çinli motor vida sıkma olayı
Reklamlar
-
herkese selam arkadaşlar.antalyadan celalettin.yıllardır otomobilimi ve bisikletimi severek kullanıyorum.ama aylık300-400 tl civarı yaktığım yakıt canımı sıkmaya başladı.ve bir motor aldım.mondial 150 mash.tüm forumlarda arkadaşların illede japon demesine saygı duyuyorum ki aracımda toyota 15 senedir pek sıkıntı çıkarmadı ama ben mondial aldım japon muhabbeti yapacaklar cevap olarak kendini yormasın lütfen.motor tecrübem yok.bu çinli motorlarda vidaların gevşediği ve sürekli kontrol edilmesi gerektiği yazıyor.260 km ye geldim böyle bir sorunum olmadı henüz ama böyle bir sorun varsa nasıl tedbir alabilirim.sizlerden ricam kaliteli vida ile değiştirmek yada vidaları kaynaklatmak yada devkonla yapıştırmak fayda sağlarmı?yardımcı olabilirseniz sevinirim.
Reklamlar
-
O kadar berbat sayılmaz, yeniyken biraz civata dökebiliyo ama dökülen civataları daha kalitelileriyle değiştirirsen 3-4 bin km sonunda neredeyse hiç civata düşürmez hale geliyor. Bu dediğim hatta çinli cub'lar için böyle, daha az titreşimli motorlarda daha az sorun çıkar. Vidaları kaynattırmak olmaz zaten o kadar berbat motorları satmazlar merak etmeyin, ben civatalara hiç yapıştırıcı sürmedim, sürülmesini de tavsiye etmem. Motor üzerindeki civatalara locktite falan sürünce civata yuvasından metal koparma yapabiliyormuş yani yapıştırılmış civata sökülürken blok metalini biraz kopartıp geliyormuş. Bana hiç mantıksız gelmedi, kendinden ufalanan yalama olmaya yüz tutan civata yuvaları bile olabiliyo.
-
teşekkürler Mengu16 arkadaşım.motoru bilinçsizce aldım.fiyatı hemen hemen bir buzdolabı parasıydı bozulursada çok dert etmem diyerek aldım.inşallah çok sorun çıkarmaz.antalyaya yolun düşerse başımla beraber.
-
bende de mondial var
1400 km oldu bütün vidaları yerinde bi sıkıntı yok.
Bence çinliler fazla abartılıyor. Bu abartıyı da 125'lik motora 4000 lira verip içine oturan japoncular yapıyor.
600cc'ye kadar japon bence gereksizdir
-
Abartıldığı gibi sürekli vida civata dökmez çin malı motor fakat 1000km civarında bir gevşeyen civatalar oluyor sık sık. En iyisi şöyle yapın, 300-500 km sürün motoru arada bir kontrol edin civataları sık sık gevşeyen olursa "Loctite" sürüp tekrar sıkın bir sorununuz kalmaz.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
-
Hayır abi Vida Olayı tamamen titreşimden kaynaklı Tirteşimi bol olan Motorun Vidaları zamanla oynuyor He titreşimli Japonlarda da oluyodurda Kimse De yazmaz Buraya Benim Japonda Oluyo diye
Çinlilerin bazılarında Balansör var titreşimi Bayağı bi azaltıyor Vidalar olduğu Yerde duruyor hali ile Yani Mh dirift .salcano wolf,Mr vultre,Kanuni Windy Daha hiç Okumadım ben Forumda Vidası gevşeyen Yani Tüm çinli modeller bir değildir
Çinli var Has Çinli var
-
Gevşeyen vidalardan (yapılabilir olanlara) kontra somun takarakta çözüm bulabilirsin
"HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"
eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?
-
Civata somun yapıştırıcıları var bunlardan alırsan işine yarar devamlı sıkma ortadan kalkar arada kontrol edersin gönlün rahat olur ama dikkat etmen gereken bu yapıştırıcıların sökülebilir olanları var bide sabitleyicileri var senin sökülebilir olanlardan almalısın yoksa yandı gülüm keten helva.
Çeşitli markalar var ama aklımda bu kalmış biraz araştırırsan daha iyi olur.
http://www.metsan-store.com/CIVATA-S...l#labels=343-2
-
dostum bende çinli motora biniyorum. 2000km dir dipgaz gidiyorum. hiçbir civatası gevşemedi.
ama bu sorunu yaşıyorsan sanayiden hafif kuvvet loctite al. gevşeyen civatalara sür.
ama gidipte yüksek kuvvet(sökülemez) loctite alma. sürdüğün civata ya sökülürken kopar, yada yuvasını yalama eder.
hafif kuvvet loctite bu sorunu yaşayanların ilacı
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
23 Aralık 2012, 12:04
#10
Zamanla her motor ve makina aksamında olabiliyor civata ,somun gevşemeleri , sadece Çin ' e maletmek haksızlık gibime geliyor , aldığımda motorun eksozunun üzerindeki nikelajın devamlı civatası gevşiyordu ! , birkaç defa sıktım olmadı !!, eskiden beri bildiğim , aşağıda fotosunu eklediğim tırtıllı rondelaların mukavemetli olanlarından bir tane koyup sıktım , bir daha gevşemedi (ters olarak iki tane olarakta uygulanabilir) şiddetle tavsiye ediyorum 3-5 kuruşluk şeyler !.
[IMG][/IMG]
" Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.
BİLGİ GÜÇTÜR
-
23 Aralık 2012, 12:27
#11
arkadaşlar birde konulara nasıl abone oluyoruz.hiçbir yerde abone ol yazısı göremedim.D:
-
23 Aralık 2012, 12:34
#12
celo4007 adlı üyeden alıntı
herkese selam arkadaşlar.antalyadan celalettin.yıllardır otomobilimi ve bisikletimi severek kullanıyorum.ama aylık300-400 tl civarı yaktığım yakıt canımı sıkmaya başladı.ve bir motor aldım.mondial 150 mash.tüm forumlarda arkadaşların illede japon demesine saygı duyuyorum ki aracımda toyota 15 senedir pek sıkıntı çıkarmadı ama ben mondial aldım japon muhabbeti yapacaklar cevap olarak kendini yormasın lütfen.motor tecrübem yok.bu çinli motorlarda vidaların gevşediği ve sürekli kontrol edilmesi gerektiği yazıyor.260 km ye geldim böyle bir sorunum olmadı henüz ama böyle bir sorun varsa nasıl tedbir alabilirim.sizlerden ricam kaliteli vida ile değiştirmek yada vidaları kaynaklatmak yada devkonla yapıştırmak fayda sağlarmı?yardımcı olabilirseniz sevinirim.
kardeşim sen o vida gevşemesi vs olaylarını abartanlara aldırış etme bak gir internetten bütün motosikletlerin kullanım klavuzlarında ilk bakımda vidaları kontrol ettirilmesi gerektiği yazar
ilk kullanımdan sonra vidalar asıl olması gerektiği gibi tekrar sıkılır bu bütün mekanik aksamı bulunan cihazlarda böyledir.
ilk bakımda kontrol ettir baktın yine gevşiyor o vidaların titreşimden açılmaması için bir reçine var ismi LOCKTİDE bulabilirsen vidaya sür öyle tak
yok bulamazsan bildiğin tırnak ojesi de iş görür ama ojeyle vidayı sökmek biraz zor oluyor
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
23 Aralık 2012, 12:56
#13
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
23 Aralık 2012, 13:11
#14
Özellikle arka göbeğin vidalarını kontrol edin tavsiye ederim.Yoksa en iyi ihtimal yolda bırakır,en kötü ihtimali düşünmek bile istemiyorum.Eğer gevşerse sağlamsomun ve vida alın koyun çünkü çok kalitesiz oluyorlar.
-
23 Aralık 2012, 13:14
#15
ben 40bin km mondial kullandım. düşen vida olmadı hiç.
-
23 Aralık 2012, 19:31
#16
oocan adlı üyeden alıntı
Ahahahahaaaaa gülmekten öldüm yahu,
Tayfurcum,
Oje vidanın dişlerine değil sıkıldıktan sonra kafasına sürülürki gevşemesin (hassas ayar vidaları için geçerlidir civatalarda işe yaramaz).
Vidanın dişlerine oje sürmekle japon sürmek arasında fark yok yapmayın bunu
Ayrıca çinli olsun olması her motorun vidaları gevşer (bu konuda en kötü üne sahip olan motor aşırı titrşimli çalışan Harley Davidson dur çinliler değildir.) , sürüş eğitimlerinde öğrencilere verilen ilk derslerden birisi bu tür gevşemelerin nasıl tespit edileceğidir. Düzenli olarak bütün motorlar gevşemelere karşı kontrol edilmelidir.
Sevgiler
düzeltme için teşekkür ederim abi
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
23 Aralık 2012, 20:44
#17
Bende mondial 125 mt kullandım açıkçası sadece egzoz vidaları çok düşüyordu onu da loctite ile çözmüştüm. Yani şöyle diyeyim tutupta sübap kapağının civatası düşmez ama ara ara kontrol edersen aklında kalmamış olur
2008 - 2011 Mondial 125Mt , 2012 - 2013 Honda Dylan, 2013 - ...... Aprilia Sportcity 250ie
Motosiklet özgürlüğümün tek yolu.
-
23 Aralık 2012, 21:23
#18
maşallah 10.000 km ye yaklaştım 15 aydır hiç bir civatası gevşemedi ben gevşetmedikçe ha ufak tefek sorunları oldu mesela far açma kapatma sorunu 1.5 tl tuş aldım taktım.onun dışında sadece yağ değiştirdim ve hep dip gaz dolaşmaya devam ettim.
-
24 Aralık 2012, 01:13
#19
İster Çin malı , ister Harley , ister Ducati olsun her motor bakım ve kontrol ister.
Civataları sıkarken MAVİ Loctite kullanırsanız daha sağlıklı olacaktır.
Sökeceğiniz zaman rahatlıkla sökebilir , temizleyip tekrar uygulayabilirsiniz.
Kırmızı Loctite ağır işler içindir. Ancak ısıtarak sökebilirsiniz.
-
24 Aralık 2012, 02:37
#20
Bende mondial kullanıyorum özellikle ara ara egzosun üzerindeki nikelajın vidalarını kontrol ediyorum sıkımı diye. Daha hiç gevsemedi. Fakat mondial mash kullanıcılarının egzoslarında daha sık görülüyor bu vida gevşeme olayı o yüzden kendi topiğinede yazmıştım bunu. Ama şu demek değilki mondial mashlerin hepsi öyle diye ara sıra çıkıyor bi kaçtane
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)