Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motosikletimin performansı

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    Kanuni 150 Seyhan
    Kanuni seyhan 150cc sahibiyim yaklaşık 1.5 seneden beri kullanıyorum ve 6.000 km tecrübem oldu bu süre zarfında motorum 90 kmyi geçmezdi zorlarsam 95 falan ama bu son 1-2 hafta içinde 1 2 3 4 vites derken 5e gelmeden nerdeyse 100ü görüyor 5.viteste 110a gidiyor ve sorun burda şimdi diyeceksinizki ne güzel işte daha ne istiyosun be adam ama yine bu forumda birinde duymuştum motor bitmesine yakın yüksek performans verirmiş diye birşey bu cümle doğrumudur ve motorun bitmesine bi işaretmidir motor 26.500kmde şimdiden teşekkürler
    :bestmt: :bestmt: :bestmt:


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    km saatinin teli falan gevşemiş olmasın :D
    ferad bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    Kanuni 150 Seyhan
    Olabilir ama zannetmiyorum ben deli kullanan biriyim biraz motorun sınırlarını ve yapabileceklerini öğrendim belli ediyo kendini hızlanmadan falan belki piskolojiktir ama onuda zannetmiyorum eminim bi artış var yani
    :bestmt: :bestmt: :bestmt:

  4. #4
    skyytr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2012
    Şehir
    İzmir/Alsancak
    Motosikleti
    Yamaha Xenter 150
    Havanin Derecesi , Havada Bulunan oksijen miktari ( Deniz kenari vb yollar ) , surucunun degisen kilosu ( Zayifladinizmi ) veya aldiginiz benzin vb bir cok faktor bu bahsettiginiz playa sebep olmus olabilir . Belkide arkadasimizin dedigi gibi bir ariza . Keyfini cikarin fazla kafaniza takmayin. Sevgiler

  5. #5

    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    Kanuni 150 Seyhan
    beni yolda bırakmadığı sürece böyle devam etsin ama tırsıyorum
    :bestmt: :bestmt: :bestmt:

  6. #6
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motor bitmesi diye bişey yok bence motor bariz yağ yakmıyosa duman atarak sorun yok, ancak motor çalıştıkça aşındığından eğer parçalar doğru yönde aşındıysa aylar yıllar geçtikçe motorda işleyen demir ışıldar durumu oluşuyor motorun devirlenmesi artıyor. Ayrıca hava soğutmalı motorda hava sıcaklığı ile performans çok alakalı. Kış aylarında sıfır dereceye yakın sıcaklarda motora binince düşük hızlarda motor ısınamayıp teklese de yüksek hızlarda motor aşırı soğukta ısınmak bilmediğinden ne kadar zorlasanız da hiç şişmiyor. Motor yağı yeterli ve temiz durumda ise bu durumun motora hiç zararı da yok.

  7. #7
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Arkadaşlar Japon, İtalyan vs her neyse, Çinli motorlar dışında kalanlar için doğru söylüyorlar
    Önündeki yaklaşık 3.000 km'de bu performansın tadını çıkarmaya bak
    Gaza gelip süreci kısaltma....

  8. #8

    Üyelik
    07 Haziran 2012
    Şehir
    ANADOLU
    Motosikleti
    sattım gitti
    bana saçma geldi. motor bilgim var mı? yok

  9. #9
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Motorun ömrü bakımlı ise bu km de bitmez. Senin motorun aynından 51000 km postacıda var. Sübap ayarı ve debriyaj balatası hariç motora anahtar değmemiş. Oda 110 gidiyor dedi.
    Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.

  10. #10

    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    Kanuni 150 Seyhan
    açıkçası pek bakımlı olduğu söylenemez ehliyet olmadan arabayla kaza yaptığım için idare olsun diye pazarcı bi abiden almış babam oda yağmur kar güneş hep açık alanda bırakmış hiç dikkat etmemiş 6bin km boyunca benimde pek özenerek kullandığım söylenemez ama 3bin az değilmi ya :(
    :bestmt: :bestmt: :bestmt:

  11. #11
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Ben kendi tecrübeme ve başkasında gördüklerime göre yuvarlak rakam söyledim, ancak bunun çok çok fazla üstünde olmayacaktır. Ne güzel gidiyor bea diye sürekli o limitlerde kullanmazsan süreyi uzatırsın.

    Bitmek üzere olan motorun performansının artması konusu bizim çinliler için bir şehir efsanesi değildir maalesef

  12. #12
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Ha bak 2 oldu yazmayı unutuyorum
    Motorun bitmesi demek, seni hemen bir anda yolda bırakması demek değildir, tabii buna aşırı zorlayarak sen neden olmadıktan sonra.
    Diyelim ki benim yuvarlak olarak ifade ettiğim gibi 3.000 km kadar sonra motorundaki gelişmeler tersine olmaya başladı. Motor hızdan ve çekişten düşmeye başlar, hafiften yağ yakar vs. Sen bunları zaten hissedersin ve bu durumda bile epey kullanırsın. Ne olur işte, yakıtın artar, şu anki tadı asla vermez falan. Sonra günün birinde tamircin bunu rektefiye edelim der.
    İşin kötüsü, bu çinli motor rektefiyeden sonra da asla randımanlı olmayacaktır ama gene uzun süre idare edecektir.
    Metal yorgunluğu oluyor bunlarda, gerek şasede gerekse motorda oluyor bu.
    Ustan ne yaparsa yapsın, rektefiyeden sonra ne kadar iyi rodaj yaparsan yap, eski tadı alamazsın. O yüzden sen gene motorun gördüğü o son hızlara ne kadar az çıkarsan o kadar iyi olur.

    Ne kadar iç karartıcıyım değil mi

  13. #13
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ha bak 2 oldu yazmayı unutuyorum
    Motorun bitmesi demek, seni hemen bir anda yolda bırakması demek değildir, tabii buna aşırı zorlayarak sen neden olmadıktan sonra.
    Diyelim ki benim yuvarlak olarak ifade ettiğim gibi 3.000 km kadar sonra motorundaki gelişmeler tersine olmaya başladı. Motor hızdan ve çekişten düşmeye başlar, hafiften yağ yakar vs. Sen bunları zaten hissedersin ve bu durumda bile epey kullanırsın. Ne olur işte, yakıtın artar, şu anki tadı asla vermez falan. Sonra günün birinde tamircin bunu rektefiye edelim der.
    İşin kötüsü, bu çinli motor rektefiyeden sonra da asla randımanlı olmayacaktır ama gene uzun süre idare edecektir.
    Metal yorgunluğu oluyor bunlarda, gerek şasede gerekse motorda oluyor bu.
    Ustan ne yaparsa yapsın, rektefiyeden sonra ne kadar iyi rodaj yaparsan yap, eski tadı alamazsın. O yüzden sen gene motorun gördüğü o son hızlara ne kadar az çıkarsan o kadar iyi olur.

    Ne kadar iç karartıcıyım değil mi
    Yalnız şöyle bişey var çin malı motorlarda işçilik hariç 300 liraya motor sıfırlanıyor. Bu miktar çoğu japon malı motorun bakım parası. piston-silindir, krank, silindir kapağı değiştikten sonra yeni gibi olur öyle motorlar merak etmeyin mekanik aksamdaki yıpranma da motorun bakımlı olmasına göre değişir.
    Levsy bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)