Hep beraber iki zamanlı motora modifiye edel
Reklamlar
-
Reklamlar
-
0M42 adlı üyeden alıntı
Foto yarın çeker mutlaka eklerim.
Cevaplar için teşekkür ederim sayın acayüp 50 küsür bmw ye gerek çünkü aracım ondan aşaya değildir 79 model opel kadett c aracım var 2.0 motor ve 5 ileri şanzıman swaplı bunun üzerine birde Eaton M62 supercharger uygulaması var.Opelden öncede vosvos um vardı V6 granada motoru swaplamıştım vs. işin özü artık bu işlerden sıkıldım farklı şeyler istiyorum ve artık dediğim gibi aracımı yatırmaktan sıkıldım o yüzden arabamla uğraşmayı bıraktım.
Benim öncelikli amacım kendime bir uğraş bulmam.Yani bu motordan 50 - 100 hp beklentim yok uğraşayım orasını sökeyim deiştireyim vs. yaptığım işlemler sonucunda üç beş bir şeyler alayım bana yeter maksat uğraş olsun.Zaten motorum sıfır km restorasyon edeyim ama neresini edecem motorun fabrikadan çıktıktan sonra ilk marşına bu gün ben bastım belkide.
Jawa marka olmasına ihtimal vermiyorum üzerinde rusça yazılar var jawa ya dair hiç bir yazı görmedim de.
Anaaaa bizdede 1971 model 4 kapılı 1100 motor 4 vites orjinalmi orjinal bir kadett var
-
Öncelikle kolay gelsin. Size özel mesaj gönderdim bakıp dönebilirmisiniz.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
gayet başarılı tebrik ederim eski bir harabeyi ne duruma getirmişsiniz eeminim devama gelir ellerinize sağlık
-
acayüp adlı üyeden alıntı
Öncelikle kolay gelsin. Size özel mesaj gönderdim bakıp dönebilirmisiniz.
Abi bende yapıyorum araştırma bilgin olsun.
5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;
"Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."
-
0M42 adlı üyeden alıntı
Motorun sarsıntısı normal abi, sen benim 163cc 5.5 beygir su motorunu bi görsen titreşimden yerde dans ediyo, 10 dakka kendi haline bıraksan 5 metre yürümüş halde bulursun titreşimi boşver de o güdük krank çıkışına nasıl bağlayacan debriyajı.
-
İyi geceler. Motorunuza uygulamaya çalıştığınız turbonun çalışması için egsoz gazı basıncı gerekecektir. buna uygun bir manifoldunuz sanırım yok. Ayrıca, motorunuzun tek silindiri ile oluşan egsoz gazı basıncı turboyu çevirmeye yada yeterli miktarda hava üretecek şekilde çevirmeye yetmeyecektir. Bu durumda siz turbo ile hava üretip motoru güçlendirmek yerine emilen havanın önüne engel teşkil edeceksiniz. ayrıca, sıkıştırma oranını düşürmeden içeriye basacağınız hava + yakıt, sıkışma sonunda aşırı ısıya maruz akalacak, ateşleme zamanında çok önce kendi kendine yapıp vuruntuya sebeb olacaktır. Bence turbo uygulamasından vazgeçin derim.
Sarsıntının olması normaldir. Tek silindirli motorunuzun doğal titreşimleridir bu. Uygun bir yataklama ile sorununuz kalmaz.
-
5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;
"Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."
-
0M42 adlı üyeden alıntı
Scooter ların aktarmasındaki mekanik yapıyı bilmiyorum ama cvt lerde olsun otomatik lerde olsun (tiptronikler hariç) normal debriyaj sistemine göre kayıp daha fazladır bu yüzden otomatik araçların performansları manuel olanlarından hem daha düşüktür hemde yakıtları fazladır bu genel olan ve bilinen bir şeydir her neyse belkide ben yanılıyorumdur.
Yarın varyatörü sipariş vereceğim nasipse ayrıca sanayiye gidip marş motoru ve volant dişlisi alacağım motoru marşlıya çevirecem şimdiki öncelikli proje bu.
CVT şanzuman sistemlerinde kayıplar, sandığınız derecede değildir. CVT sistemi geleneksel otomatik vites kutuları gibi değerlendirilmemelidir. Çalışma süresince, sistemde bir arıza yoksa, motorda alınan hareket kayıpsız olarak (kasnakların açılımına göre) arka lastiğe iletilebilir. Eğer sistemi uygulama şansınız varsa, hem sorunsuz hemde kademesiz bir vites kutusu kullanma şansına sahip olursunuz.
-
abi hava filtresi yakışmış iyi uydurmuşsun
bu arada bizde çok uğraştık en az 1 saat kol attımı hatırlıyorum benzine su karışmış (dedem aklı sıra tasaruf ediyo)
sizdede böle bir olasılık varmı ister istemez depoya su kaçmış olabilirmi????
-
Merhabalar. Motorun çalışmadığını belirtmişsiniz. motorunuz toplandıktan sonra çalıştı, sonrasında herhangi bir işlem yapılmadığı halde şimdi çalışmıyor mu? yoksa, karbüratörü söküp taktıktan sonra mı bu işlem oluştu. eğer karbüratör söküp takma sonrasında bu arıza oluştuysa ve benzin geldiğinden eminseniz, sorunu takılı kalan benzin şamandrasında arayın. yılların verdiği yorgunlukla, eskimiş olan şamandra, birde sağa sola yatırılan karbüratörün etkisiyle, bir tarafta sıkışıp kalmıştır. bu nedenle benzin karbüratöre gelip hazeneyi doldurmuyordur.. Birde, manifoldun hava alıp almadığından emin olun. Manifold ile karbüratörü iyi bağlayamadıysanız, takmış olduğunuz filtre neticesinden motor filtreden değil, açık olan manifold bağlantısından emiş yapıyordur.
-
teknikhoca adlı üyeden alıntı
CVT şanzuman sistemlerinde kayıplar, sandığınız derecede değildir. CVT sistemi geleneksel otomatik vites kutuları gibi değerlendirilmemelidir. Çalışma süresince, sistemde bir arıza yoksa, motorda alınan hareket kayıpsız olarak (kasnakların açılımına göre) arka lastiğe iletilebilir. Eğer sistemi uygulama şansınız varsa, hem sorunsuz hemde kademesiz bir vites kutusu kullanma şansına sahip olursunuz.
Zaten cvt li bir şanzıman kullanacağım öyle görünüyor yüksek ihtimalle de linkini koyduğum şanzımanı alacağım umarım dediğiniz gibidir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:59 ----------
alikan adlı üyeden alıntı
abi hava filtresi yakışmış iyi uydurmuşsun
bu arada bizde çok uğraştık en az 1 saat kol attımı hatırlıyorum benzine su karışmış (dedem aklı sıra tasaruf ediyo)
sizdede böle bir olasılık varmı ister istemez depoya su kaçmış olabilirmi????
Depoya su kaçması çok zor nereden kaçsın ki öyle bir şeye ihtimal verecek bir yerde durmuyor motor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:04 ----------
teknikhoca adlı üyeden alıntı
Merhabalar. Motorun çalışmadığını belirtmişsiniz. motorunuz toplandıktan sonra çalıştı, sonrasında herhangi bir işlem yapılmadığı halde şimdi çalışmıyor mu? yoksa, karbüratörü söküp taktıktan sonra mı bu işlem oluştu. eğer karbüratör söküp takma sonrasında bu arıza oluştuysa ve benzin geldiğinden eminseniz, sorunu takılı kalan benzin şamandrasında arayın. yılların verdiği yorgunlukla, eskimiş olan şamandra, birde sağa sola yatırılan karbüratörün etkisiyle, bir tarafta sıkışıp kalmıştır. bu nedenle benzin karbüratöre gelip hazeneyi doldurmuyordur.. Birde, manifoldun hava alıp almadığından emin olun. Manifold ile karbüratörü iyi bağlayamadıysanız, takmış olduğunuz filtre neticesinden motor filtreden değil, açık olan manifold bağlantısından emiş yapıyordur.
Teşekkür ederim hocam evet çalışıyor vaziyetteyken tekrar çalıştırmak istedim bu akşam ama çalıştıramadım yarın şamandırayı kontrol edeyim bakalım pürüz çıkaran o mu.
5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;
"Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."
-
Çalıştırmadan önce, karbüratörün altına birkaç kez tıklayın. Ardından hava filtresine biraz kolonya dökün. Motoru çalıştırın. Muhtemelen şamandra takılı kalmış olabilir.
CVT şanzumanlarda aktarma başladığı anda kayıp yoktur. Kayış yada balata sistemi sizi yanıltmasın. CVT sisteminde, ön variatör motora direk bağlıdır. Motordan alınan hareket kayış yardımı ile arka lastiğe iletir. Motor çalışırken kayış ve kasnaklar dönmektedir. ancak motor devri 1200 altında iken, arka variatör balata sistemi arka tekere olan bağlantıyı iletmez. Bu merkezkaç kuvveti ile hareket eden bir balata sistemidir. 1200 devrin üzerinde kavrama başlar ve merkezkaç kuvveti ile arka tekerleği kavrayan balata motordaki hareketi aynen iletmeye başlar.
Kayışın kaydırması yada balatanın kaydırması durumunda sistemin ısınarak yanması mümkündür. bu nedenle aktarma kayıpsız olarak gerçekleşir.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Motorun sarsıntısı normal abi, sen benim 163cc 5.5 beygir su motorunu bi görsen titreşimden yerde dans ediyo, 10 dakka kendi haline bıraksan 5 metre yürümüş halde bulursun
titreşimi boşver de o güdük krank çıkışına nasıl bağlayacan debriyajı.
Valla bilemiyorum ki debriyaj bi gelsin bakacağız artık olmadı yaşlı amcadan (ustam) yardım alacağız ne yapalım.
5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;
"Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."
-
Arkadaşlar kaba taslak olarak bir hesap yaptım yapacağım go kart ın bitmiş hali (sürücüsüz) 120 - 130 kg gelmekte.Hesaplama yaparken her şeyi fazladan hesapladım yani bu değer düşebilir ama artmaz.Bende 80 kiloyum 200 kg dersek 5 hp lik motor ile ne kadar verimli bir araç olur ? Mesela dik denebilecek rampaları rahat çıkacak şekilde dişli&şanzıman grubunu ayarlarsak düz yolda göreceğim maksimum sürat ne olur ? (tahmini üç aşağı beş yukarı)
Motoru değiştirebilirim eyüp abi ile (acayüp) telde konuştuk bu gün.Sağolsun yardımcı oldu bir kaç motor önerisi oldu araştırdım böyle bir proje için önerdiği motorlar mükemmel ancak öyle sanıyorum ki 1000 tl den aşaya bulamayız.Fiyatı sorun değil aslında ama buradaki hurdacıda faturasız toros motorları var 250 - 300 tl fiyatları var 1300 cc 60 hp 90 küsür tork sizce böyle bir motor nasıl olur ? Hem daha güçlü hemde daha ucuz.Ağırlığı arttırır belki ancak ona görede ürettiği güç bendeki motorun 12 katı.
Eğer bu motoru kullanırsam şanzıman vs. olayına girmeyi düşünmüyorum bu yüzden 60 hp lik motorlar için varyatör yada cvt şanzıman vs. varmıdır ?
5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;
"Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."
-
-
Arkadaşlar motor çalışmıyor ne yaptıysam çalıştıramadım karburatörü komple söküp kontrol ettim şamandırada sorun yok görevini yapıyor motora benzin geliyor ateşleme yapıyor ama tık yok.Az önce motorun üst kapağını açtım en azından yanma odasına bakayım her şey yolundamı diye ama bir sorun görünmüyor neden çalışmıyor sizce bu motor ?
Buji sini değiştirmiştim ama sonradan taktığım buji ile bayağı çalıştırmıştım çalışan motoru stop edip koyduk kenara bir daha da çalıştıramadım çalışır vaziyetteyken kendi stop etse de böyle bir sorun olsa mantıklı gelecek ama bu durum çok saçma.Yaşlı kurt yoruldumu noldu acep
5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;
"Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."
-
Abi al bi tane 6.5 veya 9 beygirlik sıfır motor, keyfine bak hem debriyajı da kolay uydurursun.
-
Yeni motor alacak olursam ya 1300 cc toros motoru (200 tl) yada 800 cc maruti motoru (250 tl) alırım tekli rakamları bir kenara bırakırım.Ama öncelikle aracı sorunsuz olarak bitirip yürütmeyi istiyorum.Motor için harcıyacağım parayı aracın yapımında harcıyayım istiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:43 ----------
Bu arada bu motorların silindir kapak saplama torkları nedir arkadaşlar kaç torkla sıkmak icap eder ?
5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;
"Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."
-
08 Şubat 2013, 04:18
#100
Arkadaşlar 2 konuda teknik yardıma ihtiyacım var bu motorlarda avans ayarı yapılıyormu yapılıyorsa nasıl ? Diğeride buji tırnak aralığı ne olmalıdır 0.70 olarak ayarlıyorum nasıl sizce ?
5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;
"Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)