alikan;
Değer yorumunuz için teşekkür ederim. Ben de mak.müh. öğrencisiyim malesef İstanbulda değilim İzmirdeyim. Ben şuanda işin tasarım boyutuyla ilgileniyorum yani design boyutunda bir sorun yaşamıyorum fakat şu da var ki sabah akşam elinden kaynak makinası, ingiliz anahtarı düşmeyen ya da motor aksamlarını çok çok iyi bilen birisi de değilim. Proje bittiğinde bunu ileriye dönük olarak masaya yatıracağım. İşin yasal boyutu dersen zaten o da başlıbaşına bir sorun. Bunları AutoCADde çizim bittikten sonra konuşalım derim bunun için de belli bir süreç var. İrtibatta olalım..
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:16 ----------
ÖZALTIN merhaba;
Öncelikle şunu açıklığa kavuşturmak gerej zannedersem burası sadece benim yaptığım çalışmaları yayınlamak için kurulmuş bir konu değildir. Hepimizin gerek teknik bilgi, gerek karakalem, teorik ve pratik deneyimlerini çizimlerle kollektif bir şekilde paylaşabileceği bir grup. Ben motosikleti kesinkez hayata geçireceğim demedim. İşin tasarım boyutu bittiğinde bunun için mücadele edeceğimi ifade ettim. Şayet ki proje biter de atölye kısmına geçebilirsem şaseyi evet kendim yapacağım. Fakat motor için aynını söyleyemem çıkma temiz bir tane bulmak daha mantıklı geliyor.
[B][U]9 Eylül Üniversitesi - Makina Mühendisliği[/U][/B]
konuyla çokda alakalı olmasada ufak bir sorum olucak 150 cc go kart için supercharger yapılma şansı varmı o boyutlara uyucak supercharger hiç bulamadım mesela
sessizsakin;
Epeyce dil dökmüşsün eyvallah hocam belli ki arkadaşlar içerisinde de çok aranan sevilen insansın Evet 3dmax ve özellikle rhino hoş yazılımlar. Fakat bilmiyorum kullandın mı 2013 AutoCAD oldukça hoş olmuş benim oldukça hoşuma gitti. Ayrıca AutoCAD 3D çizime uygun bir programdır ben de yıllardır kullanıyorum AutoCAD'i ve herhangi bir sorunla karşılaşmadım. AutoCAD bu programların atası babası denilebilir. Bazı programlar var ki çizimlerini AutoCAD üzerindekinden daha rahat yapabiliyorsun örnek verelim ZetaCAD adında bir program var. Bunu pek kimse bilmez. Bu programla doğalgaz tesisatı çiziyorsunuz. AutoCAD'den çok daha verimli çizebiliyorsun fakat sorun şu ki ZetaCADde AutoCADden çok daha hızlı doğalgaz projesi çizmene karşın doğalgaz projesinden başka hiçbirşey çizemiyorsun. Ama AutoCADdeki çizim sınırın senin ufkunla doğru orantılı. İşi biliyorsan istediğin herşeyi çizersin. Teorik verdiğin bilgiler gerçekten çok güzel bütün maddelerin elbetteki belli ağırlık merkezleri var ve bu ağırlık merkezlerine göre denge çizgileri ve noktaları var bunları sık sık araştırıyorum basınç sürtünme ve yine belirttiğin gibi ayrodinamik çok hassas konular. Çizimini gördüm eline sağlık diyorum gerisini de bekliyoruz. bol bol yolla açıklamalarıyla
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:36 ----------
Dostum sana Thomas More dan ütopya kitabını tavsiye ediyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:44 ----------
Dostum Tarhan Telli'nin arkasında çok büyük sermaye ve güç var o adam bu işi meslek edinmiş ve darpane gibi para basıyor. Burjuvazinin egemen olduğu sistemlerde para=güçtür. İnsan eğer elinde imkan varsa yaşamının bir parçası olan motosikleti endüstri sayesinde elde etmemeli bu benim fikrim
Trafik ve yasal sorunlar dersen parayı bastırırsan her türlü alırsın bastırmazsan aynasızlar çevirir
[B][U]9 Eylül Üniversitesi - Makina Mühendisliği[/U][/B]
o zaman olur bak ...
inventor autocad solidworks filan fazla mekanik yazılımlar. ben onlarda dişliden öte birşey çizmeyi sevmiyorum. ama bu onları yeteneksiz kılmaz tabiki kendilerine göre süper yetenekleri var. inventor fusion'dan inventor'a terfi edersen mekanik tasarımlarının analizlerini de yapabilirsin. ne kadar yüke dayanır vs..
karşılıklı iletişim için özel mesajdan istediğin zaman ulaşabilirsin. tecrübelerimizi paylaşmak isterim. pek asosyal olmasam da kalabalık beni geriyor anlarsın :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:57 ----------
Abi işlere gömüldüm. Çok çalışmam lazım benim :S :D Sizleri de özledim. yakında daha az meşgul olunca daha görünür olurum herhalde.
!?
Merhaba arkadaşlar eğer hala kendi motosikletini yapan birini arıyorsanız işte buldunuz.Mt kendin yap bölümünde motosikletimin yapım aşmalarını koyuyorum.Buarada bildiğim kadarıyla amatör anlamda Türkiye'de tek.Çünkü,kendisi ellerimden çıkan dizel bir bobber."A'dan Z'ye 0'dan bobber adı bibber hem de dizel"sayfasına bekliyorum....
Merhabalar...
Öncelikle bu girişiminiz için gerçekten kutluyorum sizi. En azından başlamaya niyetlenmişsiniz. Takipte olacağım. Bende İstanbul üniversitesinde Jeoloji Müh. okuyordum ancak mekanik, elektronik, bilgisayar ve programlama konularına inanılmaz ilgimden ötürü kendi sınıfımdan bir kaç arkadaşımın dışında genelde makina mühendisliği elektrik elektronik mühendisliği bölümlerinden arkadaşlarım olmuştur. Bu merakımın sebebi de Türkiye de yetişen ilk mühendislerden olan dayımın yanında fazla zaman geçirmem olsa gerek bir dönem kendi hesap makinasını kendi yapan bir kişiydi ve bu benim için o dönemde çok ilginç, ilgi çekici geliyordu
Neyse öğrenci iken üniversite de alternatif enerji ile çalışan araçlar ile ilginen çeşitli öğrenci kulüpleri vardı. Solar enerji ile (güneş enerjisi ile) çalışan araçlar ile ilgilenen bir kulüp (Şu anda bildiğim kadarıyla TÜBİTAK'ın düzenlediği bütün yarışlarda birinciliği elinde tutan ve bu alanda düzenlenen uluslararası yarışlara katılan ufak tefek oralarda da derece kovalayan bir kulüptü.) Tamamen elektrik elektronik müh. öğrencilerinden kurulu bir kulüptü. Üyeleri sürekli olarak yenilendiği için dışardan pek öğrenci kabul etmiyorlardı. Ancak Yeni kurulan ve ilk senesi olan bir kulüp daha vardı! HİDROİST adındaki bu kulüp hidrojenle çalışan araç üretimiyle ilgilenecekti ve takım arkadaşları aradıklarını panolarda görünce başvurup aralarına girmiştim. Düşünün kulübü kurmaya karar veren kişiler kulübün kurulması için üniversite ile ilgili işlemlerini tamamladıktan sonra (yaklaşık 7-8 arkadaşlar) kulübe faydasının dokunabileceğini düşünen öğrencilerinde katılması için duyuru yaptılar ve ilk yıl bu duyuruya tek cevap veren ben olmuşum. Daha sonra meslek yüksek okulundan bir arkadaş daha katılmıştı (şimdi aklıma geldi kendisi de motorcu idi).
Hidroist te motor hariç diğer bütün aksamlar öğrencilerin tasarladığı uyguladığı ve (sanayide) ürettirdiği aksamlardı. Motoru da japonya'da bu işi yapan bir kaç firma var onlar yapıyorlardı.
Hidrojen ile çalışan araç olduğu için hidrojenin yakıt tankı olarak hidrojen tüpleri kullanılıyordu ki aksi bir durum yaşadığında (soğutmayı tam sağlayamamak ve ısınması, kaza durumları vs) tehlikeli sonuçlar doğurabileceği için riskli bir projeydi ama yapan insanlar da vardı.
Neyse bundan ziyade işin zahmetini çizimini hesabını kitabını yakından görmüş bir kişi olarak bu cesaret ve isteğinizden ötürü sizi kutluyorum. (tabi bizim yaptığımız araç trafiğe çıkmayacağı için daha bir çok sıkıntıdan kurtulduğumuzu iyi biliyoruz ) İşin maddi boyutuna gelince bizler bir çok parçayı sanayi de yaptırdığımız için de olsa gerek maliyet baya bi fazlaydı. Atölye imkanınız varsa bu düşebilir. Ancak tabi üniversite kulübü olduğumuz için üniversite ve sponsor desteği ile biz bu maddi zorlukları aşıyorduk. Ayrıca atölye imkanınız yok ise üniversitenizde buna benzer bir kulüp var ise bu kulüp ile iletişime geçin yada farklı üniversitelerde de olabilir. Onlar hem tecrübe hemde yol gösterme açısından yardımcı olurlar diye düşünüyorum açıkcası...
Gerçi hidrojen ile çalışan araç yapan çok fazla üni yok solar kadar dediğim gibi biraz daha riskli olduğu için.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)