TURBO motosiklet neden yok?
Reklamlar
-
Artık malum çağımızda ekonomi herşeyden önemli.
Böyle olunca otomotiv sektöründe klasik atmosferik benzinliler yerini birim yakıttan 2-3 kat fazla güç üretebilen tsi/thp vs turbo benzinlilere bırakıyor.
Misalen kabaca bir hesap yaparsak;
1.6 atmosfer araba motorlarında ortalama 100-120 hp güç çıkıyor(honda vti gibi istisnalar hariç)
Aynı hacimdeki turbo benzinlilerde ise aralık çok daha geniş 170-260 hp arası fabrika çıkış standart modifiyesiz bir güç söz konusu.
Yani en kötü ihtimal 2 katına çıkarılabilen bir güç var. Üstelik daha az devir çevrileceğinden dolayı yakıt ekonomisi de söz konusu.
Aynı hesaba göre 100CC'den tutun da zzr1400'e varana kadar olan bütün motorlar aslında turbolu üretilse en az 2 kat daha güçlü olacaktır.
Zaten dediğim şey yapılsa emin olun ki 600CC'den daha büyük motor yapmaya da gerek kalmayacağı kanaatindeyim.
Şimdi evde göbeğimi kaşırken benim aklıma gelen bu nokta milyar dolarlık şirletlerin zehir gibi mühendislerinin aklına gelmiyor mudur?
Kesin düşünülmüştür. Fakat neden üretilmez turbo benzinli motosiklet?
Reklamlar
-
tahminim motorun küçük olmasından kaynaklanıyor, çünkü turbo basınçla çalışan bir sistem ve bilhassa sadece turboyu değil sağlıklı çalışması için takılan diğer sistemleride (blow off, intercool vb) kurulması gerek buda motorun maliyetini arttırıp ömrünü azaltacaktır diye düşünüyorum. 1300cc hayabusada uygulayan çok hatta mct 250 ye bile takan vardı ama ne kadar sağlıklı olur bilmiyorum.
"Bu forum bilgi ve tecrübe paylaşım forumudur, Konularımda ve mesajlarım da yazdığım hiçbir şey doğru değildir tamamen kendi kişisel düşüncelerimdir."
-
FatihC adlı üyeden alıntı
tahminim motorun küçük olmasından kaynaklanıyor, çünkü turbo basınçla çalışan bir sistem ve bilhassa sadece turboyu değil sağlıklı çalışması için takılan diğer sistemleride (blow off, intercool vb) kurulması gerek buda motorun maliyetini arttırıp ömrünü azaltacaktır diye düşünüyorum. 1300cc hayabusada uygulayan çok hatta mct 250 ye bile takan vardı ama ne kadar sağlıklı olur bilmiyorum.
sonradan takılan turbo sistemlerinin çok ama çok sağlıksız olduğu aşikar(hem arabada hem motosiklette)
Fakat seri üretim olarak turbo motorlarda ömür ve dayanıklılık problemleri yok.
Turbolu araçların üretim maliyetlerinin fazla olacağı doğru fakat bu üretimi yapacak olan firmanın da milyonlar satacağı kesin gibi birşey
-
Arabalarda küçük motordan yüksek güç(downsizing) çevreyi olayı yüzünden(emisyon) başlatıldı.
Zaten deli gibi devir çeviren aletlere turbo demek çok büyük arge yatırımı demek. Kimse bunu göze alamaz. Turbo=Lag
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
-
Aslında çok güzel bir soru daha önce hiç aklıma takılmamıştı. Teknik olarak çok anlamasamda şunlar kesin, turbo uygulanacak motorlar atmosferik motorlara göre çok daha dayanıklı malzemelerden üretilmek zorunda. Aşırı basınç ve ısı altında çok kısa ömürleri oluyor. İkinci olarak motosiklette bize en keyif veren notka devir çevirmesi tabiki. Turbo takılınca devir sayısı en az %30- 40 düşecektir buda keyifi çok azaltan bir unsur. Üçüncüsü turbolar narin mekaniklerdir, çok fazla dönüş yapıp aşırı ısınırlar. Motosikletler otomobillere göre çok daha agresif kullanıldığından turbolar çok çabuk dağılacaktır ayrıca turbolu cihazları kullanmakta zordur. Sabah ısıtması, uzun yoldan sonra soğuması için çalışır halde beklemesi vs. Zaten günümüzdeki motosikletler ihtiyacımızdan çok daha güçlü gibi geliyor bana. en basitinden 250 cc 20 25 bg makineler 120 130 km hızlarda stabil sürüş sunabiliyorlar. Ancak uygulanmış örnekleri piyasaya çıktıkça tüm eksi noktalar zamanla giderilecektir elbet. Şahsi görüşüm şimdiki makineler gayet eğlenceli, turbo motosikletlerden uzak dursun
-
Motosikletlerde devir çok yüksektir. Bu sebepten dolayı turbo da egzos gazının yüksek basıncından dolayı daha hızlı dönecektir. Aşırı hızlı dönen merkezkaç turbo fanı emilen havayı aşırı derecede ısıtır.Turbo da amaç yüksek basınç değil birim havada daha fazla oksijen molekülüdür. Ama sıcak havada birim hacim başına daha az oksijen molekülü vardır. Havayı soğutmak gerekir. Bu sebeple intercooler radyatörü kullanılmalı ve bu radyatör yüksek devirden dolayı otomobillerdekinden çok daha büyük olmalıdır. Hayabusa gibi devasa motorlar dışında motosikletlerde bunu koyacak yer yok. Bu sebepten takılmadığını düşünüyorum.
-
peki şöyle olsa;
Motosikletler max gücü ortaya çıkartabilmek için yüksek devir çeviryor.
Fakat turbo'lu olsa 5500-6000 rpm'de redline'a girebilir.
MAx hp 4500-5000 üretilir, Tork da 1250-1500 rpm gibi gelse boşuna dünya kadar rpm'e gerek yok.
Ki zaten az devir çeviren motorlarda aşınma da çok az olacağı için motor ömrünün uzayacağı düşünüyorum.
Turbo bakımı zor hassas bir alet doğru. Fakat blow off'la gayet sağlıklı uzun zaman kullanılabilir gibi.
-
ysn_erl adlı üyeden alıntı
peki şöyle olsa;
Motosikletler max gücü ortaya çıkartabilmek için yüksek devir çeviryor.
Fakat turbo'lu olsa 5500-6000 rpm'de redline'a girebilir.
MAx hp 4500-5000 üretilir, Tork da 1250-1500 rpm gibi gelse boşuna dünya kadar rpm'e gerek yok.
Ki zaten az devir çeviren motorlarda aşınma da çok az olacağı için motor ömrünün uzayacağı düşünüyorum.
Turbo bakımı zor hassas bir alet doğru. Fakat blow off'la gayet sağlıklı uzun zaman kullanılabilir gibi.
Motosiklet motorunun doğasına aykırı o söyledikleriniz. Devir düştükçe tork yükselir hp azalır.
Motosikletin ortalama 250 kg civarında bi alet olduğunu sayarsak tork a ihtiyacı yok.
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
-
ben şirket acısıdan bakıyorum da 250cc bir motorlar 300km hız yapmaya çalışanlar var
bir modeline turbo koysa emin olun bir dahaki sezona en çok kaza yapan motor listesinde ilk 3 e girer
şirket adına bu çok kötü bir şey
-
80 lerde honda ve kawasaki tarafından seri üretim yapıldı.Bugünde modifiye kitleri olarak birkaç makina için satılmaktadır.
http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...turbo%2083.htm
http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...turbo%2081.htm
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
-
-
özellikle hondanın motoru hakkaten zamanı için baya güçlü.
Emin olun şu anki gelişmiş teknolojiyle turbolu bi 600cc SS uygun şanzumanla hayabusadan daha hızlı olur diye düşünüyorum
Birde 250 cc ile 300 yapmaya çalışanlardan bahsedilmiş.
Kazayı motor yapmaz sürücüsü yapar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:33 ----------
viper17 adlı üyeden alıntı
Motosiklet motorunun doğasına aykırı o söyledikleriniz. Devir düştükçe tork yükselir hp azalır.
Motosikletin ortalama 250 kg civarında bi alet olduğunu sayarsak tork a ihtiyacı yok.
doğru. Motosiklette tork hp kadar önemli değil ama yine de önemli.
1500 rpm'de gelen torkla 7000'lerde gelen arasında muazzam bir sürüş tadı farkı olacaktır diye düşnüyorum.
-
Motosikletin aktarma organları düşük devirde yüksek torka pek dayanıklı değil.
-
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
-
okadar gücü yere nasıl aktaracaksın? önemli olan ürettiğin gücü yere sağlam güvenli ve kullanışlı şekilde aktarmak yoksa bir işe yaramaz.
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
-
chemical adlı üyeden alıntı
okadar gücü yere nasıl aktaracaksın? önemli olan ürettiğin gücü yere sağlam güvenli ve kullanışlı şekilde aktarmak yoksa bir işe yaramaz.
Aktarmanın sorun olacağını sanmıyorum.
Şamzıman, zincir, dişli, lastik hepsi daha kaliteli daha sağlam şekilde imal edilebilir.
-
Alır bir tana... Ana len 10000den sonra turbo açıyor bak vites değiştirirken cuuufffff sesine bak derken küt girer bir yere. Bize uygun değil. Hem Turbo'luyu hangi yolda kullanacan. Göremeyecen bi çukuru şıraaaaaaannnn. noooldu turbo pert... Yavaş gitsin önümüzü görelim.
-
ysn_erl adlı üyeden alıntı
Aktarmanın sorun olacağını sanmıyorum.
Şamzıman, zincir, dişli, lastik hepsi daha kaliteli daha sağlam şekilde imal edilebilir.
daha kaliteli imal edilebilir ancak günlük kullanıma uygun olurmu? okadar gücü nasıl zaptedicen yukarıdaki videoyu izlersen adam 200+ hızlarda tek teker gidiyor bu nekadar güvenli ve günlük hayata uygun. 600cc bir motosiklet zaten gereğinden fazla beygire sahip birde buna turbo eklersen gerisini sen düşün. Araçlarda kullanılan turbo şuan zaten sadece güç üretmek için değil öncelikli amaç yakıtın azalması dolayısıyla carbon salınımının azalması sonraki aşama güç elde etmek. Şunu diyebilirsin 500cc ve üzerindeki motosikletlere turbo yada benzeri sistem takarak yakıtı azaltmak o olabilir ancak aşırı beslemeyle bu makineleri yolda tutamazsın.
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
-
chemical adlı üyeden alıntı
daha kaliteli imal edilebilir ancak günlük kullanıma uygun olurmu? okadar gücü nasıl zaptedicen yukarıdaki videoyu izlersen adam 200+ hızlarda tek teker gidiyor bu nekadar güvenli ve günlük hayata uygun. 600cc bir motosiklet zaten gereğinden fazla beygire sahip birde buna turbo eklersen gerisini sen düşün. Araçlarda kullanılan turbo şuan zaten sadece güç üretmek için değil öncelikli amaç yakıtın azalması dolayısıyla carbon salınımının azalması sonraki aşama güç elde etmek. Şunu diyebilirsin 500cc ve üzerindeki motosikletlere turbo yada benzeri sistem takarak yakıtı azaltmak o olabilir ancak aşırı beslemeyle bu makineleri yolda tutamazsın.
600 cc mevzusu sadece örnekti.
Asıl kullanışlı olan taraf bence 100-250 cc aralığındaki günlük kullanılan motorlar.
Bu aralıktaki motorlar hemen hemen 9-32 hp arası güç üretiyorlar.
Emin olun ki bu benim dediğim sistem olsa bu aralık 15- 60+ hp'lere yükselecek.
Hadi güç için düşünmeyelim. Ekonomik olsun desek yine aynı. Daha az benzin gönderirsiniz fakat yanma miktarı fazla olacağından yine aynı gücü elde edersiniz.
-
ysn_erl adlı üyeden alıntı
600 cc mevzusu sadece örnekti.
Asıl kullanışlı olan taraf bence 100-250 cc aralığındaki günlük kullanılan motorlar.
Bu aralıktaki motorlar hemen hemen 9-32 hp arası güç üretiyorlar.
Emin olun ki bu benim dediğim sistem olsa bu aralık 15- 60+ hp'lere yükselecek.
Hadi güç için düşünmeyelim. Ekonomik olsun desek yine aynı. Daha az benzin gönderirsiniz fakat yanma miktarı fazla olacağından yine aynı gücü elde edersiniz.
http://www.alibaba.com/showroom/elec...otorcycle.html
Düşük cc motosikletler için basit uygulamalı elektrikli turbolar mevcut.Gerçi ne kadar işe yarar bilinmez
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)