Peki neden karadeniz çıkmak için Karlıova Çat yolunu yada Tunceli Pülümür yolu kullanmadınız diye soracaksınız. Özellikle Karlı ova ve Çat tarafında iç güvenlik operasyonu varmış ayrıca yol çalışmaları varmış. Pülümür yolu aşılması imkansız mıcır oldu için risk girmedim ve yolumu iki gün uzatarak elazığ malatya yolundan yapmayı tercih ettim.
Ancak malatya gidemedim yanlışlıkla Keban yoluna girdim. Yolda ilerlerken etrafımda ıssız dağlar görünce yanlış yola girdiğimi farkettim. Bu yol Keban Baraj gölü yoluymuş. Keban baraj yamacından Yazıhan indim. Gerçekten çok dik rampalar, patika yollar. Öyle yerlerde yol tek şerit düşüyordu.
Artık dik rampalar rüzgar ve sıcak ile mücadele ediyordum. Yorulmaya başladım. Yazıhan bir dinlenme tesisine girdim. Diyarbakır Yozgat giden biçerdöver konvoyu dinlenme yerinde yemek yiyorlardı hemen kaynaştık sohbet başladı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:12 ----------
Diyarbakırlı Biçerdöver konvoyu ile yolculuğa başladım. Onların hızı ile benim hız aynı gibiydi. Ben 60 km ile 80 km hız ile gidiyordum. Biçerdöver gurubunun sahibi arkadaş Ağa imiş onun Nissan Navara vardı ara ara ileri yada geri gidip geliyorlardı. Dinlenme tesislerinde durup çay içiyor yola devam ediyorduk. Yol arkadaşlığı güzel oluyordu. Hekimhan yollarında bir onlar beni geçiyor kornalar çalıyor el sallıyoruz bir yandan ben geçiyorum kornalar çalıp el sallıyorum. Böyle Sivas Kangal kadar geldik. Sonra ben hızlandım gece olacaktı ve sivas ulaşmak istiyordum. Sivas Kangal yolu ile Sivas arası yol tek gidiş dönüş şeklinde ve yol çalışmalıydı. Uzun ve zorlayıcı yol oldu. Sivas hava soğumaya başladı. Yağdonduran inmek zahmetliydi yine eğim yine dik rampalar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:18 ----------
Sivas hava karamaya yakın geldim. Madımak Müzesi yanındaki Ekrem Coşkun döner yedim 60 TL bir apart konakladım. Sabah motorumu yükledim önümde Yıldızeli Çamlıbel vardı. Zorlayıcı bir başka engeldi. Gerçekten beni zorlayacaktı. Dik rampayı yeri geldiğinde 2 ci vites çıktım. İnmesi zordu. Özellikle Kızıliniş denilen bölge yol çalışması varı yol çok dardı. Motor inip motoru elimde indirmek zorunda kaldım. Gerçekten insanımız çok görgüsüz. Motosikletin inmediğini gördükleri halde üzerine sürüyolar öl geber umurlarında değil. Tokat insanının görgüsüzlüğü çok yazık. Yolun kaza riski oluşturacak olmasını gösteren bir örnek resim.
https://img3.aksam.com.tr/imgsdisk/2...54747656_2.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:28 ----------
Kızıliniş bitirince, Tokat motosikletin yağ ve filtresini değiştirttim. 1000 km geçmiş motoru epey zorlamıştım. Özellikle Malatya ve Sivas dağları perişan etmişti beni. Tabiki hemen değişim yapılmıyor. Bir saat bekledim. Motor soğuması için. Yoksa yağ tıpası patlatırsınız.
Eğer uzun yol yapıyorsanız arkadaşlar yedek parçalarınız olsun. Motul yağ doğu çok pahallı, ayrıca pek çok parça yok. Ben yanıma yağ, yağ filtresi, yağ tıpa, arka fren balatası. Ayrıca lastikler dublex her ikiside süt atılmış. Malumunuz boxer lastikleri hava kaçırıyor. Ben hiç bir zaman süt attırmadan kullanamadım.
Uzun yol için BMW yada büyük motor ihtiyaç yok. Arkadaş demiş bisiklet ile geziyorlar neden çıkılmasın. Sadece kaliteli malzeme ve zaman sorununuz olmayacak. Pek çok kişinin gitmeye çekineceği yerlerden geçtim. Hiç sorun yaşamadım. Bu motor 2015 0 almıştım 124.000 km şu sıralar hep gezerek yaptım bu km. Gönül ister ki goldwin bmw 1200 gs olsun ama ülke şartları bu kadar.
Tokat, Amasya üzerinden Samsun gelmeden önce Çakallı final olarak birde menemen yedim. Sonra evime gittim.
Güzel bir tur olmuştu benim için 1500 TL yakın para harcadım. Bu paraya böyle macera yaşayamazsınız. U