125cc Kawasaki Ve 124cc Yamaha ile ölen var listede hemde 2002 sonrasında Eskiden felanda değilmiş
Ama nedense dikkatimi çekti Hep böyle 1000Lik makinalar görüyoz Bu tt lerde Neden acep
Sado
Yüz küsür yildir yaris düzenliyor adamlar.
Biz onlarin yaris düzenledigi yillarda esege biniyorduk.
Aramizda fark olmasi normal.
Bu yaris hakkinda bilgi dagarcigimiz maalesef sinirli.
Ülkemizden katilim olmamasi bunun nedeni olabilir.
Az önce google'da video ararken dehsetle dogru dürüst bir Türkçe kaynak olmadigini fark ettim.
Hatta en baba sitelerden biri, yarisçilarin bu yilki amaçlarinin 100 mph ortalama tur zamani yakalamak oldugunu yazmis.
Hiyarin biride;
yok artik!! mümkün degil.
diye yorum yapmis.
Anlayacaginiz halimiz içler acisi.
100 mph ortalama hiz sidecar ile bile geçildi çoktan.
Anlayin halimizi.
Son hatirladigim ortalama en iyi hiz,
Honda 1000cc ile 130 mph civariydi.
Yani adamlar yaklasik 60 km parkuru,
yine yaklasik 210 km/h ile dönüyorlar.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Her yıl en az 2-3 insan telef olmuş. Olüm olmayan yıl bir elin parmaklarını geçmiyor.
bazı yıllar 6'şar 6'şar ölümler var. Büyük ihtimal bu yarışlar ıslak zemine denk gelen yıllar.
Eskiden bir laf vardı "Ağzı olan konuşuyor." diye, şimdide parmağı olan yazıyor işte bilip bilmeden
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
bu yarışlara katılan kelle koltuktayı kabul ediyor,çoluk cocuklu adamın veya normal pist yarışcılarının cesaret edebileceği bişi değil ,bu yarışa büyük ihtimal street racer cılar ve para suyu çektiği için emekli yarış pilotları katılıyorlar,eleme turları filan var herkesi zaten ana yarışlara almıyorlar ,bir sürü kategoriside var 125 cc den 1000 e kadar,ama eleme turlarında bile ölenler oluyor,zaten normal bir ülkede bu yarışların yapılması kanunen mümkün değil
İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"
Yanlis anlamdiysam 1911 den bu gune 239 kisi hayatini kaybetmis.
Guney illerine (antalya - adana - gaziantep vs ) bakarsan her biri icin daha fazla ölümlü kaza vardir.
Ne kadar tehlikeli olursa olsun TURKIYE TRAFIGINDEN daha tehlikeli degildir
Çok fazla varsayım yapıyorsun. Ödül parası üst klasmanda bütün altı yarışı da kazanırsan 20 bin pound. Belgeselini izlersen bizzat yarışanlar para için yapılacak iş değil bu diyorlar. Ama şu da var, Guy Martin, John McGuinness gibiler sponsor parası ile sağlam kazanıyor. Ayrıca evli çocuklu bir sürü yarışan var.
Adada hız sınırları yasal olarak yok. 1907'de İngiltere'den gelip yarış yapmaya başlamışlar, yasalar izin verdiği için. TT zaten Tourist Trophy demekmiş, gelen turistlerin yaptığı yarışlar.
Dağcılıkta nasıl iple yapılanı var düşersen iple hayatta kalıyorsun. Bir de ipsiz olanı var. Düştü mü öldüğün. Bu da aynı. İki türü de farklı kesime hitap ediyor.
Yarışla ilgili birçok detay burada var:
http://cdn.iomtt.com/~/media/Files/2...12updated.ashx
İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"
Valla para bu mevzuda önemli ama sadece yarisabilmek için.
Kawasaki takimiyla hem TT de hem Lemans yarislarina katilan ve katilabilmek için para dilenen tanidiklarim var.
Amaç kazanmak falan da degil.
Katilabilmek.
Ve mümkünse yarisi tamamlamak.
Sponsor falan hak getire.
Hatta bazilari internet sitesinden katilim için para dileniyor.
Yani mevzu zannettiginiz gibi degil.
Bugün dakarda olsun, baska arenalarda olsun binlerce insan orada olmak için servetini feda etmeye razi.
Kisacasi insani kavramak alisik oldugumuz deger yargilariyla o kadar da kolay degil.
Insan denilen varlik, milyarlarca farkli kombinasyon içeren farkli bir varlik.
Bu nedenle kendi deger yargilarimizla bir neticeye ulasmaya çalismak, insana yapilan en büyük haksizlik olacaktir.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Eger simdiye kadar ayarlamadiysaniz bu isi bundan sonra cok zor sanirim 2013 icin..
Allah belani vermesin Horoz..
Bende seni matorcu sanip yazdiklarini pür dikkat okuyorum birseyler kaparim diye..
Bosunaymis..
Zaten seni bir kere mator tepesinde gördüm..
Oda benim matorda..
Yaziklar olsun..
Hayatin icin bir saniyeni harca.
Hayatini bir saniye icin harcama.
Yurt dışında motosikletler çok daha ucuz buraya göre. Adam istediği motorla girebilirdi. Ki zaten bu yarışa girecek admın maddi sorunu pek yoktur
Anormal olan ülkemizde kafe-bar önlerinde kızlara vın vın yapabilme gibi bir kıstas olduğu için bu motorun tutmadığını düşünüyorum.
Valla listeye şöyle bir daha baktım da 4 japon'la daha çok ölen olmuş
1-3-8........................................138
FORUM KURALLARI ve KULLANIMI HAKKINDA
TT / Düz yolda gaz açmaya benzemez Ne Kenan ne Rossi yapar bunu herkesin yeteneği farklıdır.Rossi , Lorenzo , Stoner gibi ünlü pist yarışçıları bunları izlemeye geliyor İllaki orada da giderler ama bunlar gibi değil.Rossinin bu konuda lafı vardı.Röportajda soruyorlar TT'de neden yarışmıyorsunuz diye Cevap olarakta : Emekli olmayı düşünüyorum ölmeyi değil diyor İngilizce Röportaj / altyazı türkçe vardı.TT öncesi pilotlarla sohbet vs.
Her türlü gideriz, en kral yerden de izleriz.
Unuttun galiba burda horoz var.
Olum senin kafan basmiyor ben napayim.
Onca ders al, egitim al,
ondan sonra motor kullanmayi ögrenmek için coq oku.
Ulem yarin aksam ziplayip gelecektim yanina hanim izin vermedi.
Yakinlastim sana aslinda ama zaman yok.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)