90-110km hızla giderken....
Reklamlar
-
Selam arkadaşlar ben şunu çok merak ediyorum. 90 110 km arası bir hızda giderken, yolda bir çukur gördüğümüzde ne yapmalıyız? Kaçmaya mı yoksa girip çıkmayamı çalışmalıyız? Bu gibi durumlarda küçük, büyük motor farkı varmıdır? Varsa avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Reklamlar
-
buna kesin bi cevap verilemez heralde o anki duruma bakmak lazım
çukur ne kadar derin, diğer arabalar nerdeler vs.
buna kaçmalı ya da çukura girip çıkmalı diye genel geçer bi cevap verilemez heralde
ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın
-
kaçamassınki o hızda bi manevra yapsan takla atarsın en iyi kelimei şahadet getir ama ön teker çıkarsa çukurdan biraz zıplarsın o arka teker kurtarır
-
Bence 90'la giderken 15cm'lik çukur bile mahveder adamı. Bisikletle bile yaklaşık 30km hızla 10cm'lik çukur takla attırıyor insana.
-
Benim anlamaya çalıştığım şey şu.. Motorla gidiyorsunuz etrafınızda araba falan yok yolda güzel gözüküyor hızınızı almışsınız aniden yol bozuluyor önünüze çukur çıkıyor yada zemin tarla gibi oluyor bu durumda güvenlik açısından yapmamız gereken şeyler neler? Kaçmaya çalışmak mı? fren yapmak mı basıp geçmek ve dengeyi korumaya çalışmak mı? Bu durumda Motor boyutu ve gücü ne kadar ve ne şekilde etki yapar.
Not: örnek verecek olursam İstanbul Bozcaada arası özellikle Keşan a kadar olan mesafedeki duble yol yapım çalışması tam olarak bitmediğinden araba ile bile giderken birden tarlaya girmiş gibi oluyorsunuz. Sanırım bu bir çok bölgede böyle bunun için ne yapılabilir bunu öğrenmek istiyorum. Uzun yol tecrübesi olan arkadaşlar daha deneyimlidir herhalde bu konuda
-
walla cok zor bi soru kacmaya kalkarsak dewriliriz en iyisi cukura girip motorda ayagı kalkmak
-
DD'nin yazdığınma göre eğer yeterli mesafe varsa fren, yoksa kıvırtamaca (swerving) kullanmak gerekir. Bozuk yolda hızlı gitmek düşmesen bile aracına zarar verir. Hele Keşan tarafında 50'yi bile geçmemek lazım.
-
kross bir makina alacaksın.
[FONT="Comic Sans MS"][SIZE="2"]Ateşi yandıran kavdır,demiri dövdüren tavdır.[/FONT][/SIZE][SIZE="2"][/SIZE][SIZE="3"][/SIZE]
[SIZE="2"][COLOR="Red"][COLOR="red"][B]B rh +[/B][/COLOR][/COLOR][/SIZE]
-
valla ani frende koysan scooter için bilhassa kayacak motor birtarafa
-
ya tamam bu kadar adam bi kaçış yolu bulamadık
evet o zaman şimdi hep beraber bildiğimiz duaları hatırlayalım bakalım
ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın
-
bence motorun tipine göre büyük bi crossun warsa girsende problem yaşamasın ama küçük tekerlekli bi scooterla takla bile atabilrsin ondan motorunu iyi tanımalı ve ona göre ne yapıcağına hemen karar verebilmelisin
-
bizim balıksirde 15 - 20 cmlik çukurlar çok fazla bu çukurlara gire gire öğrendim önünüze çukur çıktımı eğer yanından geçemeyecekseniz kesinlikle frene değil gaza yüklenin hafif ayağa kalkıp ön tekerleği olabildiğince kaldırmaya çalışın ben böyle yapıyorum şahsen ön lastik çukurdan düz geçiyor biraz arka lastik havalansada toplaabiliyorum
-
Motorun ebat ve ağırlığıyla doğru orantılı bence.yani motorun ne kadar ağırsa ve ebatlar da motorun savrulmasına elverişli değilse (büyük ihtimal bir chopper olmalı) çukurdan rahatlıkla kurtulursun.Tabi ki bu çukurun eni ve boyuda önemli.Çok geniş ve derinse şansın yok.%90 oranında düşersin ki hızın da buna epeyce müsait.Ama yolda bir çukur gördün,derinliğinden de emin değilsin,trafik de yok etrafında,o zaman debriyaja bas ve olacakları bekle,ağır bir motorsa ve lastiklerde (özellikle ön lastik) genişse kurtarma şansın çok yüksek.kesinlikle bir çukur gördüğünüzde paniğe kapılmayın.Paniğe kapıldığın an ne arkandan gelen aracı ne de çevresel başka bir faktörü göremezsin.Kurtarma şansının çok az olduğunu hissttiğin an kesinlikle manevra yapma (bence).nedeni ise;manevranı tamamlayamaz ve tekeri çukura kaçırırsan motor yan yattı ve altında kaldın demektir.ayrıca 90-110 km hızlarla seyretmek de(özellikle bilmediğin,alışık olmadığın yollarda) gerçekten çok tehlikeli olabilir.
-
Seco nun dediği çok mantıklı, ben zamanında downhill(tehlikeli bir spor,bisikletle 35derece ve üzeri,en az bir km'lik bir mesafede mümkün olan en yüksek hıza çıkılır ,fren kullanılamaz) yapardım-aynısı orda da geçerli.Ama her zaman tutmuyor,bir arkadaş benzer pozisyonda denedi,bir aydır sargıda.
-
Motorun ve senin kıvırma kabiliyetine bağlı birşeydir.Herkesin becerisine göre de değişir.Kimse sana doğru olanı söyleyemez.Diğeri kıvırp geçebilir ama sen geçemeyabilirsin.Ayrıca o anki pozisyona,yolun kuru,tozsuz ve düz olmasına ve trafiğine de bağlı birşey.Çukur kaçınılmazsa zevk almaya bakacaksın .Motor fazlaca büyük değilse tam çukuru geçerken vücudunu arkaya doğru savururken gidonu da sökecekmiş gibi şok darbe yapmalısın.Bu hareket 100kmh civarı geçtiğin ort 50 cm çukurdan ön tekerin atlamasını sağlar.Ancak sürat düştükçe ve teker ebadı da küçüldükçe atlama şansın azalır.
-
ben şahsen kaçmaya üşeniyom giriyom çukura mondi151rs var direskyom orta göbek daaldı, motor bağlantı takozları patladı ve arka teker cıvatası gevşedi durum bu
-
bence fazla hissetmezsin ama sağa sola gitmeyi deneyebilirsin tabi scooter için geçerlii
-
kardeşim bu bi güven meselesi eğer çukur çok derin ve kötüyse fren yapılmamalı ve iki taraftan bi tarafa manevra yapıp hafifçe atlamalı paniklemeden
eğer çukur fazla derin değil girip çıkınca sizi rahatsız etmiyeceğinize inandığınız bi çukursa kontrolü daha iyi dengeleyi curua girip cıkmaktır bana göre
-
Khutuck adlı üyeden alıntı
Bence 90'la giderken 15cm'lik çukur bile mahveder adamı. Bisikletle bile yaklaşık 30km hızla 10cm'lik çukur takla attırıyor insana.
Bisikletle 30km hızla en az 20-25 cmlik çukurdan güven geçebilirsiniz .
Ama bir şartla seleden kalkacaksın ve ayaklarını yay gibi kullanacaksın ve mümkünse ön tekeri çukurdan sektireceksin ki çukura girmesin.
-
bugün akşam yolda gidiyorum bir kavşağı döneceğim.etrafta ışık yok.kavşağı döner dönmez en az 10 cm lik bir çukur gördüm ama fren yapsam çok geçti çünkü.kavşağı döner dönmez çukur vardı.neyse o çukura bi girdim motor altımdan uçuyordu. o derece derin yani.motor yalpaladı zar zor durdurdum.allahtan araba filan yoktu.Allah Korudu.Başıma birşey gelseydi Belediyeyi mahkemeye verirdim(yada artık yollara kim bakıyorsa).çok dikkatli olmak lzım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler