İşte onu Hondaya üst üste mail atarak soracaksın.Ama cevap alabilmen için Honda kullanıcısı olman lazım.Eğer arayan bayansa motosiklet hakkında bilgisi olan birini iste.Eğer bayan bu bilgiye sahip değilse bilgi değil önceden yazılmış metin okuyacaktır sana çünkü
Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.
Zaten bu motor bildiğim kadarıyla Vespanın Hindistan fabrikasında üretilmiştir.Bizde 12-13 yıl önce Vespa px 150 vardı parçalarının üstünde vespa piaggio bajaj amblemi olurdu şekil olarak da çok güzel bir motor.
Ayrıca çinlilere laf atan dışlayanlar var ben de çinliye bindim eğer çin malı motorlar olmasa birçoğumuz mobilete falan biniyorduk.Çinliler Türkiye'ye gelince pazar kızıştı japonlar da satabilmek için fiyatları indirmek zorunda kaldı.
gelin şöyle yapalım
herkes istediği modelleri buraya yazsın
sonra sürekli honda'yı taciz edelim
bu motor ne zaman gelecek diye sesimizi değiştirip arayalım
sonra onlar bu motor çok satacak zannetsin
memlekete getirsinler
mesela ben CRF250L'yi istiyorum hacılar :-P
Honda'nın avukatı değilim ama 10 yılı geçti, Honda'nın 125-250 ve son olarak 700 lük makinelerini kullanıyorum.Beni hiç üzmediler.250 lik makinenin gösterge camı hafifçe çatlamış,buhar yapıyordu, 1000tl lik parça garanti kapsamında değişti,mırın kırın eden olmadı.Bulunduğum yerde Honda ve Yamaha ağırlıklı olarak kullanılıyor,Çin işi Hint işi makineler gözümüzün önünde 2-3 yılda hurdalığa doğru yol alırken,Capon makineler, vızır vızır işliyor.Honda adam gibi servis hizmeti verirken,Yamaha idare eder düzeyde, diğer Japon'lar suzuki, kawa ara ara bulursan haber ver. Diğer markalar,bisikletçiden bozma servislerle serviscilik oynuyor.Honda'nın fiyat politikası ve getirdiği modelleri telefonla ve mail ile çok kez protesto ettim ama artı ve eksileri yan yana koyunca tercih edilesi marka Honda oluyor. Bulunduğum yerdeki şartlar böyle. Herkes kendi şartlarına ve ihtiyaçlarına göre en uygun modeli alsın. Marka fanatiği ve marka düşmanlığı yapmanın gereği yok diye düşünüyorum. Son söz olarak ""Ey Honda Transalp getirmediğiniz için sizi tekrar kınıyorum"".
Servisten servise değişiyor tabi.İlgilenmeyen servisi şikayet etsen pek bişeyin değişeceğinide sanmıyorum.Honda almamamın sebebi fiyat politikası ve bilgi almak için beni sallamamasıdır.O ona yönlendiriyor o ona.Adam akıllı peşpeşe yaptığı zamların nedenini anlatan biri çıkmadı.Küçük CC olsun büyük CC olsun,bence müşteri taleplerini değerlendirmesi gerekir.Bir Suzuki İnazumayı parasını basıp 1 yıla yakın zamandır bekleyen insanlar var sırf tipine vurulup.Bunca azimli müşteriler varken Hondanın talepleri kulak arkası etmesi anlamsız.Ben bu konuda katı biriyim.Sen beni iplemezsen ben seni hiç iplemem.Bana bu davranışımdan dolayı alsan nolcak almasan nolcak diyor insanlar.Honda bi tane eksik satar diyorlar.Benim için önemli olan bu saçmalığa boyun eymemem.Sonuçta küçük CC de olsa bedava almayacağım.Ama insanların talep ettiği 20-30 bin TL lik motorlarıda getirmiyolar.Ama yinede insanlar istediği motoru alamayıp Hondanın direttiği markayı alıyorlar.İş böyle olunca biz ne yazsak boş.Ama olsun ben her fırsatta bu davranışımdan vazgeçmeyeceğim.Varsın Hondaya binmeyelim.Müşteri hondayı değil honda müşteriye dinlemeli.
Her markanın güzel, ortalama ve berbat motosikletleri vardır.
Marka bazında değil model bazında konuşmakta fayda vardır.
Konu Honda'ysa, iyisi (cbr 1000rr), ortalaması (cbr 600f) ve berbadı (Deauville) vardır.
Tıpkı Yamaha, Suzuki, Kawasaki gibi.
Fakat önemli olan bizim herhangi bir marka konusunda fanatik olmamamızdır.
Diğer yandan, hayatında bu dört markadan hiç motosikleti olmamış kişilerin bile bu markalar hakkında fikir sahibi olması beni çok şaşırtıyor.
Slmlr
Brkn
Peki barkın abi satış politikası ve Bunun nedenini sorduğumuzda honda sahibi değilsen cevap verilmemesi durumuna ne diyorsun?Bence önemli bir konu.
buda kapitalist düzenin eseri. hondanın son zamanlarda getirdiği 150 cc motorlar pcx modeli haricinde bana göre çok kalitesiz. hondadan küçük cc güzel estetik görünümlü model istedikçe dalga geçer gibi tam tersini yapıyor. sh 150 modelini getir diyoruz getire getire fizy getiriyor sayın honda sahipleri, alın fizy modeliyle siz gezin benim zevkime hitap etmeyen motosikleti almam. fizy modelini galiba leylekler tasarlamış bir insan evladı böyle kötü bir şekil tasarlayamaz, yada ucuz işçilik olsun diye çocuk işçi çalıştırmaya başladılar tasarımcı olarak honda ülkemizdeki insanlara şu mesajı veriyor galiba. "paran varsa büyük motosiklet alır binersin, yoksa küçük cc motosiklet olarak ben neyi verirsem ona binersin" bakalım 2013 yılında bizi dumura uğratacak ne modeller getirecekler
Hondanın satış politakası diyorsunuz da diğerleri çok mu süper sanki. Üreten bir ülke değiliz varolan üretim kapasitemiz de her geçen gün azalıyor, en ufak trafik kazasında bile ilgili ilgisiz mutlaka kavga çıkarmaya meraklı kişiler oluyor. Eften püften konularda efelenen, önemli konularda susan bana dokunmayan bin yaşasıncı insanlara bu kadarı çok bile.
yanlış vergi politiikaları yüzünden ülkemizde imalat yapıp yabancılarla rekabet etmek mümkün değil. en azından ülkemizde fabrikası olan imalatı olan motosikletlerden daha düşük ötv alınsa yabancı firmalarla rekabet edilebilir. ama bu durum ülkemizde tam tersi. imalat yapacak kişilerin önüne öyle bürokrasi ve vergiler koymuşlarki rekabet için mecburen çin gibi ucuz işçilik olan ülkelerde imal edip satmak zorunda. aslında çin motosikleti deyip geçmeyin, çinlilerin olmadığı zamanı hatırlayın ne kadar fahiş fiyatlıydı o zamanlar motosikletler. çin motosikletleri piyasaya girince markalı motosikletlerde fiyatlarını hemen hemen yarıya indirmişlerdi varın siz hesaplayın o zamanki ettikleri karları. eskiden 2 zamanlı 50 cc mopetleri bile uçuk fiyatlara sattıklarını bilirim. şu anda motosiklet çinliler sayesinde daha ulaşılabilir seviyelerde. tamam çok kaliteli olmayabilir fakat üst seviyelere geçiş sürecinde bir kucak para vermek zorunda kalmıyoruz.
Şimdi önce başlığı açan arkadaşa bir laf atmam lazım:
Hacım geçen veya evvelki sene kaç tane Shadow ve Transalp satılmış rakam olarak bilgin var mıdır?
Ya da ilk sayfada birisi "Artık Hornet'i de getirmiyormuş Honda" demiş.
Hacı ağabey sen son parti gelen Hornet'lerin kaç ay vitrinde yattıktan sonra nasıl zor satıldığını ve toplamda kaç tane satıldığını biliyor musun?
Honda, tıpkı Yamaha, Suzuki, Kawasaki, BMW, Ducati, Ktm, vs gibi motosiklet üretimini Hilal-i Ahmer Cemiyeti (Kızılay) için yapmıyor.
Tüm dünya ve tıpkı bizler gibi bu adamların da hedefi para kazanmak.
Kar etmek.
Ülkemizde satılan motosiklet sayısı ve çeşidi komik denecek kadar az ve kısıtlı.
Neden acaba?
Hımmm düşünelim bakalım...
Sizce Türk müşterisi nasıldır?
Yeniliklere açık,
Kibirsiz,
Alçak gönüllü,
Motosiklet konusunda bilgili ve kabiliyetlerini iyileştirmek için çabalayan,
Mümkün olduğunca güvenli ve iyi süren,
Yeni çıkan modellerle ilgili DOĞRU BİLGİYİ paylaşır (bilmeden uydurmaz),
Başkalarını çekiştirmek yerine kendi hayatına, ihtiyaçlarına ve hobilerine odaklanır,
Çalışkandır,
Alım gücü yüksektir, hedeflediklerine ulaşana kadar çalışmayı bırakmaz ve kendi hayatı ve tercihleri için başkalarını suçlamaz,
Çok sevdiği motosikletler konusunda onu temsil eden hükümet ek vergiler koyunca, "kader utansın, vah vah, ah ah" demek yerine, gider kendi bölgesinden seçilmiş milletvekiliyle konuşur, derdini anlatır, hatta başka motosiklet sürücüsü seçmenleri organize edip milletvekilleriyle, bakanlarla görüşür, asla yılmaz,
Asla sorumluluktan kaçıp sürekli başkalarını suçlayıp, babaanne gibi şikayet edip durmaz,
Vs....
Böyledir değil mi?
Yani Türk müşterisine motosiklet satmak aslında çok kolaydır.
Fakat ah şu motosiklet şirketleri yok mu?
Ne fena adamlar...
Not: forumları okuyunca herkesin yarın bayilere hücum edeceğini sanır insan. Malum bu işler satışla yürümektedir, vatandaş bazı modelleri almaz oluyorsa adamlar da getirmez. Her şeye ve herkese tepki vermeden evvel bir satış rakamlarına bakalım. Belki anlam veremediğimiz BÜYÜK TÜRK MOTOSİKLET PAZAR'ı hakkında bir fikir ediniriz (ön yargımız yok ya o cehetten dediydim). Moted'e sorun söylesinler (araştırmacı ve çalışkanız ya).
Slmlr
Brkn
Motosiklet kültürü fazla yaygın değil ülkemizde. Tıpkı bisiklet gibi. Ayrıca gelse bile herkes alamayacak. Maddi durumu yüksek insanlar alacak, diğerleri öyle ortada kalacak. Mâlum vergiler. Satılması zor olacak, zarar edecek adamlar. O yüzden getirmiyor olabilirler. Düşük cc motosikletler getirmeleri güzel ama o kadar pahalı satmaları da anlamsız.
Öncelikle hacılıkla uzaktan yakından alakam yok onu bir söyleyeyim. Türkiye'nin en önde geldiği iddia edilen bir motosiklet firmasının cruiser motosiklet getirmemesi, ne kadar satarsa satsın, müşteriye saygısılıktır kim ne derse desin önce onu söyleyeyim. Honda şu kadar bundan bu kadar bundan sattık diye bir açıklama içine gitmemiş ya da ben bulamadım. Sahibindendeki rakamlar baz alınabilir, rakamlara vurunca 2004-2010 arası 36 VT 750 C4 Shadow var; buna kıyas olarak Midnight star'ın babası XVS 650 Dragstar kabul edilebilir; onun rakamlar da 97-2008 arası 66 motosiklet şeklinde. Yıl başına ortalama yakın rakamlar sattığını savunmak kabul edilebilir bir durum aslında. XL 650 Transalp'e bakalım; o da 2000-2008 arası 44 motosiklet var; yine bunu Yamaha'dan XT 660R'la karşılaştırabiliriz, ki sıfırı hala satışta bu modelin. O da 2004-2011 arası 35 tane var satışta. Yamaha'nın müşterisine çok daha saygılı bir firma olduğu gayet açık.
Bu arada sen de forumda bilgilerini paylaşan insanlara yok koyun sürüsü, yok babanne, yok belediye işçisi gibi hakaret edip duruyorsun ama bir yandan da yazdığın mesajlara bakınca gayet polemiğe yönelik istatistik ve bilgilendirme gibi amaçları olmayan, yavan saldırgan bir üslup gözlemliyorum açıkçası. Başkalarını boş konuşmakla itham ederken en başta kendin boş konuşuyorsun. Ayrıca, Honda'dan belki de maddi çıkarın olduğu için bu, müşteriye koyun sürüsü olarak bakan firmanın avukatlığına soyunduğunu düşünüyorum "hacım".
Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.
Büyük cc lerde olabilir ama küçük cc lerde yemez o.Neden yemez?Kullanıcı japon diye bozulmaz diye güvendiği için yemez.Honda servislerinde görülüp teyit edilmiştir.Mondial geçmiş modellerine nazaran son çıkardığı modeller bi gömlek daha üstün.En azından şu an kullandığım driftten gözlemlediğim bu.Scooterleri bi nebze olsun eskisine göre daha iyi.
Burada önemli olan hondanın yılda anlamsızca uyguladığı sayısız zamlar.Japon olması bu hakkı vermez heralde.125-150 CC yaw yapmayın Allah aşkına.
İşte tam olarak bu üslup ve müşteri şekli sebebiyle o motosikletleri getirmiyor olabilirler.
Yok yahu şaka şaka.
Aaa pardon size samimi davranınca iyi gelmiyordu.
Neyse.
Önce şunu belirtelim;
Ne Honda'dan, ne de başka bir firmadan aldığım 1 TL olmadı, çekime gittiğimizde ekipçe fabrikada işçilerle beraber yediğim yemek haricinde.
Polemikçi ve berbat biri olabilirim.
Fakat size böyle görünüyorsam acaba sevmediğiniz bir yönünüzü mü yansıtıyorum?
O yüzden mi bu kadar rahatsız oluyorsunuz?
Yukarıda yazdıklarım polemik için değil düşündüklerim.
Fark ettiyseniz şimşekleri de çekeceksem doğruyu söylerim.
Malum "doğrular" olamaz, tek bir gerçek/doğru vardır;
2008'de başlayan büyük kriz çoğu Japon firması gibi Honda'yı da batmanın eşiğine getirdi.
Toyota'nın başkanı çıkıp eğer birleşme ve/veya ortaklığa gitmezsek batacağız demişti(2009).
Artık yılda 20-40-50 tane motosiklet satmak için taşınması gereken yedek parça, servis eğitimi, bakanlık prosedürleri maliyetlerine girecek mecali yok hiç bir firmanın.
Herhangi bir firma forumlarda yazılıp çizilenleri ciddiye alıp ona göre motosiklet getirse kısa bir sürede iflas eder.
Yerli (Çin'li) motosiklet üreticilerinden motor almıyorum diye şikayet edenler oluyor.
Tıpkı mesajlarıma tahammülü olmayan internet kullanıcısı gibi, o yerli şirketlerin de ürünleriyle ilgili yorumlarıma tahammülleri olmuyor.
Enteresan bir benzerlik değil mi?
Yoksa bir önceki mesajımda yazdıklarımda haklılık payım mı var?
Fakat bununla kaçımız yüzleşebilir?
Bak bu daha korkunç.
Neyse ben herkesin sevdiği ses tonuna geçeyim isterseniz:
"Honda çok pis firma abey, sırf kıllığına yağ yakan motor satıyorlar, hatta bizim cılgıt abeyden duydum, buraya 3. Kalite iade edilen motorları getiriyorlarmış, ayrıca tutulan modelleri de bizi sevmediklerinden getirmeyeceklermiş, çünkü birileri zamanında Kartal sanayide Bay Honda'nın sülalesine küfretmiş, Soichiro da Japon'yadan onu duymuş...." )))
Slmlr
Brkn
Kızacak birşey yok arkadaşlar.Lycantrophic,Shadow'a gönül vermiş,nickinden doğru anladıysam,Honda yeni makina getirmeyince,o da gidip GV 250 almış.Tabi,Honda'ya
kızmış.Haklı,onun yerinde olsam,ben de ayni hissederdim.Yamaha konusunda söylediklerine de katılıyorum,evet, XT 660R ve belki senede birkaç adet satan Midnightstar'ı
stoğunda tutuyor,müşteriyi gücendirmemek adına.
Barkın'da,firmaların kar amaçlı çalıştığını,yönetim için esas olanın yıl sonu bilançoda göreceği kar olacağı için,firmanın Türkiye'de çok satan(CB,CBF,CBR gibi),banko modellere yöneldiğini yazmış.Doğrudur;hangi modelde satış/kar garantisi varsa onu ağırlıklı olarak getirirsin,ama diğer modelleri de müşteri ile temas kurup talep varsa en azından yılda 1-2 parti ithal edebilirsin.Yamaha bunu yapıyor,bu nedenle iflas edeceğini sanmam.Çünkü asıl nakit akışı peynir ekmek gibi satılan YBR den geliyor.
Ayni olay,Honda'nın CBF ve CB si için geçerli,çıkalı bir yıl olmadı,sokaklar CB doldu.Buyrun blok satış,nakit akışı.Honda,güzel motor üretiyor,ama Türkiye'de sempatizan müşterisinin isteğini dikkate almıyor.Hornet niye satılmadı,bilmiyorum,ama 10 Transalp,10 Shadow getirse ki,aşağı yukarı 40 feet'lik bir konteyner doldurur,1 aydan fazla
stokta kalacağını sanmıyorum,bu kadar bekleyeni varken.
Tek doğru meselesine de katılmıyorum.Doğrular vardır.Lycantroic'in Shadow talebi de Honda'nın kar beklentisi de;her ikisi de doğrudur.Bu doğrular yanyana gelip tek gerçeği oluşturur:düzgün pazarlama,satış,yönetim stratejisi=müşteri tatmini=bir sonraki motor=Hondanın kazancı.
Umarım,Honda CEO larından birileri de bu foruma bir göz atıyordur.
honda neyi getirdide satmadı. son getirmiş olduğu ve dünya ülkelerinin hiç birine kakalayamadığı çin çakması 125-150 cc scooter ve commuter modellerini bile ülkemizin insanlarına satmayı başardılar. bir markayı büyük yapan üst düzey yapan ürettiği güzel modellerdir, sağlamlığıdır. satış rakamları değil. örneğin ferrari çok sattığındanmı yoksa güzel yaptığındanmı bu markaya saygı duyulur. güzel model getirirsen vatandaşımız onuda alır. pahalı her modelin piyasaya sürümü yavaş olacaktır bu her ülkede böyledir. avrupadada herkez ferrari, porsche arabalaramı biniyor. onlarda bizler gibi modellere biniyor, onlarla aramızdaki fark avrupalı ve amerikalı son modellere ülkemizde ise zorla kaktırma usulü ile aynı fiyatlara tipsiz motora biniyor. honda ülkemizde sattığı hangi modelinde ne gibi değişiklik yaptıda böyle devasa zamları yapıştırdı. aprillia scarabeo modelini getirdide satmadımı. honda şu anda tamamen satışlarında kurnazlık peşinde. 2013 yılındada büyük ihtimalle başka ülkelere satamadığı elinde kalan modelleri getirip ülkemiz vatandaşlarına çakmaya çalışacak. honda cb 125 ve tipsiz fizy gibi eski teknoloji ürünlere güzel diyebilenler bal gibide honda sempazitanıdır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)