Hep beraber iki zamanlı motora modifiye edel
Reklamlar
-
Motorunuzun performanslı olmasından kastınız çabuk devirlenmesi ise, bu sadece karbüratör yapısı ile mümkün değildir. Motorunuz uzunca süre düşük ve sabit bir devirde sürekli değişken yükte kullanılmak amacıyla tasarlanmıştır. Oldukça uzun bir stroka sahiptir. yüksek torku geniş bir devir bandında verebilecek yapıdadır. Karbüratörünüz ve ateşleme sisteminizde buna uygun yapıdadır. Karbüratörünüz oldukça basit bir düzeneklidir ve günümüz motorlarındakinden hayli ilkeldir. Ateşleme sisteminde avans yapısı da 5000 ve üzeri devirleri karşılayacak yapıda değildir.- Motorunuzun devri sanırım 2500-3500 rpm arasındadır .Ateşleme sistemi platinlidir. Platin aralığı avans ayarı yada meksefede bir sorun varsa, motorunuzun performanslı çalışması pekte mümkün değil. Bu nedenle öncelikle ateşleme tertibatını bir elden geçirmenizde fayda var derim. Resimleri nasıl yüklerim bilmiyorum. O yüzden yayımladığınız resimlerde en sondaki resme bakarsanız, sol tarafta altta bir kapak göreceksiniz. allien başlı civatalı bir kapak. O kapağın altında sanırım platin tertibatı. Onu elden geçirmenizi öneririm.
Karbüratör için motosiklet karbüratörlerini kullanabilirsiniz. Yeni tip 150cc scooter karbüratörleri büyük bir ihtimalle yeterli gelecektir. Tek sorun manifold sistemi olacaktır. bunun içinde mevcut karbüratörünüzün yerine tornacıda alüminyumdan bir bogaz yaptırarak sorunu çözebilirsiniz. Manifoldu biraz uzun yaptığınız taktirde, motorunuzdan biraz daha verim alabilirsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:22 ----------
Aslında bu motor, yapısal olarak motosiklet kullanımına uygun değildir. Çabuk devirlenmez. Stroku uzundur. bu nedenle devir yapmaz. torkludur ama gücü düşük devirlerde makul düzeydedir. Karbüratörde yapacağınız değişiklikler motorun çalışması bir miktar değişir ama motorun çevirebileceği devir hem ateşleme hemde egzantirik açıları nedeni ile sınırlıdır. Scooter karbüratörü ve güzel bir platin sistemi ile rahat devirlenene sıkıntısız bir motor elde edebilirsiniz. ancak daha fazlasını beklemeyin derim.
Reklamlar
-
0M42 adlı üyeden alıntı
Motoru ilk kez dün çalıştırdım bu akşamda yıkadıktan sonra çalıştırıp iyice ısınana kadar beklettim çalışmasında sorun yok yıkanmadan öncede sonrada tek kolda alıyor herhangi bir sorun yok.O dediğiniz hata değişkenleri nedir tam olarak anlayamdım ?
Ben orda bi benzetme yaptım bilgisayar programlarındaki hataları düzeltmek için hata değişkenleri kullanılır Yaptığın her değişilik sonunda programı test etmezsen hata nerden kaynaklanıyo bulman zor olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:16 ----------
Bu motor bence 4 zamanlı değil üst kapakta subablar yok, açıkça gözüküyor. Karbüratör de silindire bağlı 4 zamanlı olsa üst kapağa bağlanırdı.
-
bu motor lombardini 250 . yaklaşık olarak 30 yıl önce yapılmıştır. lombardini firmasının rusyadaki fabrikasında üretilmiştir . nerden tanıdın diye sorarsanız , debriyaj balatası ve motor flanşı rus malı çapa makinasına aittir. karbüratö r değiştirilmiş. bu motorlarda regülatörlü bir gaz sistemine sahiptir. 6hp güç üretir. %75 yükte stabil olarak 2850 devir/dakikada sorunsuz olarak saatlerce çalışır . platinlidir . ani gaz vererek kazı kesersen eksozdan çok güzel patlamasesleri duyabilirsin.
-
benim aklıma dedemin kullandıgı pat pat çapa makinesi geldi (dedem böle diyo pat pat neyse google yazdım gerçek adı da buymuş saten)
bu da ona benzer bir şey olabilir eyer öğle ise ufak bir kamyon bile yapabilirsiniz (dedem o makine ile 1.5ton yük taşıyor)
iskeletini bir demir ustasında yaptıra bilirsiniz
http://www.youtube.com/watch?v=o3tquyQNdfI
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:57 ----------
abi atv yapmayı düşündün mü ????
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Ben orda bi benzetme yaptım bilgisayar programlarındaki hataları düzeltmek için hata değişkenleri kullanılır
Yaptığın her değişilik sonunda programı test etmezsen hata nerden kaynaklanıyo bulman zor olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:16 ----------
Bu motor bence 4 zamanlı değil üst kapakta subablar yok, açıkça gözüküyor. Karbüratör de silindire bağlı 4 zamanlı olsa üst kapağa bağlanırdı.
Subap sistemi kapakta değil blokta konumlandırılmış doğal olarak karburatör bağlantısıda blok üzerinde.Motorumun subap sistemi aşağıdaki fotoda "C" harfi ile belirtilen sistemin aynısı ;
Lise zamanlarından az çok hatırlamaya çalışıyorum da L tipi subap mekanizmasımı oluyordu bu öyle bir şeydi sanırım.Motorun 4 zamanlı olduğundan eminim artık 2 zamanlıları inceledim de bir kere sesinden belli 4 zamanlı olduğu
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:14 ----------
alikan adlı üyeden alıntı
benim aklıma dedemin kullandıgı pat pat çapa makinesi geldi (dedem böle diyo pat pat neyse google yazdım gerçek adı da buymuş saten)
bu da ona benzer bir şey olabilir eyer öğle ise ufak bir kamyon bile yapabilirsiniz (dedem o makine ile 1.5ton yük taşıyor)
iskeletini bir demir ustasında yaptıra bilirsiniz
http://www.youtube.com/watch?v=o3tquyQNdfI
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:57 ----------
abi atv yapmayı düşündün mü ????
Tam üzerine bastın Cihaz aynen bu şekildeydi sadece arkada romörk ü yoktu.Şanzımanı vs. ayırdım motordan kenarda uyumaya devam ediyor 1.5 ton iyi bir rakam kaç cc idi sizinki ? Ben bu motor ile ileriye doğru formula görünümlü amatör bi mini bir go kart yapabilirim ama şimdilik sehpa üzerinde bir süre uğraşacağım bu motorla.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:18 ----------
concorde787 adlı üyeden alıntı
bu motor lombardini 250 . yaklaşık olarak 30 yıl önce yapılmıştır. lombardini firmasının rusyadaki fabrikasında üretilmiştir . nerden tanıdın diye sorarsanız , debriyaj balatası ve motor flanşı rus malı çapa makinasına aittir. karbüratö r değiştirilmiş. bu motorlarda regülatörlü bir gaz sistemine sahiptir. 6hp güç üretir. %75 yükte stabil olarak 2850 devir/dakikada sorunsuz olarak saatlerce çalışır . platinlidir . ani gaz vererek kazı kesersen eksozdan çok güzel patlamasesleri duyabilirsin.
250 cc olabileceğini tahmin etmiyordum açıkçası 100 - 150 cc bir şeydir sanıyordum evet tıpkı dediğin gibi oluyor red line yapıp gazı bıraktığımda "paaattt" diye bir patlama yapıyor egsozdan.Regülatörlü gaz sistemi nasıl bir şeydir detaylı bilgi verebilirmisiniz ? Ayrıca bendeki motorda platin namına bir şey bulamadım elektronik ateşleme modülü var üzerinde platinli olmayabilirde.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:23 ----------
teknikhoca adlı üyeden alıntı
Motorunuzun performanslı olmasından kastınız çabuk devirlenmesi ise, bu sadece karbüratör yapısı ile mümkün değildir. Motorunuz uzunca süre düşük ve sabit bir devirde sürekli değişken yükte kullanılmak amacıyla tasarlanmıştır. Oldukça uzun bir stroka sahiptir. yüksek torku geniş bir devir bandında verebilecek yapıdadır. Karbüratörünüz ve ateşleme sisteminizde buna uygun yapıdadır. Karbüratörünüz oldukça basit bir düzeneklidir ve günümüz motorlarındakinden hayli ilkeldir. Ateşleme sisteminde avans yapısı da 5000 ve üzeri devirleri karşılayacak yapıda değildir.- Motorunuzun devri sanırım 2500-3500 rpm arasındadır .Ateşleme sistemi platinlidir. Platin aralığı avans ayarı yada meksefede bir sorun varsa, motorunuzun performanslı çalışması pekte mümkün değil. Bu nedenle öncelikle ateşleme tertibatını bir elden geçirmenizde fayda var derim. Resimleri nasıl yüklerim bilmiyorum. O yüzden yayımladığınız resimlerde en sondaki resme bakarsanız, sol tarafta altta bir kapak göreceksiniz. allien başlı civatalı bir kapak. O kapağın altında sanırım platin tertibatı. Onu elden geçirmenizi öneririm.
Karbüratör için motosiklet karbüratörlerini kullanabilirsiniz. Yeni tip 150cc scooter karbüratörleri büyük bir ihtimalle yeterli gelecektir. Tek sorun manifold sistemi olacaktır. bunun içinde mevcut karbüratörünüzün yerine tornacıda alüminyumdan bir bogaz yaptırarak sorunu çözebilirsiniz. Manifoldu biraz uzun yaptığınız taktirde, motorunuzdan biraz daha verim alabilirsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:22 ----------
Aslında bu motor, yapısal olarak motosiklet kullanımına uygun değildir. Çabuk devirlenmez. Stroku uzundur. bu nedenle devir yapmaz. torkludur ama gücü düşük devirlerde makul düzeydedir. Karbüratörde yapacağınız değişiklikler motorun çalışması bir miktar değişir ama motorun çevirebileceği devir hem ateşleme hemde egzantirik açıları nedeni ile sınırlıdır. Scooter karbüratörü ve güzel bir platin sistemi ile rahat devirlenene sıkıntısız bir motor elde edebilirsiniz. ancak daha fazlasını beklemeyin derim.
Performanstan kastım hem devirlenmede kısmen iyileştirmeler, üretilen gücü daha üst devir bandına çekmek (ki bu eksantrik olmadan mümkün olmayacak evet) ve bir miktar daha güçlendirmek.
"Ateşleme sisteminde avans yapısı da 5000 ve üzeri devirleri karşılayacak yapıda değildir"
Demişsin kafamdaki soru işaretleri şimdi anlam buluyor.Motora dip gaz yaptığımda yani red line da tekleme oluyor seri bir şekilde düzensiz gaz kesip tekrar verme durumu vs. oluyor yukarıdaki yazını okuyunca daha iyi anladım sanırım bu durum sizinde söylediğiniz gibi ateşlemeden kaynaklanıyor.Peki bu motorlara avans ayarı nasıl yapılıyor ? Ayrıca yüksek devirlerde ateşlemeyi iyileştirmem için daha güçlü uygun bir bobin taksam yeterli olurmu ? Ben motorda platin namına bir şey göremedim nerede olur bu platin ? Üzerinde ateşleme modülü var ama kapalı devre içi açılan bir şey değil yarım saat sonra fotosunu çekip eklemiş olurum.
En son fotodaki bahsettiğin kapağın içini meraktan açmıştım içinde sadece stop için bir buton mekanizması var ve başka hiç bir şey yok kaldı ki platin.Benim sizden istediğim şudur mekanik zorlukları gözetmeksizin bana şunu şunu yapabilirsin demeniz.Mekanik benim işim keser biçer kaynatır bir şekilde mutlaka yaparım yani yeni bir manifold yapmak benim için çocuk oyuncağı.Zaten yaptığım tüm işlemleri burada paylaşacağım bol bol foto ekleyerek.
Bu arada ilgilendiğiniz için hepinize teşekkür ederim.
5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;
"Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."
-
kaç cc oldunu bilmiyorum ama çok büyük bir şey deyildi
go kart güzel olur
bekliyoruz takipteyiz
-
-
motor temizlenince kendine gelmiş rus malı sağlam oluyo diyolardı inanmazdım güzel motor bundan güzel makine çıkartırsın abi benzin eposu delikmi yoksa pas mı
delikse sıkıntı büyük ama pas ise temizlersin kurtarırsın
-
Benzin deposunuun içi paslı sadece kolay kolay delineceğini sanmam çünkü rus amca öyle kalın bir sac dan imal etmişki depoyu iki avuç depo ama kaldırınca yuh dedirtiyor ağırlığı.Ama temizledim içini bir tanede araçlar için kullanılan benzin filtrelerinden harici olarak kullanacağım bu şekilde idare eder herhalde.
Temizlik hatrı sayılır düzeyde oldu evet ama hala içime sinmedi şimdilik böyle idare edecem zaten ne zamanki yapacağım tüm işlemler biter tamam budur artık derim o zaman sac aksamları vs. söküp güzelcene boyayacağım.
5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;
"Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."
-
hangi renk e boyuycaksın be ne boya kullanıcaksın siyah sprey boya işini görür dite düşünüyorum
go kart iskeletini yaptıra bileceyin tanıdık bir demir ustası varmı
-
motor hacmi 250 cc demek istemedim . model olarak 250 . bunun 300 ve 350 si de var . ama şimdiki resimlerde gördüm . bu motorun ateşleme sistemi modüle edilmiş ,yani elektroniğe çevrilmiş. hatta arızalı olarak tamir edemediğim çok ateşleme modülü oldu motorları hurdaya verdik . regülalatör olayına gelince motorun içerisine merkezkaç sistemi ile çalışan bir düzenek yerleştirilmiştir,bu düzenek bir mil yardımı ile motorun blok undan uygun ve hareketli bir mil olarak çıkartılmıştır .hareketi sınırlıdır. bu mil e bağlı bir levye düzeneği ile karbüratörün gaz miline bağlanır. bu levye düzeneğine harici olarak ta bir yay monte edilmiştir. mantık şu dur içerideki merkez kaç düzeneği motor devri arttıkça gaz milini kapatmaya çalışır , harici yay ile de bu kapatma eyleminin tersi yönünde bir işlem uygulanarak gaz verdirilmeye çalışılır. bu motorun uygun bir devir sayısına bağlı olarak ayarlanmıştır . yada şöyle diyeyim yayın gerginliği arttırlınıca merkezkaçların gücü yenilmektedir . buna bağlı olarakta gaz verilerek devir arttırılmaktadır. gövde üzerinde bir yerde yayın maksimum gerginliği ayarlanır yada bu senin motorun için yazayım maksimum 3600 devir dir. bu devrin üzerinde çalıştığında karterdeki yağ üst kısma zorlanacak ve karter havalandırmasından dışarıya atılmaya başlanır. yayın gerginliği 3600 devir de sabitlenince motor her şartta bu devrin üzerine çıkamayacaktır. krank milinden güç alınmaya başlanınca devir düşer ve levyeye bağlı yay otomatik olarak gaz milini açar açılan gaz sonucunda devir yeniden artmaya başlar bu seferde merkezkaçlar devreye girerek gazı keser bu sürekli bir gelgit arasında motor stabil çalışır . krank milinden alınan güç oranına bağlı olarak bazen gaz mili sonuna kadar açılabilir. motor yüksüz durumda iken çeyrek gazda motor maksimum devire ulaşabilir. yaptığın işe saygı duyarım .ama bana desen bu işin tamiri ile uğraştığım için elindeki motorun tamiri ile hiç uğraşmam . ama zevk için 45 yıllık bir kohler motoru tamir ederim. herkesin değer verdiği bir şeyler vardır . takıldığın bir konu olursa yardımcı olurum . saygılarımla....
-
Her şeyi kendim yapacağım bulunduğum memlekette parasıyla bile iş yaptıramıyorsun kimseye o yüzden kimseyle uğraşmak istemiyorum imkanım var elimden de gelir zaten profosyonel bir şeyde yapmayacağım ama yapacağım go kart ın görünüşü farklı olacak formula görünümünde bir şeyler yapabilirim ama buna daha var önce şu motoru daha iyi verimli bir hale getireyimde ondan sonra başlicam go kart işine.Renk olarak siyah değilde daha canlı bir şeyler düşünüyorum tanıdığım nazımın geçtiği iyi bir boyacı var.Boyanın uzun ömürlü olması için önce astar sonra boya sonrasında da vernik attıracağım madem yapıyoruz iyi bir şey olsun isterim.
Bu akşam garajda kendime bir eş bulabilirsem çalışma videosunu çekip eklicem.Tek başına hem motoru tutup hem video çekmek mümkün olmuyor Ayrıca motorda beklediğimden daha iyi bir devirlenme var motoru iki elimde sıkıca tutarken tam gaz verdiğimde yana doğru yatmasını zar zor önlüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:54 ----------
concorde787 adlı üyeden alıntı
motor hacmi 250 cc demek istemedim . model olarak 250 . bunun 300 ve 350 si de var . ama şimdiki resimlerde gördüm . bu motorun ateşleme sistemi modüle edilmiş ,yani elektroniğe çevrilmiş. hatta arızalı olarak tamir edemediğim çok ateşleme modülü oldu motorları hurdaya verdik . regülalatör olayına gelince motorun içerisine merkezkaç sistemi ile çalışan bir düzenek yerleştirilmiştir,bu düzenek bir mil yardımı ile motorun blok undan uygun ve hareketli bir mil olarak çıkartılmıştır .hareketi sınırlıdır. bu mil e bağlı bir levye düzeneği ile karbüratörün gaz miline bağlanır. bu levye düzeneğine harici olarak ta bir yay monte edilmiştir. mantık şu dur içerideki merkez kaç düzeneği motor devri arttıkça gaz milini kapatmaya çalışır , harici yay ile de bu kapatma eyleminin tersi yönünde bir işlem uygulanarak gaz verdirilmeye çalışılır. bu motorun uygun bir devir sayısına bağlı olarak ayarlanmıştır . yada şöyle diyeyim yayın gerginliği arttırlınıca merkezkaçların gücü yenilmektedir . buna bağlı olarakta gaz verilerek devir arttırılmaktadır. gövde üzerinde bir yerde yayın maksimum gerginliği ayarlanır yada bu senin motorun için yazayım maksimum 3600 devir dir. bu devrin üzerinde çalıştığında karterdeki yağ üst kısma zorlanacak ve karter havalandırmasından dışarıya atılmaya başlanır. yayın gerginliği 3600 devir de sabitlenince motor her şartta bu devrin üzerine çıkamayacaktır. krank milinden güç alınmaya başlanınca devir düşer ve levyeye bağlı yay otomatik olarak gaz milini açar açılan gaz sonucunda devir yeniden artmaya başlar bu seferde merkezkaçlar devreye girerek gazı keser bu sürekli bir gelgit arasında motor stabil çalışır . krank milinden alınan güç oranına bağlı olarak bazen gaz mili sonuna kadar açılabilir. motor yüksüz durumda iken çeyrek gazda motor maksimum devire ulaşabilir. yaptığın işe saygı duyarım .ama bana desen bu işin tamiri ile uğraştığım için elindeki motorun tamiri ile hiç uğraşmam .
ama zevk için 45 yıllık bir kohler motoru tamir ederim. herkesin değer verdiği bir şeyler vardır . takıldığın bir konu olursa yardımcı olurum . saygılarımla....
Çok teşekkür ederim peki ben bu motora farklı bir karburatör takarsam (mesela scooter karburatörü) bu sistemi kullanabilecekmiyim ? Nasıl olacak o zaman sorun çıkarmı ne dersin ?
Aslında bu motorla uğraşma konusunda hem fikiriz ama kendime uğraş olsun istiyorum köhler motorların kalitesini duymuştum isterdim elimdeki motor köhler marka olsun ama depomuzdan bu çıktı Bende boş kalacağıma en azından bir şeyler yapayım uğraşayım aradan marşına basıp iki gaz vereyim istiyorum.
Ben sizden karburatör konusunda yardım bekliyorum scooter karburatörü denmiş ama bunlarında mutlaka çeşitleri vardır sanıyorum en azından hangi modelin karburatörünü kullanmalıyım mesela ? Elimde 1302 vw den çıkma (1.2 lt.) 28 mm. boğaz çapına sahip temiz ve sade bir karburatör var memeleri kısarsak uygun bir kombinasyon yakalayıp bu motorda kullanabilirmiyiz acaba ?
5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;
"Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."
-
O devir sabitleyici sisteme "governor" deniliyor iptal etmesi çok zor bişey değildir. Bu motor için değil ama 5.5-6.5 beygir su motorları için governor'un nasıl tamamen motordan sökülebileceğini anlatan videolar var youtube'da.
-
abi sana yardım etmeyi çok isterdim şuan bi messleyim yok lise öğrencisiyim tona freze fln bişiler öğreniyoruz
rize liymişsin rizeden çok tanıdıgım abilerim var bende tokatlıym aslında oralarda bu işlerin küçükleriyle uğraşıyolar tabanca olsun tüfek olsun :D
gerçekten yardım etmeyi isterdim bu işlere merakım var motor rus malı olması çok iyi bizim atölyede bi rus malı torna var çok deyişik birşey bi açmasını kapamasını biliyolar(hocalar bile çözemedi )
aslında motor meslek okumak istemiştim ama tornacı olup çıkıcaz galiba video bekliyoruz
çalışıyorsa ve bir masa varya ver gazı ver gazı çek videoyu egsozda fenaymıış güzel patlar
-
5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;
"Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."
-
O kol hız sabitleyicinin gazı kumanda ettiği kola benziyo sanırım. Gaz kolu sandığın şey de muhtemelen devir sabitleyicinin koludur. En üste getirdiğinde devri sabitlemek için gaz verip kesiyodur kesici gibi duyabilirsin onu.
-
Biraz daha açarmısın rica etsem pek anlayamadım.
5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;
"Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."
-
0M42 adlı üyeden alıntı
Biraz daha açarmısın rica etsem pek anlayamadım.
O kırmızı yuvarlak içine aldığın karbüratörün gaz kolunu otomatik kumanda eden kol, alt tarafta bir yayla bi yere bağlanmış o da muhtemelen motordan çıkan devir sabitleyici governorun bir koluna bağlı.
Bu fotoğraftan bu kadar oluyor siz de fotoğrafları biraz daha açarsanız, daha yakından daha çok açıdan resim çekerseniz daha iyi anlatabilirim
-
Yarın o bölgenin detaylı fotolarını çekip eklicem.Ama anladığım kadarıyla o kol ile karburatörün gaz kolu arasındaki bağlantıyı sökersem governor denilen sistemi iptal etmiş oluyorum sanırım ? Youtube da bununla ilgili bir kaç video izledim sanırım motoru açmaya gerek yok ne dersiniz ?
5 yaşındaki Rizeli bir çocuğun,dolmuşta annesine söylediği gibidir belkide hayat ;
"Hem vuriysun, hem ağlama diysun.."
-
Öyle de olur ama governor'un motorun içindeki parçaları plastikten yapılmış olabiliyo sistemi devre dışı bırakınca ve motora normalden fazla devir yaptırınca parçalanabilir ve motora zarar verebilir dişlilerin arasına falan girerse.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)