Debriyaj sertliği (YARDIm)
Reklamlar
-
Arkdaslar forumda yeniyim motorumuda yeni aldıgımı söylemiştim ... motorum kanuni breton s100 2013 model
Motorumun debriyajı biraz değil baya sert ellerim ağrıyor bazen...
ama hafif çekince bile boşa geçiyor alırken söyledim debriyajı çok sert bi bakın diye onları yapdırıcaz hepsini halledicez dediler geldi şmdi de yeni oldugundan diyorlar bunu yumusatmanın bi yolu varmı ?
bide karburatörden çıkan bi ucu boş plastik bi hortum var 20 cm uzunlugunda biyerden mi çıktı hepsindemi var bu hortum
geçen yanık kokusu geldi bu hortum eksoza yapışmıs 2-3 cm erimiş
bi sıkıntım daha rodajını nasıl yapmalıyım 40 ı geçmiyorum kaç binde vites attırmalıyım dikkat rodajda dikkat etmem gereken şeyler neler?
rodajı çok araştırdım ama tam bi sonuç alamadım anlatırsanız sevinirim Tecrübenize güveniyorum
Reklamlar
-
o hortum karburatörün altından cıkıyorsa tahliye hortumudur önemli değil,
debriyaj kolunu tutan vidayı sök telle korumasının arasına enjektörle yavas yavas yag sık telide arada oynat, cek bırak ki asagılara yağ rahat gitsin, eger debriyaj kolu yuvada (tel takılı degilken, sıkışıksa rahat hareket etmiyorsa zımpara kagıdıyla kolu zımparala)
rodaj içinde motorun hızından ziyade yokusta filan zorlamamaya calıs, motor devrini cok yüksek kullanma
ara sırada da gözüken vidaları kontrol et gevsemesin...
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
Debriyaj ayarı çok sıkıdır azıcık sıkmayla vites geçiyorsa...
Manetin yanından ayar yapabilirsin. Ayarlama aparatı manete yaklaşırsa biraz daha yumuşar. Manetinde 1 cm'yi geçmeyecek şekilde boşluk bırakabilirsin, daha fazla da bollaştırma. Yağlamaya da gerek yok daha sıfır motor.
Rodaj hakkında tam sonuç alabileceğin güzel yazılar var. Bir daha araştır derim.
-
inzell adlı üyeden alıntı
Debriyaj ayarı çok sıkıdır azıcık sıkmayla vites geçiyorsa...
Manetin yanından ayar yapabilirsin. Ayarlama aparatı manete yaklaşırsa biraz daha yumuşar. Manetinde 1 cm'yi geçmeyecek şekilde boşluk bırakabilirsin, daha fazla da bollaştırma. Yağlamaya da gerek yok daha sıfır motor.
Rodaj hakkında tam sonuç alabileceğin güzel yazılar var. Bir daha araştır derim.
benim sıfır mondial x treme max yağlayınca düzeldi, sıfır motor gerek yok diye genelleme yapmaya gerek yok bence
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
Arkadaş belirtilerini söylemiş debriyaja azıcık dokunsa bile işlevini görüyormuş bu da demek ki debriyaj çok gergin. Böyle bir ayrıntı vermeseydi akla ilk gelen yağlama fikri olabilirdi.
-
inzell adlı üyeden alıntı
Arkadaş belirtilerini söylemiş debriyaja azıcık dokunsa bile işlevini görüyormuş bu da demek ki debriyaj çok gergin. Böyle bir ayrıntı vermeseydi akla ilk gelen yağlama fikri olabilirdi.
haklısın ondanda olabilir ama genede eli yoracak agrıtacak kadar sert olmamalı, debriyaj teli montaj sırasında arada sıkısma sonucuda debriyaj maneti cok sert olabiliyor. kablonunda kontrol edilmesinde yarar var
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
inzell adlı üyeden alıntı
Debriyaj ayarı çok sıkıdır azıcık sıkmayla vites geçiyorsa...
Manetin yanından ayar yapabilirsin. Ayarlama aparatı manete yaklaşırsa biraz daha yumuşar. Manetinde 1 cm'yi geçmeyecek şekilde boşluk bırakabilirsin, daha fazla da bollaştırma. Yağlamaya da gerek yok daha sıfır motor.
Rodaj hakkında tam sonuç alabileceğin güzel yazılar var. Bir daha araştır derim.
inzell adlı üyeden alıntı
Arkadaş belirtilerini söylemiş debriyaja azıcık dokunsa bile işlevini görüyormuş bu da demek ki debriyaj çok gergin. Böyle bir ayrıntı vermeseydi akla ilk gelen yağlama fikri olabilirdi.
Debriyajı az sıkmayla vites her türlü geçer ama debriyajı az sıkmayla 1. vitesten boşa alamıyosa hiç dokunmasın debriyaj ayarına. Aksi halde debriyaj kolu tam çekili olsa bile balatalar tam ayrılmaz balataları ve dişlileri aşındırır.
Debriyaj telini yağlamak biraz faydalı olabilir ama yeni motor olduğundan da debriyaj teli henüz tel hortumu içinde sıkı çalışıyodur zamanla alışır.
-
debriyaj teli geçmemesi gereken bi yerden geçirilmiş olabilir..
sert dönüş yaptırılmış olabilir.tabiri caizse yanlış yerden geçirilip 90 dereceden de daha fazla açıda dönüş yapıyorsa zorlaması normaldir..
mümkün olan en düz (düze yakın en geniş çapta yay olmalı) şekilde olmalıdır...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
teşekkür ederim şmdide kilometre saatim BOZULDU... 29 km de kaldı hiç atmıyor sebebi ne olabilir başına gelen varsa açıklarsa sevinirim
Gerçekten Güzel Forum Hoşuma Gitti
-
Kocaeli İl Temsilcisi
Maxod adlı üyeden alıntı
teşekkür ederim şmdide kilometre saatim BOZULDU... 29 km de kaldı hiç atmıyor sebebi ne olabilir başına gelen varsa açıklarsa sevinirim
Gerçekten Güzel Forum Hoşuma Gitti
haydaaaaa başlayacam senin servisine haaa , bakımını yapmadılarmı bunun ?
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
Maxod adlı üyeden alıntı
teşekkür ederim şmdide kilometre saatim BOZULDU... 29 km de kaldı hiç atmıyor sebebi ne olabilir başına gelen varsa açıklarsa sevinirim
Gerçekten Güzel Forum Hoşuma Gitti
Km teli çıkmıştır ya teker tarafından ya gösterge tarafından
-
piyanist_irf adlı üyeden alıntı
haydaaaaa başlayacam senin servisine haaa , bakımını yapmadılarmı bunun ?
o Kadarda dedim herşeyi tamam olsun iyice bakın dedim tamam tamam dediler inşallah böyle sürmez
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:49 ----------
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Km teli çıkmıştır ya teker tarafından ya gösterge tarafından
Bakdım ön tekerin sol göbeginden bi kablo cıkıyo onu oynattım hafif oynuyo yuvasından ama cıkmıyo, km saatinin altından bakdım vidalı orayı sıktım elimle yine ilerlemedi km
2 tane vurdum tık tık diye yok yine atmıyor bakımı falan aksayacak takip edemediğim için Sıkıntılı bi durum :/
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler