Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

tdm 850 hakkinda bilgi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Aralık 2012
    Arkadaslar hayirli aksamlar.. tdm 850 98 model almayi dusunuyorum. Bana biraz yardimci olmanizi istiyorum.
    Neyine dikkat etmeliyim. Parca sikintisi cekermiyim. Motor ellenmis olursa promlem olur mu.
    Cevremde bu motoru kullanan bir tanidik yok yardimci olursaniz sevinirimm.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Soykan67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    Şehir
    Ankara-Çankaya-Y.Ayrancı
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    TDM 850 fazlasıyla güçlü bir motosiklet, acemiler için tehlikeli olabilir. 98 temiz bir TDM 850 sana pek sorun çıkarmaz ve üzmez. Fakat gerçekten önceki sahipleri tarafından iyi bakılmış bir TDM bulman lazım.
    Parça sıkıntısı diye bir şey günümüzde kalmadı. Yurtdışından ucuza parça getirilebiliyor. Bu sebeple pek kafana takma, ayrıca piyasada yedek parçaları illaki vardır.
    Motorun ellenmiş olması kötü olduğu anlamına gelmez. Fakat neden ellendiğini önemli. Ben şahsen hiç ellenmemiş kilometresi ve modeli yüksek motosiklet yerine motoru ellenmiş ve olası sorunları giderilmiş motosikleti tercih ederim.
    TDM 850'yi ben kullanmadım fakat fazlasıyla araştırdım. Tam bir yol canavarı, keyifli bir motosiklet.
    İyi bir ustaya göstermeden almayın mutlaka. Dediğim gibi temiz bir TDM 850 sizi üzmez, keyifle binersiniz.
    kenan ayhan bunu beğendi.
    ANGARAJ

  3. #3
    TheArcheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2012
    bi ara çok araştırmıştım ,halende aşık olduğum bi motor. parçası bulunuyo die hatırlıyorum fiyatları abartılıda olsa . iyi bi ustaya inceletmeden alma derim daha sonradan başın ağrımasın
    kenan ayhan bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    14 Aralık 2012
    Soykan tesekkur ederim. Yag basinci ile ilgili bir sikintisi var deniliyor. Rolantide problem yok. Ama gazi biraz actiginda yag yetistirmiyor diyor..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:26 ----------

    Alıntı TheArcheus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bi ara çok araştırmıştım ,halende aşık olduğum bi motor. parçası bulunuyo die hatırlıyorum fiyatları abartılıda olsa . iyi bi ustaya inceletmeden alma derim daha sonradan başın ağrımasın

    Saol tesekkur ederim.

  5. #5
    Soykan67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    Şehir
    Ankara-Çankaya-Y.Ayrancı
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    Alıntı kenan ayhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soykan tesekkur ederim. Yag basinci ile ilgili bir sikintisi var deniliyor. Rolantide problem yok. Ama gazi biraz actiginda yag yetistirmiyor diyor..[COLOR="Silver"]
    Böyle bir şey duymadım fakat olabilir. Lakin çok dert edilecek bir konu olmasa gerek. Sanırsam fazla sıkıştırıldığında yağ yetiştiremiyor olabilir. Bu konuyu yabancı forumlarda araştırabilirsen daha açık bilgilere ulaşabilirsin.
    ANGARAJ

  6. #6

    Üyelik
    14 Aralık 2012
    saol soykan. yakıt hakkında bır bılgın varmıdır..

  7. #7
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı kenan ayhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soykan tesekkur ederim. Yag basinci ile ilgili bir sikintisi var deniliyor. Rolantide problem yok. Ama gazi biraz actiginda yag yetistirmiyor diyor..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:26 ----------




    Saol tesekkur ederim.


    Alıntı Soykan67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Böyle bir şey duymadım fakat olabilir. Lakin çok dert edilecek bir konu olmasa gerek. Sanırsam fazla sıkıştırıldığında yağ yetiştiremiyor olabilir. Bu konuyu yabancı forumlarda araştırabilirsen daha açık bilgilere ulaşabilirsin.
    Alıntı kenan ayhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    saol soykan. yakıt hakkında bır bılgın varmıdır..
    Soykan yanlış bilgilendirme yapıp arkadaşı olası bir kazaya sebebiyet vermeyelim bence.. Yağ basıncından problem var ise ve dediği gibi yağ yetiştirmiyor ise muhtemelen yağ pompası arızalıdır ve buda motorun yüksek devirlerde yağsız çalışmasına ve bir müddet sonra motorun kitlenmesine sebebiyet verir..Aman deyim çok dikkatli olmakta fayda var zira bu alet yüksek süratlere çıkabilen bir alet ve o yüksek süratte motorun kitlenmesi çok feci sonuçlara neden olabilir,
    Eğer alacaksanız da ilkin motorunuzu yaptırıp ondan sonra binmenizi tavsiye ederim.Öteki türlü almanız taraftarı değilim,
    İnternetten yağ pompasını araştırınmotorun ve fiyatını motorun ücretinden düşüp öyle satın alın..
    takendy bunu beğendi.
    ANGARAJ

  8. #8
    Soykan67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    Şehir
    Ankara-Çankaya-Y.Ayrancı
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    Alıntı GaCCaLL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soykan yanlış bilgilendirme yapıp arkadaşı olası bir kazaya sebebiyet vermeyelim bence.. Yağ basıncından problem var ise ve dediği gibi yağ yetiştirmiyor ise muhtemelen yağ pompası arızalıdır ve buda motorun yüksek devirlerde yağsız çalışmasına ve bir müddet sonra motorun kitlenmesine sebebiyet verir..Aman deyim çok dikkatli olmakta fayda var zira bu alet yüksek süratlere çıkabilen bir alet ve o yüksek süratte motorun kitlenmesi çok feci sonuçlara neden olabilir,
    Eğer alacaksanız da ilkin motorunuzu yaptırıp ondan sonra binmenizi tavsiye ederim.Öteki türlü almanız taraftarı değilim,
    İnternetten yağ pompasını araştırınmotorun ve fiyatını motorun ücretinden düşüp öyle satın alın..
    TDM 850'nin kronik olarak yağ yetiştiremediğinden bahsetti, yani alacağı 2. el motosiklete has değilde tüm TDM lerde görülen bir sorun. Fakat ben böyle bir şey duymadığım için kesin birşey söylemiyorum. O sebeple yabancı forumları araştırmasını tavsiye ettim.

    TDM'nin böyle kronik bir sorunu varsa Yunus arkadaşımızın dediği gibi yağ pompasını diğer motosikletlere nazaran daha sık değiştirmen gerek.

    Yakıt hakkında iyi olduğunu söyleyebilirim. İnternette yakıt tüketimi ile ilgili farklı farklı bilgiler var o yüzden ne desem yalan olur fakat ortalama 5-6 lt civarı bir şey, uzun yolda dahada düşer.
    ANGARAJ

  9. #9
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Birzamanlar hastaydım kırmızı siyahına. Şimdi iyileştim





    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  10. #10

    Üyelik
    14 Aralık 2012
    Arkadaslar cok tesekkur ederim.

    Sizin de dediginiz gibi ilk once bir tamirciye gosterrip. Tamircide okeyi verirse niyetim almak. Zaten sezonada
    Epeyi vakit var. Ve fiyatida bayagi uygun sayilir..
    Cevrenizde bu motordan varsa. Ve satilik ise ilgilenebilirimm.. iyi aksamlar

  11. #11

    Üyelik
    17 Kasım 2006
    Konuyu hortlatmak istemezdim, fakat 3 aylık bir TDM850 ci olarak görüşlerimi belirmek isterim. Öncelikle gerçekten 850 cc lik 82 beygirlik çift karbüratör-çift silindirli motorun ürettiği güç ve tork inanılmaz keyifli. 220 km lik kadrana ve son hız olarak 190 a aşırı zorlanmadan çıkmakta. Hafif enduro sayılabilir çünkü aslen asfalt motorudur. Motor yüksek fakat motorun altından geçen egzoz alçak kalıyor, yer yer kaldırımdan dahi inerken altını vurabilirsiniz. Gidişi çekişi çok güzel, çekişinde tek yada çift kişi binmek çok da fark etmiyor ama çift kişi de son sürat 160 lara düşüyor. Yakıt konusunda ise şehir içinde 50 TL ile 140 km yol yapıyor, buda bu günkü benzin fiyatlarına göre km/0,38 kuruş yapar. Şehir dışında mutlaka fark edecektir ama daha uzun yol imkanım olmadı. Ayrıca benim tdmimde orjinal egsozları çıkarıp 2 adet yoshimura abartı egsoz koymuş eski sahibi, bu da 10,20 kuruş etkiliyordur, orjinal egsoz ile 0,35 lere düşeceğine inanıyorum yakıtın. Ayrıca makinada çok enteresan bir şekilde benzin göstergesi yok bitince rezerve geçiyorsunuz ve 25-30 km kadar daha gidiyor. Yedek parça işine gelecek olursak, çok ciddi bir yedek parça sorunu bulunmuyor, sarf malzemeleri (zincir, balata, filitre vs..) her ilde bulunabilecek şeyler. Ayrıca motor kısmı Süper Tenere xtz750 ile piston çapları dışında birebir aynı, üst kapak ve şanzıman birebir aynı haliyle çok büyük bir parça sıkıntısı yok. Parça fiyatlarına gelince, sübop kesmiştim geçenlerde aldığım parçaların fiyatlarını paylaşayım.
    - Üst conta 150 TL
    - Alt conta 50 TL
    - Sekman takımı 100+100 TL (çift silindir için)
    - Sübopların adeti 50 TL (Bu arada makina 10 sübap, piston başına 3 hava 2 egsoz sübabı bulunmakta)
    - Egzantrik zinciri 50 TL
    - Duman lastikleri 10 adet 200 TL

    bu fiyatlardan parçaları temin ettim, şimdi motorum kız gibi oldu umarım daha uzunca bir süre sorun çıkarmayacak
    Bunlar haricinde kullanışı dik, rahat kesinlikle zerre kadar vibrasyon bulunmayan, kullanımı çok keyifli ama az tecrübeliler için tehlikeli, hızlı, çevik, taş gibi bir motor.

  12. #12
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Ne motor be ��

  13. #13
    mrt20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2011
    Şehir
    Denizli
    harbi iyi motor


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)