Buna göre konuşalım ama amacınız üzüm yemek mi bağcıyı dövmek mi ? Bunu bilelimde buna göre konuşalım.
Buna göre konuşalım ama amacınız üzüm yemek mi bağcıyı dövmek mi ? Bunu bilelimde buna göre konuşalım.
Biri Beni Durdursun !!!!!
Yok bilakis bilgilerinizden istifade edelim..
Konu akışı 125 cc den 100 beygiri dinamometreye bağlamaya geldi.. Şimdi burda bilgiden nasip almamak olmaz.
kışa giriyoruz ya forum hareketlensin diye lpg konusu açılmış. hareket berekettir. hararet yapmadan bol bol ısının. LPG nin yasal olup olmadıgını ayrı başlıkta tartışa biliriz. motora LPG uygulana bilirliğini ayrı tartışa biliriz. 100 lük veya 75 lik ve hatta 50cc lik motora LPG takılmasının mantıklı olup olmayacagını ayrı bir başlıkta tartışa biliriz. ama dayanamıyoruz, mutlaka elma armut şeftali kayısı ha bire karıştırıyoruz.
şimdi bakalım arkadaşa ne sormuş.
yani arkadaş takmayı düşünüyor zaten. artık 16 yaşında veya 40 yaşında bilmiyorum ama karşıdaki okuma yazma bilen, iki tekerlekli bir vasıtayı Türkiye'deki trafikte kullana bilen bir kişi. yani burada bir kişilik var. insanın kişiliğine saygı gösterelim.
açık ve net yazmış istiyorum demiş ve devam etmiş kendim yapa bilir miyim diye soruyor.
yüklenin abalıya, hucum hazır LPG konusu bulmuşlar tüm nefret ve kinlerini kusacaklar. buyurun kap hazır.
LPG konusunda bizim forumda bir sürü sayfa var. en az 10 tane. konu açan tüm arkadaşlar gibi önce aratmıştır. muhalif arkadaşların yazdıklarını zaten formun diğer sayfalarında okumuştur. buna benzer birsürü başka başka forumlarda da lpg konuları olduğuna göre oralardan buralardan edindiği bilgilerle kendi akıl süzgeçinden geçirmiştir. takmak istiyor belki ekonomik tarafını düşünüyor, benki doğayı korumak istiyor, balkide macera istiyor. rahat bırakın insanları.
kanunen yasak diyen bir çok arkadaş var.
LPG'yi takan ve seven bizlerde, LPG hakkında hiç bir fikri olmayan kimselerde, LPG ye şiddetli muhalefet yapan arkadaşlarda biliyoruzki onaysız bütün tadilatlar ve ekler yasal değil. ama bu bir süre sonra değişerek,
bu konuda brc Türkiye için motosiklet regülatorleri getireceklerini. bu konuda TSE ilede görüşmelere başlayacaklarını ve ruhsata işlenmesi konusunda kapıları zorlıyacaklarını bizzat 2a BRC nin Yön.Krl.Bş söyledi. yani bir farkındalık var. artık piyasada LPG li motosikletlerin olduğunu biliyorlar. bu bir süreç meselesidir, arabalarda oldugu gibi önce takan takacak sonra hop dur bakalım şu şu yolları takip et şuraya bunu yatır sonra buraya gel al ruhsatını diyecekler.
çakarı, arka çantası, yan çantası, sis lambası,..... vs. vs bütün bu uygulamalar da yasal değil. yani bunun lamı çimi yok. ben ihbar ederim falan filan bunları da anlıyorum konunun gazı ile coşuyorsunuz. her türlü şikayet ve ihbar mekanizmaları işliyor bunda da bir sorun yok.
sizin motorunuzun eminim kornası bile değiştirilmemiş değiştirildiyse de servisinde fabrika onaylı takılmışdır. yan çantayı bırakın arka çanta veya koruma demiri bile takılmamıştır. yani sizden yana benimde bir sorunum yok. ama siz arkadaşları merak ediyorum, ihbar konusunda aynı hassasiyeti tozu dumana katmış yağ yakan bir kamyonda da gösteriyor musunuz. kamyon sadece bir örnektir.
tehlike meseleside bunun gibi.
lpg en az benzin kadar tehlikelidir. canım ülkemde dizel birçok otobüsün, ve yağ yakan bir sürü kamyonun cayır cayır yandıgını da seyrettik haberlerde. yani hidrokarbon esaslı tüm akarlar tehlikelidir. ama önemli faktör kaliteli malzeme ve bilgili işcilik.
az yakmak istiyorsan cup al yok benim ybr zaten tüp kadar yakıyor gibi konular zaten ayrı bir başlık halinde değerlendirilmeli.
cup da kullandım scoter kullandım kros kullandım bu kısım zevk meselesi. 100 lükte kullandım, 150 likte kullandım, 200 lukte kullandım şimdi imkanım oldu 500 luk makineye biniyorum bu kısım ise imkan meselesi. yamaha da kullandım hondada kullandım çinlide kullandım bak bu kısımda imkan meselesi. ne kadar para o kadar köfte. adamın parası vardı da ybr almadı gitti çinli aldı. 2001 den bu yana yaptıgım tasarufla 100 cc den 500 cc ye geçtim. hiç motor kullanmasaydım çok daha tasaruf yapardım o ayrı konu.
ayda bin kilometre yapamazsam o ay motora binmemiş sayarım. bir gün içinde bin kilometre yapmışlıgımda çoktur gecen ay sadece iki ayrı günde bin artı bin ikibin kilometre artı birde rutin gezmelerle 2800 kilometre yaptım. seni bilmemde ben bukadar kilometreye 150-180 litere benzinle gitsem ay sonuna kalmazdım evin yolunu unuturdum. neyse konu uzar gider ben yatacam gayri.
ybr 125 ortalama 14 kuruş yakıyor. yüzde 35-40 tasarruf etsek kilometre başı 5 kuruş yapar.
lpg sistemi en düşük 600 tl tutar.
100 kmde 5 lira tasarruf ettik desek.
12 000 kmde sistem kendini anca amorti ediyor.
bu benim için 1 sene demek.
az kilometre yapanlar için tasarruf olayı kalmıyor.
bu konunun destekçisiyim; en baştan beri. ama eğri oturup doğru konuşmak gerekirse commuterler için biraz saçma geliyor kusura bakmayın.
en mantıklısı kawasaki er5 gibi, transalp gibi çok benzin yakan 500 cc+ hacimlerde eski karbüratörlü su soğutmalı motorlar alıp lpg sistemi takmak.
Yarın sabah uyandığımızda bütün motosikletlerin, arabaların... LPG ile çalıştığını bir an için hayal edelim.. Hükümetin lpgye ekstra vergi koyduğunu duymamız öğleyi bulmaz. Akşam ikisinin de litre fiyatı kafa kafaya gelir. Sonuçta elin arabından alıyorsun, senin ülkenden çıkan da az ve çıkaran da memlekete kuruş vergi vermeden çıkarıp satıyor.. Sonuçta gittiğin istasyonda pompalar yan yana duruyor ve fiyatını da elinde beyzbol sopasıyla telefonda konuşan adam belirliyor. Diyeceğim odur ki hepsi petrolden mamul ürünler arasında geçişler çıkış yolu olmayacak.
Türkiye'de üretim yok.
hiç bir manada üretim yok. bi kimya sektörü çalışıyor, o da dışarıdan aldığı malzemeyi yarı mamül yapıp dışarı satıyor. bezi bile yurtdışından alıp tişört yapıp satıyoruz. anca bezle uğraşalım.
geleceğin enerji kaynağı ya hidrojen olacak, ya elektrik.
enerjinin depolanması sıkıntı. 2 çözüm var. ya hidrojenle çalışan araçlara bineceğiz, basit olarak depoya borla hidrojenin bileşiğini doldurup gezeceğiz, ya da elektriği depolamanın yolunu bulup elektrik motoru üreteceğiz. bak amerikaya; dünyanın en büyük "lityum" yatağı olan Afganstan'a nasıl kondu!
Türkiye'de dc motor üretimi yok biliyor musun?
eğer 2 bin lira gibi bi para havadan bana gelirse ilk hybrid ybr benim olacak.
eğer 5 kwlık 10 nm torklu bi elektrik motorunu ybrye entegre edebilirsem benzinli motorla da entegre edebilirsem 12.5 beygir 15 nm torklu bi ybrm olacak. motor kontrol devresini yaptım diyelim, yalnız aküde sıkıntı var. çok pahalı...
bunu yapmak için önce okulu bitirmem gerekiyor tabi. 1 sene uğraşıp sonunda bir "hiç" de elde edebilirim.
özet olarak: yeni teknolojiler gelişinceye kadar en ucuz ulaşım lpg ile. halen daha sağlam bi f650 alıp lpg takmayı düşünüyorum.
şimdilik en iyi
Cacığın sarımsağı, ineğin samanı bile ithal ediliyor. BİTMİŞ olduğumuzun farkındayım. Bütün dünyada petrolden kaçış ve alternatif enerjilere yönelim var. Araçları elektrik motoru ile hareket ettirmek vites kutusu gibi ağır donanımları kaldırırken yüksek güç ve uzun menzil için akü bileşeninin büyük, ağır ve pahalı olması yakın gelecekte çözülecek sorunlardır. Petrol ve doğalgazda sıkıntı olması durumunda ise bizde hayat tamamen duracaktır! O zaman keşke patates veya şeker pancarıyla çalışan motor yapsaydık diye kafamızı taşlara vuracağız!
Alternatif enerji kaynakları arayışları sorunsuz depolanabilirlik, kolay temin edilebilirlik ve bunlarla elektrik üretimi konusunda yoğunlaşmıştır.
Yani adam beleş hidrojen buldum, depoladım; vereyim bunu benzin motoruna yakayım demiyor. Termoelektrik jeneratörün hacmi küçüldüğünde ya da güneş panellerinde randıman yükseldiğinde devasa büyüklükte akülere de gerek kalmayacak.
O bakımdan hibrid araçlar sadece bir geçiş aşamasıdır ama ardından gelecek devasa adımlar için de bir o kadar vazgeçilmezdir..
olay bu ya :D adam biraz çıplak çalışma yapmış yada emaneten test amaçlı döşemiş sistemi.
yapılan bu aykırı işçiliğe rağmen piknik tüpüne lpg doldururken limiti nasıl ayarlıyo?yani sonuna kadar dolduruyomu.benim bildigim normal lpg tank larda %80 doluyo gerisi boş.
birde benim motor yağ soğutmalı regulatöre yağ gönderip devirdaim yaptırsam yeterli genleşmeyi sağlarmıyım.
Motosiklet mucidi
mg gibi bir motor az yakar zaten daha ne istiyosun kardesim hemde tehlikeli bence bi kaza yapsan patlama tehlikesi var motora zararlı bir yakıt türü ama diyosan benim motora masraf edecek param var diye karar senin ben taktırma derim
hiç katılmıyorum sana deminki konunda oldugu gibi lpg hayattır sen hiç dizel arabayla lpg li arabanın yagının durumuna baktınmı.?benim kadar anladıgını hiç sanmıyorum bu işten önce diyim sana
kaza yapsan patlıcak diosun koskoca bmw motoruna fabrika çıkışı lpg koymuşsa biz bu işi bilmiyoruz.sen git gömlek caktır boşuna yatırma motorunu:D
Motosiklet mucidi
orijinal lpg tanklarında şamandıra sistemi vardır ve yüzde 80den fazla doldurmaz.
lpgye karşı olanlar işte bunun gibi saçmasapan lpg montajından dolayı lpgye karşı.
böyle bi lpg kullanımına ben de karşıyım!
piknik tüpü+egzoza bakır boru dolama gibi uyduruk şeylerden bahsediyorum. gerçi bunda beyin var, bi de adam gibi tank alsa...
Bide acaba motosiklete LPG takınca motosikleti nereye park etmeyi düşünüyosunuz biliyorsunuz ki lpg'li araçları kapalı garajlara park etmek yasak, kapalı depoya da koyamazsınız güvenli bir bahçeniz yoksa sokağa bırakacaksınız ya gelen geçen kurcalarsa boruları falan gevşetirse ?
işte hah tam bomba bu. regulator dısarıda kaza anında kopabilir. tüp ucacak gibi duruyor her an fıytırıp patlayacak gibi duruyor. bu lpg dönüşüm kiti yurtdışşında satılyıor orsan alabilirsin regulator ısıtmalı. yani bakır boruya falan gerek yok . elektrik ile lpg ısıtılıp motora veriliyor. ama bu teknoloji 2 yıldır gelecek derler ama bir türlü gelmez.
ben şahsen bu konuda avrupa standartlarına uyuyorum.
önceki motorumu dışarıda bıraktığımda benzini araklamak için depoyu çok kurcaladılar. benzin hortumunu kesip benzin almaya da çalıştılar. belkide çalacaklardı benzin varmı diye baktılar bilemiyeceğim ama olan 2 liralık hortuma oldu. LPG candır
O tutma yerleri kesilmiş ve bir tane iple bağlanmış piknik tüpü motorun arkasında kaç kilometre sabit durabilir ki? Bir kaç kasisten sonra yerinden fırlayıp motorun arkasından sürüklenmeye başlayacak.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)