Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

TURBO motosiklet neden yok?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Haziran 2012
    Şehir
    ANADOLU
    Motosikleti
    sattım gitti
    Artık malum çağımızda ekonomi herşeyden önemli.

    Böyle olunca otomotiv sektöründe klasik atmosferik benzinliler yerini birim yakıttan 2-3 kat fazla güç üretebilen tsi/thp vs turbo benzinlilere bırakıyor.


    Misalen kabaca bir hesap yaparsak;

    1.6 atmosfer araba motorlarında ortalama 100-120 hp güç çıkıyor(honda vti gibi istisnalar hariç)

    Aynı hacimdeki turbo benzinlilerde ise aralık çok daha geniş 170-260 hp arası fabrika çıkış standart modifiyesiz bir güç söz konusu.

    Yani en kötü ihtimal 2 katına çıkarılabilen bir güç var. Üstelik daha az devir çevrileceğinden dolayı yakıt ekonomisi de söz konusu.


    Aynı hesaba göre 100CC'den tutun da zzr1400'e varana kadar olan bütün motorlar aslında turbolu üretilse en az 2 kat daha güçlü olacaktır.

    Zaten dediğim şey yapılsa emin olun ki 600CC'den daha büyük motor yapmaya da gerek kalmayacağı kanaatindeyim.


    Şimdi evde göbeğimi kaşırken benim aklıma gelen bu nokta milyar dolarlık şirletlerin zehir gibi mühendislerinin aklına gelmiyor mudur?

    Kesin düşünülmüştür. Fakat neden üretilmez turbo benzinli motosiklet?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    FatihC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2012
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    2018 MH 150 Drift
    tahminim motorun küçük olmasından kaynaklanıyor, çünkü turbo basınçla çalışan bir sistem ve bilhassa sadece turboyu değil sağlıklı çalışması için takılan diğer sistemleride (blow off, intercool vb) kurulması gerek buda motorun maliyetini arttırıp ömrünü azaltacaktır diye düşünüyorum. 1300cc hayabusada uygulayan çok hatta mct 250 ye bile takan vardı ama ne kadar sağlıklı olur bilmiyorum.
    "Bu forum bilgi ve tecrübe paylaşım forumudur, Konularımda ve mesajlarım da yazdığım hiçbir şey doğru değildir tamamen kendi kişisel düşüncelerimdir."

  3. #3

    Üyelik
    07 Haziran 2012
    Şehir
    ANADOLU
    Motosikleti
    sattım gitti
    Alıntı FatihC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tahminim motorun küçük olmasından kaynaklanıyor, çünkü turbo basınçla çalışan bir sistem ve bilhassa sadece turboyu değil sağlıklı çalışması için takılan diğer sistemleride (blow off, intercool vb) kurulması gerek buda motorun maliyetini arttırıp ömrünü azaltacaktır diye düşünüyorum. 1300cc hayabusada uygulayan çok hatta mct 250 ye bile takan vardı ama ne kadar sağlıklı olur bilmiyorum.
    sonradan takılan turbo sistemlerinin çok ama çok sağlıksız olduğu aşikar(hem arabada hem motosiklette)

    Fakat seri üretim olarak turbo motorlarda ömür ve dayanıklılık problemleri yok.

    Turbolu araçların üretim maliyetlerinin fazla olacağı doğru fakat bu üretimi yapacak olan firmanın da milyonlar satacağı kesin gibi birşey

  4. #4
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Arabalarda küçük motordan yüksek güç(downsizing) çevreyi olayı yüzünden(emisyon) başlatıldı.

    Zaten deli gibi devir çeviren aletlere turbo demek çok büyük arge yatırımı demek. Kimse bunu göze alamaz. Turbo=Lag
    sedici bunu beğendi.
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  5. #5
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW K1600GTL Exclusive
    Aslında çok güzel bir soru daha önce hiç aklıma takılmamıştı. Teknik olarak çok anlamasamda şunlar kesin, turbo uygulanacak motorlar atmosferik motorlara göre çok daha dayanıklı malzemelerden üretilmek zorunda. Aşırı basınç ve ısı altında çok kısa ömürleri oluyor. İkinci olarak motosiklette bize en keyif veren notka devir çevirmesi tabiki. Turbo takılınca devir sayısı en az %30- 40 düşecektir buda keyifi çok azaltan bir unsur. Üçüncüsü turbolar narin mekaniklerdir, çok fazla dönüş yapıp aşırı ısınırlar. Motosikletler otomobillere göre çok daha agresif kullanıldığından turbolar çok çabuk dağılacaktır ayrıca turbolu cihazları kullanmakta zordur. Sabah ısıtması, uzun yoldan sonra soğuması için çalışır halde beklemesi vs. Zaten günümüzdeki motosikletler ihtiyacımızdan çok daha güçlü gibi geliyor bana. en basitinden 250 cc 20 25 bg makineler 120 130 km hızlarda stabil sürüş sunabiliyorlar. Ancak uygulanmış örnekleri piyasaya çıktıkça tüm eksi noktalar zamanla giderilecektir elbet. Şahsi görüşüm şimdiki makineler gayet eğlenceli, turbo motosikletlerden uzak dursun
    sedici bunu beğendi.

  6. #6
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Motosikletlerde devir çok yüksektir. Bu sebepten dolayı turbo da egzos gazının yüksek basıncından dolayı daha hızlı dönecektir. Aşırı hızlı dönen merkezkaç turbo fanı emilen havayı aşırı derecede ısıtır.Turbo da amaç yüksek basınç değil birim havada daha fazla oksijen molekülüdür. Ama sıcak havada birim hacim başına daha az oksijen molekülü vardır. Havayı soğutmak gerekir. Bu sebeple intercooler radyatörü kullanılmalı ve bu radyatör yüksek devirden dolayı otomobillerdekinden çok daha büyük olmalıdır. Hayabusa gibi devasa motorlar dışında motosikletlerde bunu koyacak yer yok. Bu sebepten takılmadığını düşünüyorum.

  7. #7

    Üyelik
    07 Haziran 2012
    Şehir
    ANADOLU
    Motosikleti
    sattım gitti
    peki şöyle olsa;

    Motosikletler max gücü ortaya çıkartabilmek için yüksek devir çeviryor.

    Fakat turbo'lu olsa 5500-6000 rpm'de redline'a girebilir.

    MAx hp 4500-5000 üretilir, Tork da 1250-1500 rpm gibi gelse boşuna dünya kadar rpm'e gerek yok.

    Ki zaten az devir çeviren motorlarda aşınma da çok az olacağı için motor ömrünün uzayacağı düşünüyorum.

    Turbo bakımı zor hassas bir alet doğru. Fakat blow off'la gayet sağlıklı uzun zaman kullanılabilir gibi.

  8. #8
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Alıntı ysn_erl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki şöyle olsa;

    Motosikletler max gücü ortaya çıkartabilmek için yüksek devir çeviryor.

    Fakat turbo'lu olsa 5500-6000 rpm'de redline'a girebilir.

    MAx hp 4500-5000 üretilir, Tork da 1250-1500 rpm gibi gelse boşuna dünya kadar rpm'e gerek yok.

    Ki zaten az devir çeviren motorlarda aşınma da çok az olacağı için motor ömrünün uzayacağı düşünüyorum.

    Turbo bakımı zor hassas bir alet doğru. Fakat blow off'la gayet sağlıklı uzun zaman kullanılabilir gibi.
    Motosiklet motorunun doğasına aykırı o söyledikleriniz. Devir düştükçe tork yükselir hp azalır.

    Motosikletin ortalama 250 kg civarında bi alet olduğunu sayarsak tork a ihtiyacı yok.
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  9. #9

    Üyelik
    06 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul/avr
    Motosikleti
    henüz yok
    ben şirket acısıdan bakıyorum da 250cc bir motorlar 300km hız yapmaya çalışanlar var

    bir modeline turbo koysa emin olun bir dahaki sezona en çok kaza yapan motor listesinde ilk 3 e girer
    şirket adına bu çok kötü bir şey

  10. #10
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    80 lerde honda ve kawasaki tarafından seri üretim yapıldı.Bugünde modifiye kitleri olarak birkaç makina için satılmaktadır.


    http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...turbo%2083.htm

    http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...turbo%2081.htm
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  11. #11
    sedici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    Bursa - İzmir
    Alıntı ysn_erl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sonradan takılan turbo sistemlerinin çok ama çok sağlıksız olduğu aşikar(hem arabada hem motosiklette)
    çünkü sonradan takılanlar "hacı senin arabayı turbolayalım bak şu markaya atlarsın" mantığıyla ve deneme yanılma yöntemiyle uygulanıyor yoksa gerçekten yarışlar yada şahsi kullanım için masraftan kaçınmadan hazırlanan gömlek, piston, kol, krank, kapak, yakıt-yağlama sistemleri değiştirilerek yapılan turbolamalar gayet sağlıklı çalışabiliyor


    Fakat seri üretim olarak turbo motorlarda ömür ve dayanıklılık problemleri yok.
    seri üretimlerde marka güvenilirliği önemli olduğundan dolayı ar-ge'ye milyonlar akıtıyorlar bu yüzden motorlar sağlıklı, çatlama patlama gibi sıkıntılar olmuyor


    Turbolu araçların üretim maliyetlerinin fazla olacağı doğru fakat bu üretimi yapacak olan firmanın da milyonlar satacağı kesin gibi birşey
    milyonlar satacağı kesin evet ama aynı milyonları katleder motosikletlerin gücünü yükseltmek zaten hafif ve güçlü aletler olduğu için çok gerek duyulmuyor sanırım

    konuyu apaçi kardeşliği henüz görmemiş yazılan yorumlar çok mantıklı ve gerçekçi, başlık beni benden aldı, forumda böyle konular azaldı tadını çıkaralım
    bu arada motora girmeden sıfır doblo turbosuyla çıtırdan üflemek benim de aklımdan geçmiyor değil ama cesaret edemiyorum
    Ninja

  12. #12

    Üyelik
    07 Haziran 2012
    Şehir
    ANADOLU
    Motosikleti
    sattım gitti
    özellikle hondanın motoru hakkaten zamanı için baya güçlü.

    Emin olun şu anki gelişmiş teknolojiyle turbolu bi 600cc SS uygun şanzumanla hayabusadan daha hızlı olur diye düşünüyorum

    Birde 250 cc ile 300 yapmaya çalışanlardan bahsedilmiş.

    Kazayı motor yapmaz sürücüsü yapar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:33 ----------

    Alıntı viper17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet motorunun doğasına aykırı o söyledikleriniz. Devir düştükçe tork yükselir hp azalır.

    Motosikletin ortalama 250 kg civarında bi alet olduğunu sayarsak tork a ihtiyacı yok.
    doğru. Motosiklette tork hp kadar önemli değil ama yine de önemli.

    1500 rpm'de gelen torkla 7000'lerde gelen arasında muazzam bir sürüş tadı farkı olacaktır diye düşnüyorum.

  13. #13
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motosikletin aktarma organları düşük devirde yüksek torka pek dayanıklı değil.

  14. #14
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Benli bunu beğendi.
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  15. #15
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    okadar gücü yere nasıl aktaracaksın? önemli olan ürettiğin gücü yere sağlam güvenli ve kullanışlı şekilde aktarmak yoksa bir işe yaramaz.
    Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz

  16. #16

    Üyelik
    07 Haziran 2012
    Şehir
    ANADOLU
    Motosikleti
    sattım gitti
    Alıntı chemical adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    okadar gücü yere nasıl aktaracaksın? önemli olan ürettiğin gücü yere sağlam güvenli ve kullanışlı şekilde aktarmak yoksa bir işe yaramaz.
    Aktarmanın sorun olacağını sanmıyorum.

    Şamzıman, zincir, dişli, lastik hepsi daha kaliteli daha sağlam şekilde imal edilebilir.

  17. #17
    amaninmb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2012
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    QJ Motor- VPS 125
    Alır bir tana... Ana len 10000den sonra turbo açıyor bak vites değiştirirken cuuufffff sesine bak derken küt girer bir yere. Bize uygun değil. Hem Turbo'luyu hangi yolda kullanacan. Göremeyecen bi çukuru şıraaaaaaannnn. noooldu turbo pert... Yavaş gitsin önümüzü görelim.
    tr100a bunu beğendi.
    "men dakka dukka"

  18. #18
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    Alıntı ysn_erl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aktarmanın sorun olacağını sanmıyorum.

    Şamzıman, zincir, dişli, lastik hepsi daha kaliteli daha sağlam şekilde imal edilebilir.
    daha kaliteli imal edilebilir ancak günlük kullanıma uygun olurmu? okadar gücü nasıl zaptedicen yukarıdaki videoyu izlersen adam 200+ hızlarda tek teker gidiyor bu nekadar güvenli ve günlük hayata uygun. 600cc bir motosiklet zaten gereğinden fazla beygire sahip birde buna turbo eklersen gerisini sen düşün. Araçlarda kullanılan turbo şuan zaten sadece güç üretmek için değil öncelikli amaç yakıtın azalması dolayısıyla carbon salınımının azalması sonraki aşama güç elde etmek. Şunu diyebilirsin 500cc ve üzerindeki motosikletlere turbo yada benzeri sistem takarak yakıtı azaltmak o olabilir ancak aşırı beslemeyle bu makineleri yolda tutamazsın.
    Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz

  19. #19

    Üyelik
    07 Haziran 2012
    Şehir
    ANADOLU
    Motosikleti
    sattım gitti
    Alıntı chemical adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    daha kaliteli imal edilebilir ancak günlük kullanıma uygun olurmu? okadar gücü nasıl zaptedicen yukarıdaki videoyu izlersen adam 200+ hızlarda tek teker gidiyor bu nekadar güvenli ve günlük hayata uygun. 600cc bir motosiklet zaten gereğinden fazla beygire sahip birde buna turbo eklersen gerisini sen düşün. Araçlarda kullanılan turbo şuan zaten sadece güç üretmek için değil öncelikli amaç yakıtın azalması dolayısıyla carbon salınımının azalması sonraki aşama güç elde etmek. Şunu diyebilirsin 500cc ve üzerindeki motosikletlere turbo yada benzeri sistem takarak yakıtı azaltmak o olabilir ancak aşırı beslemeyle bu makineleri yolda tutamazsın.
    600 cc mevzusu sadece örnekti.

    Asıl kullanışlı olan taraf bence 100-250 cc aralığındaki günlük kullanılan motorlar.

    Bu aralıktaki motorlar hemen hemen 9-32 hp arası güç üretiyorlar.

    Emin olun ki bu benim dediğim sistem olsa bu aralık 15- 60+ hp'lere yükselecek.

    Hadi güç için düşünmeyelim. Ekonomik olsun desek yine aynı. Daha az benzin gönderirsiniz fakat yanma miktarı fazla olacağından yine aynı gücü elde edersiniz.

  20. #20
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    Alıntı ysn_erl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    600 cc mevzusu sadece örnekti.

    Asıl kullanışlı olan taraf bence 100-250 cc aralığındaki günlük kullanılan motorlar.

    Bu aralıktaki motorlar hemen hemen 9-32 hp arası güç üretiyorlar.

    Emin olun ki bu benim dediğim sistem olsa bu aralık 15- 60+ hp'lere yükselecek.

    Hadi güç için düşünmeyelim. Ekonomik olsun desek yine aynı. Daha az benzin gönderirsiniz fakat yanma miktarı fazla olacağından yine aynı gücü elde edersiniz.
    http://www.alibaba.com/showroom/elec...otorcycle.html

    Düşük cc motosikletler için basit uygulamalı elektrikli turbolar mevcut.Gerçi ne kadar işe yarar bilinmez

    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)