Buraya erkek geleydi..Dalga gecerlerdi.. Bayan gelmiş ne kadar iyisiniz siz öyle
Buraya erkek geleydi..Dalga gecerlerdi.. Bayan gelmiş ne kadar iyisiniz siz öyle
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
anladım trgy ankaradayım hondayla görüştüm eğitim verceklerini söylediler ama tanıdık bi motor hocasıda var bakalım hangisi olursa eğitim alıcaz
bence geçilmez. Geçerseniz anlıyacaksınız ne demek istediğimi. Uzun uzun yazmaya gerek yok şimdi.
600 lük ile 500 lük arasında pek fark yok ama bu yıl honda 500cc lik cbr getirecek. bu da değerlendirilebilir.
ayrıca bende yeniyim. 250 ninja ile 2012 eylül de motor kullanmaya başladım. bu nedenle koruma ekipmanlarına çok para gidiyor bu kısmını da atlamayalım.
örneğin benim aldığım ekipmanlar 1.000 tl shoei kask, 140 tl revit eldiven, 450 tl revit mont, kilit branda falan neredeyse 2.000 tl bütçe gerekiyor.
Öncelikle küçük bir motosiklet ile her türlü hava koşulunda, yoğun trafikte motosiklet kullanıp hakimiyet ve reflekslerin geliştirilmesi gerekli.. Bu ne kadar sürer size bağlı ama her türlü hava koşulu için en az bir yıl geçmesi lazım. Racing motosikletler arasında dağlar kadar güç farkları var. Kesinlikle şakaya gelmiyor yıllarca sccoter den tutun her çeşit vitesli kullanmış ama 600 cc ve üstü motosiklet ile küçük bir hatası karşılığında ölen ve sakat kalan arkadaşlarım var. Gaz kolu ne kadar dönüyor diye merak ederseniz olan sevdiklerinize olur...
bence başlangıç motoru yüksek tutulmalı örneğin cbr250 gt250r eğitim olarak mutlaka honda nın verdiği eğitim alınmalı ayrıca denk gelirse california superbike school istanbul parkta eğitim vermeye geliyor bence bunu mutlaka almanız gerek r6 için benim düşüncem böyle
Helva yedirirsin millete bu düşüncelerle :D
4 Teker bedenimi, 2 Teker ruhumu taşır
Yanlamak biz de ata sporu!
anladım teşekkürler gerekli ekipmanları tamamlıyıp ve eğitim alıp 600 cc liğe gecmek gerek.
bilmiyorum farkındamısınız ama cbr 125 13 hp sanırım r6 ise 125 hp(beygir)
1 yıl ın bi anlamı yok ben bi yılda 6000 yapıyorum arkadaşım bi yılda 38 binde arada en az bir ara sınıf daha olmalı ve r6 gibi bi makinaya binmek için en en az 60 - 70 bin km tecrübe gereklidir.
canınızın önemi yoksa bilemem ama ben böyle kimseyi vaz geçiremeyeceğimi biliyorum ama şöyle bir örnek vereyim bi arkadaşım geldi motor alacağım diye 125-150 cc ile başla dedim 250cc ile başladı şanslıydı kaza yapmadan 1 yıl 15000 km sürdü sonra 600 lük alacam dedi 600 hornet aldı şuan yanlış hatırlamıyorsam 3 platin 4 kırık ve bi parmağı kayıp ( full koruma ile yapılan bi kazadır shoıe kask alpline star deri tulum vs. vs.
bu işin şakası olmaz
cbr 250 bile acemiler için tehlikeli (acemilik km gerektirmez 15 senedir scooter kullanan yüzbinlerce km devirmiş bir adam ilk vitesli kullandığında acemidir) en ufak fazla gazda tekere kalkan bir makine ve tek silindir
sen acemiyim diyorsun cbr 125 le başlayacaksın ve r6 ya geçeceksin aradaki kilo farkı kullanım pozisyonu ve en önemlisi güç. r6 kullandım sözde 300 km gibi bir yola gidecektik o motorla arkadaşımındı ama bindikten sonra 30 km sonra indim al sen bu motoru ben kendi motorumu alıp geleyim dedim çocuğa (hastaydı kullanamıyordu) nedenmi? istemsiz tekere geliyor makina öyle çılgın birşey yok :S senin tecrüben ne kadar dersen 10 senedir motor kullanıyorum tecrübem 20.000 km vardır son 2 senesi aktif olmak üzere her tarz motordan test ettim inan ;)
r6 ile acayip hava basarsın sesi duruşu gücü evet şahane makina ama belki bi iki motor sonra almalısın
sana önerim (en hızlı şekilde bu olmalı ki bu bile yeterli değil)
cbr 125 5000-10000
cbr 250 5000-10000
er-5 5000-10000
sonra r6 alırsın sıkılana kadar binersiniz
saygılarımla
not: eğer sizi bekleyeniniz merak edeniniz yada sizin ayrılmak istemediğiniz birisi yoksa canınız bu kadar ucuz sa hayabusa ile başlamanızı tavsiye ederim...
Siz daha başlangıç yapmadan.İlerisini düşünmüşsünüz.
Bir ufak ccile alın başlayın.Kendinizi geliştirin.
Bu şuna benziyor.Motorum yok.Şimdi ben bir Cbr 250 alsam 2 sene binsem 1000 liğe geçsem.Sonrada yeterli kmden sonra hayabusa alsam iş tamamdır gibi birşey.
2020 'Tracer 900 İcon Blue
Uzun bir aradan sonra bir foruma bakayım dedim güzel bir konu beni buldu
Anladığım kadarı ile hiç motosiklet deneyiminiz yok,genelde bu tarz konulara verilen klasik cevapları dikkate almanızı tavsiye ediyorum. ( Daha düşük cc li bir motordan başlayıp işi sağlama almak gibi,tepkileri,sürüş biçimini oturtmak gibi,Türkiye trafiğini,insanların tepkisini benimsemek gibi vs.. ) Böyle başlarsanız geçiş dönemini daha kolay atlatacağınızı ve güvenliğinizin daha sağlam olacağını düşünüyorum.Sizin de bunu biraz düşünmeniz gerekli bence
Eleştiri gibi gelmesin ama motosiklet almaya karar verdiğimde benim de aklımdaki ilk model r6 idi.Gerekli tecrübeye sahip olduğuma karar verdikten sonra sırasıyla cbr125r - cbr250r- r6 yapmayı düşünüyorum
unutmadan! hantır hantır motosiklet aradığım zamanlar bu tarz konuları baya takip etmişliğim vardır, dalga geçme konusuna hak veriyorum.
ben sunu anlatmaya çalışıyorum eğer yzf r125 alırsam 3 sene binmeliyim sonra r6 ya gecebılrım ama 2.el cbr 125 veya gt250 alırsam 1 sene sonra r6 ya gecebılırım.
bu sure zarfında gerekli eğitimide alıcam tabıkı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:26 ----------
valla arkadaşım çok haklısın hislerime tercümar oldun saol
Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana
Dediğim gibi lütfen size zarar verecek yanlış kararlarda bulunmayın zaten bayan sürücüler olarak sayımız yok denecek kadar az Allah Korusun bir zarar gelirse ceremesini ömür boyu çekersiniz
''Hele ki yaşadığımız ülkenin trafiğinde zamanla ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız,motosiklet kullanıcılarına hiç saygı yok
Şu konunun aynısını ben açsaydım beni duman etmiştiniz vallahi...
Kesin motoru bırakmıştım
Normal şartlarda, bence 1 yılda 600 CC olmaz.
(Aynı yollardan hepimiz geçtik. Bende CBF 150 ile başlamıştım sonra ER-6F ye bindim. Şimdi de CBF 1000'e biniyorum. Ama bu yine de çok iyi kullandığım anlamına gelmez, ki benim ehliyetim yaklaşık 20 yıllık.)
Tabii çok yeteneklisindir, harikasındır... binersin ... genelleme yapmamak lazım. Genel yaklaşım olarak söylüyorum.
Ağır motor ayrı, hafif motor ayrı. Hafif motorun özgürlüğü de farklı. Devrilirse, kendin kaldırabilirsin. Ama 600 ü kaldırmak da zor. (Umarım hiç devrilmezsin tabii)
Güvenli sürüş eğitimi almakla, trafiği okumak ayrı konular.
Motosiklete çok hakim olsan bile, telefonla konuşurken sigara içen sürücünün aniden şerit değiştirmesini öngörmek ayrı.
Temel olarak sorumlu davranmak gerekir.
Motor büyütmek için acele etmemek lazım.
yıllardır R6 kullanan birisi olarak almayı düşünen arkadaşlar bence; sert, hırçın bir motor. Tecrübe, eğitim, koruma çok önemli ama racing motor kullanacaksanız bunların yanına irade (gaza gelmeme), motoru çok iyi tanıma( nerede durur, nerede yatar ) ve tabiki cesaret olmalı 600cc lik racing motor almak isteyen, dışardan görüntüye sese bakıp kesin alacağım diyen çoğu arkadaşım artçı olarak benimle ufak bir tur atınca çok sertmiş, bu nasıl birşey, bu uzay mekiği mi, beynim uyuştu gibi sözler söyleyerek vazgeçtiler Ama bu hepsinin vazgeçtiği veya sizlerin vazgeçmesi gerektiği anlamına gelmez. Motora yeni başlayan ve hedefi 600cc racing olan arkadaşlar. önce Eğitimini alın, sonra 125-250 cc bir motor alıp farklı yol şartlarında uzun yolları devirin (en az 20-30 bin km) ve kendinizden emin olduğunuzda gidin bir arkadaşınızdan veya kiralık bir 600 cc racing e binin ve 1 hafta gezin. Eğer işte benim motorum bu diyorsanız hiç düşünmeden bir racing alın ve tadını çıkartın derim
Bakıyorum herkez pamuk gibi olmuş
Mecnun bir bilseydi motosiklet sevgisini , severmiydi hiç Leyla zillisini ?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)