Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Arada kaldım kask tercihinde..

    REKLAM ALANI
  1. #61
    rapcib - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Motosikleti
    GT-250R
    Alıntı puser adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    açıkçası arai'nin sharp'ın testleri için yapmış olduğu açıklamayı çokta yeterli bulmuyorum.

    benim görüşüm;
    doğal kaza şartlarını gerçekçi simüle etmek çok zor. test ortamlarındaki cihazlar, darbeyi ne kadar gerçekçi oluşturabiliyor ve emilimlerini ölçümlerken ne kadar başarılı olabiliyorlar emin olmak imkansız. dolayısıyla test sonuçları gerçeklerle birebir örtüşmeyebilir. ama özellikle fiyatlandırma bakımından diğerlerinden hep bir kademe yukarı da konumlanmış bir markanın, "kullanıcımızın sağdan soldan darbe alma ihtimalleri düşük, biz buraları pufuduk yapalım da denme aşamasında kasklarımızı kafalarına taktıklarında, aman ne rahat deyip bizi tercih etsinler" diye bu noktalarda güvenlikden ödün vermelerini mantıklı ve etik bulmuyorum. zira arai'nin kâle almadığı sağ ve sol yan her ne kadar omuz bölgesi tarafından korunsa da, başka bir araçla doğrusal olmayan bir çarpışılması durumunda darbe gelme ihtimali olan bölgelerdir. elektrik direği, bariyer desteği, kaldırım kenarı ve pek çok şu an aklıma gelmeyen çarpışma noktasında tehtid altındadır.
    güzel bir yaklaşım açıkçası peki çok aşırı tuzlu olmayan ve önerebilceğiniz kask markası - modeli var mı ?
    Dikkat, Can Kurtarır . Sonra Kafanızı Çok Vurursunuz Duvarlara ..

    B.RAGA


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    @puser
    ECE, DOT, SNELL ve diğer ülke bazlı birçok test standardını sağlayan bir kasktan bahsediyoruz. Bu standartlarda da yan darbe testleri var, onları sağlıyor ama gidip de SHARP'ta 3 yıldız alıyor, yan darbeleri simsiyah göstermişler. Yani olabilecek en kötü renk . Arai'nin dediği ya yan darbe test noktası yanlış seçilmiş veya seçilen noktadaki darbe limitlerini yanlış belirlemişler, o yüzden kötü puan alıyor.

    SHARP'ı tek kıstas olarak görüp, 4-5 değilse alma diyenler dolu. Benim söylediğim SHARP'tan çok, SNELL 2010'a bakılmasıydı. Her 5 senede yeni kask teknolojisi ve yeni test metodlarına göre değişiyor bu test. Ayrıca rastgele testler her üretimi kontrol ediliyor. Kötü sonuç çıkarsa sertifikayı iptal ediyorlar. O yüzden benim asıl güveneceğim test budur.

    Yan bilgi olarak, diğer bir commonwealth ülkesi Avustralya da kaskları test etmeye başlamış, testin adı CRASH. Şu an en yüksek puanlı kask, Avustralya menşeli adı sanı duyulmamış birşey. Kendim de İngiltere menşeli 5 yıldızlı Nitro Aikido'nun beş para etmeyeceğini tecrübe etmem neticesiyle bu tür hükümet tabanlı testlere güvenmiyorum.

    @rapcib
    Scorpion EXO-400'e de bakabilirsin. SNELL 2010 sertifikası var. Gerçi yine yan darbe dolayısıyla SHARP'ta 3 almış (geri kalan noktalar yeşil). EXO-500'lerde içten güneş vizörü olduğu için SNELL'den sertifika alamıyor. Güneş vizörü de tercih edilebilir, sana kalmış. Daha önce de yazmışım gerçi .

  3. #63
    rapcib - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Motosikleti
    GT-250R
    teşekkürler .. hakkımızda hayırlısı artık ne diyelim.... :D
    Dikkat, Can Kurtarır . Sonra Kafanızı Çok Vurursunuz Duvarlara ..

    B.RAGA

  4. #64
    puser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250 & GT650
    Alıntı seigen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @puser
    ECE, DOT, SNELL ve diğer ülke bazlı birçok test standardını sağlayan bir kasktan bahsediyoruz. Bu standartlarda da yan darbe testleri var, onları sağlıyor ama gidip de SHARP'ta 3 yıldız alıyor, yan darbeleri simsiyah göstermişler. Yani olabilecek en kötü renk . Arai'nin dediği ya yan darbe test noktası yanlış seçilmiş veya seçilen noktadaki darbe limitlerini yanlış belirlemişler, o yüzden kötü puan alıyor.
    SHARP'ı tek kıstas olarak görüp, 4-5 değilse alma diyenler dolu. Benim söylediğim SHARP'tan çok, SNELL 2010'a bakılmasıydı. Her 5 senede yeni kask teknolojisi ve yeni test metodlarına göre değişiyor bu test. Ayrıca rastgele testler her üretimi kontrol ediliyor. Kötü sonuç çıkarsa sertifikayı iptal ediyorlar. O yüzden benim asıl güveneceğim test budur.
    Yan bilgi olarak, diğer bir commonwealth ülkesi Avustralya da kaskları test etmeye başlamış, testin adı CRASH. Şu an en yüksek puanlı kask, Avustralya menşeli adı sanı duyulmamış birşey. Kendim de İngiltere menşeli 5 yıldızlı Nitro Aikido'nun beş para etmeyeceğini tecrübe etmem neticesiyle bu tür hükümet tabanlı testlere güvenmiyorum.
    orada bahsettiklerim senin açıklamalarınla ilgi değil yanlış anlaşılmasını istemem . benim savunmadığım nokta arai’nin sharp testlerine yönelik açıklamasının kesinlikle tatmin edici olmaması. snell önemli bir test ama bence tek başına yeterli değil. çünkü snell’in darbe testleri uyguladığı alan çok kısıtlı. en etkili alan olabilir ama kısıtlı. kabaca bir anlatımla neredeyse nazi tipi kaskların baş üzerinde kapsadığı alan ile ilgileniyor. hatta daha azıyla. http://whyarai.co.uk/sharp.php bağlantısındaki resimde gri alanın çapraz olarak taranmış bölge. yani orada kafatasının yan bölümü ile ilgi fazla bir yüzey, alt alın ve arka alt bölüm yok. arai snell testinin kapsamadığı bütün alanlarda sharp’ta fiyasko değerler almış. aynı segmentteki ürticilerden shoei iyi değerler almış ama. çünkü shoei buralara zaten istatiksel olarak darbe gelme ihtimali düşük biz buraları boş verelim dememiş.

    sharp’tan 5 yıldız almış ucuz kendini, ispatlamamış marka bir kask ile aynı şekilde beş yıldız almış güvenilir bir markanın pahalı modeli ile aynı güvenlik seviyesinde olduğunu savunmak yanlış olur tabi. hatta o beş yıldızlı ucuz kask yeterince güvenli de olmayabilir. ama herhangi bir kask hatta bu ara’nin kaskıysa ve bu testten siyah derece alan bölgesi varsa bu beni düşündür. çünkü bu bölgede simülasyon şarlarında bile iyi değil demektir ki gerçek hayatta nasıl olsun. ben kaskın dış kabuğunun kapsadığı alanların tümünde kaskın iyi olmasını beklerim. alttan ucudur filan istina tabi. ama yan bölümden neredeyse ortadan alacağı darbede simülasyon şartında bile kötü not alıyorsa ve üretici bu nokta yanlış seçilmiş bunun biraz daha yukarısına vur bak kaskım ne sağlam diyorsa bu açıklamayı yeterli bulmam. bunları arai’nin kötü bir kask üreticisini düşündüm için yazmıyorum. özellikle snell test alanında çok iyiler. beni düşündüren diğer alanlardaki güvenlik konusunda umursamaz tavırları. arai kask kullanıp kaza geçiren kullanıcıların o meşhur kafamla iki elektrik direği, bir de kamyon devirdim hiçbir şey olamadı diye bilmelerinin sebebi darbenin güvenli noktalara gelmesinden kaynaklanıyor. talihsiz olanları da gevenlikten sonuna kadar feragat edilen noktalardan darbe alıyor üzücü sonuçlar ortaya çıkıyor.

    bu arada bir kaskın snell sertifikası varsa ve sharp'tan yanlardan en az sarı derece aldıysa o kaska ben de güvenirim.


4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)