan sonra çalıştırıp iyice ısınana kadar beklettim çalışmasında sorun yok yıkanmadan öncede sonrada tek kolda alıyor herhangi bir sorun yok.O dediğiniz hata değişkenleri nedir tam olarak anlayamdım ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:53 ----------
teknikhoca adlı üyeden alıntı
İyi geceler. Bu motorla ilgili sanki, 2 zamanlı değilmiş gibi bir his var içimde. 2 zamanlı olduğuna eminsiniz değil mi? (Motor pek 2 zamanlı gibi durmuyor. Benzer bir motor elimde var zira. ama yanılıyor olabilirim tabi....) Motorun üst kapağını hiç söktünüz mü?
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:28 ----------
İlk olarak karbüratör ve egsoz manifoldları aynı tarafta. Artı, yan taraflarına baktığınızda birkaç kapak görüyorsunuz. buda egzantirik mili ve iticilerine ulaşmak için gerekli kapaklar. Bu motor sanırım 4 zamanlı ve T subablıdır. Subabları aşağıdan yukarı doğru çalışır ve motor üst kapağı bizim bildiğimiz motorlar gibi değildir (benzer motorun resimlerini yarın yayımlarım)
Başlığımız yanlış oldu motorum 2 zamanlı değil 4 zamanlıymış evet subaplı ve karterli bendeki motor subap tertibatıda tıpkı anlattığın gibi.
Bana performanlı iyi bir karburatör lazım motorsiklet karburatörlerinden ümitliyim siz ne dersiniz ? Tavsiyeniz öneriniz varmı ?
Bu arada görevli arkadaşlar konu başlığını düzeltebilirse ikiyi dört yaparsa çok sevinirim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)