2013 Kanuni modelleri 21 Aralıkta görücüye çıkacak
-
28 Aralık 2012, 03:06
#141
konu nereden nerelere geldi yine, kanuni ya da mondial ya da diğer çinli markalar türkiye de faaliyet içinde olmasalardı bugün yetersiz olmakla birlikte Türkiyede bu kadar motor da satılamazdı, bu sitede bu kadar adam da bulunmazdı. aramızda çinli motor kullanmayan pek azdır. kısa süreliğine de olsa kullandık motorla tanıştık. kaliteli motor getirmiyorlarsa da bi misyonları var yerden yere vurmak gereksiz. eleştireceksek de saygısızlık yapmayalım.
Reklamlar
-
28 Aralık 2012, 03:08
#142
srknbdm adlı üyeden alıntı
Herşey iyi hoş da ön freni de disk yapaydın adam gibi bişeye benzerdi cidden abii. Bunun arkası chopper önü köylü motor olmuş.
-
28 Aralık 2012, 03:16
#143
Halil Karamanoğlu adlı üyeden alıntı
konu nereden nerelere geldi yine, kanuni ya da mondial ya da diğer çinli markalar türkiye de faaliyet içinde olmasalardı bugün yetersiz olmakla birlikte Türkiyede bu kadar motor da satılamazdı, bu sitede bu kadar adam da bulunmazdı. aramızda çinli motor kullanmayan pek azdır. kısa süreliğine de olsa kullandık motorla tanıştık. kaliteli motor getirmiyorlarsa da bi misyonları var yerden yere vurmak gereksiz. eleştireceksek de saygısızlık yapmayalım.
katılıyorum.
kaldıki bu adamlar olmasaydı gerçekten TR distribütörleri ( suzuki inazuma 250 örneğinde olduğu gibi ) yüksek - ahlaki olmayan fiyatlardan satış yaparlardı.
motosiklet zengin işi olurdu.
belki motora başlamayacaktım. bu işe elektrikli bisikletle girdim, sonra imzamdaki has çinli skuter ile başladım. sebep ucuz olmasıydı.
-
28 Aralık 2012, 03:17
#144
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Herşey iyi hoş da ön freni de disk yapaydın adam gibi bişeye benzerdi cidden abii. Bunun arkası chopper önü köylü motor olmuş.
doğru diyorsun ama o kadar masraf etmek istemedim. depoyuda değiştirmek lazımdı aslında
bi gaza bassam googlede arasan bulamazsın
-
28 Aralık 2012, 03:25
#145
makseli adlı üyeden alıntı
katılıyorum.
kaldıki bu adamlar olmasaydı gerçekten TR distribütörleri ( suzuki inazuma 250 örneğinde olduğu gibi ) yüksek - ahlaki olmayan fiyatlardan satış yaparlardı.
motosiklet zengin işi olurdu.
belki motora başlamayacaktım. bu işe elektrikli bisikletle girdim, sonra imzamdaki has çinli skuter ile başladım. sebep ucuz olmasıydı.
öyle, ben de bi yerde lifan cub gördüm 1500tl sıfır (2sene önce) dedim kullanırım ben bunu bi alayım hele şimdi 10bin tl vermeyi bile düşünüyorum. o zaman değil düşünmek aklıma bile getirmezdim. sonra memnun da kaldım eski motorumdan. nedir yani yok çinden getiriyormuş da burada monte etmiyormuş sanane arkadaşım zorla mı aldırıyor adamlar motoru ya. alma honda al sen.
-
28 Aralık 2012, 03:50
#146
Konu neydi ne olmuş. Ben de sıvazlayayım bari Çin motorlarının hakkı yenemez arkadaşlar. Binlerce kişinin motora başlamasını sağlamıştır çinli motorlar. Ne kadar özellikle 2004-2008 dönemlerinde dökük ve çöp olsalarda bugünkü binlerce motosiklet kullanıcısının ön ayağıdır. Orta gelir düzeyli kim "Motorun tadına bakayım bu alet nasıl bir meretmiş" diyerekten 4500 TL'ye Ybr ile başlardı ? Kimse bu riske girmezdi sevmedim bu işi deyip satarak o kadar zarara girmeyi kimse istemez. Japonların İtalyanların sağlamlığı ve kalitesi zaten tartışılmaz. Fakat örneğin Kanuninin 3000 liraya sunduğu özellikteki bir motosiklet Honda da 5000 den aşağı olmayacaktır. Keza yedek parça da öyle. Özellikle 2010 dan itibaren çinli üreticiler kendilerini aştı ve ülkemize de çinli sınıfında kaliteli parasının motorları geldi. Ha tabiki var saçma sapan fiyatlara sattıkları saçma sapan modeller. Mesela Kanuni Phantom gibi 4800 TL itecekli titreşimli 180 lik fakat 125 lik gücünde bir motor. Ama uygun fiyatlı ve kalitesi iyi motorlar da var Mondial mcx mondial drift gibi ve Kanuninin getirdiği bu modellerin de öyle olacağını düşünüyorum. Bu kadar çinli düşmanı olunmamalı bence.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
-
28 Aralık 2012, 04:41
#147
artorroad adlı üyeden alıntı
Beyler bir markayı tanımadan yerden yere vurmak galiba ancak bu olur. Ben kanuni üretimini bilmem ama anlatılanlardan öğrendiğim kadarı ile Hyosung modeller dışındakileri kendi bünyelerinde üretiyorlar. Yedek parça nereden geliyorsa gelsin iyi kontrol yaparsan herzaman iyi ürün piyasaya veririsin. Bu markanın motor geçmişi uzun yıllara dayanıyor. Sizce hala adamlar kadrolarına bir kontrol ve arge ekibi katamamışmıdır? Sadece kafaları etiket yapıştırmaya mı çalışıyor?
Bence ölçüp tartmak lazım. Kanuni gibi bazı diğer yerli üreticilerde emek veriyor. (kubai mondial...) saygı duyalım. Isararla honda kalitesi istiyorsan herkes yapar ama o ucuz fiyatlara vermez. Yerli üretimde en kaliteli ve garantiyi en iyi kullanan marka kanuni dir. Neyse yen,i modelleri güzel ama önce bayilere gelsinde görelim ve konuşalım...
arkadaşım kanuni bişeycikler üretmiyor sen çinli bi firmasın ben kanuniyim geliyorum sana diyorumki bana su fiyattan su motoru ver yılda senden 1000tane alıcam diyorum falan felan işler böle senin dediğin gibi bi dünya yok ortada
cbr_bünyamin adlı üyeden alıntı
ticari olarak üretilmiş bir motorun emsallerinden daha sağlam olarak üretilme ihtimali aklınıza hiç gelmez tabi. artı honda'nın çan çin çon lara göre sorunsuzluğu da cabası.
suzuki 24 beygirse ne olmuş? işiniz gücünüz beygir, hız. e sen böyle düşündükten sonra yazmaya gerek yok ama yazayım. arkadaşım bu hyosung denen motorun meşhur civciv sarısı modelinden sıfır km almıştı. gözü gibi baktı, zamanında servise soktu amma velakin iki kere krank bilyası dağıttığı için haftalarca serviste kaldı. neymiş efendim, yüksek devirde yağlama yetişmediği için bilyalar yağsız kalıyormuş. mühendisliğe koş. motor bir kere olduğu yerde düştü gidon kolu kırıldı. neden? çünkü demir tozlarını presleyip yapmışlar, döküm değil. birinci senesi dolduktan sonra göstergeler bozuldu. garantiden değiştirmişti sanırım. fren desen yok, yani bildiğin yok. ayaklarını yere sürtsen daha çabuk durabilirsin, o derece yok. sürücü ergonomisi desen hakgetire. al sana 29 beygir motor, tepe tepe kullanırsın artık. hele ki o zaman orjinal hyosung olarak geliyordu bu motor, şimdi kanuni'nin elinde ne olmuştur hiç bilmiyorum?
lan 1 senedir aktif üstünden inmediğim motorumu hiç tanımamışım allahtan siz varsınız 1 sene oldu göstergede bozulmadı bilyede dağıtmadı krank ta sağlam ergonomidede bi sıkıntı yaşamadım frenlerlede bi derdim olmadı 2-3 kere hayatımı kurtardı demekki ben frene basarken allahın taktiriyle melekler arkadan çekiyor benim motoru bende kendim duruyorum sanıyorum :D allah ın çok sevdiği bi kuluymuşum demekki bugüne kadar ölmemişim bu lanet motorla :D bide benimki orjinal hyosung da değil yan sanayi çakması allahım şansa yaşıyorum tırstım şimdi :D
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
-
28 Aralık 2012, 04:44
#148
Bide çin malı motorlar sayesinde ailesi motora karşı olan çocuklar harçlıklarından para biriktirip motor alabildi benim gibi Ailen fakir olmasa bile aile motora karşı olunca ve ben almam para biriktir al deyince pahalı motor sahibi olmak hayal oluyo biraz.
-
28 Aralık 2012, 09:56
#149
Tsubasa adlı üyeden alıntı
hala bazı arkadaşalar kanuni motosiklet üretiyor diyor gülüyorum ya :D
ne sanıyorsunuz tuzlada ellerinde alet edavat işciler calışıp motosiklet mi imal ediyor sanıyorsunuz?
tuzla fabrikasında da calışan arkadaşım var motosikletlerin yüzde 90 ı çinden geliyor markası vurulup satışa gidiyor
yüzde 10 demonte geliyor türkiyede toplanıp satılıyor..
hala mühendis filan diyorsunuz
sacmalayın gencler..
bu gördüğünüz motosikletlerin hepsi çinde a firmasının b modeli filan..
yoksa bu adamların alıp dizayn tasarım yapıp parca üretip motosiklet üretmiyor..
birazcık parası olan insan kanuniye binmez
iyi modelleri var dogrudur..
benim kullandıgım modelinden cok memnunum..
ybr menşei oldugu için kanuniyle alakası yok..
kanunini ithalatcı sadece ... bunu bilin yeterli
Senin arkadaşın bu bilgileri nereden almış sen ve senin gibiler nasıl inanmışlar bilmiyorum. Ama biraz saksıyı çalıştırsan bu işilerin o kadar kolay olmadığını anlarasınız. Mesela mondial motorları getirip sadece etiket yapıştırması demek, motoru hiç montajını yapmaması demektir. Bu ne demek biliyor musunuz? vergilerin katlarca gümrükte fazla alınması ve bu markaların fiyatının havalara uçması olur. Bakıyorsun Mondialin Kanunini koskoca fabrikalrı var. Bu adamlar resimlerde poz vermek için mi bu tesisleri kurdular. Sadece Türkiye değil dünyanın bir çok ülkesi çinden ve ya benzer ucuz yerlerden parça alıülkelerinde motor üretiyor. Belki inanmıyacaksınız ama Honda dahi çinde yedek parça alıyor.
Konu başlığı Kanuni modelleri adamlar, hala bu çin bu Japon diyor. Alan alır almayan almaz. Ben kendim aceleci değilim. Önce bir modelleri görelim ondan sonra konuşalım. Yukarıda üretim adına komik atışlar yapanlarda anlaşılan bilgi babalığına soyunmuşlar.
-
28 Aralık 2012, 11:17
#150
kanuni ye açık mektup.
kanuni motosiklet fuarında bir fotoğraf yarışması düzenledi. yarışmaya facebooktan katılım yapılıyordu. yarışmayı bir ilin baş bayinin oğlu kazandı. hem de yerel bir gazetede fuarda çektirdiği fotoğraf basıldı. haberde babasına yardımcı olmak için fuara geldiğinden bahsediliyyordu. bir zaman sonra bu şahıslardan birisi mt de açılmış bir konu üzerine aynı gün üyelik alıp foruma katıldı ve yorumlar yapmaya başkaladı. görüldü ki abana dan yarışmaya katılan bu forumcu kanuni bayi sahibi fakat kendisi kanuni pazarlayıcısı değil de kullanıcısı gibi yorumlar yapıyor. http://www.abanahaber.com/haber_detay.asp?haberID=4263
kısaca kanuni kombassan bünyesindeyken mz motosikletler ile piyasayı sağlam ele almış kaliteli ürünler ile kendini kanıtlamış fakat 4 zamanlı motorlara geçiş aşamasında kuralkan ile piyasadaki söz hakkını beceriksiz servisler ile dibe sürüklemiş, akabinde satış ofislerinde ona buna çamur atarak satış yapma politikası izlemiş yedek parça pahalılığı ve servis noktalarındaki: ybr motoru kullanıyoruz sloganı ile satışlara devam etmeye çalışmıştır. ona benzer satış politikası izleyen diğer modeller:
kanuni bora: ybr motoru kullanılıyor
salcano volf: ybr motoru kullanıyoruz
yuki bilmem ne motoru: ybr motoru kullanıyoruz.
asya motor 125: ybr motoru kullanıyoruz...
kanuni carakal modeli ile piyasaya capur copur gireriz süper model harika işçilik propagandası kendi beceriksizlikleri sebebi ile yine tutmamış. fakat söz söylesen onu da kabul etmezler savunmaları türkiye halkı kaliteden anlamıyor olacaktır. mesela benzer mondial mct 250 için hangi yetkiliyi servisi ararsanız büyük bir vehamet olduğunu kabul edecekler ve yaptığımız hatalardan birisidir diyeceklerdir. fakat mct 250 ye binen kullanıcılar hala var. carakal nerede ? kaç adet sattı.
kanuni merlin 150 modelindeki direksiyon boğazındaki tıkırdama ve arızayı merlin s ile kapatmaya çalışmalarına ne demeli ? çek piyasadan hata yaptım de. o da yok. hem merlin hem merlin s aynı anda piyasada.
kısaca kanuni satış ve pazarlama noktasında güven tazelemeden yeni modeller ile piyasanın içine girmemeli. yerli üretim dedikleri montaj bandından öte birşey değil. fabrikamız türkiyede fakat ne üretiyoruz ne pazarlıyoruz göstermeli. fabrikanın sadece üstten görünüşünün fotoğrafı ile yetinmemeli.
kısaca kanuni hatalısın kabul et. piyasa sadece istanbuldan ibaret değil kabul. zaten sen büyük satışını anadoluya yapıyorsun. fakat anadolya yapacağın satış kadar istanbula zaten satış yapacaksın. mesela kadırga motosiklet bile önümüzdeki 5 yıl içinde kanuni ile aynı düzeye çıkacak. bumoto daelim gibi markalar da yeni distirübütörlerle piyasada yer tutmaya başladılar. hadi görelim sizi. sloganları bırakın gerçekler ile yüzleşin biz sizin arkanızda dururuz.
dükkanı açarken çekerim her daim bismillah
pirimizdir sofuoğlu olsun şampiyon sağlığına zeval vermesin allah
-
28 Aralık 2012, 12:50
#151
artorroad adlı üyeden alıntı
Senin arkadaşın bu bilgileri nereden almış sen ve senin gibiler nasıl inanmışlar bilmiyorum. Ama biraz saksıyı çalıştırsan bu işilerin o kadar kolay olmadığını anlarasınız. Mesela mondial motorları getirip sadece etiket yapıştırması demek, motoru hiç montajını yapmaması demektir. Bu ne demek biliyor musunuz? vergilerin katlarca gümrükte fazla alınması ve bu markaların fiyatının havalara uçması olur. Bakıyorsun Mondialin Kanunini koskoca fabrikalrı var. Bu adamlar resimlerde poz vermek için mi bu tesisleri kurdular. Sadece Türkiye değil dünyanın bir çok ülkesi çinden ve ya benzer ucuz yerlerden parça alıülkelerinde motor üretiyor. Belki inanmıyacaksınız ama Honda dahi çinde yedek parça alıyor.
Konu başlığı Kanuni modelleri adamlar, hala bu çin bu Japon diyor. Alan alır almayan almaz. Ben kendim aceleci değilim. Önce bir modelleri görelim ondan sonra konuşalım. Yukarıda üretim adına komik atışlar yapanlarda anlaşılan bilgi babalığına soyunmuşlar.
cahile laf anlatmak zor..
ben bilmediğim hiç birşey için konuşmam beni tanısan bunu demezsin...
sen kanunin türkiyede elinde matkap anahtar motosikleti yaptıgına inan ..
türkiyede demonte gelen motosiklet türkiyede toplanıyor.. bununda oranı cok az..
gelen motosiklet ithal olarak gelip direkt bayiye gönderiliyor...
honda çinden yedek parca almıyor sadece..
sundiro-honda
honda cb125 e safkan çinlidir ...
neyse bu bilgi yeterli sanırım sana
-
28 Aralık 2012, 16:18
#152
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Konu ne hale gelmiş arkadaş ya !
Geçen sene param olmasına rağmen ailemi razı edememiştim.
Sonra gittik ufak tefek işleri görelim diye zorla ikna edip 1.250 Tl'ye bi çinli scooter almıştım.
Bakımları hariç parça kalitesizliğinden ötürü 150-200 Tl masraf yapmıştım. Ve bir senede o dandik,aman almayın denilen çinli ile tam 18.000 Km sorunsuz yol yaptım.
Bırakın bu marka fanatikliğini.
Honda,Yamaha ucuz motosiklet getirdi de biz mi almadık ?
Sahibinden.com'a bakıyorum 6-7 senelik ybrlere millet 3.000 istiyor. 75.000-80.000 olmuş cbf'e 2.750 !
Gidip motosiklete bakıyorsun,kaza yapmış,yürürü sıkıntılı,bilader bu ne diyorsun,yamaha abi bu birşey olmaz diyorlar.
2-3 aydır eli yüzü temiz japon bulamıyorum,bulduklarım adam kazıklamanın peşinde. Burda devreye çinliler giriyor işte.
Veriyorsun kredi kartını alıyorsun istediğini.
Çinlilerin mondial drift,salcano wolf,mondial mc x gibi yaygın modelleri şu anda ufak sorunlar haricinde çiçek gibi motorlar.
Bu kör topal tartışmanın kimseye zerre faydası yok. Aksine getirilen bu çinlilerin kalite çıtası biraz daha artmışsa bu tüketicinin yararınadır.
Piyasadaki bu "tekel"in bir şekilde kırılması gerekiyordu ve çinliler bunu iyi-kötü yapıyorlar.
Bu da dar gelirli motosiklet kullanıcılarının faydasına oluyor.
Gönül ister ki ülkedeki tüm motosiklet kullanıcıları en iyisine,en sorunsuzuna binsin.
Neyse umarım artık bu başlıkta iyi kötü sadece bahsi geçen markanın,bahsi geçen modelleri konuşulur...
-
28 Aralık 2012, 16:37
#153
Neyi, neden aldığını bildikten sonra çinliymiş, koreliymiş japonmuş fark etmez arkadaşlar. Sonuçta Motosiklet dediğimiz alet size hizmet etmesi için üretilmiş metal yığınları. Yıllardır aynı tantana aynı yazılar. Yurt dışına gidin orada da çinli motorlar var.. yeni başlayana veya parası az olana çinçon, Hız ve kalite isteyene motor kullanmayı bilen adama da Japon. Örnekler çoğaltılabilir. çinli motorlar motosiklet olmanın dışında neye hizmet ettiklerininde irdelenmesi lazım. Sonuçta ucuz motorlar. Beklentilerimizi dizginlemeyi bilelim arzular şelale
Hatırlayanlarınız vardır belki ama Çinli motorlar piyasaya girdikten sonra öyle beklenildiği gibi japonlar fiyatları aşağıya çekmediler aksine zam bile oldu 2000'li yılların başı. Yaşı 25-35 arası olanlar net hatırlarlar. Japonlar sadece yeni ucuz kaliteli seçenekler soktu piyasaya cbf 150, ybr 125 gibi.
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
-
28 Aralık 2012, 16:44
#154
-
29 Aralık 2012, 01:00
#155
Çinli - Japon tartışmasına kadar her şey yazılmış. Tüketici lehine faydalı tartışmalar değil bence. Çünkü, tüketici için doğru bilgi önemlidir. Kararını ona göre verir. Hele ülkemizde para kolay kazanılmıyor. Bir motoru alıp yanıldığını anlayıp değiştirmek para ve zaman kaybı anlamına geliyor.
GT200R modeli üzerinde durmuştum. "Yeni model" diye Türkiye'de satılan bu motorun aslında Phantom 180 diye satılan motorun eski modeli olduğunu yazmıştım. (Üreticisi bu modeli XTREET 125-150-180-200-223cc hacimli olarak üretiyor.) Yeni modeli çıktığı için eski model durumuna düşmüş bir malı stoktaki ürün ve yedek parçaları ile ucuza kapatıp Türk tüketicisine yeni model diye satmak ne demek oluyor? Üstelik motor gücü 17 HP olarak verilmiş. Yeni modelinin motor gücü değeri bile 17 HP değil. Aşağıdaki orijinal üretici sayfasında bakın.
http://umglobal.com/en/index.php/specs/xtreet
Bütün bu yazdıklarımı kimse tartışmamış. Hep bilindik bir şekilde ücretsiz avukatlık sistemi devreye girmiş. Türkiye'de Japon markaları da dahil olmak üzere bütün markalar bize Afrika ülkesi muamelesi yaparken haklılar galiba. Çünkü tüketici uyanık değil. Uyanacağı da yok.
Japon markaları da aynı. CBF150 alıp tekleme sorununu servislere anlatana kadar göbeğim çatlamıştı. Kusurlu mal sattıklarını kabul etmemiş. Sonra da tekleme sorununu çözdüklerini duyurup bir nevi kendilerini yalancı çıkarmışlardı.
Önce tüketici bilincine sahip olmamız gerekiyor. Yoksa daha çok Afrika'lı muamelesi görürüz. Yerli diye bağrımıza bastıklarımızdan bile...
-
29 Aralık 2012, 03:31
#156
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Bide çin malı motorlar sayesinde ailesi motora karşı olan çocuklar harçlıklarından para biriktirip motor alabildi benim gibi
Ailen fakir olmasa bile aile motora karşı olunca ve ben almam para biriktir al deyince pahalı motor sahibi olmak hayal oluyo biraz.
Kardesimmmmmmmm :D
Ayni kaderi yasiyoruz desene
-
29 Aralık 2012, 16:21
#157
o değilde konu ilk açıldığında bu ne biçim modeller böyle alaymı ediliyor denirken listelere fiyatlar yazılınca aslında fena değilmiş yahu demelerine koptum
-
29 Aralık 2012, 16:58
#158
http://www.youtube.com/watch?v=zd6ccGHdGnE
http://www.youtube.com/watch?v=TRFzK0dix0o
Yukarıdakiler UM XTREET eski model (125-150-175-200 ve 223cc hacimlerinde motorları olabiliyor)
http://www.youtube.com/watch?v=oj-LrbYCnk8
Yukarıdaki UM XTREET yeni model (223cc ye kadar motorları olabiliyor. Türkiye'de 175cc olanı Kanuni Phantom 180 adıyla satılıyor.)
Şimdi biri söylesin. Kanuni GT200R yeni model mi? Yoksa eski model mi?
-
29 Aralık 2012, 17:13
#159
gt170 2009 da varmış adamlar yeni model diye 2009un motorlarını getiriyorlar rezalet gt200r ın gt170 ten tek farkı kafası en saçma yeri yani bişeye benzemiyor o yüzden gt 170 den şaşmamak lazım şu an için alan yok
gt170 in 2009 da yüklenen videosu http://www.youtube.com/watch?v=zd6ccGHdGnE
-
29 Aralık 2012, 17:28
#160
aynı şekilde 2009'dan beri var olan bir çok motor 2013'de sıfır olarak satılmıyor mu Türkiye'de? bu motoru da kanuni şimdi getirmeyi uygun görmüş nedir yani bu kadar yaygara yapacak anlamadım. bence iyi bile hiç olmassa kullanıcıları satıldığı ülkeden motorla ilgili yorumlara bakarlar, fikir edinirler. tamamem muamma olan bi motor değilmiş işte.
sanki herşeyimiz mükemmel de 2009'dan beri üretilmekte olan bi motoru beğenemiyoruz bi türlü. ybr de 2006'dan beri üretilmiyo mu?
aynı kasa 1988'den 2000 bilmem kaça kadar satılmadı mı bu ülkede. adı da şahin kara muratın amcasının oğlu hayret bi olay arkadaş ya.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)