Bilgileriniz icin tesekkürler arkadaslar...
Bilgileriniz icin tesekkürler arkadaslar...
Bu işi yapmak istemenin sebebi bunu yapıp yapamayacağını görmek için kendini denemek mi?
Çünkü diğer şekli ile yakıt sarfiyatı düşünüyorsan peşin harcayacağın para zaten senin motoru kullanacağın zamanı değerlendirirsek çok daha fazla olacaktır.
Çok istiyorsan kendini tartmak için yap ama çok akıllıca bir şey olmayuacaktır bu bilesin.
"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...
Motorda en sevmediğim iş gördüğüm yerde ihbar ederim. Bu motor yürüyen bomba diye
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
Kuba fastwindli arkadaşın ya motoru çok yakıyor ya da lpg ekonomik değil.200 km de 16 tl yakmış benim ybr zaten benzinde 200 km de max 20 tl yakıyor.
onu ben de düşündüm. ancak depoyu pre konumuna alıp, stop edip bekletince silindire benzin doluyor er5lerde. o kadar çok benzin akıyor ki, yağa bile karışıyor hatta benzini. şimdi düşüncem şu, (bu konuda teknik bilgi araştırması yapmadım) eğer bu iş karbüratördeki iğnelerden ise ve gazdayken takılı kalırsa?? gerçi kontağı kapatınca depo kesecektir gazı, ama ya kesmezse?
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
125cc ile 200 cc nin yakıtını denk düşünüyorsan, sana ne anlatsak boş. Bisiklete biniyorsunuz okadar yakıyor. Motora binmemişsiniz ki.
---------- Post added at 21:40 ---------- Previous post was at 21:38 ----------
Özelden yazda plakayı vereyim. Şimdi bişey yazıcamda. Seviye sabit kalsın.
---------- Post added at 21:48 ---------- Previous post was at 21:40 ----------
Aman kardeşim bizimki böyle illegal olsun, siz bildiğiniz gibi yapın. Her fırsatta Avrupa Türkiyeden önde diyenler... Almanya yıllardır BMV motorda LPG kullanıyor. Onlarda yasal. Bizde neden yasal olmadığınıda biliyorsunuzda, zihninize ters düşen herşeye, aklınız, olumlu olsada olumsuz basıyor.
Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.
Size bir güvenlik filmi linki vereyim.http://www.sarigaz.com/film1.html
---------- Post added at 22:03 ---------- Previous post was at 22:00 ----------
LPG nin EN Güvenli yakıt olduğunun yazısıhttp://www.candanotogaz.com/haber_oku.asp?id=366#En Güvenli Yakıt LPG
---------- Post added at 22:07 ---------- Previous post was at 22:03 ----------
Buda bir uzmanın vermiş olduğu cevap.
-UZMAN GÖRÜŞÜ- Makine Mühendisleri Odası Sorumlu Mühendisi Cemal Gedikoğlu ise motosiklete LPG tüpü takılmasının yasal bir sınırlaması olmadığını belirterek, ``Ama her araca LPG tüpü takmanın uluslararası standardı var. O standarda uyduğu sürece kimse `motosiklete niye LPG tüpü takıyorsunuz?` deme lüksüne sahip değil`` dedi.Linkhttp://www.candanotogaz.com/haber_oku.asp?id=292#MOTORSİKLETE OTOGAZ TAKTILAR
Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.
CBR da kullanılan teknoloji ile bizdeki arasında dağ kadar fark var her yönden. Fakat 14,5 hp lik motor CBR ın kuyruğundan gidiyor orjinal hali ile. Kullanıcı sayfasında son hızın videosu var. Aradaki fark teknolojisi gelişmiş kaliteli olan zorlamadan bizimki sıkıştırarak çıkıyor. Hal böyle olunca ne ka elmek oka köfte oluyor.
Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.
Takılır. Gaz regulatörünü sıvı soğutma olmayan motorlarda ise eksoz gazı sıcaklığıyla halledilebilir tıpkı vosvoslarda olduğu gibi. Güvenlik olarakta lpg tüpleri benzin depolarından daha güvenlidir. Bu konuda bi çok soruya yanıt verebilecek düzeyde teknik bilgiyede sahibim işkembeden sallamadığımı belirtmek istedim :D
Biri Beni Durdursun !!!!!
Bu olaydaki tamamen ihmalden kaynaklı. Yerel bir televizyonda aracın hasarlı ve dönüşümünüde kendi yaptığını söylüyordu.
---------- Post added at 22:18 ---------- Previous post was at 22:16 ----------
Derdimizden anlayan, aynı kafadan biri çıktı hele. Dostum millette at gözlüğü var.
Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.
İlk çalıştırmada egsoz da soğuk... Nassı olcak?
LPG dönüşümünden sonra
1. Motor gücü +/- değişimi ne olacak?
2. 100 Km tüketimi ne olacak?
3. Motor ömrü ne kadar azalacak?
4. Bu değişim motorun ağırlığını ne kadar arttıracak?
5. Güvenlik onayını nerden, kimden almayı düşünüyorsunuz?
6. Bir depo GAZ ile motorun gidebileceği mesafe kaç km olacaktır?
......
Hiçbir araçta (benzin-lpgli) motor soğukken ilk çalıştırma lpg ile yapılmaz. Yapanlar vardır (karb. sistemlerde ) ama doğru değildir. zaten enj. sistemde gaz düğmesine basılı tutup çalıştırmadığınız taktirde motor ısısı yeterli ısıya gelene kadar araçbenzinde çalışır. Bunu lpg ecu su ayarlar.
1. Motor gücünde ortalam 100 de 5-15 arası güç kaybı olabilir . Yani 100 hp bir araç lpg de iken dyno ya çıkarıtrsanız krankta 85-90 hp arasında güç alırsınız.
2. Lpg sistemleri aracın enj. ve karb. olşuna göre ve ayar değerlerine göre tasarruf değişir. Ortalama bir lpgli araç benzine göre yüzde 35 -40 arası tasarruf sağlar. LPG ve benzin fiyatlarına yapılan değişken zamlar olduğu için net birşey söylenemez.
3. Aracın lpg takıldığındaki km ve motor performansına göre değişir. Motor ömrü tam ölçülebilecek bir değer olmadığından kişi ve kullanıma göre değişir. Ama sübap ömürlerini yarı ömrüne kadar kısaltır. Arasıra karb. den bir kaşık yağ ilave ederek subapların ömrü uzatılabilir.
4. Lpg kitine göre değişir.
5. Her gün yönetmelikler değiştiği için geçen sene lpg taktıran bir aracın deposunun altında strafor olmadığından bu seneki muayeneden çakabiliyor. Ama motosikletlerin tadilat projesi limitlerini yetkili mühendislerin onayından sonra cevaplanabilir.
6. Bu göreceli ve aracın 100 km yakıt sarfiyatı ve lpg tankının ölçüsüne göre değişir. 125 lik ile 600 lük makine anı oranda yakıt yakmaz.
Biri Beni Durdursun !!!!!
Burada bahsedilen sokak fiyatı azami 1500 lira civarı olan 125cc 8kW lık motordur. Buna göre konuşalım..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)