Güvenlik şeridi ihlaline 650tl ceza
Reklamlar
-
Arkadaşlar Güvenlik Şeridi İhlali cezası 72Tl'den 650TL'ye çıkarılmış.
Bizde Polislerin gözüne batmadan Güvenlik şeridini kulanıyoruz bu şeridi kullanmasak Egsoz gazından herhalde boğuluruz.
Şimdi cezalar yükseldi diye polisler daha atik davranacak, her oradan geçimizde ceza yersek motosikletin bir anlamı kalmaz.
Siz ne düşünüyorsunuz. ?
Haber detayı:
Emniyet Genel Müdürlüğü Karayolları Trafik Kanunu'nun 35 maddesinde değişikliğe gitti! 'Emniyet şeridi ihlali' ilk kez tasarıya girdi. Emniyet şeritlerinden geçen sürücülere 72 TL para cezası kesiliyordu. Yapılan değişiklikle bu rakam 650 TL'ye yükseltildi.
Kaynak:http://gundem.milliyet.com.tr/trafik...ShowPageSkin=1
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
Reklamlar
-
vay o emniyet şeridini kullananların haline bence çok ağır olmuş
kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...
-
şerit çizgisinde gitmek en güzel :p
-
polisler 1. Köprü yolunda bazılarını çeviriyor, bazı motorları. Plakada sansür varmı diye ilk ona bakıyor.
-
arkadaş vur diyince öldürüyor bunlarda ellerinin ayarı yok
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
-
En güzelini yapmışlar. 6.500 TL olsa keşke.
Motorlara sesini çıkarmıyor polisler.
Hatta sıkışık trafikte kendileri işaret ediyor gel buradan git diye.
Çünkü acil bir durumda motor anında çekilip, arkadan gelene yol verebiliyor.
Ancak arabalar için durum farklı.
O koca kamyonlar, minibüsler, otomobiller giriyor emniyet şeridine ve arkadan polis, ambulans vs. geldiği zaman yol veremiyorlar.
Motosikletli Kaplumbağa...
-
MotorKafa adlı üyeden alıntı
En güzelini yapmışlar. 6.500 TL olsa keşke.
Motorlara sesini çıkarmıyor polisler.
Hatta sıkışık trafikte kendileri işaret ediyor gel buradan git diye.
Çünkü acil bir durumda motor anında çekilip, arkadan gelene yol verebiliyor.
Ancak arabalar için durum farklı.
O koca kamyonlar, minibüsler, otomobiller giriyor emniyet şeridine ve arkadan polis, ambulans vs. geldiği zaman yol veremiyorlar.
Öyle değil işte. Bazen yukarıdan emir geliyor, önceki gün "motorcu kenardan git" diye anons yapan ekip "neden emniyet şeridinden gittin" diye ceza kesiyor. 72TL olsa itiraz etmeden ödenecek bir ceza, ama 650TL aşırı yüksek. Kırmızıda geçene 154TL ceza var, kırmızıda geçmek cinayete teşebbüs.
-
Araçlara ayrı motosikletlere ayrı muamele olmalı. araçların ne işi var emniyet şeridinde 650 lira iyi bir rakam caydırıcı olur.
Motosikletlere taviz verilmez ise 650 lira çok can yakar.
-
o değil de "emniyet şeridinden geçen sürücülar artık 72 lira yerine 350 lira ceza ödeyecek. Az ceza yiyen düşük çok yiyen yüksek sigorta primi ödeyecek".. kaza mı yaptık arkadaş, ceza yediysem benim sigorta primim neden artıyor?
Two Against the World
Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200
-
05 Aralık 2012, 14:12
#10
trafikte geçiş üstünlüğü bizdeyse bence ambulans/itfaiye/polis vs den sonra bize de açılabilir bu yollar. dediğiniz gibi bizim bu yolları tıkamamız neredeyse imkansız.
her gün 30-35 km git gel yapıyorum / maalesef bunun ortalama 10km si zorunlu olarak emniyet şeridinden :(
Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
https://www.facebook.com/BoutiqueMoto
-
05 Aralık 2012, 14:18
#11
Bana kalırsa motosikletlere emniyet şeridi serbest olmalı. Sonuçta acil bir durumda yolu kapatmazlar. Mantıken böyle olması lazım ama devlet işlerinde mantık ne arar.
Birde yukarıdaki videoda 1.31'da çalan kornadan özel olarak satılıyor mu? Megafonlu sistemlerde var bu ses ama sonuçta yasalara aykırı. Ben sadece o şekilde korna arıyorum.
ANGARAJ
-
05 Aralık 2012, 14:27
#12
Khutuck adlı üyeden alıntı
Öyle değil işte. Bazen yukarıdan emir geliyor, önceki gün "motorcu kenardan git" diye anons yapan ekip "neden emniyet şeridinden gittin" diye ceza kesiyor. 72TL olsa itiraz etmeden ödenecek bir ceza, ama 650TL aşırı yüksek. Kırmızıda geçene 154TL ceza var, kırmızıda geçmek cinayete teşebbüs.
zengin/elit kesim emniyet şeridini rahat rahat kullansın diye bu şekilde ayarlanıyor cezalar. sen işçi sınıfı olarak ışık ihlali yapabilirsin, birbirinizi öldürebilirsiniz, adamların s... de olmaz. fakat sen bir zenginin/elitin ilerlemesini engellersen bu çok büyük bir sorundur hükümet için, çünkü parayı onlar vermektedir.
-
05 Aralık 2012, 15:33
#13
emresilin adlı üyeden alıntı
şerit çizgisinde gitmek en güzel :p
Evet bende şerit çizgisinde gidiyorum. Polis yoksa biraz daha şeride kayıp polisi görünce çizgiye atlıyorum ama ucundan azıcık görüyor polis. ve Ses çıkarmıyorlar.
Umarım böyle devam eder en azından...
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
-
05 Aralık 2012, 16:13
#14
Deryali adlı üyeden alıntı
Evet bende şerit çizgisinde gidiyorum. Polis yoksa biraz daha şeride kayıp polisi görünce çizgiye atlıyorum ama ucundan azıcık görüyor polis. ve Ses çıkarmıyorlar.
Umarım böyle devam eder en azından...
Şerit çizgisi normal asfaltın altıda biri kadar yol tutuş sağlar, öndeki araba fren yaparsa duramazsınız. Çizgi üzerinden gitmeyin.
-
05 Aralık 2012, 16:29
#15
Motor için gereksiz bir uygulama. Ancak Büyük araçlar için çok doğru buluyorum.
Kaza anında tüm angutlar emniyet şeridine geçiyor. Ondan sonra ne ambulans nede itfaiye geçiş yapabiliyor.
650 TL yi de az buldum. Düz hesap Bİn TL yapsınlar
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
05 Aralık 2012, 17:26
#16
O zaman alkollu araç kullanmak 5.000 tl kırmızı ışıkta minimum 650 tl olsun.
Çok art niyetli buldum bu kafalarına göre artışı
-
05 Aralık 2012, 17:45
#17
phradrel adlı üyeden alıntı
trafikte geçiş üstünlüğü bizdeyse bence ambulans/itfaiye/polis vs den sonra bize de açılabilir bu yollar. dediğiniz gibi bizim bu yolları tıkamamız neredeyse imkansız.
her gün 30-35 km git gel yapıyorum / maalesef bunun ortalama 10km si zorunlu olarak emniyet şeridinden :(
Öyle olmuyor işte. Bu mantıkla bir yere varamazsın. Ozaman geçiş üstünlüğü sıralamasınının devamını getirip, motosiklet yoksa "taksiler"(araba) ilk olarak emniyet şeridini kullanabilir gibi bir mantık ortaya çıkıyor.
Ayrıca motosiklet ile de emniyet şeridinin tıkanmasına sebep olabilirsin. En basitinden kaza yapar ve emniyet şeridini tıkayabilirsin. Daha kötüsü de olabilir.
Hep şikayet ediyoruz da genel vaziyetten, çuvaldızın ucu biraz da bize batmaya başlayınca hemen itiraz, bahane, şikayet...
aytacaksel adlı üyeden alıntı
zengin/elit kesim emniyet şeridini rahat rahat kullansın diye bu şekilde ayarlanıyor cezalar. sen işçi sınıfı olarak ışık ihlali yapabilirsin, birbirinizi öldürebilirsiniz, adamların s... de olmaz. fakat sen bir zenginin/elitin ilerlemesini engellersen bu çok büyük bir sorundur hükümet için, çünkü parayı onlar vermektedir.
İlkokul terk mi hocam?
-
05 Aralık 2012, 18:05
#18
Syanur adlı üyeden alıntı
Öyle olmuyor işte. Bu mantıkla bir yere varamazsın. Ozaman geçiş üstünlüğü sıralamasınının devamını getirip, motosiklet yoksa "taksiler"(araba) ilk olarak emniyet şeridini kullanabilir gibi bir mantık ortaya çıkıyor.
hayır çıkmıyor çünkü ben diyorum ki motosiklet de geçiş üstünlüğüne sahip araçlar listesinin en sonuna dahil olsun. araçlar da girecekse zaten emniyet şeridi olmasının bir manası yok di mi?
Syanur adlı üyeden alıntı
Ayrıca motosiklet ile de emniyet şeridinin tıkanmasına sebep olabilirsin. En basitinden kaza yapar ve emniyet şeridini tıkayabilirsin. Daha kötüsü de olabilir.
Hep şikayet ediyoruz da genel vaziyetten, çuvaldızın ucu biraz da bize batmaya başlayınca hemen itiraz, bahane, şikayet...
kaza gibi durumlar için haklısın ama şu çuvaldızın ucu batması olayı nereden çıktı? emniyet şeridi kullanımı 600 değil 1600 olsa yine kullanacağım yoksa daha köprü başında egzoz zehirlenmesinden çat bayılırız. motosiklette dur kalkın tehlikesinden ve motosikelt kullanımını tiksindirmesinden bahsetmiyorum bile.
Syanur adlı üyeden alıntı
İlkokul terk mi hocam?
adam haklı. parasını verir rahat rahat giderim diyor bazıları. yeri geliyor ceza puanını da babalar gibi başka ehliyetler üzerine yazdırıyor. istanbulda yaşamıyorsun galiba?
Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
https://www.facebook.com/BoutiqueMoto
-
05 Aralık 2012, 18:07
#19
@Syanur
Angaranın bağlarından atıp tutmak kolay tabi. Gel bir İstanbul'a sabah işe gidiş, akşam iş çıkışı e-5, köprü trafiğini çek de sonra konuşalım. Çözüm olarak motosiklet kullanan insanlar var, onlar da haliyle emniyet şeridinden gidiyor. Daha bir kere ambulansı engellemedim. Motosikletli gördüğü gibi sola araçların arasına girebilir.
Onun dışında özel olarak bu cezanın artması, geri kalanların değişmemesi saçmalık ötesi. Kırmızı ışıkta geçmek bundan yüz kat daha ölüme sebep oluyor. Geçenlerde bol ceza kesen trafik polisine ödül haberlerinden sonra gelmesi düşündürücü. Emniyet şeridi ihlali bekleyen polisler kota dolduramıyordu tabii ...
-
05 Aralık 2012, 18:25
#20
Kurallar biz yani trafikteki araç kullanıcılarının rahat bi şekilde ulaşım sağlaması için şart
Ama İstanbul da rahat ulaşım hayel bile edilemiyor dur sanırım
Bi şehirde insandan çok araç olursa olacağı bu dur.
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)