Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Yağ değişiminde mazotla temizlik doğrumudur ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Bazı arkadaşımız , motor yağının , çabuk kirlenmesinden dolayı , yağ değişiminde kirli yağı boşaltıp , tapayı kapattıktan sonra motorun içine mazot koyup , sehpada çalıştırarak 1-2-3-4-5 , vites değiştirip 15-20 saniye sonra stop edip , daha sonra kirlenen mazotu başaltarak motorun içindeki pisliğin mazotla temizlendiğini söylüyorlar bu işlem doğrumudur motora zarar verir mi ?
    " Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.

    BİLGİ GÜÇTÜR


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    bence zarar verir, çalışma esnasında mazotun sürtünmeyi azlatma gibi özelliği yoktur, motor temizliğide neymiş arkadaş, ben tamamen boşaltırım sağa sola yatırarak pis yağ kalmaz içinde
    namk bunu beğendi.
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  3. #3
    osmanba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul /( Katkısız Laz )
    Motosikleti
    Honda şhadow VT 750 c 4 - Honda CBF 150
    Motora zararı olmaması için gaz vermeden rolantide çalıştırmak gerek. Mazot çok ince olduğundan gaz vererek çalıştırılması durumunda piston ve krank yatakları çizilerek zarar görür ve yağ yakmayan motor bundan sonra yağ yakmaya ve eksiltmeye başlar. Zaten günümüzde üretilen motor yağlarının içinde bir miktar deterjan katkısı bulunduğu için motorların içerisinde tortu ve kurumu kolayca çözer.. Netice olarak bu işlemi (Mazotlu yıkama) yapmanı önermiyorum.
    " Aslanların terk ettiği diyarı çakallar istila eder"

  4. #4
    Raphae1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2011
    Şehir
    FENERBAHÇE, Çanakkale ve İstanbul
    Motosikleti
    Er6-F-Cbf 1000+YBR 125, gts250-cbf150-600rr-mt07
    honda da bi ustada bana bunu uygulamayı benzinle yapıyorum demişti. Şahsen riske giremedim. Bence en sağlıklısı bu uygulamayı ucuz bir yağ ile yapmak ve ardından esas oğlan olan yagımızı koymaktır.
    kartalizma07 ve zenon bunu beğendiler.
    ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...

  5. #5
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    hadi çizmedi diyelim ya sonra ?

    tam manası ile hiç bir zaman motorun içinden mazotu boşaltamayız! hele yağ filtreli motorsa zaten bu işlemden sonra filtreyi değiştirmek lazım gelir! mazotun uçma özelliği yoktur ama benzinin vardır bu işlemin benzinle yapılması daha mantıklıdır mümküse çalıştımadan
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  6. #6
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    bencede ucuz yağ ile az km yapıp iyi yağ ile değiştirmek
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  7. #7
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı Raphae1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    honda da bi ustada bana bunu uygulamayı benzinle yapıyorum demişti. Şahsen riske giremedim. Bence en sağlıklısı bu uygulamayı ucuz bir yağ ile yapmak ve ardından esas oğlan olan yagımızı koymaktır.
    ucuz yağ ile sonradan konulan yağ da karışacağından sonradan konulan yağın niteliği değişecektir.
    böyle birşeye gerek olsaydı üreticiler motorun içinde hiç yağ kalmadan boşalacak şekilde tasarlardı. bana sineğin yağını hesaplamaktan farksız geliyor çünkü günümüz yağları zaten deterjan katkılı.

    mazot konulup çalıştırılan motordan bence hayır gelmez.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  8. #8
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    yok artık. ne gerek var? Tuzruhu koysunlarda kireçlenme varsa alır.
    kartalizma07 ve ferad bunu beğendiler.

  9. #9

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    bildiğiniz gibi yeni yağın içine 1 damla da olsa kirli yağ bulaşırsa yağın özelliği bozuluyor.
    -ek bilgi motor ilk çalıştırıldığında yağ pompası supaplara yağ taşıyana kadar motor yağsız çalışır.-
    mazotunda yağı çözme özelliği vardır ( elinize yağ bulaşırsa mazotla hafif citileyin yağı çözer mesala ) bu yüzden mazotu motorun içine koyup ( abartmadan, 250 ml yetecektir ) 5 6 saniye sephada çalıştırıp daha sonradan hafif devirlendirip söndürmek motorun içinde kalan yanık yağı çözüp atar ve boşaltırken mazot daha akışkan olduğu için yağ ile birlikte süzülür.
    yeni yağ konulduğunda motor tertemiz yağ içinde çalışır.

    bu açıdan, sağlıklı ve doğru bir işlemdir ama öyle 1 2 dakika değil. 20 25 saniye toplamda çalıştırmak yeter. ve nispeten motor soğukken yapılsa daha iyi olur.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı ygk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bildiğiniz gibi yeni yağın içine 1 damla da olsa kirli yağ bulaşırsa yağın özelliği bozuluyor.
    O zaman biz hep boşuna yağ değiştiriyoruz, ne de olsa motor tamamen sökülmeden içinde bir damla bile yağ kalmadan yağ değişimi yapmak imkansız.
    osmanba bunu beğendi.

  11. #11
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    bu böyle olsaydı kullanma klavuzunda yazardı. Kaynak gösterin inanalım. Nokta.

  12. #12
    Raphae1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2011
    Şehir
    FENERBAHÇE, Çanakkale ve İstanbul
    Motosikleti
    Er6-F-Cbf 1000+YBR 125, gts250-cbf150-600rr-mt07
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ucuz yağ ile sonradan konulan yağ da karışacağından sonradan konulan yağın niteliği değişecektir.
    böyle birşeye gerek olsaydı üreticiler motorun içinde hiç yağ kalmadan boşalacak şekilde tasarlardı. bana sineğin yağını hesaplamaktan farksız geliyor çünkü günümüz yağları zaten deterjan katkılı.

    mazot konulup çalıştırılan motordan bence hayır gelmez.
    ona bakarsak ygk nında dediği gibi eski yağdan karıştığında da niteliği bozulur. Niteliği bozulmadan ancak aynı kalite yağdan kullanarak uygulanabilir. Tabi cebiniz bunun için müsaitse.

    Alıntı ygk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bildiğiniz gibi yeni yağın içine 1 damla da olsa kirli yağ bulaşırsa yağın özelliği bozuluyor.
    -ek bilgi motor ilk çalıştırıldığında yağ pompası supaplara yağ taşıyana kadar motor yağsız çalışır.-
    mazotunda yağı çözme özelliği vardır ( elinize yağ bulaşırsa mazotla hafif citileyin yağı çözer mesala ) bu yüzden mazotu motorun içine koyup ( abartmadan, 250 ml yetecektir ) 5 6 saniye sephada çalıştırıp daha sonradan hafif devirlendirip söndürmek motorun içinde kalan yanık yağı çözüp atar ve boşaltırken mazot daha akışkan olduğu için yağ ile birlikte süzülür.
    yeni yağ konulduğunda motor tertemiz yağ içinde çalışır.

    bu açıdan, sağlıklı ve doğru bir işlemdir ama öyle 1 2 dakika değil. 20 25 saniye toplamda çalıştırmak yeter. ve nispeten motor soğukken yapılsa daha iyi olur.
    Mazot kanımca sübaplara zarar verebilir. İlla kullanacaksam benzin kullanırım yada gaz yağı . gaz yağı mazota göre daha zararsız ve oda yağı mükemmel temizliyor. Tabi bunu asla yapmam ayrı mesele.
    ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...

  13. #13
    Benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Alıntı ygk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bildiğiniz gibi yeni yağın içine 1 damla da olsa kirli yağ bulaşırsa yağın özelliği bozuluyor.
    -ek bilgi motor ilk çalıştırıldığında yağ pompası supaplara yağ taşıyana kadar motor yağsız çalışır.-
    mazotunda yağı çözme özelliği vardır ( elinize yağ bulaşırsa mazotla hafif citileyin yağı çözer mesala ) bu yüzden mazotu motorun içine koyup ( abartmadan, 250 ml yetecektir ) 5 6 saniye sephada çalıştırıp daha sonradan hafif devirlendirip söndürmek motorun içinde kalan yanık yağı çözüp atar ve boşaltırken mazot daha akışkan olduğu için yağ ile birlikte süzülür.
    yeni yağ konulduğunda motor tertemiz yağ içinde çalışır.

    bu açıdan, sağlıklı ve doğru bir işlemdir ama öyle 1 2 dakika değil. 20 25 saniye toplamda çalıştırmak yeter. ve nispeten motor soğukken yapılsa daha iyi olur.
    Gökmen arkadaş siz denedinizmi veya deneyene şahit oldunuz mu ? böyle bir uygulamaya , yanlış anlaşılmasın yorumlarınızı devamlı ve dikkatle okuyup , değer veriyorum.
    " Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.

    BİLGİ GÜÇTÜR

  14. #14

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman biz hep boşuna yağ değiştiriyoruz, ne de olsa motor tamamen sökülmeden içinde bir damla bile yağ kalmadan yağ değişimi yapmak imkansız.
    yapılması illa gerekiyor diye birşey yok. yapmak iyidir ustalar uygular bende onlardan gördüm aktardım burada

    Alıntı Benli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gökmen arkadaş siz denedinizmi veya deneyene şahit oldunuz mu ? böyle bir uygulamaya , yanlış anlaşılmasın yorumlarınızı devamlı ve dikkatle okuyup , değer veriyorum.
    evet her yağ değişiminde uygularım.

  15. #15
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    ben pis kirli piston görmedim, parlak ve gıcır gıcır olur genelde
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  16. #16
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Zincir yağlarında yağ işlevini tamamlayınca kerosen ile zincirden arındırınız yazar. Hangi motor yağında yazıyor mazot veya başka bişeyle arındırmak ?
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  17. #17
    Benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Alıntı kartalizma07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben pis kirli piston görmedim, parlak ve gıcır gıcır olur genelde
    yok gerçekten karterin içi çamur gibi oluyor bazen ben gördüm böyle şeyler
    " Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.

    BİLGİ GÜÇTÜR

  18. #18

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    yağ değişimi motor soğukken yapılmaz, sıcakken yapılır. ama. yağın akışkankenki halinde boşaltmaktır. ancak yağ sıcakken daha tam olarak süzülmemiştir ve süzülen yağın bir kısmı kanalda bir kısmı kartelde kalır. şimdi sizden şöyle bir örnek yağmanızı istiyorum; yağınızı değiştirdikten sonra motordan çıkan yağı bir kabın kenarrına boydan boya temas edecek şekilde boşaltın. daha sonradan kabı koyun. isterseniz 1 saat isterseniz 1 ay bekletin o yağ lekesi kabın kenarına kalacaktır. ancak yağ henüz sıcakken yağın üzerinde 3 4 defa mazot dökerek geçerseniz yağ lekesi neredeyse tamamen silinir.

    mazot yapısı itibariyel bir yağdır. bu yüzden benzin yerine mazot ile yapıyoruz bu işlemi. mazot ayçiçek yağı zeytinyağı motor yağı 10 numara şanzuman yağı pratikte hepsi aynı yapıdadır, hepsinde ortak elementler bulunur. gazyağı hakkında bir fikrim yok ama duymadim kullanıldığını. bu yüzden mazot ile çalışan motorlar ( turbosuz olanlar ) çıkma yanık yağları ayçiçek yağlarını mutfakta kullanılan yağları yakabiliyorlar çünkü yapılarında ortak elementler var.

    ayrıca motor hiçbir zaman motor sıcakken açılmaz, soğuması beklenir ve üst kapak öyle açılır. dolayısıyla ortaya çıkan piston soğuk olduğu zaman yağı süzülmüş olacaktır. ancak bu arada yağ değişimi yapılırsa yağın akışkanlığı minimum olduğundan pistonda olmasa bile yağ kanalında ve kartelde biraz yağ kalır.
    burada mazotun görevi motor içinde kalan yağı minimum a indirmektir.

    tabiki uygulanması şart değil, zorunlu değil. ben burada kimsenin kafasına vura vura anlatmıyorum bu bilgileri. genel bilgilerdir, ustalarınıza çevrenizdekilere sorarsınız. uygulayıp uygulamamak size kalmış. ben uyguluyorum yararını görüyorum. belki yararını göreceğine inandığım için öyle hissediyorum. belki ahmet uygular motoru kitler mehmet uygular motoru daha uzun ömürlü yapar. zaten internet ortamı için genellikle söylenen şeyler okuduğunuz verileri direk olarak uygulamamanız önce bir araştırmanız yönündedir. bir çok eski motor ustalarına sorarsanız ( sadece motosiklet değil araba motoru tamircileri dahil ) yararlı olduğu yanıtını alacaksınız. uygulayıp uygulamamak size kalmış.

  19. #19
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    seki model bi motorda uygulanabilir aslında tıkalı kanalları vs. acabilir ama kafama takılan mazotu motorun içinden tam anlamıyla nasıl boşaltcaz?
    birkeresinde scuterda uygulamıştım sonrasında yagı koyunca beyaz duman ata ata mahallede dolaşmıştım seneler önce gene öle olmasın mazot ucmuyo cünkü
    alternatifide yok benzin vs dökerek motor çalıştırılmaz ve çalıştırmadıgın zamanda bişi dökmenin bi anlamı yok devir daim lazım yarın motoruma mazot dökücem galiba
    Motosiklet mucidi

  20. #20

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    Alıntı sakinseytan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    seki model bi motorda uygulanabilir aslında tıkalı kanalları vs. acabilir ama kafama takılan mazotu motorun içinden tam anlamıyla nasıl boşaltcaz?
    birkeresinde scuterda uygulamıştım sonrasında yagı koyunca beyaz duman ata ata mahallede dolaşmıştım seneler önce gene öle olmasın mazot ucmuyo cünkü
    alternatifide yok benzin vs dökerek motor çalıştırılmaz ve çalıştırmadıgın zamanda bişi dökmenin bi anlamı yok devir daim lazım yarın motoruma mazot dökücem galiba
    mazot yağın aksine son derece akışkandır. bu yzüden motor içinde iyice çalkalandıktan sonra alt yağ tapası açılıp motor sağa sola sallanırsa büyük oranda boşalacaktır.motor yan ayaklıkta, mümküse dahada yağ tutularak 10 dk beklendikten sonra yağ tapası takılıp mazot konulur bir miktar, motor çalıştırılır devirdaimdan sonra tekrar yan ayaklığa alınıp 10 dakika beklenir ve mazotta süzülmüş olur.
    ve bildiğiniz aksine mazotta uçucudur, ancak benzin kadar hızlı değildir uçma hızı.mesala mazot su tutmaz, suya karışmaz. motorun bir kısmını mazot ile silin ( plastik kısım olmasın ) daha sonra oraya su tutun göreceksiniz ki su orada tutunamaz. aynı bölgeye belirli bir süre sonra ( koyduğunuz mazota göre ) tekrar su tutarsanız göreceksiniz ki su orada tutunuyor, peki mazot uçucu değilse oradaki mazot nereye gitti ?


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)