Yanlış parça ve delinmiş PİSTON
Reklamlar
-
ARKADAŞLAR HERŞEYİN ORJİNALİ EN İYİSİ BİRDE USTA SORUNU VAR TABİ HER ÖNÜNE GELEN BEN YAPARIM DİYO..
PİYASADA BİR ÇOK USTA İKİ ZAMANLI MOTOR YAPMAYI BİLMİYOR VE SONUÇ BÖYLE OLUYOR
YAMAHA RX 115 YANLIŞ BUJİ TAKILMASINDAN DOLAYI YAKLAŞIK 150 KM HIZLA GİDERKEN PİSTON BU HALE GELDİ
YORUMLAR SİZİN
[IMG][/IMG]
Reklamlar
-
sen şimdi 115 lik motorla 150 mi yapıyorsun?
olayın hangi kısmından tutsam bilemedim
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
sana bir şey oldumu
birde o hıza ne gerek var mafia yada polistenmi kaçıyosunn
bu arada güvenmediyin tanımadıım bilmediyin ustaya götürme motorunu abi
-
bildiğim kadarı ile rx 115 zaten piston delen bir model, yüksek süratlere çıkabilir ama sürekli gidilmez.
-
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
ozaman bu makine ile egsoz patlatmak akıllara zarar desenize :D
günümüzde apaçi damgası yiyen bir çok model var önemli olan kullanıcı apaçi olmasın
-
şuna yanlış parça demesekte...
yanlış kullanıcıya verilen motorun sonu desek...
olmazmı ki????
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
Antalya+ rx = apaçi bi tane efendi gibi süren görmedim
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:07 ----------
az önce evimin yakınından rx geçti yardırıyodu yine ben bu memleketin ciğerini biliyom ciğerini...
-
Sende haketmişsin ama arkadaş 115 cc motorla 150 km tamam rx 115 leri biliyorum kullandım ama hiç 130 u geçmedim umarım sana bişey olmamıştır geçmiş olsun buda sana tecrüce olmuştur
Ey kardeşim! Sen fikirden ve düşünceden ibaretsin. Senin varlığın bunlardandır. Geri kalan sinir ve kemiktir ki, onlar hayvanlarda da vardır.
Mevlana
-
otopsici adlı üyeden alıntı
sen şimdi 115 lik motorla 150 mi yapıyorsun?
olayın hangi kısmından tutsam bilemedim
dostum senin rx serisinden haberin yok galiba bide 135'liğe bindirsek seni kalbin dayanmayacak
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:48 ----------
alikan adlı üyeden alıntı
sana bir şey oldumu
birde o hıza ne gerek var mafia yada polistenmi kaçıyosunn
bu arada güvenmediyin tanımadıım bilmediyin ustaya götürme motorunu abi
ne yaparsın üstüne çıkınca insan dayanamıyo
-
just4techno adlı üyeden alıntı
Antalya+ rx = apaçi bi tane efendi gibi süren görmedim
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:07 ----------
az önce evimin yakınından rx geçti yardırıyodu yine
ben bu memleketin ciğerini biliyom ciğerini...
@1:15 otobandan 115'in geçişini yapmadın olm
-
satoyama adlı üyeden alıntı
evet doğru tayfur
inanabilirsin hele birde bunun rx 135 king olanı var o akla zarar
çok yüksek devirli ve 2 zamanlı hafif bir motor japon harikasıdır.
ama malesef apaçi damgası yemiştir.
arkadaşın sorununa gelince; rx lerin zaten kronik durumu bu, sen piston depoyu delip geçmediğine dua et!
tavsiyelerim.
1sıkma torklarını bilen adam gibi usta toplayacak. sente ayarı çok önemli, internetten hangi buji kullandığını, repair maueli ni bulabilirsin.
2motoru rodajda yardırmayacaksın (ilk 500 km)
3tam sentetik kaliteli 2 zamnalı yağı kullanacaksın öyle 10 numara yağ doldurup gezmek yok !
4mümkünse bu işlermleri yaptıktan sonra uzun süre dip gazda yada sürekli sıkıştırarak yüksek devirde sürme
gözlerinden öperim.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...1145448/detay#
edit: imla
hah şöyle yaa sonunda kendim gibi iki zamanlı motorlardan anlayan birini bulabildim herkes bişey söylüyo bilende konuşuyo bilmeyende...
benim bu pistonu delme sebebim tamamen usta hatası banada ders olmuş oldu
o kadar dedim ustam yanlış buji kullanma diye ama yinede başıma geldi
yağ konusuna gelince o kadar çok para verince akıllandım gittim 16 litrelik teneke aldım daha hesaplı yarı yarıya fiyat atıyo
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:01 ----------
alikan adlı üyeden alıntı
ozaman bu makine ile egsoz patlatmak akıllara zarar desenize :D
günümüzde apaçi damgası yiyen bir çok model var önemli olan kullanıcı apaçi olmasın
bazı arkadaşlar rx serisini apaçi hale getirdi ama rx'in en güzeli orjinal olanıdır
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:05 ----------
srhtsglm adlı üyeden alıntı
bildiğim kadarı ile rx 115 zaten piston delen bir model, yüksek süratlere çıkabilir ama sürekli gidilmez.
kesinlikle ....
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:07 ----------
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
şuna yanlış parça demesekte...
yanlış kullanıcıya verilen motorun sonu desek...
olmazmı ki????
samet kardeşim
biz sadece benzini koyup binmek yerine motoru a'dan z'ye söküp toplamayıda biliriz...
yanlış parça dediğim tamamen usta hatası olan yanlış buji takılması
herkesi kendin gibi düşünme
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
@1:15 otobandan 115'in geçişini yapmadın olm
Çok güzeldi mengü harika.
" Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.
BİLGİ GÜÇTÜR
-
just4techno adlı üyeden alıntı
Antalya+ rx = apaçi bi tane efendi gibi süren görmedim
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:07 ----------
az önce evimin yakınından rx geçti yardırıyodu yine
ben bu memleketin ciğerini biliyom ciğerini...
şahsen apaçilik hiç içimde yok ama ...
şu rx 115'in üstüne çıktığımda marşa bastıktan sonra kendimi tamamen kaybediyorum bana neler oluyo bende anlamıyorum ama oluyo işte
çok süper bi tanede ybr motorum var ama onun yüzüne bile bakmıyorum + ybr motorun kendi modelinde temizlikte ve orjinallikte akdeniz bölgesinin 1. olmaya aday rx varken o hep depoda yatıyo
-
ben de nacizane 25 senedir o motorları ıçımla söküp toplarım..yaşım 25 değil yanlış anlama...
150 km ye çıkana kadar delmedide o sürattemi vurdu pistona o buji???
kusura bakma ama o hacimde adamda olsa o devirlere çıkarıp asıldığında adamın da biyeri delinir..gayet doğaldır..
sen başka bişey olup motorun komple kilitlenmediğine,hala sağ olduğuna şükret...150 km hız az bişey değil..kimse canını sokakta bulmadı unutma...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
chozen adlı üyeden alıntı
Sende haketmişsin ama arkadaş 115 cc motorla 150 km tamam rx 115 leri biliyorum kullandım ama hiç 130 u geçmedim umarım sana bişey olmamıştır geçmiş olsun buda sana tecrüce olmuştur
tecrübe olmazmı yaaa artık taktığım en küçük civataya kadar kontrol ederek takıyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------
Mengu16 adlı üyeden alıntı
@1:15 otobandan 115'in geçişini yapmadın olm
otobandan geçişe yarıldım
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:18 ----------
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
ben de nacizane 25 senedir o motorları ıçımla söküp toplarım..yaşım 25 değil yanlış anlama...
150 km ye çıkana kadar delmedide o sürattemi vurdu pistona o buji???
kusura bakma ama o hacimde adamda olsa o devirlere çıkarıp asıldığında adamın da biyeri delinir..gayet doğaldır..
sen başka bişey olup motorun komple kilitlenmediğine,hala sağ olduğuna şükret...150 km hız az bişey değil..kimse canını sokakta bulmadı unutma...
güzel kardeşim yanlış takılan buji belli bi süre sonra ısınmaya ve erime yapmaya başlıyo + eriyincede taktir edersinki pistonun üzerine düşüp deliyo sonuç bu
motor o hızda kilitledi veya başka bişey oldu ben debriyajı sıktım motor kendini saldı bende durdum
-
pistonun alüminyumdan imaldir ve yaklaşık 660 derecede erir..
buji ise en adi metalden (demir lafını kabul etmesemde halk tabiridir diyelim) demirden bile olsa yaklaşık 1500 derece erir..eriyen bujinin elektrodu erir ateşlemeyi keser ,motor stop eder...
sorun ise pistonun tam o noktasında oluşan ısının yükselmesi ile piston malzemesinin dayanamayarak erime noktasına gelmesi ve sonunda oradan koparak delinmesidir.
düşünün bi kere..10 bin devirde olsanız saniyede yaklaşık 166 kere ateşleme olan bir yüzey zamanla özelliğini yitirip ısıdan dolayı eriyecektir...
neyse ...
vazgeçtim,yazmadım sayın....
boşu boşuna laf kalabalığı yapmayalım...
ama yazmadan edemeyeceğim..eridiği halde ateşlemeye devam edebilen o bujilerden bende istiyorum....
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
pistonun alüminyumdan imaldir ve yaklaşık 660 derecede erir..
buji ise en adi metalden (demir lafını kabul etmesemde halk tabiridir diyelim) demirden bile olsa yaklaşık 1500 derece erir..eriyen bujinin elektrodu erir ateşlemeyi keser ,motor stop eder...
sorun ise pistonun tam o noktasında oluşan ısının yükselmesi ile piston malzemesinin dayanamayarak erime noktasına gelmesi ve sonunda oradan koparak delinmesidir.
düşünün bi kere..10 bin devirde olsanız saniyede yaklaşık 166 kere ateşleme olan bir yüzey zamanla özelliğini yitirip ısıdan dolayı eriyecektir...
neyse ...
vazgeçtim,yazmadım sayın....
boşu boşuna laf kalabalığı yapmayalım...
ama yazmadan edemeyeceğim..eridiği halde ateşlemeye devam edebilen o bujilerden bende istiyorum....
ben en iyisi diye gittim NGK iridyum buji aldım sanada tavsiye ederim
-
ustana o kadar çok akıl vereceğine kendin bujinin uygununu araştırıp bulup alıp taksaydın veya taktırsaydın...hemen usta yanlış buji takmışş diye konu açmazdın.
-
arkadaşım En basitinden sana tavsiyem,
madem bulamıyorsun veya nasıl bulacağını bilemiyorsun,
Pistonu Üst ölü noktaya getir ve motordaki bujiyi çıkart,
Kumpası Buji yuvasından sok ve pıstona yasla,
çıkan sonuç (Misal) 15 mm çıktı ise sen 13 mm uzunluğunda ve elındekı buji pasosu dişlerinden buji araştırmaya başlayıp kesin sonuca ulaşabilirsin,,,
Gerçi seninde dediğin gibi,
Herkes 2 ZAMANLI MOTORDAN ANLAMAZ...
Ustanı iyi seçmelisin...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler