Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

150cc lik motosiklet ile uzun yol yapmak

    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    01 Ekim 2019
    Evet arkadaşlar, 2015 model bajaj boxer 150 BM kullanıcısıyım şu an 124.000 km yaptım. Motorun silindir sekman piston, debriyaj balatası ve zincir dişli takımı değiştirttim. Geçen hafta. 2.000 TL masrafı oldu. Samsun'da motosiklet muğayneleri ileri tarihli olduğu için Bingöl TürkTüv randevu aldım. 10 Temmuz 2020 tarihi için. 7 Temmuz 2020 öğleden sonra yola çıktım. Akşam Giresun öğretmen evi 70 TL konakladım. Samsun'dan yola çıktığımda motor rodaj idi. 300 km yapmıştım. Motor ustası 500 km yağ ve filtresi değiştir demişti. Giresun küçük yer yağ ve yağ filtresi değişimi için 40 TL ödedim. Vijdansız motor ustaları biliyor mecbursun alacak o parayı. Yağ ve yağ filtresi benden arkadaşlar. Motul yağ ve bajaj yağ filtresi. Bu arada bajaj motosiklet parçaları çok pahallı. Boxer parçaları bulmak imkansızlaştı. Boxer alacaklar buna dikkat etsin.

    Giresun Merkez yola çıkıp Şebinkarahisar yoluna girdim. Öncelikle berbat bir eğim ve berbat yolları var. Eğribel Geçidi 2250 metre rakım. Kimi yerde birinci vites inmek durumunda kaldım. Çünkü yol keskin virajlar ile doluydu. Özellikle bu yolu motorcu arkadaşlara tavsiye etmem. Bir günüme maloldu. Şebinkarahisar geldiğimde herşey bittiğine ve artık eğim olmayacağını düşünürken, yağmur ile birlikte eğim daha fazla arttı. tabela 8 eğim vardı. Kampana arka ve ön frenler boxer frenlerine asla güvenmem. Birden önüme araba hayvan çıkar. Önce hayatta kalmak amacım. Suşehri yoluna inene kadar akla karayı seçtim.

    Suşehri saat 16.00 gibi indim. Erzincan Sakaltutan doğru ilerledim. Sakaltutan ayrı bir maceraydı. Ancak eğribel geçidi gibi bir eğim ben görmedim. Akşam Erzincan geldim. 50 TL penceresi olmayan bir oda konakladım. Oda bir vantilatör vardı. Sabah erken kalkıp doğruca Tunceli Pülümür yoluna saptım. Kemaliye geçtikten sonra Sağ bir yol inerek Tunceli giriyorsunuz. Girerken askeri hareketlilik dikkatimi çekti. Asker yol durumunu sorduğumda bana sorun olmadığını söyledi. Pülümür dağ yolu tırmanmadan önce askeri birliği geçtikten sonra sağ bulunan kırathane son işlemlerimi yapmak için durdum.
    Pülümür dağ yolu tırmanırken ayı çıkabilir tabelaları dikkatimi çekti. Özellikle arkadaşlar buna dikkat edin. Konaklamayın. Tırmanış dikti ve yol mıcır olduğunu söylemek isterim. Dağ tepesine ulaştıktan sonra aşağıya inmeye başladım. Ancak yol yeni serilmiş mıcır olduğunu gördüm ve belli bir süreden sonra motor ön teker kaymaya başladı. Motor indim ve elime alarak aşağıya inmeye başladım. Her zaman bana derler bu küçük motor ile zor olmuyormu işte küçük motor güzel tarafı yeri gelince elinde taşıyabiliyorsun. Önce güvenlik önce sağlığım. Zorlu bir eğim motosikletim ile ve üzerindeki yükü ile indim. İnsanlar motorumun arıza yaptını düşündüler ancak pülümür oldu için kimse yardım için durmadı. Bir saatlik yürüyüşten sonra asfalt geldim. Pülümür girişinde sağ bir çay bahçesi dinlendim. Tavsiye ederim dere kenarında güzel. Burada dinlendikten sonra Meşhur Erzincan Tunceli Karayolu geçmeye başladım. İlk başta askeri bir kontrol noktasına geldim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:11 ----------

    Burada askerimiz tam teknolojik bir kontrol noktası yapmış. Dışarıda asker yok. Her şey kameralar ve diafonlar ile bir kameradan sizi izliyorlar ve çantanızı, araç bagaj açmanızı istiyorlar. Bunu yapmak zorundalar malum konular. Asker nereye gittiğimi sordu Bingöl gittiğimi söyledim. Daha sonra virajlar ile dolu yer yer yol çalışmalı güzel bir yol. Özellikle çığ tünelleri bölgesi çok dikkatli olalım. TIR ile karşılaşmak mümkün. Hepsi ticari araç ve yolda durdurulma korkusu yaşadıkları için. Hız sınırları üst seviyede burada kural yok arkadaşlar. Geçmiş yıllarda araç yakmalar yaşandığı biliniyor. Pülümür o güzel nehir ve yer yer plaj çevrilmiş yerleri. Kutu deresi bölgesinde güzel plaj olduğunu söyleyelim. Askerimiz güvenliği almış. Hiç bir sorun yok. Zaten siz elinizi kolunuzu sallayarak gidin. Hiç sorun yok. Necmettin öğretmenizin şehit edildiği yerde bir hatıra fotorafı çekindikten sonra Tunceli merkez girdim. Tunceli merkez girerken solda bir cemevi sizi karşılar. Daha sonra şehre ulaşmak için pertek elazığ yolu üzerinden sapmadan şehre tırmanırsınız. Sonra şehre geldim biraz dolaştım. Tunceli merkez bayır bir alana kurulmuş bir yer. Bir lokanta buldum ve lahmacun ve çorba yedim. Oradan buradan sohbet ettik. Samsun geldiğimi duyunca çok şaşırdılar. Tunceli Pülümür halkı çok modern kadınlar ve erkekler. Hatta yaşlı bir teyze gördüm modern kıyafetli pülümür bakıp teyze alakasız dersiniz ancak tezatların oldu bir yer tunceli.

    Tunceli merkez, Mazgirt yolu üzerinden Bingöl yola çıktım. Tunceli merkez çok güzel yapılmış. Devlet yolları yapmış şehir hareket kazanmış. Kontrol noktalarında askerlerimizle selamlaştıktan sonra, Mazgirt yolu üzerinden devam ettim. Güneye indikçe sıcak artıyor motor hareretleniyor. Mazgirt yolu genellikle düz bir yol. Bir benzinlikte durakladım su içtim halk ile sohbet ettim. Yer yer üs bölgeleri ve kontrol noktaları ile karşılaştım. Askerimize selam verdim el salladım korna çaldım. Umarım beni görmüşlerdir.

    Kovancılar geldim, yağ değişimi yaptırttım. 500 km geçmişti ancak yağ değişimi önemliydi. Yine kötü bir yağ aktı. Bu her rodaj olan işlemmiş. Bingöl yoluna düştüm. Akşam hava kararmaya yakın bingöl geldim. 33 er şehitliği uğradım şehitlerimiz için dua ettim. Bingöl benim 98 geldiğim bingöl değildi çok gelişmişti. Şehir merkezi çok iyi yapılmış, halk sokaklarda. Ancak bingöl daha tutucu daha az kadın görmek mümkün sokakalarda. Ancak polis, jandarma devlet dairelerinin önleri beton bariyerler ile kapalı. Güzel ama bir o kadar tehditkar. Bingöl bu çelişkilere ramen canlı bir gece yaşamı var. Halk sokaklarda. Siz ten renginiz, konuşmanız ile yabancı olduğunuz hemen anlaşılıyor. Halk sizi izliyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Ben 106 kg adamım. Benim çinli ile 200 km civarında 1 mola verip ( Benzinlik denk gelince) 20-30 dk dinleniyorum. Çay, kahve, su, tuvalet derken geçiyor o vakit zaten. Öğlen sıcağında rampalarda şişiyor makine ne kadar ara verirsen ver. %4 eğimli 1km yokuşa vurunca şişiyor makine hızın 60 km ye kadar düşüyor.

    En büyük sıkıntım da trafiğe ayak uyduramamak. hep en sağdayım. Yüklü kamyonlar bile rampada benden yol istedi. Ulan zaten en sağdayım ne yapayım ormana mı atayım kendimi :D He yokuş olmasa makine benzin bitene kadar bana mısın demez ... 200 km motordan çok benim için ihtiyaç ve dinlenme molası.
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  3. #63

    Üyelik
    01 Ekim 2019
    Bingöl merkez Büyük Bingöl Otel 90 TL karşılığı konakladım. O gece sabaha kadar helikopter sesleri durmadı. Çatışma olduğunu düşünsemde bir helikopter arıza nedeniyle düştüğünü duydum. Şehir semalarında süper kobra görmeniz mümkün korkmayın. Halk bu duruma alışmış. Bingöl sabah 06.30 kalktım daha önce künefeci sıdık usta öğrendiğim motosiklet tamircisine gittim. Bingöl gelirseniz
    BÖRÜ Tamir Atölyesi uğrayın. Burası motosiklet araba lastik tamir yapmakta. Çifte fırınla civarında. Sahibi Erhan abi ve yardımcısı çok ilgililer. Bana hikayemi sordular bende onlara anlattım. Motosikletin çalışmayan sol sinyali ve ön fren sinyal teli yaptırdım. Para almak istemediler, kahvaltı getirdiler çok ilgili alakalı insanlardı. Doğu gittiğinizde misafirperverliği alışın biz batıda unuttuğumuz bir davranış. Halkı misafire karşı çok çok hürmetkar ekmeğini paylaşıyor. Ağzım açık izledim.

    BİNGÖL BÖRÜ TAMİR ATOLYESİ ERHAN BÖRÜ Telefon : +90 536 353 78 23 belki lazım olur.

    Muğayne yaptırdım üç hafif kusur ile çıktım. Far sorunları. Daha sonra Bingöl Diyarbakır yolu üzerinden Diyarbakır gitmeye kara verdim. Bingöl Genç, Lice geçiyorsunuz. Öncelikle şunu söylim özellikle Genç ve Lice yolu üzerinde aşırı bir araç trafiği var. Yol yer ter patikaya düşüyor. Devlet Bingöl genç yolunu yapmış ara ara patikalaştığı oluyor TIR dikkat güzel bir yol üstü çay ocağı vardı. Dinlendim odun ateşinde çay içtim. Halk ile sohbet ettim . Özellikle Lice tarafından yol güzelleşiyor. Devletimiz Lice kadar çift şeritli yolları getirmiş. Dik rampalar dik eğimler ile dolu. Sık sık asker sizi durdurabiliyor. Ayrıca sürekli havada uçan helikopterler görebiliyorsunuz. Burası riskli bir bölge olduğu için askeri araçların karayolu ile intikal risk oluşturacağı için helikopter ile gitmesi akıllıca geliyor. Dağlık arazi duble yollardan geçtikten sonra Diyarbakır yolu çıkıyorum. Silvan Diyarbakır yolu, sıcak hava sizi esir alıyor bir ara yağmura yakalanıyorum. Sonra donuma kadar ıslanıyorum. Tam ne yapacam derken yağmur duruyor kavurucu bir sıcak zaman geçtiğinde kıyafetlerimden su akan ıslaklık buhar olup gidiyor. Sıcağa alışkın değilseniz bu yolculuk sizi zorlayacaktır.

  4. #64

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Uzun yol ile cc nin alakası yoktur. İstenen cc ile istenen yol gidilebilir. 2 YBR ile Dünya turuna çıkan Türk var bildiğiniz gibi.

    Uzun yol sürüşlerinde de ben 70-80 gibi süratlerde gidilmesinin bir sorun oluşturacağını düşünmüyorum.

    İstanbul şehir içinde durum farklılaşıyor. Otobanlar şehir içinde kaldı ama hız sınırları otoban statüsünde. Yani bir TIR Tekstilkent, GOP, Sultanbeyli, Kurtköy, Avcılar gibi dipdibe sürüşün yapıldığı yerlerde 100 yapabilir. Otobüs 110 yapabilir. Bu da 150 cc yi tehlikeye atıyor. Yani 120 yapıp tırdan uzaklaşmak mümkün olmuyor. 80 ile otoban sürüşü emniyet şeridinden çıkarsanız zor ve tehlikeli oluyor.

    Onun için yıllardır bilinenin aksine sorular "düşük cc ile uzun yol yapılabilir mi?" şeklinde değil, "İstanbul'da düşük cc kullanılabilir mi?" şeklinde olmalıdır.

    Ben sıklıkla TEM yolunu kullandığım için, 150 lik Hunk'ı satıp, 250 lik MT ye geçtim. Yoksa İstanbul'dan çıkıp Kars, Bingöl, Hatay, Artvin, Manisa gibi uzun yollar yapacak olsam "gidilir mi" konusu özelinde cc yükseltmezdim.

    Bu arada yağ değişimine 40 TL almış usta. Ne kadar alacaktı hocam 10 lira mı? Bence bedava. 1 litre yağ zaten 50 TL. 10 TL indirim yapmış, işçilik de almamış.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  5. #65

    Üyelik
    01 Ekim 2019
    Bu arada ben 141 Kg
    Sıcak ile mücadele ile Diyarbakır merkez giriyorum biraz dolaştıktan sonra, Termometre 40 derece görüyorum. Karadeniz gitmenin akıllıca olduğuna karar veriyorum. Ergani Maden ve Elazığ yolunu takip ediyorum. Motorum şişmiyor. Ben ve yüküm var zorlandığı rampalar oluyor ancak beni yolda bırakmıyor. Ergani halk ile sohbet ediyorum. Sonra Maden Sivrice ve Elazığ gidiyorum. Yine yer yer eğimler ve dik rampalar üstüne aşırı yan rüzgarlar. Sizi sıcak, dik eğim ve yan rüzgar zorluyor. Bunu 150 cc boxer biniyor olsamda kaliteli lastik, oringli zincir kaliteli dişli seti özellikle hız için 15 lik ön dişli, Shell 97 oktan benzin, 97 oktan ile opet benzin karıştırdığım oluyor. Her şehirde olmuyor. İşte bunlar beni hiç bir zaman yolda bırakmıyor. Bu motosiklet 150 cc paket motoru kısa mesafeler için üretilmiş. Ben bunu bir enduro gibi kullanıyorum. Eğer kaliteli parçalar takarsanız ve sürekli 1000 km bir motul yağ kalitelisini kullanırsanız yolda kalmazsınız. Elazığ gidiyorum gece malatya gideyim dedim ancak yol eğimleri arttı ve elazığ geri döndüm.

    130 TL kaliteli bir otel kaldım. Duş aldım ve iyice dinlendim. Sabah cehennem gibi sıcakta motosiklet tamircisi aradım ancak kimse yardımcı olmayınca bende Malatya tarafına gittim. Amacım yağ değiştirmekti. 1000 km yakın bir yol almıştım.

  6. #66

    Üyelik
    02 Kasım 2019
    Motosikleti
    Honda Transalp xl 700
    Adamlar bisiklet ile dünya turu yapıyor, hatta 50cc vespa ile avrupayı dolaşanlar var, önemli olan motorun kaliteli olması, sen istedikten sonra her motorla tur yaparsın. Yumuşak sele, rüzgar camı, elcik koruma vs taktır, molaları da sık tutarsın o motor seni istediğin yere götürür.

  7. #67

    Üyelik
    01 Ekim 2019
    Peki neden karadeniz çıkmak için Karlıova Çat yolunu yada Tunceli Pülümür yolu kullanmadınız diye soracaksınız. Özellikle Karlı ova ve Çat tarafında iç güvenlik operasyonu varmış ayrıca yol çalışmaları varmış. Pülümür yolu aşılması imkansız mıcır oldu için risk girmedim ve yolumu iki gün uzatarak elazığ malatya yolundan yapmayı tercih ettim.
    Ancak malatya gidemedim yanlışlıkla Keban yoluna girdim. Yolda ilerlerken etrafımda ıssız dağlar görünce yanlış yola girdiğimi farkettim. Bu yol Keban Baraj gölü yoluymuş. Keban baraj yamacından Yazıhan indim. Gerçekten çok dik rampalar, patika yollar. Öyle yerlerde yol tek şerit düşüyordu.
    Artık dik rampalar rüzgar ve sıcak ile mücadele ediyordum. Yorulmaya başladım. Yazıhan bir dinlenme tesisine girdim. Diyarbakır Yozgat giden biçerdöver konvoyu dinlenme yerinde yemek yiyorlardı hemen kaynaştık sohbet başladı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:12 ----------

    Diyarbakırlı Biçerdöver konvoyu ile yolculuğa başladım. Onların hızı ile benim hız aynı gibiydi. Ben 60 km ile 80 km hız ile gidiyordum. Biçerdöver gurubunun sahibi arkadaş Ağa imiş onun Nissan Navara vardı ara ara ileri yada geri gidip geliyorlardı. Dinlenme tesislerinde durup çay içiyor yola devam ediyorduk. Yol arkadaşlığı güzel oluyordu. Hekimhan yollarında bir onlar beni geçiyor kornalar çalıyor el sallıyoruz bir yandan ben geçiyorum kornalar çalıp el sallıyorum. Böyle Sivas Kangal kadar geldik. Sonra ben hızlandım gece olacaktı ve sivas ulaşmak istiyordum. Sivas Kangal yolu ile Sivas arası yol tek gidiş dönüş şeklinde ve yol çalışmalıydı. Uzun ve zorlayıcı yol oldu. Sivas hava soğumaya başladı. Yağdonduran inmek zahmetliydi yine eğim yine dik rampalar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:18 ----------

    Sivas hava karamaya yakın geldim. Madımak Müzesi yanındaki Ekrem Coşkun döner yedim 60 TL bir apart konakladım. Sabah motorumu yükledim önümde Yıldızeli Çamlıbel vardı. Zorlayıcı bir başka engeldi. Gerçekten beni zorlayacaktı. Dik rampayı yeri geldiğinde 2 ci vites çıktım. İnmesi zordu. Özellikle Kızıliniş denilen bölge yol çalışması varı yol çok dardı. Motor inip motoru elimde indirmek zorunda kaldım. Gerçekten insanımız çok görgüsüz. Motosikletin inmediğini gördükleri halde üzerine sürüyolar öl geber umurlarında değil. Tokat insanının görgüsüzlüğü çok yazık. Yolun kaza riski oluşturacak olmasını gösteren bir örnek resim.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:28 ----------

    Kızıliniş bitirince, Tokat motosikletin yağ ve filtresini değiştirttim. 1000 km geçmiş motoru epey zorlamıştım. Özellikle Malatya ve Sivas dağları perişan etmişti beni. Tabiki hemen değişim yapılmıyor. Bir saat bekledim. Motor soğuması için. Yoksa yağ tıpası patlatırsınız.
    Eğer uzun yol yapıyorsanız arkadaşlar yedek parçalarınız olsun. Motul yağ doğu çok pahallı, ayrıca pek çok parça yok. Ben yanıma yağ, yağ filtresi, yağ tıpa, arka fren balatası. Ayrıca lastikler dublex her ikiside süt atılmış. Malumunuz boxer lastikleri hava kaçırıyor. Ben hiç bir zaman süt attırmadan kullanamadım.

    Uzun yol için BMW yada büyük motor ihtiyaç yok. Arkadaş demiş bisiklet ile geziyorlar neden çıkılmasın. Sadece kaliteli malzeme ve zaman sorununuz olmayacak. Pek çok kişinin gitmeye çekineceği yerlerden geçtim. Hiç sorun yaşamadım. Bu motor 2015 0 almıştım 124.000 km şu sıralar hep gezerek yaptım bu km. Gönül ister ki goldwin bmw 1200 gs olsun ama ülke şartları bu kadar.

    Tokat, Amasya üzerinden Samsun gelmeden önce Çakallı final olarak birde menemen yedim. Sonra evime gittim.

    Güzel bir tur olmuştu benim için 1500 TL yakın para harcadım. Bu paraya böyle macera yaşayamazsınız. U
    espresso ve ulkerhan bunu beğendiler.

  8. #68
    taneru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2006
    Şehir
    İnegöl
    Motosikleti
    Hero Hunk
    Güzel gezmişsiniz. İznim olsaydı ben de buna benzerini yapmak isterdim . Motorun zorluklarını yine onun verdiği keyifle yenebilmek güzel.

  9. #69

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı 120000-Boxer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki neden karadeniz çıkmak için Karlıova Çat yolunu yada Tunceli Pülümür yolu kullanmadınız diye soracaksınız. Özellikle Karlı ova ve Çat tarafında iç güvenlik operasyonu varmış ayrıca yol çalışmaları varmış. Pülümür yolu aşılması imkansız mıcır oldu için risk girmedim ve yolumu iki gün uzatarak elazığ malatya yolundan yapmayı tercih ettim.
    Ancak malatya gidemedim yanlışlıkla Keban yoluna girdim. Yolda ilerlerken etrafımda ıssız dağlar görünce yanlış yola girdiğimi farkettim. Bu yol Keban Baraj gölü yoluymuş. Keban baraj yamacından Yazıhan indim. Gerçekten çok dik rampalar, patika yollar. Öyle yerlerde yol tek şerit düşüyordu.
    Artık dik rampalar rüzgar ve sıcak ile mücadele ediyordum. Yorulmaya başladım. Yazıhan bir dinlenme tesisine girdim. Diyarbakır Yozgat giden biçerdöver konvoyu dinlenme yerinde yemek yiyorlardı hemen kaynaştık sohbet başladı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:12 ----------

    Diyarbakırlı Biçerdöver konvoyu ile yolculuğa başladım. Onların hızı ile benim hız aynı gibiydi. Ben 60 km ile 80 km hız ile gidiyordum. Biçerdöver gurubunun sahibi arkadaş Ağa imiş onun Nissan Navara vardı ara ara ileri yada geri gidip geliyorlardı. Dinlenme tesislerinde durup çay içiyor yola devam ediyorduk. Yol arkadaşlığı güzel oluyordu. Hekimhan yollarında bir onlar beni geçiyor kornalar çalıyor el sallıyoruz bir yandan ben geçiyorum kornalar çalıp el sallıyorum. Böyle Sivas Kangal kadar geldik. Sonra ben hızlandım gece olacaktı ve sivas ulaşmak istiyordum. Sivas Kangal yolu ile Sivas arası yol tek gidiş dönüş şeklinde ve yol çalışmalıydı. Uzun ve zorlayıcı yol oldu. Sivas hava soğumaya başladı. Yağdonduran inmek zahmetliydi yine eğim yine dik rampalar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:18 ----------

    Sivas hava karamaya yakın geldim. Madımak Müzesi yanındaki Ekrem Coşkun döner yedim 60 TL bir apart konakladım. Sabah motorumu yükledim önümde Yıldızeli Çamlıbel vardı. Zorlayıcı bir başka engeldi. Gerçekten beni zorlayacaktı. Dik rampayı yeri geldiğinde 2 ci vites çıktım. İnmesi zordu. Özellikle Kızıliniş denilen bölge yol çalışması varı yol çok dardı. Motor inip motoru elimde indirmek zorunda kaldım. Gerçekten insanımız çok görgüsüz. Motosikletin inmediğini gördükleri halde üzerine sürüyolar öl geber umurlarında değil. Tokat insanının görgüsüzlüğü çok yazık. Yolun kaza riski oluşturacak olmasını gösteren bir örnek resim.

    https://img3.aksam.com.tr/imgsdisk/2...54747656_2.jpg

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:28 ----------

    Kızıliniş bitirince, Tokat motosikletin yağ ve filtresini değiştirttim. 1000 km geçmiş motoru epey zorlamıştım. Özellikle Malatya ve Sivas dağları perişan etmişti beni. Tabiki hemen değişim yapılmıyor. Bir saat bekledim. Motor soğuması için. Yoksa yağ tıpası patlatırsınız.
    Eğer uzun yol yapıyorsanız arkadaşlar yedek parçalarınız olsun. Motul yağ doğu çok pahallı, ayrıca pek çok parça yok. Ben yanıma yağ, yağ filtresi, yağ tıpa, arka fren balatası. Ayrıca lastikler dublex her ikiside süt atılmış. Malumunuz boxer lastikleri hava kaçırıyor. Ben hiç bir zaman süt attırmadan kullanamadım.

    Uzun yol için BMW yada büyük motor ihtiyaç yok. Arkadaş demiş bisiklet ile geziyorlar neden çıkılmasın. Sadece kaliteli malzeme ve zaman sorununuz olmayacak. Pek çok kişinin gitmeye çekineceği yerlerden geçtim. Hiç sorun yaşamadım. Bu motor 2015 0 almıştım 124.000 km şu sıralar hep gezerek yaptım bu km. Gönül ister ki goldwin bmw 1200 gs olsun ama ülke şartları bu kadar.

    Tokat, Amasya üzerinden Samsun gelmeden önce Çakallı final olarak birde menemen yedim. Sonra evime gittim.

    Güzel bir tur olmuştu benim için 1500 TL yakın para harcadım. Bu paraya böyle macera yaşayamazsınız. U
    usta motoruna ve ayağına sağlık.

    bu hikayenin hakkı yeni bir konu açmak ve fotoğraflar ile taçlandırmak olmalı...

  10. #70

    Üyelik
    01 Ekim 2019
    istanbul gidiyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:41 ----------

    yol beni çağırıyor


4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)