Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Kendi Çabalarıyla Motosiklet Tasarımı ve İmalatı Yapanlar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ortaya somut bir ürün koyamadığımız için çok özür dileriz size saygısızlık oldu.
    Kadir'im çok özledik seni yaf nerelerdesin
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    İzmir
    Alıntı alikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    makine bölümü öğrencisiyim torna freze kullana biliyorum ayriyetten bilgisayarımda 3dmax ve solid var yazmayı unutmuşsunuz solid bu programların başında geliyor bir çok imkanı bu programda bulabilirsiniz temel bilgiye sahibim


    bu konuda olurum istanbul icindeyseniz benim acımdan daha rahat olur

    yanlış bilgi vermek istemem ama bildiyime göre

    çizimi parça parça yaptıktan sonra montaj resmi yaptıysanız işimiz daha kolay bu parçalar cam-cad programları ile kod ürete biliyoruz bu kodlarıda makineye girip uygun ölçülerde parça işleye biliriz bunu bizim okuldaki atölyede yapma imkanımız varmı bilmiyorum ama kodlar üretildikten sonra

    bunu CNC makinesi olan bir firmada bile çıkarta bilirsiniz

    parça her makinede aynı çıkar önemli olan çizimdir size başarılar dilerim ileride benimde böğle bir projem olucak

    ama kafamda bazı sorular var yapmış oldunuz motorun markası ne olacak ruhsata nasıl işlenecek muayinesi nasıl olacak??
    alikan;

    Değer yorumunuz için teşekkür ederim. Ben de mak.müh. öğrencisiyim malesef İstanbulda değilim İzmirdeyim. Ben şuanda işin tasarım boyutuyla ilgileniyorum yani design boyutunda bir sorun yaşamıyorum fakat şu da var ki sabah akşam elinden kaynak makinası, ingiliz anahtarı düşmeyen ya da motor aksamlarını çok çok iyi bilen birisi de değilim. Proje bittiğinde bunu ileriye dönük olarak masaya yatıracağım. İşin yasal boyutu dersen zaten o da başlıbaşına bir sorun. Bunları AutoCADde çizim bittikten sonra konuşalım derim bunun için de belli bir süreç var. İrtibatta olalım..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:16 ----------

    Alıntı ÖZALTIN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sayın metalmilitan,
    Şase ve motor kısmını kendiniz mi yapmayı düşünüyorsunuz ve ya herhangi bir motosiklet üzerinde çalışacaksanız aklınızdaki motosiklet nedir?
    ÖZALTIN merhaba;

    Öncelikle şunu açıklığa kavuşturmak gerej zannedersem burası sadece benim yaptığım çalışmaları yayınlamak için kurulmuş bir konu değildir. Hepimizin gerek teknik bilgi, gerek karakalem, teorik ve pratik deneyimlerini çizimlerle kollektif bir şekilde paylaşabileceği bir grup. Ben motosikleti kesinkez hayata geçireceğim demedim. İşin tasarım boyutu bittiğinde bunun için mücadele edeceğimi ifade ettim. Şayet ki proje biter de atölye kısmına geçebilirsem şaseyi evet kendim yapacağım. Fakat motor için aynını söyleyemem çıkma temiz bir tane bulmak daha mantıklı geliyor.
    [B][U]9 Eylül Üniversitesi - Makina Mühendisliği[/U][/B]

  3. #23
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    konuyla çokda alakalı olmasada ufak bir sorum olucak 150 cc go kart için supercharger yapılma şansı varmı o boyutlara uyucak supercharger hiç bulamadım mesela

  4. #24

    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    İzmir
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam,

    Yukarılarda sözü geçen o sinirli kişi benim bu da bi hışımla bu siteden uzaklaştırdığım tasarımım. atolye şartlarım yeniden olgunlaşmadığından projeyi askıya aldım. yeniden atolye şartlarım oluşunca devam edeceğim. bu yaz küçük bir atolye kurma şansım olacak gibi.

    şu da konusu geçen gt650 yeniden tasarımı...
    http://www.kadirilkimen.com/images/a...50/tasarim.jpg

    Autocad tek başına yeterli olmayacaktır. tasarımı doğru anlayabilmen ve uygulanırlığından emin olman için tamamen 3d ortamda, tasarıma daha yatkın bir yazılımda çizmen daha doğru olur.


    Ben 10 yılı aşkın süredir 3ds max kullandığım için tasarım işlerimi bu yazılımda sürdürüyorum. ancak bu tür endüstriyel tasrımlar için rhino daha müsait bir yazılım.

    Baştan sona tasarım ve imalatı yapabilecek deneyimim olduğundan şöyle tavsiyeler verebileceğimi düşünüyorum.

    Seri üretim yapıp satmak derdiniz yoksa, bir araç inşa etmek çok kasvetli değildir.
    Ancak işin teknik kısımlarına hakim olmak gerekir.

    Bir motosiklet tasarlamanın birinci önceliği, motosiklet dinamiğinden iyi anlamaktır.

    Bunun için internette biraz araştırma yapmanızı, bike dynamics diye aratarak, bisiklet ve motosiklet gibi 2 tekerli araçların dinamikleri şasi tasarımı ve davranışlarını iyi öğrenmenizi tavsiye ederim. Ağırlık merkezinin nasıl olması gerektiği, rake - trail olayları ile ilgili yeterli bilginiz yoksa, motosiklet tasarımınız çok kötü sonuçlar doğurabilir.


    Biraz ayrodinamik bilgisi edinmelisiniz. sürükleme etkisi denen bir etki vardır ve sizin hızlanmanızı kötü etkiler. bir de istemeden yaratabileceğiniz kaldırma etkisi olabilir. bu da motosikletin yüksek hızlarda yere basamamasına sebep olsun istemezsiniz

    Daha sonra imalat bilgisine ihtiyacınız olacak. bir depo tasarladınız. metalden mi üreteceksiniz? benzine dayanıklı metal nasıldır? kaplama mı yapılır.

    mesela bir çok insan çelik boruları kaynak yapmayı düşünür. ama elektrot kaynağının yeterli olduğunu düşünür. halbuki elektrot kaynağı metali zayıflatır. kullanacağınız malzemelerin imalatı konusunda yeterli bilgi edinmelisiniz. siz yapmayıp bir ustaya yaptıracak bile olsanız, tasarlayan olarak bilmelisiniz.

    Çok zaman alıcı yada kasvetli şeyler değiller.

    Hepinize kolay gelsin.
    sessizsakin;

    Epeyce dil dökmüşsün eyvallah hocam belli ki arkadaşlar içerisinde de çok aranan sevilen insansın Evet 3dmax ve özellikle rhino hoş yazılımlar. Fakat bilmiyorum kullandın mı 2013 AutoCAD oldukça hoş olmuş benim oldukça hoşuma gitti. Ayrıca AutoCAD 3D çizime uygun bir programdır ben de yıllardır kullanıyorum AutoCAD'i ve herhangi bir sorunla karşılaşmadım. AutoCAD bu programların atası babası denilebilir. Bazı programlar var ki çizimlerini AutoCAD üzerindekinden daha rahat yapabiliyorsun örnek verelim ZetaCAD adında bir program var. Bunu pek kimse bilmez. Bu programla doğalgaz tesisatı çiziyorsunuz. AutoCAD'den çok daha verimli çizebiliyorsun fakat sorun şu ki ZetaCADde AutoCADden çok daha hızlı doğalgaz projesi çizmene karşın doğalgaz projesinden başka hiçbirşey çizemiyorsun. Ama AutoCADdeki çizim sınırın senin ufkunla doğru orantılı. İşi biliyorsan istediğin herşeyi çizersin. Teorik verdiğin bilgiler gerçekten çok güzel bütün maddelerin elbetteki belli ağırlık merkezleri var ve bu ağırlık merkezlerine göre denge çizgileri ve noktaları var bunları sık sık araştırıyorum basınç sürtünme ve yine belirttiğin gibi ayrodinamik çok hassas konular. Çizimini gördüm eline sağlık diyorum gerisini de bekliyoruz. bol bol yolla açıklamalarıyla

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:36 ----------

    Alıntı possi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siz düşünürken, sinirlenip bi köşeye atarken, ufak tefek bu işlerle ilgilenen adamlar varmış.Sizlerinki gibi ütopya ürünü olmasada, en azından ortada somut bir ürün mevcut
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-suzuki-ozel-yapim-street-fighter-custom-112874222/detay
    Dostum sana Thomas More dan ütopya kitabını tavsiye ediyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:44 ----------

    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıfırdan hayalimdeki motosikleti yapmak benim de en büyük hayalim.Ama malum,parasal durum,zaman,bilgi birikimim ve imkanlarım buna şimdilik el vermiyor.Bu konuyla ilgili bildiğim kadarıyla özel yapım motosikletlere ruhsat çıkartıp trafiğe sokmak Türkiye'de gerçekten çok sıkıntılı.TT Choppersın kurucusu ve sahibi Tarhan Tell'in bir röportajını izlemiştim motosikletleri planlayıp yapmaları 6 ay gibi kısa bir süre sürüyor ama onlara ruhsat almaları trafiğe çıkartmaları çok daha uzun ve zahmetli olmuş hatta Tarhan Telli bürokrasi işleriyle uğraşırken mide kanaması bile geçirdiğini belirtiyordu.Yapacağınız motosikleti trafiğe çıkarmaya niyetiniz varsa bu konuda araştırma yapmanızı tavsiye ederim.Buna alternatif olarak zaten Sanayii Bakanlığından onay almış hali hazırda bir motosikletin şasisi ve motoru temel alarak birşeyler yapılabilir.Çalışmalarınızı merakla bekliyorum.Kolay gelsin.
    Dostum Tarhan Telli'nin arkasında çok büyük sermaye ve güç var o adam bu işi meslek edinmiş ve darpane gibi para basıyor. Burjuvazinin egemen olduğu sistemlerde para=güçtür. İnsan eğer elinde imkan varsa yaşamının bir parçası olan motosikleti endüstri sayesinde elde etmemeli bu benim fikrim
    Trafik ve yasal sorunlar dersen parayı bastırırsan her türlü alırsın bastırmazsan aynasızlar çevirir
    [B][U]9 Eylül Üniversitesi - Makina Mühendisliği[/U][/B]

  5. #25
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı metalmilitan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sessizsakin;

    Epeyce dil dökmüşsün eyvallah hocam belli ki arkadaşlar içerisinde de çok aranan sevilen insansın Evet 3dmax ve özellikle rhino hoş yazılımlar. Fakat bilmiyorum kullandın mı 2013 AutoCAD oldukça hoş olmuş benim oldukça hoşuma gitti. Ayrıca AutoCAD 3D çizime uygun bir programdır ben de yıllardır kullanıyorum AutoCAD'i ve herhangi bir sorunla karşılaşmadım. AutoCAD bu programların atası babası denilebilir. Bazı programlar var ki çizimlerini AutoCAD üzerindekinden daha rahat yapabiliyorsun örnek verelim ZetaCAD adında bir program var. Bunu pek kimse bilmez. Bu programla doğalgaz tesisatı çiziyorsunuz. AutoCAD'den çok daha verimli çizebiliyorsun fakat sorun şu ki ZetaCADde AutoCADden çok daha hızlı doğalgaz projesi çizmene karşın doğalgaz projesinden başka hiçbirşey çizemiyorsun. Ama AutoCADdeki çizim sınırın senin ufkunla doğru orantılı. İşi biliyorsan istediğin herşeyi çizersin. Teorik verdiğin bilgiler gerçekten çok güzel bütün maddelerin elbetteki belli ağırlık merkezleri var ve bu ağırlık merkezlerine göre denge çizgileri ve noktaları var bunları sık sık araştırıyorum basınç sürtünme ve yine belirttiğin gibi ayrodinamik çok hassas konular. Çizimini gördüm eline sağlık diyorum gerisini de bekliyoruz. bol bol yolla açıklamalarıyla

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:36 ----------



    Dostum sana Thomas More dan ütopya kitabını tavsiye ediyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:44 ----------



    Dostum Tarhan Telli'nin arkasında çok büyük sermaye ve güç var o adam bu işi meslek edinmiş ve darpane gibi para basıyor. Burjuvazinin egemen olduğu sistemlerde para=güçtür. İnsan eğer elinde imkan varsa yaşamının bir parçası olan motosikleti endüstri sayesinde elde etmemeli bu benim fikrim
    Trafik ve yasal sorunlar dersen parayı bastırırsan her türlü alırsın bastırmazsan aynasızlar çevirir

    Autocad temel 2d ve 3d yazılımı. madem autocad'i sevdin, autodesk inventor'e bir bak o zaman. autocad'e çok benzer. ürün geliştirme yazılımı ve kullanımı da kolay epey.
    !?

  6. #26

    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    İzmir
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Autocad temel 2d ve 3d yazılımı. madem autocad'i sevdin, autodesk inventor'e bir bak o zaman. autocad'e çok benzer. ürün geliştirme yazılımı ve kullanımı da kolay epey.
    İnventor Fusion 2013 kullanıyorum ;)
    [B][U]9 Eylül Üniversitesi - Makina Mühendisliği[/U][/B]

  7. #27
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı metalmilitan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnventor Fusion 2013 kullanıyorum ;)
    o zaman olur bak ...

    inventor autocad solidworks filan fazla mekanik yazılımlar. ben onlarda dişliden öte birşey çizmeyi sevmiyorum. ama bu onları yeteneksiz kılmaz tabiki kendilerine göre süper yetenekleri var. inventor fusion'dan inventor'a terfi edersen mekanik tasarımlarının analizlerini de yapabilirsin. ne kadar yüke dayanır vs..

    karşılıklı iletişim için özel mesajdan istediğin zaman ulaşabilirsin. tecrübelerimizi paylaşmak isterim. pek asosyal olmasam da kalabalık beni geriyor anlarsın :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:57 ----------

    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kadir'im çok özledik seni yaf nerelerdesin
    Abi işlere gömüldüm. Çok çalışmam lazım benim :S :D Sizleri de özledim. yakında daha az meşgul olunca daha görünür olurum herhalde.
    !?

  8. #28

    Üyelik
    25 Ocak 2013
    Şehir
    İzmir
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o zaman olur bak ...

    inventor autocad solidworks filan fazla mekanik yazılımlar. ben onlarda dişliden öte birşey çizmeyi sevmiyorum. ama bu onları yeteneksiz kılmaz tabiki kendilerine göre süper yetenekleri var. inventor fusion'dan inventor'a terfi edersen mekanik tasarımlarının analizlerini de yapabilirsin. ne kadar yüke dayanır vs..

    karşılıklı iletişim için özel mesajdan istediğin zaman ulaşabilirsin. tecrübelerimizi paylaşmak isterim. pek asosyal olmasam da kalabalık beni geriyor anlarsın :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:57 ----------



    Abi işlere gömüldüm. Çok çalışmam lazım benim :S :D Sizleri de özledim. yakında daha az meşgul olunca daha görünür olurum herhalde.
    Tamam irbitatta olalım her daim..
    [B][U]9 Eylül Üniversitesi - Makina Mühendisliği[/U][/B]

  9. #29
    sonofwind - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Zongshen Zs 200 ve Honda Transalp xl650v
    Merhaba arkadaşlar eğer hala kendi motosikletini yapan birini arıyorsanız işte buldunuz.Mt kendin yap bölümünde motosikletimin yapım aşmalarını koyuyorum.Buarada bildiğim kadarıyla amatör anlamda Türkiye'de tek.Çünkü,kendisi ellerimden çıkan dizel bir bobber."A'dan Z'ye 0'dan bobber adı bibber hem de dizel"sayfasına bekliyorum....

  10. #30
    AsyMeTRiQue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2013
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    kuyrukta PCX yazıyor, yanına da NS200 yanaştı...
    Merhabalar...

    Öncelikle bu girişiminiz için gerçekten kutluyorum sizi. En azından başlamaya niyetlenmişsiniz. Takipte olacağım. Bende İstanbul üniversitesinde Jeoloji Müh. okuyordum ancak mekanik, elektronik, bilgisayar ve programlama konularına inanılmaz ilgimden ötürü kendi sınıfımdan bir kaç arkadaşımın dışında genelde makina mühendisliği elektrik elektronik mühendisliği bölümlerinden arkadaşlarım olmuştur. Bu merakımın sebebi de Türkiye de yetişen ilk mühendislerden olan dayımın yanında fazla zaman geçirmem olsa gerek bir dönem kendi hesap makinasını kendi yapan bir kişiydi ve bu benim için o dönemde çok ilginç, ilgi çekici geliyordu

    Neyse öğrenci iken üniversite de alternatif enerji ile çalışan araçlar ile ilginen çeşitli öğrenci kulüpleri vardı. Solar enerji ile (güneş enerjisi ile) çalışan araçlar ile ilgilenen bir kulüp (Şu anda bildiğim kadarıyla TÜBİTAK'ın düzenlediği bütün yarışlarda birinciliği elinde tutan ve bu alanda düzenlenen uluslararası yarışlara katılan ufak tefek oralarda da derece kovalayan bir kulüptü.) Tamamen elektrik elektronik müh. öğrencilerinden kurulu bir kulüptü. Üyeleri sürekli olarak yenilendiği için dışardan pek öğrenci kabul etmiyorlardı. Ancak Yeni kurulan ve ilk senesi olan bir kulüp daha vardı! HİDROİST adındaki bu kulüp hidrojenle çalışan araç üretimiyle ilgilenecekti ve takım arkadaşları aradıklarını panolarda görünce başvurup aralarına girmiştim. Düşünün kulübü kurmaya karar veren kişiler kulübün kurulması için üniversite ile ilgili işlemlerini tamamladıktan sonra (yaklaşık 7-8 arkadaşlar) kulübe faydasının dokunabileceğini düşünen öğrencilerinde katılması için duyuru yaptılar ve ilk yıl bu duyuruya tek cevap veren ben olmuşum. Daha sonra meslek yüksek okulundan bir arkadaş daha katılmıştı (şimdi aklıma geldi kendisi de motorcu idi).

    Hidroist te motor hariç diğer bütün aksamlar öğrencilerin tasarladığı uyguladığı ve (sanayide) ürettirdiği aksamlardı. Motoru da japonya'da bu işi yapan bir kaç firma var onlar yapıyorlardı.
    Hidrojen ile çalışan araç olduğu için hidrojenin yakıt tankı olarak hidrojen tüpleri kullanılıyordu ki aksi bir durum yaşadığında (soğutmayı tam sağlayamamak ve ısınması, kaza durumları vs) tehlikeli sonuçlar doğurabileceği için riskli bir projeydi ama yapan insanlar da vardı.

    Neyse bundan ziyade işin zahmetini çizimini hesabını kitabını yakından görmüş bir kişi olarak bu cesaret ve isteğinizden ötürü sizi kutluyorum. (tabi bizim yaptığımız araç trafiğe çıkmayacağı için daha bir çok sıkıntıdan kurtulduğumuzu iyi biliyoruz ) İşin maddi boyutuna gelince bizler bir çok parçayı sanayi de yaptırdığımız için de olsa gerek maliyet baya bi fazlaydı. Atölye imkanınız varsa bu düşebilir. Ancak tabi üniversite kulübü olduğumuz için üniversite ve sponsor desteği ile biz bu maddi zorlukları aşıyorduk. Ayrıca atölye imkanınız yok ise üniversitenizde buna benzer bir kulüp var ise bu kulüp ile iletişime geçin yada farklı üniversitelerde de olabilir. Onlar hem tecrübe hemde yol gösterme açısından yardımcı olurlar diye düşünüyorum açıkcası...

    Gerçi hidrojen ile çalışan araç yapan çok fazla üni yok solar kadar dediğim gibi biraz daha riskli olduğu için.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)