Güvenlik şeridi ihlaline 650tl ceza
Reklamlar
-
06 Aralık 2012, 16:38
#41
İstanbul'da ikamet etmem sebebiyle özellikle bitmek bilmeyen trafik sorununa hem çözüm olarak hemde bir teklif mahiyetinde; özellikle akaryakıttan tasarruf ve dolayısıyla trafikte rahatlama olabilecek bir çözüm olarak "trafikte motorsiklet kullanımna teşvik" konusunda bir çalışma yapmanızı tavsiye ediyorum. Öte yandan trafikte motor kullanıcılarına karşılık trafikte özellikle trafiği aksatmayacak şekilde eminyet şeridini kullanabilme haklarının olması hususunu ivedilikle talep etmekteyim ve motor kullanıcıları olarak talep etmekteyiz. Günümüz iş hayatının ve iş takiplerinin hızlanması konusunda şu an motorla ulaşımdan daha iyi bir alternatif olmamaktadır. Trafikte motor kullananlara yapılan hem sürücülerin agresif tutumları hemde trafikte hiçbir yüklerinin olmamasına karşın denetleyici kurumlarca yapılan yanlış cezalandırmalar hem bu hızlı ulaşımı hemde buna olan talepleri azaltmaktadır. İstanbul'u konu almamaın sebebi Türkiye'de hiçbir vilayetin trafiğinin bu şehir kadar olmamasıdır. Yapılan yol çalışmalarına kısmi olarak yapılan bisiklet yollarından ziyade şehrin tamamını kapsayabilecek şekilde emniyet şeridine benzer ya da emniyet şeridi de dahil olacak şekilde motor kullanımına açılmasını talep eder iyi günler dilerim.
"739636" başvuru numarası ile mesajınız başarı ile iletilmiştir.
arkadaşlar yazın başvurun BİMER e.
Sonuç çıkmazsada ne diyelimki....
Hârâbat ehlini hor görme sakın, defineye malik viraneler var
Reklamlar
-
06 Aralık 2012, 16:41
#42
Khutuck adlı üyeden alıntı
Her gün Ataşehir'den Mecidiyeköy'e gidip geliyorum. Evden işe otobüs/metro/vapur/tren/minibüs yok. Motorla 25-30 dakikada, trafik olan yerde emniyet şeridinden gidiyorum. Arabayla 1 saat 10 dakikada trafik içinde gidiyorum. Köprü bağlantı yolunda "emniyet şeridi" olarak anılan bölüm değil ambülansın, büyük bir motosikletin bile sığamayacağı genişlikte. Motosikletle trafiğin içinde bekleyerek gitmek hakikaten tehlikeli, ne zaman Altunizade bölgesinde emniyet şeridinden gitmek yerine trafikteki bir otomobil gibi gitmeye kalksam ya bir otomobil ayağımı ezmeye çalışıyor, ya bir sürücü küfrediyor, ya dövmeye kalkıyor ya da kornaya basıyor.
Canımı sokakta bulmadım, kendimi tehlikeye atacağıma arabayla giderim. Ambülanstaki hasta da benim yüzümden hastaneye 10 saniye geç gider. Arabayla gitmezsem de ambülanstaki ben olurum, 10 saniye erken giderim.
Tabii bekara karı boşamak kolay, İstanbul'da yaşamanın zorlukları çok. "Ya sev ya terk et" diyenler yüzünden de ailemin 100 senedir yaşadığı yeri terk etmem.
Diyenler yüzünden değil de sevmiyosan, daha rahat ve verimli olabileceğin yerler de varsa hakikaten terk edersin, ailesinin yaşadığı hayatı aynen yaşamaya devam etmek de gönüllü köleliktir bir çeşit. Ben de 20 senedir yaşadığım yeri terk ettim, ailem de orda devam ediyor iyi ki de terk ettim, yine olsa yine terk ederim, değişiklik bu kadar korkutmasın. Hergün sürekli saatlerce ölüm tehlikesi altında o kalabalıkta o trafikte cebellenmek çok da akıl kârı değil. İstanbul trafiğinde 10 bin km'ye yakın yol yaptım, deneyimim de var sonuçta. Yok yaşamak istiyorsan, verimli olduğun bir şehirse zaten trafik o kadar koymaz. Yoksa sürekli herşeyden şikayet edip de kendi hayatına dair yapay bahaneler sürüp adım atmaktan kaçınmak kişinin kendi kendine set çekmesidir. İsterse bin sene yaşasın ailen ne olacak yani?
Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.
-
06 Aralık 2012, 16:48
#43
Çook basit bir yönetmelik değişikliğiyle emniyet şeridinin iki tekerlekli taşıtla açılması mümkün.
Akıl ile değerlendirildiğinde ulumlu sonuç vereceği görülüyor.
Kanunlar ve yönetmelikler yaşamı sınırlamak yerine düzenleyici olmalı akıl içermeli, ben bilmem merkez bilir mantığında olmamalı.
Üstelik yasal çerçevesi oluşup ikitekerli taşıtlara yol açılırsa otomobil sürücülerini de motora teşvik eder.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
-
06 Aralık 2012, 17:12
#44
son 2 ay içerisinde 2 kere arkadan araba çarptı ki trafiğin ve dur kalkların yoğun olduğu bölgelerde hep sağdan gitmeye özen gösteriyorum. bütün bu pürüzsüz dokundurmalar araba gibi şeridimden gideyim dediğim zamanlarda oldu.
Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
https://www.facebook.com/BoutiqueMoto
-
07 Aralık 2012, 12:34
#45
MotorKafa adlı üyeden alıntı
En güzelini yapmışlar. 6.500 TL olsa keşke.
Motorlara sesini çıkarmıyor polisler.
Hatta sıkışık trafikte kendileri işaret ediyor gel buradan git diye.
Çünkü acil bir durumda motor anında çekilip, arkadan gelene yol verebiliyor.
Ancak arabalar için durum farklı.
O koca kamyonlar, minibüsler, otomobiller giriyor emniyet şeridine ve arkadan polis, ambulans vs. geldiği zaman yol veremiyorlar.
Yok malesef o öyle değil.
Koyduğunuz videonun sonlarına bir bakın. Bir motosikletli de engelleyebiliyor işte. Hatta arada bir de gs var sanırım. Koca çantalı. Onların o şeride girip arkadan gelecek ambulans vs. yi de engelleme hakkı yok.
-
07 Aralık 2012, 13:08
#46
http://gundem.milliyet.com.tr/park-h...22/default.htm
bu linke bi göz atın kaza emniyet şeridinde oldu tırcı emniyet şeridine aracını bırakıp yemek yemeye gitmiş
kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...
-
07 Aralık 2012, 13:08
#47
Serdarrr adlı üyeden alıntı
Şimdi de bir motosiklet kullanıcısı olarak ambulansa yol verme tekniğini veriyorum: basitçe emniyet şerdidinden çıkın. Bu kadar.
Çünkü motosikletin kralı 1 metre bile yer kaplamaz, sadece şeridin bir yanına kaçarak hatta beklemekte olan arabaların arasına girerek ambulansa kolaylıkla yol verebilirsiniz. Ben şimdiye kadar ambulansı geciktiren bir motosiklet görmedim.
Ambulans sesini duyduğumda güvenli bir yer bulana kadar arkama bakmadan kaçarım. Ambulansın arkasına takışmak için birbirininin üzerine kıran denyoların arasında kalmak pek mümkün
diğer taraftan istanbulda işe gidip gelmek için motosiklet kullanıp da güvenlik şeridine girmeyen kimse olduğunu düşünmüyorum. Ben işe motosikletle gitmiyorum, ama gidiyor olsaydım illa ki emniyet şeridini kullanırdım.
-
07 Aralık 2012, 13:36
#48
taksiler için özel şerit icat edilebiliyorsa motosikletler için de pozitif ayrımcılık yapılabilir.
ama neden yapılsın ki ?
emniyet şeridi ihlali yapan araçların çoğu üzerinde ya da bir yerinde mavi kırmızı lamba, polis sireni ya da benzeri olan sivil araçlar.
emniyet şeridinin adı sadece emniyet şeridi,
yoksa bildiğin saltanat şeridi.
neredeyse kendisini bir şey zanneden her devlet memuru gayet güzel kullanıyor ama vatandaşa gelince yassah !!
istanbul tem de her 500 metrede 2-3 polis bekliyor.
bu kadar çok polisin böyle bir işle meşgul edilmesi trafik polisliğinin ifasından ziyade birileri için yol açma olarak algılıyorum ben.
ayrıca cezanın maddi olarak yükseltilmesi iyidir.
bu millet anca bundan anlar.
polisleri dizip cezayı basıp güdeceksin yola doğru.
can't be worried about that shit. life goes on man.
-
07 Aralık 2012, 13:56
#49
bugün emniyet şeridinde ilerleyen polis arabası vardı, arkasına bir otomobil geçti, onun arkasına da bizim servis şöförü geçti. eee ne oldu şimdi hani ceza, hem de polisin arkasında gidiyoruz.
-
07 Aralık 2012, 15:21
#50
-
07 Aralık 2012, 16:06
#51
atalays adlı üyeden alıntı
Selam, gerçi yediğin cezaya bağlı ama kaza yapmadıysan bile trafik kurallarını pek takmıyorsun diye kaza yapma ihtimalin yüksek ! Sigortacı olarak düşün. Trafik kurallarına uymayandan neden aynı parayı alıp daha fazla riske girsin ?
Zevkli sürüşler
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:03 ----------
Selam, motorlu bir trafik polisi olarak yarın hemen yerimi değiştireyim bari
Tüyo için teşekkürler
Yeterli nakit almayı unutmayın yanınıza !
wayyyy burdan tiyo alıyosun hee
kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...
-
07 Aralık 2012, 16:07
#52
atalays adlı üyeden alıntı
Selam, motorlu bir trafik polisi olarak yarın hemen yerimi değiştireyim bari
Tüyo için teşekkürler
Yeterli nakit almayı unutmayın yanınıza !
cezaların trafik polisine nakit olarak da ödendiği yeni bir uygulama mı başladı artık ? mesleğinizi ifşa etmeseydiniz çok soru gelir şimdi size
-
07 Aralık 2012, 16:10
#53
pistolpitt adlı üyeden alıntı
cezaların trafik polisine nakit olarak da ödendiği yeni bir uygulama mı başladı artık ? mesleğinizi ifşa etmeseydiniz çok soru gelir şimdi size
+1 katılıyorum
kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...
-
07 Aralık 2012, 16:23
#54
-
07 Aralık 2012, 16:30
#55
atalays adlı üyeden alıntı
Suzuki VL 800 kullan trafik polisi gördünüz mü hiç ?
Doğru algılanmış ama
Yinede yeterli nakit almayı unutmayın, memuru işini bilir bir ülkede yaşamıyormuyuz ?
indirim yaparlar belki nakit ödeyince
mesaisi dışında VL değil ama dragstar kullanan gördüm
-
07 Aralık 2012, 17:01
#56
650 değil 65.000 tl olsun. ödeyemeyenleri de hapse atsınlar ozaman. yok motor ordaki trafiği kapatmazmış. ozaman araba sürücüsü demez mi, bizde kapatmıyoruz, gerektiğinde sola geçeriz diye. ozaman emniyet şeridinin anlamı ne? emniyet şeridi olmayan yollarda nasıl ambulansa yol açılıyosa orda da açılır. yok egzoz gazından zehirleniriz, motor kullanmanın anlamı kalmaz vs. ozaman metrobüse binin. hem ekonomik hem trafikte beklemezsiniz. hemde araba kadar rahat değil. 10 numara işte. arkadaşlar motor kullanmanın avantajı 2 teker kullanmaktır, zevktir. a2 ehliyet alırken arkasında trafik kurallarında esnetme hakkı gibi birşey yazmaz. yasak yasaktır.
şöyle olsa böyle olsa yok. şerit aralarından gitmek ile emniyet şeridine girmenin farkı yoktur. yasaklar ve yasalar kanla yazılmıştır. az önce başka haberde okudum adam kasksız gezerken ceza yiyip, cezayı ödemeye giderken kasksız kaza yapıp ölüyo. belki de ölmeden hemen önce can benim canım kafa benim kafam demiştir. ama işte sonucunu da burda görüyoruz. şerit çizgilerinin üstünden giderken adamın biri sizi görmeden şerit değiştirir ve size çarparsa, yine üzülen biz oluruz ki şerit çizgilerinin üstünden gitmekte yasaktır. isteyen istediğini yapsın tabi ki. eğer siz haklıysanız ben 5 dakika sonra unutmuş olucam. eğer ben haklıysam er yada geç sizin de haberlerinizi burda görürüz, yine Allah rahmet etsin deriz. çok geçmeden yine unuturuz.
not: bol kepçe sallamıyoruz, istanbulda yaşıyorum, yıllardır direksiyon dersi veririm. trafik dersi veririm. yıllardır aktif araç kullanırım.
edit:::: şu an için emniyet şeridinin kullanımının yasak olmasından bahsettim. keşke serbest olsa yada daha güzeli motosiklet şeridi olsa. hatta en güzeli bunların hiç biri olmasa, insanlarda bilinç olsa. bunlara gerek kalmasa
-
07 Aralık 2012, 17:25
#57
atalays adlı üyeden alıntı
Suzuki VL 800 kullan trafik polisi gördünüz mü hiç ?
Doğru algılanmış ama
Yinede yeterli nakit almayı unutmayın, memuru işini bilir bir ülkede yaşamıyormuyuz ?
indirim yaparlar belki nakit ödeyince
mesaj anlaşıldı
kadeh! karşındakine kaldırılır, aklındakine içilir...
-
07 Aralık 2012, 17:32
#58
@ferrari_gani
1. Şerit aralarından gitmek motosiklet için yasak DEĞİL. Trafik dersi veriyorsun ama daha bunu bilmiyorsun, yazık. Yasak olduğu ülkeler var, mesela Amerika'nın birçok eyaleti. Ama Avrupa ülkelerinin çoğunda yasal.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lane_splitting
2. Haberi doğru okumamışsın, kask cezası ödemeye kaskıyla gidiyor elbette. Ama kaza anında kask görevini yapmıyor. Kalitesiz bir kasktır veya tam bağlanmamıştır bilemeyeceğim.
3. Emniyet şeridi motosiklet için şerit aralarından gitmeye göre daha güvenli, gerektiğinde trafik polisi emniyet şeridine yönlendiriyor, peki bu tezatı da açıkla o zaman.
4. Motosiklet herkese göre farklı bir araçtır, kimine göre ulaşım aracıdır, kimine göre zevktir, kimine göre her ikisi de. O yüzden ulaşım için metrobüs kullan demen çok saçma.
-
07 Aralık 2012, 17:40
#59
ferrari_gani adlı üyeden alıntı
650 değil 65.000 tl olsun. ödeyemeyenleri de hapse atsınlar ozaman. yok motor ordaki trafiği kapatmazmış. ozaman araba sürücüsü demez mi, bizde kapatmıyoruz, gerektiğinde sola geçeriz diye. ozaman emniyet şeridinin anlamı ne? emniyet şeridi olmayan yollarda nasıl ambulansa yol açılıyosa orda da açılır. yok egzoz gazından zehirleniriz, motor kullanmanın anlamı kalmaz vs. ozaman metrobüse binin. hem ekonomik hem trafikte beklemezsiniz. hemde araba kadar rahat değil. 10 numara işte. arkadaşlar motor kullanmanın avantajı 2 teker kullanmaktır, zevktir. a2 ehliyet alırken arkasında trafik kurallarında esnetme hakkı gibi birşey yazmaz. yasak yasaktır.
şöyle olsa böyle olsa yok. şerit aralarından gitmek ile emniyet şeridine girmenin farkı yoktur. yasaklar ve yasalar kanla yazılmıştır. az önce başka haberde okudum adam kasksız gezerken ceza yiyip, cezayı ödemeye giderken kasksız kaza yapıp ölüyo. belki de ölmeden hemen önce can benim canım kafa benim kafam demiştir. ama işte sonucunu da burda görüyoruz. şerit çizgilerinin üstünden giderken adamın biri sizi görmeden şerit değiştirir ve size çarparsa, yine üzülen biz oluruz ki şerit çizgilerinin üstünden gitmekte yasaktır. isteyen istediğini yapsın tabi ki. eğer siz haklıysanız ben 5 dakika sonra unutmuş olucam. eğer ben haklıysam er yada geç sizin de haberlerinizi burda görürüz, yine Allah rahmet etsin deriz. çok geçmeden yine unuturuz.
not: bol kepçe sallamıyoruz, istanbulda yaşıyorum, yıllardır direksiyon dersi veririm. trafik dersi veririm. yıllardır aktif araç kullanırım.
edit:::: şu an için emniyet şeridinin kullanımının yasak olmasından bahsettim. keşke serbest olsa yada daha güzeli motosiklet şeridi olsa. hatta en güzeli bunların hiç biri olmasa, insanlarda bilinç olsa. bunlara gerek kalmasa
herhalde trafik tecrübeniz araba sürmekle sınırlı
-
07 Aralık 2012, 18:32
#60
yahu anlayamıyorum.
4 teker bir araç sahibide iddaa edebilir diyosun "vay efendim gerek kalırsa sola kırarım bende eminyet şeridini tıkamam yol veririm"...
bu mudur yani ????
fermuar sistemi denilen orta şeritte bile bazı zamanlar öyle tıkanıklık oluyorki ne sağa ne sola yanaşabiliyosunuz?
emniyet şeridinde sadece sola gireceksiniz...
bir motorla bir aracın emniyet şeridinden içeri kaçma hızları birmi olacak???
cevabınız hayır ise yazdıklarımı unutun...
şöyle düşünün....
sıkışık bir trafikk..
5 km ötede bir kaza var. ambulans emniyet şeridini kullanacak ve olay yerine varacak...
yol üzerinde 50 tane araç olduğunu varsayalım...
aynı şartlar değişmeden 50 tanede motor olduğunu düşünelim....
hangi şartta emniyet şeridi daha hızlı açılır.
yok hala normal araçla bir tutarsan kusura bakmada boşuna yazıyoruz demekten başka bişey diyemem...
-diyosunki metrobüsü kullan....
metrobüs ilk açıldığı günden buyana pazar günleri hariç günün muhtelif zamanlarında kullanmaktayım... yüzyılın projesi olduğu için (hangi akla hizmet E-5 ortasına yaparlar hala anlayabilmiş değilim) binmek oldukça zor... motor kullanan birine "bırak bu işleri bin metrobüse" demek....... ha küfür ha söz...
Hârâbat ehlini hor görme sakın, defineye malik viraneler var
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)