Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

kendi motorumuzu neden üretmiyoruz

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Aralık 2012
    herkese merhaba arkadaslar ben serhat 18 yaşındayım hukuk fak öğrencisiyim cbr 250 kullanıcısıyım :D

    Sevgili abilerim üç aşağı beş yukarı hepimizin amacı motorsikletin üstünde rüzgarı hissetmek diye düsünüyorum ben 11 yaşından beri tek amacım buu
    şimdi konuya gelicek olursak türkiye asfaltına dayanabilecek kalitede, güçlü ve ekonomik bir motorsiklet istiyoruz buu gayede ilk hesapta türkiyede eçş motorlarında enel olarak bir sıkıntı var
    honda çok kaliteli, kalitesine göre gayet makul fiyatlarda ve yakıtta ekonomik fakat yüksek vergiler nedeniyle ve motorun yuurtdısından ggetirilmesi bizler müsterilere baya büyük bir külfet ayriyettenden hondanın cbf 150 dısında türkiyede güzel bir görüntü çizen bir geçiş motoru yok ve cbr 250 cbf 250 olsun tek silindirli ve performansı düsük
    derby çok güzel kaliteli bir motor fakat fiyat ülkemize göre biraz abes kaçıyor yamahada aynı sekilde
    yerli ürteicelerinde yurtdısında montajlanması ve kalitesizliği olayın ayrı bir üzüntüsü benim için
    250 liklerde hyolara ayrı bir hayranlık duymama ragmen bence fiyattan dolayı tabi birde kalite eksikliğinden haa bide yakıt olarak uygun görmüyorum
    kawasakinin yedek parçı sorunu ve maliyeti çok yüksek

    benim istediğim yedek parçası bol bulunan kaliteli düsük maliyetli yakıtta ucuz bir kaç segmentte rakiplerine göre üstün motorsikletler üç asağı be s yukarı düsündüğüm motorsiklet özellikleri
    1. 80 cc tek silindirli yaklasık 7 bg kaliteli yakıtta tasarruflu bir naked ve scooter bujili ateselemil
    2. 125 cc tek silindir 13 bg gücünde yakıtta tasurruflu ucuz bir naked elektronik ateslemeli
    3. 150 cc çift silindirli sağlam şasili 16 bg - 18 bg arası tasarruflu enjeksiyonlu elektorinik yakıt üfleyen bir naked sport racing ve enduuro elkt
    4. işte en çok sevdiğim kısım 250 cc 4 silindirli 8v-16v klasmanda aynı andan çalısabilen iki v motor ecuu da birden fazla yazılım ve bi kaç dokunusla tasarrufu sağlayabilen yada 200 km vurabilen bir motorsiklet
    istediğin zaman ayrı ayrı depodan iki çıkıs yapılıp öndeki iki silindire ve arkadaki iki silindire aynı anda yada birini çalıstırıp diğerini çalıstırmayarak sehir içinde kmullanmak üzere bir akü ile elektirik enerjisi depolayıp ufakda bir elektirik motoru blunması motorda ve üstünde ufak bir turbonun olması hayalimdeki motor buuu
    ecu bağlı olduğu ibrenin yakınıdaki ekrandaki seçenekler bulunacak ekonomik mod - 125 cc civarında çalısıp 2,5 l civarında yakıt tüketmesi - standar 18-20 bğ civarında çalısmasını öngördüm
    performans mod- iki v motoru çalıstırıp güzel bir sürüs keyfi çekmek - yaklasık 45 b güc versin
    elektonik mod - motoru kapatıp sarj olmus elektirik motorunu çalıstırarak kısada olsa sehir içinde tasarruf etmek motoru tasıyabilecek sekilde hareket etsinn naked racing scooter ve enduro

    evet biraz istekler uçuk ama 175 cc lik motor yapma gibi bi fikrim yok :D

    devletin verdiği desteği kullanıp dedemden kalan 30 dönüm arazi üstüne yapılabilcek bir montaj hattında gideri var die düsünüdüm şaşisini fabrikada üretip motorları odtü temin edilip seleyi yerli üreticeden çok rahat temin edilebilir bu olanda türkiye dünya devleriyle yarısıyor bnw ducati gibi firmaarın selesini türkiye yapıyor :D bursada egzos üzerine çok büyük firmalar var istediğim torboyu da fabrikada üretilebilir gövdeyi karbükde demir çeliğe döktürilebilir ecu yazılımını bililgili arkdaslarla bir üretim hattında yada destek alınarak yapılabileceğini düsünüyorum elektorink paneli tridentten temin edebiliriz lastiklerde aynı sekilde yerli üreticiden temin edelebilir geri kalan ıvır zıvırın çogu türkiyede üretiliyor üretilmeyen kısımları fabrikadan üretilebiliceğine inanıyorum 300 bine yakında kendim sermaye koymayı öngördüm ankara istanbul izmir erzurum antalya ya da ufak bayililklerle servisler açılarak hizmet verilebileceğini düsünüyorum arsa demiryoluna çok yakın oduğunudan ulasımda sorun olmıycaktır ve yerli üretim olduğundan veri de düsük olucağını düsünyorum

    80 cc - 1000- 3000 arası
    125 cc -3000-3500 arası
    150 cc - 3500-4500 arası
    250 cc - 6000-7000 arası parekenrde satıs strajesiyle yola çıksak ya hep ya hiç e iç pazarda kesin tutuunacağına inanıyorum sizler ne dersiniz
    CeyhunEzel bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    ağzından bal damlıyor kardeşim ne diyelim
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  3. #3
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Üretilmişi var.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  4. #4

    Üyelik
    23 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial 100 ukh, 2001 Titan Deluxe
    Dediğin Fiyatlar çin malı var istermisin :D

  5. #5

    Üyelik
    01 Aralık 2012
    arkadasım cbr 250 rr dısında 4 silindirli üretlimisi yok yaa ayrıca dedeğim segmentte çin motoru yok ve türkiye suanda bile iş gücü bakımından hala ucuz bi ülke olmadı maliden zenci getiririz :D

  6. #6
    Guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2005
    Şehir
    HATAY-ANTAKYA
    Motosikleti
    Crf 250 L
    Herşey hayal etmekle başlar.
    Allah gönlüne göre versin.
    EN YAKIN YOL,BİLDİĞİN YOLDUR.

  7. #7
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    farz edelim ürettin olacaklar şu
    motorun markası serhat olsun

    serhat alma honda CBF al (ya türk malı kendi malımız niye almayalım)
    serhat dukatinin çakması onu taklit etmişler şasi yamuk olmuş çekiyor (bizde b...k atma hastalığı var)
    3500 e 150 cc motor verirsin ( arkası kampana fren enjeksiyon yok amortisör ayarı yok.....ama falanca motorda hepsi var)
    var dediği motor 10tl
    bu uzar gider
    search16, DALGIC_800 ve ferad bunu beğendiler.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    İstediğim imkansıza yakın özellikleri görmezden gelirsek bile bahsettiğin rakamlar yerli üretim kaliteli bir motosikletin satış değil üretim maliyeti olur anca. Yüksek fiyata da kaliteli bir motosiklet üretsen bile herkes yeni çıkmış bir markada almaktansa aynı fiyata kendisini kanıtlamış 50 yıllık markayı alır.

  9. #9
    manners - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2012
    Şehir
    Hongkong/Guangzhou
    elin hindistanlisi cinlisi bu motorlari iscilik maliyetlerinin dusuk olmasindan dolayi bu paralara malediyor olmasi pazarda zorluk cikarabilir. bizim kendi motorumuzu uretmemizden once insanimiza motorculuk ve motorsiklet kulturunu asilamamiz lazim.


    bir ornek vereyim ben cinde yasiyorum ve su gordugunuz motoru alicam 1 ay icinde.(islerimin yogunlugundan dolayi su gidip alamiyorum)

    linkini koyacagim motorun cindeki 0km perakende satis fiyati turk parasi ile 1650TL. ve bu motor suzuki(cinde uretiliyor)


    http://www.jcmtxs.com/newsview_motor...ltt=15&count=3

  10. #10
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Sen diyosun kısaca banada 600 lük muamelesi yapılsın gücü kısıtlıyım filan derken bundan bahsetmişsin gibi geldi

  11. #11

    Üyelik
    01 Aralık 2012
    beyler illaki oluur sağlam mühendislerle ucuz teknoloji ve 750 lira asari ücretle yapılır devletin vericeği tesvik ayrı bi mesele abi elin cinlisi yapıo bizim neyimiz eksik yaa
    japonlar ikinci dünya savasından sonra geçtikleri kaliteli üretim sistemiyle ingiltereyi abd ve sovyetleri yakalamıs ve geçmistir oo zamandan kalma honda gibi bi firmayla isi götürüo hyo kaç yıllık bir marka allah askına adam geçis motorunda ikon oldu kawa hakkında fazla bi bilgim yok bana çok pahalı gelio :D cbr cbf 250 ortada
    ama cidden hersey hayalle baslıo motorsikletin kalbini koyduktan sonra uzantılarında sıkıntı olmaz die düsünüyorum ve arkadaslar ülkemizoe motorsiklet kültürü kötü bunun sebebi kalitenin düsük olmasından kaynaklanıo :D babam pasta yapmayı öğrenmis bende motor yapabilirim heralde :D
    haa bi de bu moto türkiyede çok tutulacak calibra dikkat edin :D
    DALGIC_800 bunu beğendi.

  12. #12
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    o suzuki ambleminin üst kısmındaki yuvarlak kanatlı olan logo MONDİAL ZAT'larda mevcut,
    hatta kontak anahtarında bulunuyor dıye hatırlıyorum...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  13. #13
    ferad - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2010
    Şehir
    K.K.T.C
    Motosikleti
    Kawasaki Klx 250 D`Tracker
    Malesef üretim konusunda çok pasif kalmış 1 ülkeyiz afedersiniz k.ç kadar güney kore elektronik ve otomotivde dünyaya kafa tutuyor ama biz daha kendi bisikletimizi bile üretemiyoruz.Halbuki devlet teşvik etse çok güzel işler çıkacağından adım gibi eminim öyle ahım şahım modeller üretmesine de gerek yok atıyorum 100cc cub 125 cc scooter la falan başlasa bu işe sırf yerli üretim parçası ucuz diyerekten halkımız illa hucum edecektir.

  14. #14
    cem16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2006
    hbo motor yapmıştı hasan basri özdamar galiba yerli motorsiklet motoru ama seri üretimi yok galiba

    http://www.youtube.com/watch?v=-tA9BAS3MKo
    http://www.youtube.com/watch?v=-tA9BAS3MKo" width=320 height=288 type=application/x-mplayer2 controller="true" loop="0" transparentstart="1" autostart="false">

  15. #15
    Benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Bir çok yatırımcı var , ve akla gelmiyecek seylerden para kazanmaya çalışıyorlar , düşünülenler mutlaka onlarında aklına gelmiştir fakat gerçek olan bir olay varki hehalde babanız veya büyükleriniz bu olayı mutlaka hatırlar !! '' bir 'İMZA' olayımız vardı geçmişte , televizyonlarda kırmızı portatip arabayla boyna reklamı veriliyordu , bej rengi iç döşemeler seri hızlı bir araba , hemde az -boz bir şey değildi bayağı yakışıklı güzel bir araçtı , fabrikasının yeri bile alınmıştı , motorunun patentide öyle , fabrikaya gerekli donanımın , gelmesi bekleniyordu İtalya'dan , hemde ortaksız borçsuz harçsız bir yatırımdı hatırladığım kadarı ile ! bir çoğumuz Türkiye artık kendi aracını üretiyor diye inanmıştık !!, fakat olmadı , oldurtmadılar yine , ''DEVRİM'' deki oyunun bir başka versiyonu sahnelenmişti , kısacası onlar izin vermeden malesef genç dostum malesef !!!
    " Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.

    BİLGİ GÜÇTÜR

  16. #16
    pctechnic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2012
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    NC 700 XA'13 Red
    Geçen TT Motor'un haberi okudun mu bilmiyorum ama Türkiye gibi bir ülkede bu dediklerin çok zor dostum. Umarım hayallerin gerçek olur.
    buda linki:
    http://www.motosiklet.net/forum/son-...uudi-oldu.html
    Bir şeyin ters gitme olasılığı varsa, en kötü zamanda ters gider!
    Edward A. Murphy, jr.

  17. #17
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Hayal güzel şey...
    O dediğin rakamlar bu ülkede üretim maliyeti bile olamaz...
    250 cc inazuma bile 10000 lira...
    250 cc 4 silindir , bide hybrit.....
    20 den aşağı olmaz...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  18. #18

    Üyelik
    01 Aralık 2012
    hocam güney kore ekonomise 80 darbesinden önce türkiyeyle başa baştı hatta türkiye biraz daha öndeydi ama bez alısmısız montaj yamaya baska bi sey yok bizde :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:56 ----------

    arkadaslar olur hukuki açıdan şuanda sanayicilere büyük bir destek var var ne diyyebilecekler ve bende suan ki iktidar için çalısıorum basbakanla görüsmüslüğüm var cidden ark olur adam yapmıs hasan basri on numara motor çok üzel maliyeti düsük olur ham maddeye çok yakın bizim ülkemiz iş gücü ucuz japonya 9 k cbr satıyor japonların hayat standartıda ortada bizde yapabiliriz) net söylüyorum bi makine mühendis olmadığım halde bi motorsiklet tutkunu olarak tak sök çıkar tekniği ile her seyini biliyoruz motorsiklet sürüpte bunu bilmeyen yoktur simdi uzmna eller desteğiyle benimde hukuki alandaki çalısmamala cidden olabilecek bi sey
    ama sen yaparsın yaptırmazlar illaki çok büyük bir piyasa ve çok para dönüyor hele yerli otomobil beklentilerinin olduğu su sıralarda büyük firmalarotomobile baslanır die kesinlikle önümüzü kesmeye çalısırılar: koç sabancı karamehmet oyak gibi çok büyük firmalar var ama bu isi pesini bırakmam çok fazla propaanda yapabilirim yaa kısacası benimle bas koyucak bi kaç mühendise ihtiyacım var geri kalan sermaye yer hukuki ve siyasal alandaki sorunları net bi sekilde çözebilirim

  19. #19
    drsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2010
    Alıntı manners adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    elin hindistanlisi cinlisi bu motorlari iscilik maliyetlerinin dusuk olmasindan dolayi bu paralara malediyor olmasi pazarda zorluk cikarabilir. bizim kendi motorumuzu uretmemizden once insanimiza motorculuk ve motorsiklet kulturunu asilamamiz lazim.


    bir ornek vereyim ben cinde yasiyorum ve su gordugunuz motoru alicam 1 ay icinde.(islerimin yogunlugundan dolayi su gidip alamiyorum)

    linkini koyacagim motorun cindeki 0km perakende satis fiyati turk parasi ile 1650TL. ve bu motor suzuki(cinde uretiliyor)


    http://www.jcmtxs.com/newsview_motor...5<t=15&count=3
    manners biz bu motora 2005 ten beri biniyok. haberin olsun. bu almak istediğin motorun türkiye modeli mondial mct250 dir. her şeyiyle aynı motor. türkiyede üretimi birmiştir. şimdi ikinci el olaak buabirisin. sıfırı 3050 tl idi burada. ayrıca motoru kullanırken yaşayacağın sorunlar için mct 20 sayfasını gezebilirsin.

  20. #20
    manners - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2012
    Şehir
    Hongkong/Guangzhou
    Alıntı drsteel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    manners biz bu motora 2005 ten beri biniyok. haberin olsun. bu almak istediğin motorun türkiye modeli mondial mct250 dir. her şeyiyle aynı motor. türkiyede üretimi birmiştir. şimdi ikinci el olaak buabirisin. sıfırı 3050 tl idi burada. ayrıca motoru kullanırken yaşayacağın sorunlar için mct 20 sayfasını gezebilirsin.
    evet ayni motor. ama soylemek istedigim sey o motoru bu fiyatlara burada satiyor bu adamlar. 1600 tl sifir km fiyati asiri dusuk


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler