Bence Multistarada
Bence Multistarada
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
Yalnız Z800 ıslak 230 kg, yanlış anlama olmaması açısından söylüyorum. Örneğin streetfighter 848 ıslak 199 kg. Ancak gene de 30 kg azımsanacak fark değil. Kawasaki motorları hafifletemedi demek de tam doğru değil, zx 636 abs'li 194 kg (ıslak). Bunun grenajlarını söküp tork eğrisini biraz değiştirip, oturuş pozisyonun dikleştirip bir naked yapsalar iyi satar ama girmiyorlar o işe. Adamların naked motorları ağır nedense.
Gene de bu avrupalılar ile teknik ve kalite anlamında başa çıkabilen, hatta bir çoğunu satış rakamlarında geride bırakan tek japon markasıdır Kawasaki.. Bence herhangi bir italyan kawasaki den çok çok daha kaliteli değildir...
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:13 ----------
CEO su çıkıp açıklama yapıyor ; Çünkü müşterilerimiz bizden MAÇO bir motor talep ediyorlar ve biz bunu onlara sağlamak için kilodan feragat edemeyiz diyor..
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
Konuyu açan arkadaşın sahte üye olma ihtimaline %80 diyorum
Ne gibi bir açıklama yapacaktı ya?
"Ar-Ge'ye çok para harcayıp motoru hafifletmek yoluna gitmedik. Mevcut motorun gücünü de artırmak için masraf gerekiyordu, onu da yapmadık. Aranızda en akıllı biz olduğumuz için doğrudan hacim büyüttük, biraz cilaladık istediğimiz fazla güç kendiliğinden geldi valla. Çok hoş oldu çok da gözel oldu yani. Ağırlığın da canı cehenneme, kim takar yaaa...."
deseydi asıl adam net olurdu.
#sürenadam
Sevgili syanur fake olmadığıma seni inandırmak için ne yapmalıyım .
Lisedeyken bir matematikçimiz vardı, ÖSS denemelerinde matematiği fulleyenleri motoruyla (vl 250) gezdirirdi. Arada ben de fullerdim, beni de gezdirirdi Altıparmak ve Heykel'de (Bursa'da).
Üniversiteye gelince pedere çok motor alalım dedim, almadı adam. Arabam vardı ama motora yok diyorlardı bizimkiler.
2007'de üniversiteden mezun olunca gene kafamda motor vardı ama çok az paraya çalışıyordum gene motor alacak param yoktu. Arabam vardı ama satıp motor almama peder izin vermiyordu. 2009'da maaşım biraz arttı ben de gidip Yeniköy'deki kıl Engin'den cbf 150 aldım. Bütün paramı motora verdiğim için sürüş eğitimine para veremedim tabi ki; fren debriyaj nerde onu bile bilmiyorum. Apartmanda R1'i olan bir abimle gittim motoru almaya. 2-3 gün bana sürmeyi öğretti. Laf aramızda bende fazla yetenek de yok çok geç öğrenebildim. Ondan zaten elektronik ıvır-zıvırı bol motor istiyorum, ölme ihtimalimi azaltmak için. 10 numara makinaydı cbf 150, sattığıma da çok pişmanım. Servis olarak da adamlar 10 numaraydı (kıl Engin). Şehir dışı çok gezdik cbf'le. 2 kişi Çeşme, Bozcaada, Bursa, Abant deli gibi geziyorduk. Yağ yakıyordu ama abartılacak bir şey değil, benzinciler 10 liraya değiştiriyordu.
Ama büyütmek istiyorum tabi aleti özellikle 2 kişi uzun yolda çok problem oluyor Cbf 150. Tam otobüsü sollayacaksın rampa geliyor, otobüs aynı hızda gidiyor ama sen gidemiyorsun. Bu sefer otobüsün arkasına geçmen gerekiyor ama arkandaki diğer sollamak isteyenler deliriyor vs vs.
2009 sonu gibi bilenleriniz vardır Beldeyama ile Yamaha ayrıldı, o ara ellerindeki motorları ucuza veriyorlardı ben de gidip Kuruçeşme'deki Bülent'ten Diversion'u aldım (aslında kafamda Hornet vardı ama Diversion daha ucuzdu). Buz gibi ama yağmursuz bir aralık akşamıydı, motora bindim biraz gazı çevirdim o nasıl bir ivmelenme (kıyaslayacak başka şeyim olmadığı için Cbf'le kıyaslıyorum tabi) ayaklarım titremeye başladı korkudan. Ulan nasıl süreceğim ben bunu 250'lik mi alsaydım dedim içimden. Bir kaç gün sonra Bursa'nın dışındaki parasız otoyolda 225'le (ibrede görünen) giderken buldum kendimi o ayrı.
Diversion hakkında motor konusunda yeteneği olmayan ama uzun süredir kullanan birine sorularınız varsa cevaplayabilirim .
Syanur fake olmadığıma inandın mı artık bilmiyorum, 1 sayfa yazı yazdım buraya .
Valla kusura bakma, Böyle hesaplar var, eğlendiklerini sanıyorlar böyle konular açarak.
Eh suç biraz da sende, yazdığın seçeneklere bak
Senin 2 kişi ve uzun yol sürüşü yapacak olduğunu çok göz önüne almamıştım. Şimdi tekrar edince idrak ettim. O açıdan Streetfigter yada brutale ızdırap olabilir sana o konuda. Hyper oturuş olarak en azından çok daha rahat sayılır. Aynı şekilde artçı için de.
Sen Ducatinin ve Agustanın masraflarını araştırdın mı bilmiyorum ama ben Dorsoduro veya Hyperstrada'nın ihtiyaçlarına daha uygun olduğunu düşünüyorum. Agusta da Rivale diye bir model çıkardı ama daha TR ye gelmesi ~1 yılı bulabilir. O da Brutale gibi değil, Dorsoduro gibi daha çok.
#sürenadam
Ducati'nin masrafları ne bilmiyorum ama 1.000 km'de yağı değişecek Korlas fazla canımı yakamaz o zaman. 1 sene sonra da 15.000 bakımına sokacağım serviste garantiyi bozmaması için. 15.000'de çok paramı alırlarsa da bir daha gitmem. Garanti de bozulmamış olur iki sene. MV'nin bakım aralıklarını bulamadım yalnız. Bulabilen varsa çok iyi olur.
Bakım aralıkları yanılmıyorsam her 6.000 de 1. Ve sizin kendi yağınızı değiştirme gibi bir lüksünüz olmuyor bu durumda. Her 6.000 de bir gidip size ait olan kitapçığa "bakımı yapıldı" diye imza atılmazsa misal "12.000 bakımına gelmemişsiniz, motorunuz garantiden çıktı" diyebilirler. Ki bana göre haklılar da.
#sürenadam
Aslında ben 6.000'de yağı kendim de değiştirmeyeceğim, hiç bir şey yapmayacağım. O ducati'yi yapan mühendis kullanma kitapçığına ne yazdıysa onu yapacağım.
http://www.ducatiuk.com/bikes/hypermotard/hyperstrada/tech_spec.do burada 15.000 km'de bir bakım var diyor; 15.000'de gidip o kitapçıkta ne yazıyorsa onu yaptıracağım. 30.000 bine kadar gene hiç bir şey yapmayacağım. O arada problem çıkarsa da Korlas garanti geçersiz demez bence, sonuçta adam da garanti kapsamında parçaları İtalya'dan bedava alacak, niye benle papaz olsun ki.
Ben kitapçıkta ne yazıyorsa bakımların o şekilde yapılmasının uygun olduğunu düşünüyorum; abi burası Türkiye 6.000'de bakım yapalım mantığı bence doğru değil. Bizim servislerdeki ustalardan daha iyi biliyordur aleti yapan mühendisler.
Türkiye servislerini iplemeye gerek yok, kitapçıkta neyse odur bakım aralığı. Garantiden falan da çıkmaz.
www.motorumla.net
Yapacağın yolu %50-50 şehiriçi-dışı olarak belirtmenden ve sonb kullandığın motosikletin xj6 olmasından dolayı "bence" senin ihtiyaçlarına en uygun tercih hyperstrada olcaktır, adıda zaten multistrada ve hypermotard'ın karışımı olmasından dolayı hyperstrada şehiriçi ve dışında ihtiyaçlarını en optimum bu motor karşılar seçtiğin üç model arasında!
Bu modellerin fiyatlarını belirtmişsin japon alternatiflerine göre nerdeyse iki katı fiyatlardalar, tabiki para senin bunları almak bütçeni sarsmıyacaksa,seni sıkıntıya sokmayacak borca harca girmeyeceksen alıp keyfini sürmeni ve birikimlerini buraya yazmanı beklerim ama bütçeyi zorlayacaksa fazer yada z800 de bunların uygun fiyatlı alternatifleri olarak gayet iyi motorlar.
Bu motorları alacak kadar param olsaydı brutale 800'ü tercih ederdim ama mv-agusta almadan önce ikinci elde ne kadar değer kaybettiğine ve ne kadar sürelerde satıldığınıda sahibindende kısaca bi araştırısan anlarsın,her ne kadar uzun süreli kullanacağını varsaysanda bikaç sene sonra daha güzel modellerin gelip aklını çelmeye başlayacağını sen de biliyosun
Ducati'ler doğru pahalı ama Türkiye'de Korlas'ın ekstra bir bindirmesi olduğunu düşünmüyorum. Fazer 8 ABS İngiltere'de 7000 gbp, hyperstrada 10.650 gbp % 52 zaten daha pahalı yurt dışında da. Türkiye'ye bakacak olursak Fazer 8 ABS 26.250 TL; Hyperstrada ise 40.000 TL yani %52 daha pahalı (oran aynı). Ducati denen makineler her yerde pahalı. Sonuçta Fazer 8'le kıyaslayacak olursak tork ve beygir güçleri benzer ama Ducati'de sürüş modu var, çekiş kontrol var, brembo fren kaliperleri var, süspansiyonlar iyi, hafif, kafadan yan çantalar da geliyor.
Yani zaten daha pahalı olması lazım.
Kawasaki de zx636 2013'ü çıkardı, her şeyi koydu içine (abs, sürüş modu, çekiş kontrol); o da 38.000-40.000 TL civarı bir fiyata gelir diye tahmin ediyorum Türkiye'ye (İngiltere fiyatı 10.000 gbp (28.000 TL civarı)).
Yine yanlış anlaşılma olmuş sanırım . Ben korlastaki ustalar ne der, nezaman gel-git der bilmiyorum. Ben zaten kullanım kitapçığına bakarak söylemiştim o 6.000 km'yi. Ve bence sen bir kullanım kitapçığı indir, iyice incele. Bak bakalım kaç km de ne bakımı istemiş mühendisler ve onları kendin yapabilecek misin. "XXX parçayı kontrol et, gerekirse ayarını yap yada değiştir" dediği parçaları nasıl kontrol edip değişmesi gerektiğini nasıl anlayacaksın, gerekirse nasıl değiştirecek veya ayarını yapacaksın merak etmedim değil. Nekadara mal olacağını konuşmuyorum bile.
@Seninle papaz olmak denmez o duruma. Adamlar sana o parçayı satıp kar etmek durumda iken neden kullanıcı hatası olmadığına inanıp ücretsiz bir şekilde değişim yapsınlar ki? Çok enteresan bir yaklaşımın var doğrusu, bayiler/distribütörler haklı veya haksız nasıl para kazanıyor bilmiyor musun??
Bu da garip bir yaklaşım tabi. Adam motoru alacak. Servise hiç uğramayacak, 15.000 yada 30.000 km sonra üst kapak yada krank arızası sebebi ile gelecek, yada herhangi bir başka mekaniksel arıza. Sonra diyecek ki "ben gerekli tüm bakımları doğru bir şekilde zamanında yaptım, hadi bakalım değiştirin şu parçaları garantiden". Servis de "olur abi, hemen" diyecek...
İplemeye gerek yok derken?? Ben kendime güveniyorum, tüm bakımları kendim yapabilirim ve motoru da düzgün kullanırım, bu doğrultuda bir sıkıntı da yaşamam ve servise de muhtaç kalmamış olurum mu demek istedin? O zaman katılıyorum çünkü ben de şuanki motorumu bu şekilde kullanıyorum. Ama bir Ducatiyi bu şekilde almaya karar vermek daha riskli bişey tabi. Benim motorum arıza çıkarsa ve garanti kapsamı dışında tutulsa bana maliyeti kaç para tutarsa benim aldığım risk okadar demektir. Ve servis ilgilenmezse bile başka bir ustaya gösterir sorunu tespit veya tamir ettirebilirim. Fakat Ducati'nin garanti dışı kalması durumunda kime göstereceksin veya nasıl tamir ettireceksin orasını da iyi düşünmek gerek
#sürenadam
ooo italyanlar havada uçuşuyor... hiçbirini kullanmadım ama görseli için şahsi fikirlerimi söyleyeyim tercihleriniz arasından kesinlikle streetfighter.. diğerlerinden daha hırçın duruyor, elektronik destek falan tabi sizin tercihiniz brutale daha dolu... ama multistrada'yı da kesinlikle değerlendirmenizi tavsiye ederim, üretimini izledim kesinlikle beni ikna etti gerek elektronik destekleri gerek tur-spor performansları...
Ninja
@ syanur web sitesinde bakım aralığı 15.000 km diyor, yukarıda linkini attım; sen 6.000 km'yi nerede gördün link atar mısın? Eğer öyleyse 6.000'de bakıma sokarım zaten. Ben bakımları kendim yaparım demiyorum hatta kendim yıkamam bile motoru; o tür işlerden zevk almıyorum.
Bayiler/distribütörler'in haksız para kazandığını da düşünmüyorum özellikle büyük motosikletlerde satış adetleri çok kısıtlı; fazla satamadıkları için üretici ile de çok fazla fiyat pazarlığı yapamıyorlar. Hatta tam tersi bu adamlar nasıl kar ediyor diye merak ediyorum.
Bilenleriniz vardır Etiler'de Ducati bayisi açılmıştı, ya dedim siz kaç tane motor satacaksınız ki buranın kirasını çıkartacaksınız? Adamlar aşağıda servis var Harley motorlara da bakacağız hesabımızı yaptık dediler. Adamlar işin içinde olduğu için vardır bir bildikleri herhalde dedim ama sonuç olarak 2 ay sonra kepenkleri indirdiler.
Bayiler çok para kazanıyor diyen bayi açmanın fizibilitesini yapıp bana getirsin; sermayeyi ben koyacağım beraber çok para kazanalım.
@ sedici multistrada güzel ama ben şehir içi mecidiyeköy-maslak; çapa maslak çok dolanıyorum trafikte; o yüzden ağır makineleri sevmiyorum; bir de multi çok pahalı.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)