Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

Hep beraber iki zamanlı motora modifiye edel

    REKLAM ALANI
  1. #81
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Turbomuzu temizledik turbomuz hazır.Şimdi sırada yağ pompası var.













    Buda yeni çekmiş olduğum video ;



    Rölantide çok fazla sarsıntılı çalışıyor bu normalmi ? Videoda da az çok belli oluyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:16 ----------

    Videoyu eklemeyi beceremedim sanırım link burada ;

    http://www.youtube.com/watch?v=-VPUR4UEWSQ&list=UUXPSTXo211GAxVEJ_4lYgyg&index=1
    5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;

    "Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82
    amaninmb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2012
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    QJ Motor- VPS 125
    Alıntı 0M42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Foto yarın çeker mutlaka eklerim.

    Cevaplar için teşekkür ederim sayın acayüp 50 küsür bmw ye gerek çünkü aracım ondan aşaya değildir 79 model opel kadett c aracım var 2.0 motor ve 5 ileri şanzıman swaplı bunun üzerine birde Eaton M62 supercharger uygulaması var.Opelden öncede vosvos um vardı V6 granada motoru swaplamıştım vs. işin özü artık bu işlerden sıkıldım farklı şeyler istiyorum ve artık dediğim gibi aracımı yatırmaktan sıkıldım o yüzden arabamla uğraşmayı bıraktım.

    Benim öncelikli amacım kendime bir uğraş bulmam.Yani bu motordan 50 - 100 hp beklentim yok uğraşayım orasını sökeyim deiştireyim vs. yaptığım işlemler sonucunda üç beş bir şeyler alayım bana yeter maksat uğraş olsun.Zaten motorum sıfır km restorasyon edeyim ama neresini edecem motorun fabrikadan çıktıktan sonra ilk marşına bu gün ben bastım belkide.

    Jawa marka olmasına ihtimal vermiyorum üzerinde rusça yazılar var jawa ya dair hiç bir yazı görmedim de.
    Anaaaa bizdede 1971 model 4 kapılı 1100 motor 4 vites orjinalmi orjinal bir kadett var
    "men dakka dukka"

  3. #83
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Öncelikle kolay gelsin. Size özel mesaj gönderdim bakıp dönebilirmisiniz.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  4. #84

    Üyelik
    06 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul/avr
    Motosikleti
    henüz yok
    gayet başarılı tebrik ederim eski bir harabeyi ne duruma getirmişsiniz eeminim devama gelir ellerinize sağlık

  5. #85
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle kolay gelsin. Size özel mesaj gönderdim bakıp dönebilirmisiniz.
    Abi bende yapıyorum araştırma bilgin olsun.
    5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;

    "Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."

  6. #86
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı 0M42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Turbomuzu temizledik turbomuz hazır.Şimdi sırada yağ pompası var.

    http://g1302.hizliresim.com/16/5/jt1hh.jpg

    http://g1302.hizliresim.com/16/5/jt1r6.jpg

    http://g1302.hizliresim.com/16/5/jt1lr.jpg

    http://g1302.hizliresim.com/16/5/jt1us.jpg

    http://g1302.hizliresim.com/16/5/jt1vm.jpg

    http://g1302.hizliresim.com/16/5/jt1w6.jpg

    Buda yeni çekmiş olduğum video ;



    Rölantide çok fazla sarsıntılı çalışıyor bu normalmi ? Videoda da az çok belli oluyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:16 ----------

    Videoyu eklemeyi beceremedim sanırım link burada ;

    http://www.youtube.com/watch?v=-VPUR4UEWSQ&list=UUXPSTXo211GAxVEJ_4lYgyg&index=1
    Motorun sarsıntısı normal abi, sen benim 163cc 5.5 beygir su motorunu bi görsen titreşimden yerde dans ediyo, 10 dakka kendi haline bıraksan 5 metre yürümüş halde bulursun titreşimi boşver de o güdük krank çıkışına nasıl bağlayacan debriyajı.

  7. #87
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    İyi geceler. Motorunuza uygulamaya çalıştığınız turbonun çalışması için egsoz gazı basıncı gerekecektir. buna uygun bir manifoldunuz sanırım yok. Ayrıca, motorunuzun tek silindiri ile oluşan egsoz gazı basıncı turboyu çevirmeye yada yeterli miktarda hava üretecek şekilde çevirmeye yetmeyecektir. Bu durumda siz turbo ile hava üretip motoru güçlendirmek yerine emilen havanın önüne engel teşkil edeceksiniz. ayrıca, sıkıştırma oranını düşürmeden içeriye basacağınız hava + yakıt, sıkışma sonunda aşırı ısıya maruz akalacak, ateşleme zamanında çok önce kendi kendine yapıp vuruntuya sebeb olacaktır. Bence turbo uygulamasından vazgeçin derim.

    Sarsıntının olması normaldir. Tek silindirli motorunuzun doğal titreşimleridir bu. Uygun bir yataklama ile sorununuz kalmaz.
    Jawa 350 TS...Asya 125 T

  8. #88
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı alikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gayet başarılı tebrik ederim eski bir harabeyi ne duruma getirmişsiniz eeminim devama gelir ellerinize sağlık
    Teşekkür ederim tüm işlem bitsin o zaman her şeyi sökülüp adam akıllı boyanacak o zaman gözümde güzel bir şey olacak işte

    Az önce garaja indim ne yapabilirim diye motorun hava filtresi yoktu buna çözüm getirdim raflarda gözüme ilişen hava filtresini değelendirdim biraz kaba oldu ama elde bu vardı Buda geçici tabi daha güzel küçük kibar bir şey olur ileriye doğru şimdilik idare etsin.







    Bu arada bu akşam motoru çalıştırmak istedim ama ne yaptıysam çalıştıramadım benzin geliyor ateşleme de yapıyor ama çalışmıyor.Boğuluyordur dedim deponun vanasını kapatıp motorda kalan benzin bitene kadar kol attık sonlara doğru bir iki paf küf edip durdu.Tekrar vanayı açtık kol atmaya başladık yine yok ne olmuş olabilir sizce ? Belkide 1 saate yakın cebelleştim motorla.

    Ayrıca şu marş sistemi öncelik kazandı bu konuyu yarından sonra hızlandırmalıyım.
    5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;

    "Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."

  9. #89
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Alıntı 0M42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Scooter ların aktarmasındaki mekanik yapıyı bilmiyorum ama cvt lerde olsun otomatik lerde olsun (tiptronikler hariç) normal debriyaj sistemine göre kayıp daha fazladır bu yüzden otomatik araçların performansları manuel olanlarından hem daha düşüktür hemde yakıtları fazladır bu genel olan ve bilinen bir şeydir her neyse belkide ben yanılıyorumdur.

    Yarın varyatörü sipariş vereceğim nasipse ayrıca sanayiye gidip marş motoru ve volant dişlisi alacağım motoru marşlıya çevirecem şimdiki öncelikli proje bu.
    CVT şanzuman sistemlerinde kayıplar, sandığınız derecede değildir. CVT sistemi geleneksel otomatik vites kutuları gibi değerlendirilmemelidir. Çalışma süresince, sistemde bir arıza yoksa, motorda alınan hareket kayıpsız olarak (kasnakların açılımına göre) arka lastiğe iletilebilir. Eğer sistemi uygulama şansınız varsa, hem sorunsuz hemde kademesiz bir vites kutusu kullanma şansına sahip olursunuz.
    Jawa 350 TS...Asya 125 T

  10. #90

    Üyelik
    06 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul/avr
    Motosikleti
    henüz yok
    abi hava filtresi yakışmış iyi uydurmuşsun

    bu arada bizde çok uğraştık en az 1 saat kol attımı hatırlıyorum benzine su karışmış (dedem aklı sıra tasaruf ediyo)

    sizdede böle bir olasılık varmı ister istemez depoya su kaçmış olabilirmi????

  11. #91
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Merhabalar. Motorun çalışmadığını belirtmişsiniz. motorunuz toplandıktan sonra çalıştı, sonrasında herhangi bir işlem yapılmadığı halde şimdi çalışmıyor mu? yoksa, karbüratörü söküp taktıktan sonra mı bu işlem oluştu. eğer karbüratör söküp takma sonrasında bu arıza oluştuysa ve benzin geldiğinden eminseniz, sorunu takılı kalan benzin şamandrasında arayın. yılların verdiği yorgunlukla, eskimiş olan şamandra, birde sağa sola yatırılan karbüratörün etkisiyle, bir tarafta sıkışıp kalmıştır. bu nedenle benzin karbüratöre gelip hazeneyi doldurmuyordur.. Birde, manifoldun hava alıp almadığından emin olun. Manifold ile karbüratörü iyi bağlayamadıysanız, takmış olduğunuz filtre neticesinden motor filtreden değil, açık olan manifold bağlantısından emiş yapıyordur.
    Jawa 350 TS...Asya 125 T

  12. #92
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CVT şanzuman sistemlerinde kayıplar, sandığınız derecede değildir. CVT sistemi geleneksel otomatik vites kutuları gibi değerlendirilmemelidir. Çalışma süresince, sistemde bir arıza yoksa, motorda alınan hareket kayıpsız olarak (kasnakların açılımına göre) arka lastiğe iletilebilir. Eğer sistemi uygulama şansınız varsa, hem sorunsuz hemde kademesiz bir vites kutusu kullanma şansına sahip olursunuz.
    Zaten cvt li bir şanzıman kullanacağım öyle görünüyor yüksek ihtimalle de linkini koyduğum şanzımanı alacağım umarım dediğiniz gibidir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:59 ----------

    Alıntı alikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi hava filtresi yakışmış iyi uydurmuşsun

    bu arada bizde çok uğraştık en az 1 saat kol attımı hatırlıyorum benzine su karışmış (dedem aklı sıra tasaruf ediyo)

    sizdede böle bir olasılık varmı ister istemez depoya su kaçmış olabilirmi????
    Depoya su kaçması çok zor nereden kaçsın ki öyle bir şeye ihtimal verecek bir yerde durmuyor motor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:04 ----------

    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar. Motorun çalışmadığını belirtmişsiniz. motorunuz toplandıktan sonra çalıştı, sonrasında herhangi bir işlem yapılmadığı halde şimdi çalışmıyor mu? yoksa, karbüratörü söküp taktıktan sonra mı bu işlem oluştu. eğer karbüratör söküp takma sonrasında bu arıza oluştuysa ve benzin geldiğinden eminseniz, sorunu takılı kalan benzin şamandrasında arayın. yılların verdiği yorgunlukla, eskimiş olan şamandra, birde sağa sola yatırılan karbüratörün etkisiyle, bir tarafta sıkışıp kalmıştır. bu nedenle benzin karbüratöre gelip hazeneyi doldurmuyordur.. Birde, manifoldun hava alıp almadığından emin olun. Manifold ile karbüratörü iyi bağlayamadıysanız, takmış olduğunuz filtre neticesinden motor filtreden değil, açık olan manifold bağlantısından emiş yapıyordur.
    Teşekkür ederim hocam evet çalışıyor vaziyetteyken tekrar çalıştırmak istedim bu akşam ama çalıştıramadım yarın şamandırayı kontrol edeyim bakalım pürüz çıkaran o mu.
    5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;

    "Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."

  13. #93
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Çalıştırmadan önce, karbüratörün altına birkaç kez tıklayın. Ardından hava filtresine biraz kolonya dökün. Motoru çalıştırın. Muhtemelen şamandra takılı kalmış olabilir.

    CVT şanzumanlarda aktarma başladığı anda kayıp yoktur. Kayış yada balata sistemi sizi yanıltmasın. CVT sisteminde, ön variatör motora direk bağlıdır. Motordan alınan hareket kayış yardımı ile arka lastiğe iletir. Motor çalışırken kayış ve kasnaklar dönmektedir. ancak motor devri 1200 altında iken, arka variatör balata sistemi arka tekere olan bağlantıyı iletmez. Bu merkezkaç kuvveti ile hareket eden bir balata sistemidir. 1200 devrin üzerinde kavrama başlar ve merkezkaç kuvveti ile arka tekerleği kavrayan balata motordaki hareketi aynen iletmeye başlar.

    Kayışın kaydırması yada balatanın kaydırması durumunda sistemin ısınarak yanması mümkündür. bu nedenle aktarma kayıpsız olarak gerçekleşir.
    Jawa 350 TS...Asya 125 T

  14. #94
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun sarsıntısı normal abi, sen benim 163cc 5.5 beygir su motorunu bi görsen titreşimden yerde dans ediyo, 10 dakka kendi haline bıraksan 5 metre yürümüş halde bulursun titreşimi boşver de o güdük krank çıkışına nasıl bağlayacan debriyajı.
    Valla bilemiyorum ki debriyaj bi gelsin bakacağız artık olmadı yaşlı amcadan (ustam) yardım alacağız ne yapalım.
    5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;

    "Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."

  15. #95
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Arkadaşlar kaba taslak olarak bir hesap yaptım yapacağım go kart ın bitmiş hali (sürücüsüz) 120 - 130 kg gelmekte.Hesaplama yaparken her şeyi fazladan hesapladım yani bu değer düşebilir ama artmaz.Bende 80 kiloyum 200 kg dersek 5 hp lik motor ile ne kadar verimli bir araç olur ? Mesela dik denebilecek rampaları rahat çıkacak şekilde dişli&şanzıman grubunu ayarlarsak düz yolda göreceğim maksimum sürat ne olur ? (tahmini üç aşağı beş yukarı)

    Motoru değiştirebilirim eyüp abi ile (acayüp) telde konuştuk bu gün.Sağolsun yardımcı oldu bir kaç motor önerisi oldu araştırdım böyle bir proje için önerdiği motorlar mükemmel ancak öyle sanıyorum ki 1000 tl den aşaya bulamayız.Fiyatı sorun değil aslında ama buradaki hurdacıda faturasız toros motorları var 250 - 300 tl fiyatları var 1300 cc 60 hp 90 küsür tork sizce böyle bir motor nasıl olur ? Hem daha güçlü hemde daha ucuz.Ağırlığı arttırır belki ancak ona görede ürettiği güç bendeki motorun 12 katı.

    Eğer bu motoru kullanırsam şanzıman vs. olayına girmeyi düşünmüyorum bu yüzden 60 hp lik motorlar için varyatör yada cvt şanzıman vs. varmıdır ?
    5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;

    "Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."

  16. #96
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Bu öğlen sonrası garaja indim artık yavaş yavaş şase için işe koyulayım dedim ama bendeki profillerin çok kalın olduğunu farkettim bunun bana ekstra ağırlık olarak geri döneceğini düşündüm sonuçta doğrudan performansı etkiliyen bir faktör.Aldım bilgisayarı başladım araştırmaya aşağıdaki linkte kaçlık profilin kaç kg geldiğini gösteren bir çizelge var ;

    http://www.groupenerji.com/Kare-demi...l-agirlik.html

    Aşağıdaki de metre fiyatlarını gösteren çizelge ;

    http://www.lme.com.tr/profil-fiyatlari.html

    Bir iki saat bilgisayar başında oyalandıktan sonra atladım iş yerinde kullandığımız dfm kamyonete demircinin yolunu tuttum.Başlangıç olarak 25 lik 1.90 mm. et kalınlığında 6 metre profil aldım ;



    Yapım aşamalarının fotolarını çekmeye gerek görmedim, önce ön sistemden başlıyayım istedim yaptığım parça aşağıda yuvarlak içerisine aldığım ön salıncak kollarının ve süspansiyonun bağlandığı ön şase ;



    Yaptığım parça ;







    Buda bendeki motorun bahsettiğim şanzımanı belki merak eden olmuştur diy



    Yarın pek zamanım olmayabilir bakalım kısıtlı zamanda neler yapabilecem.
    5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;

    "Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."

  17. #97
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Arkadaşlar motor çalışmıyor ne yaptıysam çalıştıramadım karburatörü komple söküp kontrol ettim şamandırada sorun yok görevini yapıyor motora benzin geliyor ateşleme yapıyor ama tık yok.Az önce motorun üst kapağını açtım en azından yanma odasına bakayım her şey yolundamı diye ama bir sorun görünmüyor neden çalışmıyor sizce bu motor ?

    Buji sini değiştirmiştim ama sonradan taktığım buji ile bayağı çalıştırmıştım çalışan motoru stop edip koyduk kenara bir daha da çalıştıramadım çalışır vaziyetteyken kendi stop etse de böyle bir sorun olsa mantıklı gelecek ama bu durum çok saçma.Yaşlı kurt yoruldumu noldu acep
    5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;

    "Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."

  18. #98
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Abi al bi tane 6.5 veya 9 beygirlik sıfır motor, keyfine bak hem debriyajı da kolay uydurursun.

  19. #99
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Yeni motor alacak olursam ya 1300 cc toros motoru (200 tl) yada 800 cc maruti motoru (250 tl) alırım tekli rakamları bir kenara bırakırım.Ama öncelikle aracı sorunsuz olarak bitirip yürütmeyi istiyorum.Motor için harcıyacağım parayı aracın yapımında harcıyayım istiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:43 ----------

    Bu arada bu motorların silindir kapak saplama torkları nedir arkadaşlar kaç torkla sıkmak icap eder ?
    5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;

    "Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."

  20. #100
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Arkadaşlar 2 konuda teknik yardıma ihtiyacım var bu motorlarda avans ayarı yapılıyormu yapılıyorsa nasıl ? Diğeride buji tırnak aralığı ne olmalıdır 0.70 olarak ayarlıyorum nasıl sizce ?
    5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;

    "Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."


5. sayfa BirinciBirinci ... 3456 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)