Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

TURBO motosiklet neden yok?

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    07 Haziran 2012
    Şehir
    ANADOLU
    Motosikleti
    sattım gitti
    Alıntı ergün1968 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.alibaba.com/showroom/elec...otorcycle.html

    Düşük cc motosikletler için basit uygulamalı elektrikli turbolar mevcut.Gerçi ne kadar işe yarar bilinmez

    http://i00.i.aliimg.com/img/pb/828/6...623828_306.jpg
    Bunu taktıktan sonra motor çalışırsa iyi


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Muhteşem bi derleme. Bi ara nefesimi tuttum

    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  3. #23
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Ulasilmak istenen sonuç ile turbonun mantigi birbirine pek uymuyor.
    Üzerinden bir kez daha geçilmesi gereken bir fikir.
    GP500-1st bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  4. #24
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Soru mantıklı gibi aslında...

    Hacim başına daha fazla güç üretmesi ve daha erken devirlere torku ulaştırdığı ve bu yüzden bir miktar yakıt tasarrufu da sağladığından turbo motosikletlerde niye kullanılmıyor?

    Ama baktığınız zaman bir çok yönden Turbo motorsikletlerin yapısı, kullanımı ve mantığına ters..

    O zaman soralım motorlarda daha fazla güç için niye turboya başvurulmuyor seri üretimde?

    Başvurulmuyor çünkü motosikletler haddiden fazla güçlü ve devirli aletler, bu açıdan güç açığı yok o yüzden Turbo mantıksız. Çünkü 1999'da seri üretim bir otomobil için dünya rekoru olan Honda s2000'in ürettiği litre başına 120hp söz konusu motosikletler olduğunda komik bile kalıyor. o yıllarda R6 litre başına 200 hp alıyordu ki bu seri üretim turbo araçlar için bile hayaldi.

    ekonomi amaçlı ve yakıt tüketimini bir miktar düşürmek için niye kullanılmıyor?

    İşte asıl tezat burda. Motosikletler performans öncelikli kişisel zevk araçları ve bu böyle.. Türkiye gibi gelir düzeyi düşük ve motosikleti ulaşım aracı olarak daha çok kullanan ülkeler de pazardan aslan payını almıyor. Alsa bile 125cc ler bu işi görüyor zaten. Ekonomi kaygısı olan için benzini koklayan 2.5 litre yakan motor mevcut. o yüzden 500-600 cc ve üstü motosikletlerin öncelikleri ile ekonomi zıt kavramlar.

    Turbo motorsikletin sürüş dinamiklerine uygunmu?

    aslında değil. Az bir turbo boşlu veya tork patlaması sürücüyü motor üzerinde ve özellikle virajda eşşek tepmişe cevirebilir. Bu yüzden SS'ler de bile ekstra güç için kullanılması hiç istenmez..

    Turbo basit ve ucuzmu?

    Hayır değil 600cc bir motosiklete uygulanması seri üretimde 1000cc'den daha fazla maliyete gelir ve uzun dönemde üretici için dayanıklılık problemleri getirir.

    biraz okonomi ve daha fazla tork için turboya ihtiyac varmı?

    Buna Hondanın cevabı NC700 serisi zaten. Bazı arkadaşlar diyor nc de eknomi için çok yeni bir teknoloji var, yeni nesil yeni teknoloji motor. Hayır değil süper bir yanma verimi değişik bir asteşleme yok. standart bir içten yanmalı bir motor ama bu güne kadar istenmeyen derecede düşük devirli bir yapı tercih edildi o kadar. Sonuç son derece haycansız, ekonomik ama beygirle değilde torkla giden bir motosiklet çıktı.

    Sonuç olarak turboya pek ihtiyaç yok ve coq'un dediği gibi eknomi ve motosiklet birbirine zıt kavramlar.

    Ha dünya petrol fiyatları daha da uçar avrupalısı, Amerikalısı, Japonu benzini Türk halkı kadar zor temin etmeye başlar o zaman BMW'ni turbo dizel endurolarını bile görürüz şıpıdak diye Arz-talepe bakar...

  5. #25

    Üyelik
    07 Haziran 2012
    Şehir
    ANADOLU
    Motosikleti
    sattım gitti
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ulasilmak istenen sonuç ile turbonun mantigi birbirine pek uymuyor.
    Üzerinden bir kez daha geçilmesi gereken bir fikir.
    turbonun mantığı birim yakıttan daha fazla güç elde etmek değil mi?
    Bunu; isteyen ekonomi için, isteyen güç için kullanır.
    100cc motora binen turboyla daha az yakıt harcamak isterken r1'e binen daha fazla güce ulaşabilir. Bu tamamen kullanım amacına göre değişir.
    Fikir yönünden kısır bir nokta göremiyorum.

    Alıntı GP500-1st adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soru mantıklı gibi aslında...

    Hacim başına daha fazla güç üretmesi ve daha erken devirlere torku ulaştırdığı ve bu yüzden bir miktar yakıt tasarrufu da sağladığından turbo motosikletlerde niye kullanılmıyor?

    Ama baktığınız zaman bir çok yönden Turbo motorsikletlerin yapısı, kullanımı ve mantığına ters..

    O zaman soralım motorlarda daha fazla güç için niye turboya başvurulmuyor seri üretimde?

    Başvurulmuyor çünkü motosikletler haddiden fazla güçlü ve devirli aletler, bu açıdan güç açığı yok o yüzden Turbo mantıksız. Çünkü 1999'da seri üretim bir otomobil için dünya rekoru olan Honda s2000'in ürettiği litre başına 120hp söz konusu motosikletler olduğunda komik bile kalıyor. o yıllarda R6 litre başına 200 hp alıyordu ki bu seri üretim turbo araçlar için bile hayaldi.

    ekonomi amaçlı ve yakıt tüketimini bir miktar düşürmek için niye kullanılmıyor?

    İşte asıl tezat burda. Motosikletler performans öncelikli kişisel zevk araçları ve bu böyle.. Türkiye gibi gelir düzeyi düşük ve motosikleti ulaşım aracı olarak daha çok kullanan ülkeler de pazardan aslan payını almıyor. Alsa bile 125cc ler bu işi görüyor zaten. Ekonomi kaygısı olan için benzini koklayan 2.5 litre yakan motor mevcut. o yüzden 500-600 cc ve üstü motosikletlerin öncelikleri ile ekonomi zıt kavramlar.

    Turbo motorsikletin sürüş dinamiklerine uygunmu?

    aslında değil. Az bir turbo boşlu veya tork patlaması sürücüyü motor üzerinde ve özellikle virajda eşşek tepmişe cevirebilir. Bu yüzden SS'ler de bile ekstra güç için kullanılması hiç istenmez..

    Turbo basit ve ucuzmu?

    Hayır değil 600cc bir motosiklete uygulanması seri üretimde 1000cc'den daha fazla maliyete gelir ve uzun dönemde üretici için dayanıklılık problemleri getirir.

    biraz okonomi ve daha fazla tork için turboya ihtiyac varmı?

    Buna Hondanın cevabı NC700 serisi zaten. Bazı arkadaşlar diyor nc de eknomi için çok yeni bir teknoloji var, yeni nesil yeni teknoloji motor. Hayır değil süper bir yanma verimi değişik bir asteşleme yok. standart bir içten yanmalı bir motor ama bu güne kadar istenmeyen derecede düşük devirli bir yapı tercih edildi o kadar. Sonuç son derece haycansız, ekonomik ama beygirle değilde torkla giden bir motosiklet çıktı.

    Sonuç olarak turboya pek ihtiyaç yok ve coq'un dediği gibi eknomi ve motosiklet birbirine zıt kavramlar.

    Ha dünya petrol fiyatları daha da uçar avrupalısı, Amerikalısı, Japonu benzini Türk halkı kadar zor temin etmeye başlar o zaman BMW'ni turbo dizel endurolarını bile görürüz şıpıdak diye Arz-talepe bakar...
    Öncelikle detaylı cevabınız için teşekkürler.

    Konuya dönersek;

    Doğru motosikletlerin hiçbir zaman güç sıkıntıları olmadı. En hızlı arabalardan daha hızlı oldular.

    Ama benim dediğim şudur: adam hayabusaya biniyor 340 yapabiliyor motor yetersiz mi? hayır kesinlikle! Peki bu adam bu güce 600 cc turbo teknolojili bir motorla daha az yakıt harcayarak ulaşamaz mı ulaşabilir.

    Ya turbo gecikmesi demişsiniz. O artık çok görülen bir durum değil.

    Örnek vereyim. Astra H 2.0 opc'lerde turbo gecikmesi vardı ve hakkaten rahatsız edici bir durumdu. Aniden parlıyordu sanki araç. Ama güncel tsi ve thp motorlarda 1500 rpm'den itibaren sürekli gelen bir tork sağladılar.

    Bu da gücü yola stabil şekilde verilebilmesini sağladı. Motosiklette de kimsenin viraja bu kadar düşük rpm'Lerde girmeyeceğini varsayıyorum.

    Şurda haklısınız; turbo pahalı bir teknoloji. Mesela daha küçük cc'lerdeki turbo benzinli araçlar atmosferiklere göre pahalı satılıyor.

    Şu anda aklıma yatan tek somut gerekçe bu gibi.

    Bu arada forumda ne zamandır adam akıllı bir konu açılmıyordu iyi oldu.

    Teknik bilgisi yüksek forum sakinleri de konuya beklenmekte

  6. #26
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı ysn_erl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aktarmanın sorun olacağını sanmıyorum.

    Şamzıman, zincir, dişli, lastik hepsi daha kaliteli daha sağlam şekilde imal edilebilir.
    Yere aktarma ?

  7. #27

    Üyelik
    07 Haziran 2012
    Şehir
    ANADOLU
    Motosikleti
    sattım gitti
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yere aktarma ?
    gt250r motorunun turboyla r6 kadar güçlü olduğunu varsayalım. Mevcut r6 aktarma sistemiyle bile kullanılabilir. Neden olmasın

  8. #28
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı ysn_erl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gt250r motorunun turboyla r6 kadar güçlü olduğunu varsayalım. Mevcut r6 aktarma sistemiyle bile kullanılabilir. Neden olmasın
    lastik, ağırlık, yere basma gücü? fiziğin mümkün kılmadığı şeye olur diyorsunuz ya

  9. #29

    Üyelik
    07 Haziran 2012
    Şehir
    ANADOLU
    Motosikleti
    sattım gitti
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lastik, ağırlık, yere basma gücü? fiziğin mümkün kılmadığı şeye olur diyorsunuz ya
    nesi münkün değil? r6'ya çift silindir turbo gt250r motoru swaplayıp 80-90 hp'lerde kullanmanın nesi fizik ötesi? (verdiğim motor ve motosikletler sadece örnek. Biri çıkıp da 250cc turbolayıp r6'ya takcamış pehhh diye yorum yapmasın lütfen)

    Tüm aktarma aynı sadece motor bloğu farklı olduğunu düşünün.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)