Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Rolanti Problemi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    bazen25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2006
    Motosikleti
    x evo 400
    Merhabalar, Motosikletimi ilk çalıştırmada herhangi bir sorun yok, ancak ısındıktan sonra yolda durmam gerektiğinde (kırmızı ışık gibi) devir aniden düşüp motor duruyor ( debriyaja basılı yada boşta farketmiyor) Karbüratör temizliği yapıldı ve hava ayarıda olması gerektiği gibi manifoldlar da bir sorun yok,benzin fitresi yenilendi, rolanti devri 1500 de sanırım daha fazla yüksetmenin bir anlamı yok ( rolanti 2000 devir olmaz sanırım), aklıma gelen sübab ayarından başka bir şey gelmiyor.Konu hakkında fikri olan varmı ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    astorojna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2012
    Şehir
    kırıkkale
    Motosikleti
    Yamaha Mt09
    benim motorun rolantisi 1500 2-3 dakika sonra 2000 devire yükseliyor ve bi problem yok
    kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...

  3. #3
    ugrgnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2012
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    Ramzey QM200 GY
    aynı sorun bende vardı 3gun once.. karburator bakımın yapıldıysa Subap ayarını yaptır. ama benım motor karburator hava aldıgı ıcın aynı sorunu yasıyodu. duzellttıler ardından bı subap ayarı 10 lıraya motor canavar gbı oldu az once denedım asfaltta basmayı, onceden 80ı bıraz zorlayıp goruyodum duz yolda.. sımdı 85 duz yol goruyo bayırda 90.. yanı motor canlandı bu ayarlardan sonra.. dedıgım gıbı ya karburator hava alıyo ya da subap ayarını yptır.. hadı kolay gelsın
    Think Nothing! Just Twist The Wrist

  4. #4

    Üyelik
    05 Kasım 2011
    Şehir
    şehirsiz
    benim alet 2 gibi başlıyor sabahları sonra 1.5 e düşüyor cbr125 2012

  5. #5
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı bazen25 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar, Motosikletimi ilk çalıştırmada herhangi bir sorun yok, ancak ısındıktan sonra yolda durmam gerektiğinde (kırmızı ışık gibi) devir aniden düşüp motor duruyor ( debriyaja basılı yada boşta farketmiyor) Karbüratör temizliği yapıldı ve hava ayarıda olması gerektiği gibi manifoldlar da bir sorun yok,benzin fitresi yenilendi, rolanti devri 1500 de sanırım daha fazla yüksetmenin bir anlamı yok ( rolanti 2000 devir olmaz sanırım), aklıma gelen sübab ayarından başka bir şey gelmiyor.Konu hakkında fikri olan varmı ?
    Rölanti devrin normal. Daha fazla yükseltmen sağlıklı olmaz.

    Bu arkadaş da aynı dertten muzdarip, kaç zamandır araştırıyor;
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...etme-problemi-[rks-titanic-200-].html

    Alıntı rapidhacker5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim alet 2 gibi başlıyor sabahları sonra 1.5 e düşüyor cbr125 2012
    Sizin motor enjeksiyonlu olduğu için otomatik jikle mantığında beyin ilk olarak motor soğukken stop etmesin diye rölantiyi ~2000 d/d ye çekiyor. Hem marşa basınca da kolay çalışmasını sağlıyor. Sonra ısınınca ~1500 e düşürüyor. Enjeksiyonun kıymetini bilin. Ben sabahları motoru çalıştırmak için değil de, çalışık halde tutmak için neler çekiyorum bir görseniz...
    pckopat001 ve alikan bunu beğendiler.
    #sürenadam

  6. #6
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Sübap ayarlarından yada senkronizasyon bozukluğundan olabilir. Motor kaç km de?
    GKN MOTORS

  7. #7

    Üyelik
    05 Eylül 2012
    Şehir
    Adana-Seyhan
    Motosikleti
    Mondial Mr 150 Vulture
    aynı sorun bendede oluyor arada sırada supap ayarından süphelenirum bende 1 2 güne servise götürecem hem yag degişecek hem subab ayarı filan yapılacak ayrıca bnm makinada teklemede oluyor oda supap ayarından oluyormuş galiba..
    ugrgnr bunu beğendi.

  8. #8
    bazen25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2006
    Motosikleti
    x evo 400
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sübap ayarlarından yada senkronizasyon bozukluğundan olabilir. Motor kaç km de?
    73 bin km de, bir şu durum var şimli motorda bu ayar şimler yardımıylamı yapılacak, yoksa filler çakısı ile sıkılarakmı yapılması lazım.
    ugrgnr bunu beğendi.

  9. #9
    ugrgnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2012
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    Ramzey QM200 GY
    Alıntı bazen25 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    73 bin km de, bir şu durum var şimli motorda bu ayar şimler yardımıylamı yapılacak, yoksa filler çakısı ile sıkılarakmı yapılması lazım.
    benimkine usta filler çakısı yaptı. senın tek sorunun subap ayarı bosu bosuna yorum bekleyıp kafanı karıstırmana degmez bence. gıt bı ustaya yaptır ver ucretını motorunu bosuna yorma he bi de sana tavsıyem yıne bı karburatore baktır.. zaten usta iyiyse hepsine bakar sorunu soyle yeter
    Think Nothing! Just Twist The Wrist

  10. #10
    bazen25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2006
    Motosikleti
    x evo 400
    Alıntı ugrgnr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benimkine usta filler çakısı yaptı. senın tek sorunun subap ayarı bosu bosuna yorum bekleyıp kafanı karıstırmana degmez bence. gıt bı ustaya yaptır ver ucretını motorunu bosuna yorma he bi de sana tavsıyem yıne bı karburatore baktır.. zaten usta iyiyse hepsine bakar sorunu soyle yeter
    ilk mesaj da yazdığım, temizlik, ayar v.s. işlemleri yapan ustam," eğer sorun düzelmezse sübablara bakmamamız lazım" demişti, benimde araştırdığım ve bulduğum kadarıyla olay subab meselesine geldi, ücret de sorun değil zaten, ben buna benzer sorunları yaşamış tecrübesi olan kişilerden de fikir alma amaçlı sordum aslında ,mesela "aynı sorun bendede vardı, benzin filtresi yeterli gelmiyordu büyüğüyle değiştirdim çözüldü" gibi.Motosikletim 73 binde olmasına rağmen kapağı açılmış değil ve açtırmakta istemiyorum, ama yapılacak birşey yoksa ...
    ugrgnr bunu beğendi.

  11. #11
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı bazen25 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletim 73 binde olmasına rağmen kapağı açılmış değil ve açtırmakta istemiyorum, ama yapılacak birşey yoksa ...
    Motorunun kullanım kitapçığını okumuyor musunuz? Orada subap ayarlarının kaç km de bir kontrol edilmesi gerektiği yazıyor. Bu mantıklar motora zarar bile veriyorsun belkide ama motor kapağı açılmamış diye övünüyorsun....

    http://youtu.be/nxr6CpqX-ig?t=38m50s 39:50 ye kadar izleyin, dinleyin lütfen.
    #sürenadam

  12. #12
    ugrgnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2012
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    Ramzey QM200 GY
    Alıntı bazen25 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk mesaj da yazdığım, temizlik, ayar v.s. işlemleri yapan ustam," eğer sorun düzelmezse sübablara bakmamamız lazım" demişti, benimde araştırdığım ve bulduğum kadarıyla olay subab meselesine geldi, ücret de sorun değil zaten, ben buna benzer sorunları yaşamış tecrübesi olan kişilerden de fikir alma amaçlı sordum aslında ,mesela "aynı sorun bendede vardı, benzin filtresi yeterli gelmiyordu büyüğüyle değiştirdim çözüldü" gibi.Motosikletim 73 binde olmasına rağmen kapağı açılmış değil ve açtırmakta istemiyorum, ama yapılacak birşey yoksa ...
    sende haklısın iyi bakalım nasıl ıstersen ama zaten bılıyosun bı ustaya goturdugunde cozulcegını, bu yuzden sıkıntın yok demektır gv250 güzel motordur iyi bak motoruna
    Think Nothing! Just Twist The Wrist

  13. #13
    bazen25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2006
    Motosikleti
    x evo 400
    aslında konuyu uzatmak istemiyorum yazdıklarınızın bir kısmına katılıyorum ancak 2800 km de aldığım motorun kitapcığına bakarsan 30 bin km de egzantrik zincirinin değişmesi gerektiğine yazıyor, belli bir süre sonra debriyaj balatasıda değişmeli ( evet ben 69000 km dir debriyaj balatasını değiştirmedim sanırım bu durumda motorun gitmemeside lazım) ama durduk yere bukadar zamandır en ufak bi sıkıntı yaratmayan bir debriyajıda kurcalatmak istemem.Bu arada aklıma gelmişken İnsanlar çatır çatır 2000-3000 km de kayış koparırken 1500 km de aldığım Asya 125t yi 16000 km artcılı-artcısız kullandım ve periyodik bakımı haricinde hiç bir şey yapmadım, yani kısaca motoruma iyi bakarım, verebileceğinden fazlasını almaya çalışmam. 8 yıldır kar yağdığı durumlar hariç motosiklet üzerindeyim az buçuk ta anlarım bu işten, yarın yada öbür gün bu işlemi yaptırıp sonuçlarınıda burada yazacağım, herkeze teşekkür ederim.

  14. #14
    bazen25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2006
    Motosikleti
    x evo 400
    Motorun sübab ayarlarına bakıldı ve ayarlardaki sıkıntı giderildi, ancak çalışmada hala sorun devam ediyordu, akü kontrol edildi bir sorun yoktu, son olarak konjektörde değiştirildi, sorun çözüldü gibi bir kaç gündür.Şimdi hava filtresini değiştirip, hava ayarını tekrar yaptırmak lazım.

  15. #15
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Alıntı bazen25 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar, Motosikletimi ilk çalıştırmada herhangi bir sorun yok, ancak ısındıktan sonra yolda durmam gerektiğinde (kırmızı ışık gibi) devir aniden düşüp motor duruyor ( debriyaja basılı yada boşta farketmiyor) Karbüratör temizliği yapıldı ve hava ayarıda olması gerektiği gibi manifoldlar da bir sorun yok,benzin fitresi yenilendi, rolanti devri 1500 de sanırım daha fazla yüksetmenin bir anlamı yok ( rolanti 2000 devir olmaz sanırım), aklıma gelen sübab ayarından başka bir şey gelmiyor.Konu hakkında fikri olan varmı ?
    Aynı sorunu yeni cözdüm gt250 comet vardı. Yeni kontak actıgımda devir yükseltiyor boşta yada debriyaj full sıkılıyken motor stop ediyordu. Beyni ve Rolanti valfi TPC Sensörü sanırım değişti sorun çözüldü. Benim fikrim, Benim motorda beyin değiştiginde sorun cözülmedi valf değişince düzeldi cevrende gv250 olanı varsa hava filtresinin ordaki valfi değişin test et %90 ondandır diyorum ben...
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  16. #16

    Üyelik
    25 Nisan 2010
    motosikleti binlerce kilometre hiç motoru kontrol etmeden kullanmakta bana göre yanlış. arada anahtarda değmeli çünkü zamanla dışı gibi içide bakım isteyebiliyor. en fazla ilk 5000 km de subap ayarlarını işini iyi bilen bir ustaya göstermek lazım. subap ayarı bozuk motosikleti uzun süre kullanmak subap yataklarını bozabilir ve daha büyük tamir masraflarıyla karşınıza çıkabilir. subap ayarı gerektiren haller genellikle motorun zor çalışması durumu, çekişte düşüklük kompresörde zayıflama, rolanti ayarındaki dengesizlikler ve rolanti tutmaması, motosikletin sesli ve vuruntulu çalışması titreşimin artması gibi sebeplerde subap ayarı gerekir.

  17. #17
    madcenter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600F
    Bence Jigle de ayarsızlık var
    Honda CBF 250, Keeway Superlight 150, Stadion M48 1975

  18. #18
    bazen25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2006
    Motosikleti
    x evo 400
    Dün yazdığım son msj da konjektörün değiştirilerek sorunun çözüldüğünü belirttim


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)