Ha bak 2 oldu yazmayı unutuyorum
Motorun bitmesi demek, seni hemen bir anda yolda bırakması demek değildir, tabii buna aşırı zorlayarak sen neden olmadıktan sonra.
Diyelim ki benim yuvarlak olarak ifade ettiğim gibi 3.000 km kadar sonra motorundaki gelişmeler tersine olmaya başladı. Motor hızdan ve çekişten düşmeye başlar, hafiften yağ yakar vs. Sen bunları zaten hissedersin ve bu durumda bile epey kullanırsın. Ne olur işte, yakıtın artar, şu anki tadı asla vermez falan. Sonra günün birinde tamircin bunu rektefiye edelim der.
İşin kötüsü, bu çinli motor rektefiyeden sonra da asla randımanlı olmayacaktır ama gene uzun süre idare edecektir.
Metal yorgunluğu oluyor bunlarda, gerek şasede gerekse motorda oluyor bu.
Ustan ne yaparsa yapsın, rektefiyeden sonra ne kadar iyi rodaj yaparsan yap, eski tadı alamazsın. O yüzden sen gene motorun gördüğü o son hızlara ne kadar az çıkarsan o kadar iyi olur.
Ne kadar iç karartıcıyım değil mi